Problemer med amning... {{forumTopicSubject}}
Hey hey,
Jeg vil godt høre jeres mening om nedenstående...
Jeg har de sidste 2 1/2 uge ikke sovet om natten fordi lille prinsessen ikke bliver ordentlig mæt om aftenen.
Jeg kan sidde og amme hende i op til 6 timer (selvfølgelig med pauser imellem), og hun vil stadig ikke sove, fordi hun ikke er mæt.
Min mælk løber ikke særlig hurtigt om aftenen, så jeg har ikke nok at give hende.
Ville det være forfærdeligt af mig at suplere med flaske i denne situation?
Altså kun om aftenen, og kun hvis der ikke er mælk nok vil jeg give hende ekstra MME om aftenen.
Hvad synes i?
Jeg vil utrolig gerne bare amme hende, men hvis hun ikke får nok er det jo synd for hende
Hun er kun 3 1/2 uge gammel.
Håber i kan hjælpe
Tania
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 404
Det eneste jeg er bange for er at hun bliver for vant til flasken, og så ikke vil tage bryst derefter, men det er jo en risiko man må tage
Jeg vil hellere have en glad og mæt datter
maj 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 20
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
det kunne for mig lyde som om hun ikke ligger rigtigt - prøv at ligge dig ned og dreje hovedet skarpt til den ene side og så synk - det kan næsten gære ondt, derfor er det meget vigtigt at hun ligger "mave mod mave" ved dig - altså med hovedet "puttet" lige ind mod dig og ikke drejet - det er lidt svært at forklare.... men jeg håber du forstår.
ligger hun ikke rigtigt, sutter hun ikke ordentligt og så stimulere hun heller ikke mælkeproduktionene ordentligt.
efter 1 time er ca 70 % af din mælkemængde der igen så hvis du lægger hende til ca hver 1-2 timer i ca 2-3 døgn så er din produktion oppe igen.
ellers er rådene ( hvis du altså vil amme ellers er flasken selvfølgelig et udemærket alternativ) op med bene på sofaen, et godt fad med frugt og madder, godt med drikkelse, en god film på dvden, lås døren og AM som 1 . priortet de næste dage.
det er helt normalt med tvivl også jos gamel ammere som mig.........
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
Problemer med amning...