{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Problemer med amning... {{forumTopicSubject}}

Hey hey,

Jeg vil godt høre jeres mening om nedenstående...
Jeg har de sidste 2 1/2 uge ikke sovet om natten fordi lille prinsessen ikke bliver ordentlig mæt om aftenen.

Jeg kan sidde og amme hende i op til 6 timer (selvfølgelig med pauser imellem), og hun vil stadig ikke sove, fordi hun ikke er mæt.

Min mælk løber ikke særlig hurtigt om aftenen, så jeg har ikke nok at give hende.

Ville det være forfærdeligt af mig at suplere med flaske i denne situation?
Altså kun om aftenen, og kun hvis der ikke er mælk nok vil jeg give hende ekstra MME om aftenen.

Hvad synes i?
Jeg vil utrolig gerne bare amme hende, men hvis hun ikke får nok er det jo synd for hende smiley
Hun er kun 3 1/2 uge gammel.

Håber i kan hjælpe smiley

Tania

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med amning...
  • #1   15. okt 2008 kan du så ikke give hende mme som tilskud til natten?

• #2   15. okt 2008 jeg havde samme problem med min datter så jeg gav hende flaske om aften så hun kunne sove men nu gider hun altså kun flaske og bliver sur når jeg ligger hende til brystet det gider hun ikke mere selvom jeg helst ville amme hende

• #4   15. okt 2008 Okay, super smiley
    Det eneste jeg er bange for er at hun bliver for vant til flasken, og så ikke vil tage bryst derefter, men det er jo en risiko man må tage smiley

Jeg vil hellere have en glad og mæt datter smiley

• #5   15. okt 2008 Jeg havde de samme problemer og snakkede så med sp og hun sagde at jeg skulle prøve at amme min datter 15min på hvert bryst og bagefter skulle jeg give hende mme fra kop til hun var mæt.

• #6   15. okt 2008 Det eneste man skal være klar over er at hvis man giver tilskud så stimuleres mælkeproduktionene ikke og så bliver det ligesom en cirkel at komme ind i......

det kunne for mig lyde som om hun ikke ligger rigtigt - prøv at ligge dig ned og dreje hovedet skarpt til den ene side og så synk - det kan næsten gære ondt, derfor er det meget vigtigt at hun ligger "mave mod mave" ved dig - altså med hovedet "puttet" lige ind mod dig og ikke drejet - det er lidt svært at forklare.... men jeg håber du forstår.

ligger hun ikke rigtigt, sutter hun ikke ordentligt og så stimulere hun heller ikke mælkeproduktionene ordentligt.

efter 1 time er ca 70 % af din mælkemængde der igen så hvis du lægger hende til ca hver 1-2 timer i ca 2-3 døgn så er din produktion oppe igen.
    ellers er rådene ( hvis du altså vil amme ellers er flasken selvfølgelig et udemærket alternativ) op med bene på sofaen, et godt fad med frugt og madder, godt med drikkelse, en god film på dvden, lås døren og AM som 1 . priortet de næste dage.

det er helt normalt med tvivl også jos gamel ammere som mig.........

• #7   15. okt 2008 Bruger du sut? Vi havde samme problem med vores datter og det var fordi hendes suttebehov var så stort, vi gav hende en sut og det hjalp :o)

• #8   15. okt 2008 Hvis du vil have din ammning til at fungere skal du ikke begynde at give mme. Du må væbne dig med tålmodighed for der skal nok komme styr på ammningen hvis du vil men det tager tid at få det til at fungere min datter er snart 3 mdr og først nu er der mere styr på det.

• #9   15. okt 2008 Og når man ammer om natten er det barnet der selv sætter mere gang i det. Jeg gjorde det i starten at jeg tog 10 min på det ene også 10 min på det andet også kørte det for det sætter mere gang i det.

Kommentér på:
Problemer med amning...

Annonce