Sclerose {{forumTopicSubject}}
Hej Tøser,
Er der nogle herinde der kender til sygdommen sclerose? Symptomer og hvordan den udvikler sig, og hvad den kommer af?
Jeg har siden jeg fødte mit første barn for 4 1/2 år siden haft underlige balanceproblemer. Og her det sidste halve år er det bare blevet slemt. Voldsomme svimmelhedsanfald - fra det ene øjeblik til det andet - og en konstant fornemmelse af at gå rundt i en osteklokke af svimmelhed. Føler jeg svejer frem og tilbage, og har ondt i kæber og nakken. Bliver svimmel når jeg sidder på en hård stol, og står skævt. Har været til ørelæge og fået udelukket problemer med balancesystemet. Går til fys som siger det er infiltrationer, og hun siger hun kan mærke forskel og at de er blevet bedre. Men jeg har stadig de samme underlige fornemmelser i kroppen, og føler ikke det er godt. Er konstant træt, og har voldsomme problemer med mave/tarm systemet. Føler jeg skal på toilettet og kan ikke komme af med noget - får hård mave og går rundt med en latent kvalme det meste af dagen. Ja, undskyld detaljerne.
Så snakkede jeg med en fys på mit arbejde, og hun - efter lang tids snakken og pressen fra min side (for jeg kunne godt høre hun holdt noget tilbage) nævnte multibel sclerose.
Og nu er jeg jo straks på mærkerne. Er der nogen herinde der kender til det? Har virkelig brug for nogle gode råd. Er blevet henvist til neurolog, men der er jo lang ventetid.
Mange hilsner Michele
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
jeg ved at min mor kan få attack hvor hendes ene arm ligesom sover, og balancen ik er god, og hun blir dårlig... og øjnene kan flakke hurtigt, men man opdager det ik selv, og det er svært at se, og det er kun kort tid af gangen..
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
jul 2008
jul 2008
jan 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
Hun får medicin for det og har gennemført en graviditet og fødsel uden de store problemer.
Lægerne prøvede at få hende til at få et planlagt kejsersnit, da sclerose ramte sjældent har kræfter til en fødsel da den tærer meget på scleroseramte, men hun fødte vaginalt og havde fint kræfter til besøg og sådan samme dag
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 105 Svar: 452
Men det er forskelligt fra hvilken en man har. Der er nogen der ikke har den helt slemme. Men man kan tabe ting ud af hænderne. Det gør min svigerfar. Han har fået medicin som han tager hver fredag, for så kan han ligge og være syg om lørdagen.
nov 2008
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 38
Mange tak for alle jeres svar. Jeg har fået en tid hos neurologen på fredag. Han kunne lige presse mig ind, ellers blev det først til slut januar. Så jeg er spændt...
Knus
Sclerose