{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hjælp ang amning! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen!

Jeg har virkelig brug for hjælp!
Jeg har en søn på 10 dage som jeg ammer men han skriger efter næsten hvert måltid, det er dog værst mellem 19 og 22 om aften.
Selv mener jeg det er luft, men mange omkring mig siger at jeg skal droppe amning og give ham flaske hvilket jeg er meget i mod.
De mener det er min mælk den er gal med.

Kæresten og jeg diskutere det hver aften og bliver nærmest uvenner over det.... vi vil jo begge det bedste for vores dreng!

Hvad gør jeg?
og er der nogle der har prøvet det samme?

Håber nogen kan hjælpe eller komme med nogle gode råd!
føler mig lidt som en dårlig mor

Knus Charlotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang amning!
  • #1   23. nov 2008 Mon ikke det bare er ulvetimen???
    For hvis han kun græder om aftenen er det jo ikke din mælk den er gal med for så havde han jo skreget efter hvert måltid.

Er det luft i maven skal du jo bare evt bøvse ham noget oftere, du kan også få nogle dråber der afhjælper luft i maven, de hedder Mylicon og kan fåes på håndkøb de koster omk 75,-

Men tror nu ikke det er luft i maven tror nærmere det er ulvetimen og er det det jamen så er der bare ikke noget at gøre smiley Så er de bar ulykkelig og så må du bare trøste smiley

• #2   23. nov 2008 jeg kalder dette for aften kolick (tror ikke det er noget der hedder det) min datter skreg fra kl. 17-20 hver dag i ca. 1-1½ måned.. så fik det over

• #3   23. nov 2008 Han bøvser og prutter meget og det er ikke kun om aften men der det er værst...
    Han krummer sig helt sammen hvor efter han strækker sig helt ud skriger alt hvad han kan og så spraller han med arme og ben. Han er bare ikke til at trøste.

• #4   23. nov 2008 hvordan er han afførring og hvor oftes?

• #5   23. nov 2008 Hvad gjorde du ved det?
    De kloge siger det ikke er kolick, men tror også selv det er noget i den stil

• #6   23. nov 2008 Marc var oz lidt så´n på et tidspunkt, og det viste sig så han ikk fik hva han skulle ha, da han ikk tog på og var sulten hele tiden, så han fik flaske da han var 3 uger..

• #7   23. nov 2008 Jamen det er gult og grynet som det skal være og det er næsten ved hvert ble skift han har lavet

• #8   23. nov 2008 Han tager fint på og der er masser af mælk

• #9   23. nov 2008 Okay, ja så er det ikk godt at vide..

Jeg havde nemlig oz RIGELIG mælk..

• #10   23. nov 2008 mit stoppede da jeg gik over til modermælkerstatning

• #11   23. nov 2008 min datter gøre det samme og hun slipper os tit mens hun er ved spise og så skriger hun..
    tænker du over hva du spiser, alt går jo i mælken.. det kan være noget du spiser han får ondt i maven over
    jeg ammer os selv og er heller ikk glad for at gi flaske

• #12   23. nov 2008 eller min datter stoppede med at græde da hun gik over til mme

• #13   23. nov 2008 Jeg tænker meget over det jeg spiser

• #14   23. nov 2008 jeg kender en hun kunne feks ikk drikke mælk og sodavand ved det ene barn og det andet kunne hun ikk spise rugbrød..

• #15   23. nov 2008 Jeg synes bestemt ikke at du bare skal droppe amningen, og slet ikke hvis du stadigvæk selv føler det er det bedste for din lille søn.
    Jeg havde samme problem som dig med min søn da han var lille og også især om aften, så jeg fandt den rytme at jeg ammede hele dagen og så fik en hver aften en flaske og det hjalp her. Han virkede mere på en eller anden måde bare lidt mere sulten om aften og den ene flaske han fik ekstra om aften hjalp. Du kan jo prøve dig lidt frem, og gør det du føler er det rigtige for dig og din søn.

• #16   23. nov 2008 jeg tror du skal skrive ned hvad du spiserpå en dag også prøv attage noget fra og se om han stadig skriger for det kan jo være der er noget so han ikke kan tåle

• #17   23. nov 2008 Min datter græd også hver aften i en periode og jeg ammede også kun.

• #18   23. nov 2008 spiser du chokolade eller karry? for det er bebserne ikke glade for smiley

• #19   23. nov 2008 det gør min niece også! hun skriger også efter hvert måltid, og min svigerinde har fået afvide af SP'en at det bare er luft der klemmer... så jeg tror da ikke der er noget galt med din mælk.....

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #20   23. nov 2008 som en skriver, det kan være at du ikke har så meget til aften. Du kan evt gi en lille flaske efter du har ammet, det er et forsøg hver, det hjalp her hjemme.

• #21   23. nov 2008 hvis du er glad for at amme og gerne vil så skal du holde dig fra flasken.
    din søn er jo blot 10 dage og hvis du vil amme er det for tidligt at give op.

lås din dør, smid de kloger hoveder ud og sæt dig i sofaen med en god film, fjernbetjeningen og noget mad og drikke og så AM - det er det eneste der hjælper på mælkemængden.

har du mælk nok( og det lyder det jo heldigvis til) så kunne det være at det simpelthen løber for stærkt...... tag ham fra lidt oftere og brug godt med tid på at bøvse ham, måske endda 2-3 gange under måltidet og også efter.
    løber din mælk stærkt kan du håndmalke lidt ud inden du lægger ham til så det ikke går så stærkt at han sluger luft.

lav cyklebevægelser med hans ben og giv ham et varmt bad om aftenen.

jeg er sikker på at din mælk er den bedste til din søn - og igen - er du ellers glad for at amme så skal du blive ved for det er det bedste han kan få...... og drop flaske det er vejen væk fra amningen.

for øvrigt har man ofte mindre mælkemængde om aftenen men mælken er til gengæld federe.

• #22   23. nov 2008 jeg er helt enig med Bonnie
    og ellers prøv at ringe og snakke med en ammerådgiver fra forældre og fødsel, de er søde og har som regel nogle gode råd

• #23   23. nov 2008 min gjorde det samme det var ulvetimen

han fik zoneterapi og det skruede det voldsomt ned

selvfølgelig skal man amme sikket et latterligt forslag

• #24   24. nov 2008 Mange tak for alle de svar...
    Jeg drikker ikke kaffe så voksen bliver jeg nok aldrig hi hi;0)
    Cola tror jeg at jeg har drukket to eller tre gange og tror ikke det er det.
    Karry og chokolade er heller ikke mig, så er jeg mere til slik hi hi, men det er kun i weekenderne vi spiser det
    Han bliver også taget fra og får lov at bøvse under måltidet.
    Vi er startet til zoneterpi sidste mandag og skal igen idag kl 10.00 synes faktisk det hjalp lidt men slet ikke nok så vi tager afsted igen!

Tror jeg vil prøve det med et bad om aften og tror måske også det løber for stærkt så vil også prøve at malke lidt ud først!

Endnu engang tak for de gode råd og mange svar
    Charlotte

Kommentér på:
Hjælp ang amning!

Annonce