{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.862 visninger | Oprettet:

Sclerose {{forumTopicSubject}}

Hej Tøser,

Er der nogle herinde der kender til sygdommen sclerose? Symptomer og hvordan den udvikler sig, og hvad den kommer af?

Jeg har siden jeg fødte mit første barn for 4 1/2 år siden haft underlige balanceproblemer. Og her det sidste halve år er det bare blevet slemt. Voldsomme svimmelhedsanfald - fra det ene øjeblik til det andet - og en konstant fornemmelse af at gå rundt i en osteklokke af svimmelhed. Føler jeg svejer frem og tilbage, og har ondt i kæber og nakken. Bliver svimmel når jeg sidder på en hård stol, og står skævt. Har været til ørelæge og fået udelukket problemer med balancesystemet. Går til fys som siger det er infiltrationer, og hun siger hun kan mærke forskel og at de er blevet bedre. Men jeg har stadig de samme underlige fornemmelser i kroppen, og føler ikke det er godt. Er konstant træt, og har voldsomme problemer med mave/tarm systemet. Føler jeg skal på toilettet og kan ikke komme af med noget - får hård mave og går rundt med en latent kvalme det meste af dagen. Ja, undskyld detaljerne.

Så snakkede jeg med en fys på mit arbejde, og hun - efter lang tids snakken og pressen fra min side (for jeg kunne godt høre hun holdt noget tilbage) nævnte multibel sclerose.

Og nu er jeg jo straks på mærkerne. Er der nogen herinde der kender til det? Har virkelig brug for nogle gode råd. Er blevet henvist til neurolog, men der er jo lang ventetid.

Mange hilsner Michele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sclerose
  • #1   13. dec 2011 jeg har det ikke, men min morfar havde det, og endte i kørestol fulstændig lam, min moster har det og min mor har det... sclerose er en forfærdelig sygdom og jeg håber jeg selv om mit barn går fri af sygdommen..

    jeg ved at min mor kan få attack hvor hendes ene arm ligesom sover, og balancen ik er god, og hun blir dårlig... og øjnene kan flakke hurtigt, men man opdager det ik selv, og det er svært at se, og det er kun kort tid af gangen..


  • #2   13. dec 2011 jeg havde noget af det du skriver var til en dygtig massør, og det var ansigt nerven der var så stram i den ene side.

  • #3   13. dec 2011 og nar hun har de der attack bliver hun også meget træt

  • #4   13. dec 2011 men som skrevet så kommet det i attacks (angreb) for så at gå væk igen lidt tid og så komme igen... men det kommer an på hvor slem grad man har det... min morfar havde den værste grad og min mor mild grad..

  • #6   13. dec 2011 Arbejder i sundhedssystemet og har mødt mange med sclerose. Nogle er hårdt ramt og andre kan have det i mange år uden at have så mange symptomer, så man behøver ikke ende i en kørestol. Der findes heldigvis medicin som hjælper rigtig godt på nogen.

  • #9   13. dec 2011 Jeg har nøjagtig de samme symptomer som dig og de troede også at jeg havde sclerose men det viste sig at jeg har for højet tryk i hjernen.

  • #10   13. dec 2011 hvad gjorde de så Katja?

  • #11   13. dec 2011 Min søster har sclerose, og kan godt nok kun huske en af tingene hun nævnte for mig, men et stort tegn for hende på et snarligt attack er at hun føler hun bliver blød i knæende altså sådn ligesom føler at hun går på en hoppepude/vandseng hele tiden.

    Hun får medicin for det og har gennemført en graviditet og fødsel uden de store problemer.
    Lægerne prøvede at få hende til at få et planlagt kejsersnit, da sclerose ramte sjældent har kræfter til en fødsel da den tærer meget på scleroseramte, men hun fødte vaginalt og havde fint kræfter til besøg og sådan samme dag smiley


  • #12   13. dec 2011 De lavede en rygvæskeprøve for at måle trykket i væsken og tog en masse andre prøver som de skulle sende ind. Nu skal jeg så i mr scanner igen og ha sprøjtet kontrast væske i årene så de kan se om mine åre er ødelagt og det er derfor at væsken ikke kan komme fra hovedet igen. De målte trykket i væsken tit at være 26,6 og den skal normalt være mellem 14 og 20. Så de tror det er derfor jeg har alle de symptomer + at jeg har enorm dårlig hukommelse og de symptomer jeg har minder meget om sclerose, men det var det heldigvis ikke.

  • #13   14. dec 2011 Min svigerfar har det. En min kæreste har kendt havde det, og hun endte i kørestol og kunne til sidst ikke huske hvem de var.

    Men det er forskelligt fra hvilken en man har. Der er nogen der ikke har den helt slemme. Men man kan tabe ting ud af hænderne. Det gør min svigerfar. Han har fået medicin som han tager hver fredag, for så kan han ligge og være syg om lørdagen.



  • #14   14. dec 2011 Hej alle,

    Mange tak for alle jeres svar. Jeg har fået en tid hos neurologen på fredag. Han kunne lige presse mig ind, ellers blev det først til slut januar. Så jeg er spændt...

    Knus


Kommentér på:
Sclerose

Annonce