{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Hjælp ang amning {{forumTopicSubject}}

Hej piger!
Håber i kan hjælpe mig, da sp har fri indtil tirsdag og først kommer der.
Vores datter er idag en uge gammel. Da mælken løb til søndag/mandag havde jeg vildt meget mælk, og det løb så hurtigt at hun ikke kunne følge med. Det samme tirsdag hvor vi købte en brystpumpe! Og det hjalp.
Nu er jeg bange for at der ikke er nok mere? Jeg kan amme hende hver time nogen gange. Og hun ligger ved brystet 1 time mindst, ofte længere. Når hun selv slipper brystet kan vi ikke få hende til at falde til ro. Hun er urolig, og vil ikke sove. Hun græder ikke, men klynker meget. Hun er både skiftet og bøvset af.
Når hun så endelig falder i søvn vågner hun oftest efter 1-2 timer. En sjældent gang 3-4 timer som jeg vil mene er det normale for hendes alder? Når hun er vågen er hun vågen i op til 3,5 time, hvor hun jo altså bliver ammet flere gange osv.
Jeg aner snart ikke mine levende råd?? Kan det passe det skal være sådan??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang amning
  • #1   9. dec 2011 ja altså min dreng var total ligesådan hvis det nogen trøst kunne nemt spise i halvanden time til sidst var jeg total død og da han var 14 dage begyndte jeg at malke ud ved det andet bryst end det han spiste ved om natten og efter han havde spist en halv time fik han det jeg havde malket ud i flaske jeg fortalte sp det og hun syntes det var en god ide men min søn var so lille og havde gul sot så han havde ikke energi til at spise sig ordenlig mæt men han spiste også hver 3-4 time og det var fra start måltid til start måltid så han sov heller ikke længe af gangen sådan gjorde vi nok en måneds tid til han var stærkere og kunne få nok selv smiley men mit gæt er måske at hun er ved at tilpasse dit mælk smiley det er hårdt arbjede at amme men hvis du spørger mig er det det hele værd ammede i 9 mdr og knægten har haft en sygedag smiley

• #3   9. dec 2011 Jeg vil også helst amme hende, men bliver bare så frustreret når hun ikke vil sove og bliver så urolig.
    Idag har hun sovet ca 2 timer siden kl 10. En gang halvanden time og en gang max en halv time??
    Hun falder tit i søvn med babsen i munden, hvor vi så enten skifter eller bøvser, og så spiser hun igen bagefter, men tit ikke særlig lang tid.
    Tænker også at hun måske ikke har kræfter nok til at sutte?? Jeg bruger forresten suttebrikker fordi hun ikke kan få fat på mine brystvorter.

• #4   9. dec 2011 Jeg fik af vide af min sp at det er normalt at de spiser mere de første par uger, pga at mælken skal løbe ordenligt til, og de derfor ikke føler sig mætte før din krop er begyndt at producere lige præsic det de skal have, Min mælk blev først mættende da han var 14 dage, og indtil da skulle jeg bare ligge ham til når han ville spise, fordi kroppen skal finde ud af at den skal give mad til en lille ny. Håber det er til at forstå smiley

• #6   9. dec 2011 altså sådan var min søn også i perioder så tror det er normalt..

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   9. dec 2011 Hmm sådan var thea også.. og så er det jo der hun er tryk?

Syntes du skal ligge hende til hver gang hun gider, dog kan ondt i maven godt forveksles med sult... Sådan var det her, og der sku jeg tage tid måtte maks amme hende hver 3 time =)

• #8   9. dec 2011 Det er ikke unormalt. Hun er ved at finde et leje hvor hun bliver mæt hos dig, hun øger produktionen af mælk ved at amme så ofte. Så lad endelig være med at fortvivle, og læg hende til så ofte hun vil.

• #9   9. dec 2011 Det kan godt være i har ret piger smiley
    Synes bare det er vildt hun ikke sover mere?? Og så at hun bliver så urolig efter amning.
    Det var også en hård fødsel, så tænker selvfølgelig også på om hun kan have ondt?

Hun laver mange lorte bleer i løbet af dagen, og tisser. Så ved ikke med maven?

• #10   9. dec 2011 Hun skal lave remoulade op til 8 gange om dagen i den alder, og ligeså mange tunge bleer. Så det er helt normalt. Så længe der er det, så får hun hvad hun skal.

• #12   9. dec 2011 Anett-- Det er også derfor jeg skriver OP TIL. *S*

• #15   9. dec 2011 Anett : altså hun græder ikke direkte, det er mere sådan en klynken som om hun ikke rigtig kan finde ro. Men jeg hører også sp ad på tirsdag smiley det er sq hårdt når man bare føler man intet kan gøre.

• #17   9. dec 2011 Anett-. Eller også er det min ammehjerne der har udtrykt sig forkert. smiley Jeg mente ihvertfald bare at hun kan have remoulade op til gange om dagen, og det er okay.

• #18   9. dec 2011 ja det er lidt hårdt når de ikke laver andet end at spise, men sådan er det bare nogen gange smiley men fortvivl ikke, lige pludselig har hun rytme hvor hun så spiser hver 3 time smiley

• #19   9. dec 2011 Det er hårdt arbejde i starten.. Jeg var også vildt frustreret og tudefærdig i en hel måned. Men da det først kom til at køre, var det det hele værd. Så kommer der en dag en gang imellem, hvor hun nok vil sutte hele tiden igen.. Det er fordi at hun igen skal øge produktionen i takt med at hun vokser. Det er oftest kun 1 døgn det tager.
    Held og lykke og det er så godt at du vil og kan amme:)

• #20   9. dec 2011 Jeg håber godt nok også det bliver bedre snart hvis det er det som er grunden, for ja, det er sindsygt hårdt. Og mine brystvorter er jo heller ikke hærdet endnu, så det gør jo også hammer ondt hver gang. Manden bliver også frustreret, for han vil så gerne hjælpe, men der er bare intet han kan gøre smiley

De fik det til at lyde såå nemt på sygehuset!

• #22   9. dec 2011 Det sagde de da hvertfald på sygehuset? Så det må jeg jo gå udfra? Jeg synes det gør vildt ondt. De sagde at det var fordi de lige skulle "hærdes".
    Og jeg bruger jo endda ammebrikker smiley

• #23   9. dec 2011 Du kan godt regne med at du har mælk nok, det skal du ikke bekymre dig om, bare husk at få sovet og drikke en masse vand.

du kan godt regne med at baby skal spise op til 12 gange i døgnet, den første tid.

Den første tid sad jeg fra kl. 20.00 - 23.00 og ammede næsten konstant, det var rigtig godt, da jeg øgede min mælke produktion rigtig meget.

Syntes det virker helt normalt.

• #24   11. dec 2011 Det gjorde også afsindigt ondt hos mig de første par uger. Så meget at jeg til tider sad og græd når hun blev lagt til. Men da de først var hele op, blev det bedre, og der har ikke været problemer siden.

Men ja amning 12 gange i døgner er helt normalt. Den lille skal jo have din krop til at "vågne" op til dåd, så den producerer lige præcis det bebs har brug for.

• #25   11. dec 2011 Også ville jeg undgå suttebrikker, da det kan gøre ondt værre med hensyn til hendes teknik og din hærden.

Kommentér på:
Hjælp ang amning

Annonce