{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

samvær! {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig passe at man som mor skal finde sig i at blive skældt ud og råbt af, af en far, som kun dukker op til samvær når det passer ham!

Han var til samvær i går, hvor han skældte hende huden fuld over at hun havde sendt et brev til statsforvaltningen, hvor hun havde beskrevet hvordan det gik med samvær hvor der nemt kan gå 3-4 uger mellem han kommer...

Han havde bedt om et møde med statsforvaltningen som de skulle til den 14 dec, om at han skal have mere samvær... Men han dukkede slet ikke op han ringede og fortalte at han havde set forkert på tidspunktet???

Han var så grov i går at min søster blev bange for ham, og han truede med at ringe til politiet for så skulle han nok for hende udleveret og om min søster vidste hvor retten lå for det var der de ville ses igen...

Efter han havde skældt hende ud ville han gå en tur med Datteren i barnevognen og fik af vide at nu skulle de ikke blive væk alt for længe for det var koldt og hun havde ikke tøj på til at være ude for længe plus at han trods alt "kun" havde samvær til kl. 17... 2 timer senere (ca 17.20) vender han tilbage med hende stivfrossen og med helt blå fingere... med besked om at det da var en LORTE billig barnevogn, fordi man ikke kan rette ryggen så hun kan sidde op! min søster havde lige bedt hendes kæreste om at komme og tage ud for at lede efter dem, da han kommer tilbage og pludselig er han åh og ihh så flink (det er han hver gang når der er andre) og siger lige så frisk at ja ja nu ses vi jo den 25. dec (det er om søndagen han har samvær) farvel osv... og lader som om der intet har været....

I dag siger jeg så til hende at hun skal ringe til amtet og fortælle dem om det og at hun ikke vil finde sig i at han taler sådan til hende og at hun er bange for ham... Deres råd var så at hun jo skulle prøve på at få til at at gå godt og at det blev jo ikke bedre af at hun ringede til dem?????? Hvad fanden er det for noget LORT???

Jeg er SÅ harm og rasende... Og faren har ikke engang hverken jule eller fødselsdagsgave med til hende (hun bliver 1 år i dag) han havde heller ikke nogen dåbsgave til hende da hun blev født for han betaler jo børnepenge????

Kan hun ikke søge om fuld forældre myndighed og/eller overvåget samvær.... det kan da ikke være rigtigt at hun skal finde sig at blive overfuset, kaldt en løgner og skældt ud i sit eget hjem!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samvær!
  • #2   19. dec 2011 han er da en torsk - jo prøv da at foreslå overvåget samvær`? han lyder yderst ubehalig

  • #3   19. dec 2011 Yderst ubehageligt for din søster.
    Fuld forældremyndighed er ekstremt svært at få nu om dage, men hun kan da søge.
    Overvåget samvær kan hun også søge om, men om hun får medhold i det.... ja det er svært at sige.

    Et par gode råd:
    - Nu når han altid opfører sig pænt, når der er andre til stede, så skal hun arrangere, at der altid er nogen til stede, ved påbegyndelse og afslutning af samvær.
    - Vil hun ikke have ham i sit hjem, er hun i sin fulde ret til, at sige, at "udvekslingen" skal foregå et andet sted.
    - Hun skal dokumentere ALT i forhold til samværet. Især når han kommer for sent, eller afleverer for sent.


  • #4   19. dec 2011 Åh ja, hvis han skaber sig sådan, at din søster bliver bange for ham, så kan hun ALTID nægte at udlevere, da det jo kan være tvivlsomt, om han er i stand til, at tage ordentligt vare på sin datter. Han kan true med at ringe efter politiet alt det han vil, men de kommer altså ikke bare og forlanger, at hun skal udlevere lige nu og her.
    Hvis han mener, at det er dybt uretfærdigt, at hun nægter at udlevere, så kan han gennem fogedretten søge om ertatningssamvær, og tro mig der går altså noget tid.


  • #5   19. dec 2011 Han har altså ikke pligt til at give gaver det er af egen fri vilje smiley
    Hun kan altid søge om ændring af samvær og ingen sir han skal ind i lejligheden han har faktisk ikke engang ret til at bruge hendes ting, han skal stå for alt undtagen tøj !!


  • #6   19. dec 2011 Ved godt han ikke er forpligtet til at give gaver det er vi andre jo heller ikke... Men han har ALDRIG givet hende noget, kun børnepenge, selv barnedåben stod hun for, for både hans og hendes familie, og det eneste hun fik ud af det var at hans familie kom og åd sig tykke og fede for hendes penge... og så fik Viola da lidt gaver fra hans forældre og søstre... Og her til jul og fødselsdag - kom farfar med gaver fra ham og den ENE søster... Intet fra "farmor" eller noget, de har ikke engang ringet eller skrevet, dog har den ene søster (hende med gaven) skrevet tillykke på facebook!!!!

    Hun har søgt overvåget samvær, men har ikke fået svar, og hvis hun nægter at udlevere ved jeg det kan få store konsekvenser for hendes sag senere... Men han kan jo ikke tage vare på hende - han havde hende til noget familiefest i 4-5 timer, da hun var ca 8 mdr. og da havde hun KUN fået en halv bolle og lidt småkager, ingen søvn, flaske eller noget???

    En anden gang lod min søster dem være alene for at gå over og handle, da hun kom tilbage ca 40 min senere havde han puttet hende i hendes seng, men tøj og det hele... MIdt sommer + han ikke havde givet hende en tør ble eller mad/drikke? faktisk havde han puttet hende ca 15 min efter min søster var gået og havde sat sig til at glo tv - han ser hende altså kun ca 2 timer hver uge?? når han dukker op.... Og hun var lige startet i dagpleje og det var "udenfor hendes normale" sovetid....


  • #7   19. dec 2011 Nej nej nej.... Det er da for langt ude !!! Tænk sig at der findes flere mænd af den slags( kæmper selv med en af samme slags)
    Må indrømme at jeg ikke kender meget til reglerne,tager tingene som de kommer,men er HELT sikker på,at hun kan søge samvær under opsyn. Udover det,nævnte min sagsbehandler i statsforvaltningen,at hun sys jeg skulle udsætte min ansøgning om fuld forældremyndighed lidt på standby,da der i starten af det nye år,blir kigget på det faktum at det nærmest er umuligt at få eneforældremyndighed. Men det ændre jo desværre ikke på,at manden har ret til samvær med sit barn.
    Håber for din søster at han tager sig sammen og begynder at behandle hende med respekt!


  • #8   19. dec 2011 Jeg er bare SÅ led og ked af at jeg STORE idiot, holdte på at hun skulle "slikke hans røv" i starten for Viola havde ret til en far og hun skulle bare lade ham, for Violas skyld. Jeg er selv skilsmisse barn med forældre der har sloges med retten osv... Heldigvis er de MEGET gode venner og var ude og rejse i sommers sammen alle 4 (mor +mand og far + kone)

    Men for dælen det skal bare ikke være for enhver pris...

    Og jeg er SÅ gal over at hun bare fik af vide i dag at det bedste råd fra statsforvaltningen - var at de blev gode venner og fandt ud af det!!!!! fuck nu jer - hun ringer fordi hun var bange for om han stikker af med Viola eller bliver fysisk voldig overfor min søster.... han er så ondt rent verbalt og min søster bliver slået helt ud af den....

    Han har vel i alt på det år hun har levet haft samvær mellem 24 og 48 timer sammenlagt... og det er så de gange hvor han har været der....


  • #9   19. dec 2011 Jeg har også på et tidspunkt haft henvendt mig til statsforvaltningen ang. det med at nægte at udlevere, og den besked jeg fik var, at så længe jeg havde gode nok argumenter for, at jeg mente han den pågældende dag ikke var i stand til, at tage ordentligt vare på vores søn, så ville det være meget svært for ham at modbevise.
    Jeg drøftede det også med den børnesagkyndige, som lavede undersøgelsen af ham og hans samvær med Liam, og hendes ord var, at hvis jeg nægtede at udlevere på grundlag af ting, som var i Liams interesse (altså ikke at JEG følte mig truet) så ville det aldrig påvirke, hvordan forvaltningen ville se på sagen


Kommentér på:
samvær!

Annonce