{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.222 visninger | Oprettet:

SI børn - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Kort fortalt sidder jeg og kigger lidt på nettet efter gode råd til, hvad jeg kan gøre for, at Liam kan sove bedre om natten.
Der falder jeg bl.a. over brug af kugledyne (lyder som en fantastisk ting) og da jeg søger noget mere info om brug af kugledyne, falder jeg over flere links omkring børn med sanseintegrationsproblemer.
Mens jeg læser om det, er det som om der er noget der falder på plads inde i hovedet på mig, og der er bare så mange af tingene som passer på Liam.

Han søger ofte vild og voldsom leg
Han er ekstremt klodset
Betragter ofte de andre børns leg, i stedet for at deltage aktivt
Hans verden kan bryde fuldstændig sammen over meget små ting
Han er ikke specielt glad for berøring

Dette er alt sammen ting, som kan gøre sig gældende ved SI børn, og derfor vil jeg høre, om der er nogen af jer, som har erfaring med dette, og om der er nogen der kan komme med gode råd til, hvad jeg skal gøre fremadrettet, her tænker jeg på, hvordan det reelt bliver konstateret og hvor man så kan henvende sig for, at få hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SI børn - erfaringer søges
  • #2   8. jan 2012 Maja - han er lige knap 2½ og det er rigtigt det minder tilsyneladende om ADHD.
    Jeg læste bl.a. også at SI børn har stor gavn af en struktureret hverdag, og det er sådan set noget vi gør allerede, fordi det er sådan det fungerer bedst for Liam.
    Med til "historien" hører også, at han er født 5 uger for tidligt.


  • #4   8. jan 2012 Lytter lige med smiley De ting du skriver kan også knyttes til Malthe.. Han er dog kun 14 mdr, så ved ikke så meget om det smiley

  • #5   8. jan 2012 jeg arbejder med SI.stimulering på mit arbejde - jeg børster blandt andet børnene med en særlig børste, de bliver gynget både på gynge og i hængekøje, jeg laver led-kompression, og masserer, desuden bruger vi også en særlig pude børnene sidder på når de spiser o.lign-

    A. Jean Ayres har skrevet gode bøger om emnet.


  • #6   8. jan 2012 Nu var jeg lige inde på en hjemmeside omkring emnet, og der stod der så nogle ting som ikke kunne knyttes til Malthe, men han er jo heller ikke så gammel, så giver jo ikke udtryk for en masse endnu, og de ting som står de forskellige steder handler mest om større børn synes jeg smiley

  • #7   8. jan 2012 hvad er si børn har selv en son med sammen syntomer vil du skirve i en privat besked

  • #8   8. jan 2012 Det står for sanseintegration smiley

  • #9   8. jan 2012 Bonnie*A* A - ved du så noget om, hvordan det bliver konstateret om et barn er et SI barn?

  • #10   8. jan 2012 ja vi plejer at indstille til en sansemotorisk test hos en ergo-eller fysioterapeut , og nogen gange ( hvis barnet har flere vanskeligheder) bruger vi specialrådgivningen.
    man behøver dog ikke være et "klokkeklart" SI-barn for at have glæde af den ekstra motoriske "leg" vi laver.

    nogle ting der også kan gøre mig nysgerrig på om et barn har SI-besvær er altid vilde lege-aldrig vilde lege, kørersyge, brækker sig ved gyngning, er meget opmærksom på hvordan tøjer sidder, mærker i nakken, strømper, flyverdragten skal sidde "over-korrekt" - kan måske ikke li nyt tøj, skutter sig hvis man kilder blidt, eller kan tåle mega meget gyngning.


  • #11   8. jan 2012 Kan voksne også have/være det



  • #12   8. jan 2012 Sofie....ja det kan det sagtens smiley

  • #13   8. jan 2012 ja voksne kan også have sanseintergationsvanskeligheder

  • #14   8. jan 2012 Okay.. var bare nys.
    Da nogle af tegne har jeg. Også min søn.
    Men kan også være vores sygdom.


  • #15   8. jan 2012 ja det kan være svært at skille tingene ad og spørgsmålet er også om man altid skal gøre det ( alstå skille tingene ad)

  • #16   8. jan 2012 Altså vi har snakket med tilsynsførende i DP'en som så har holdt øje med Viktor i en periode og haft møde med os og derefter har vendt den med en gruppe inde ved dp kontoret som består af sp, talepædgoger, fyseterpuetaer osv. mange kloge mennesker i hver fald... Vi fik nogle redskaber til at håndtere ham bedre i hverdagen og til at forstår ham bedre ..



  • #17   8. jan 2012 Mette: hvilke råd har i fået fra dem ?? det lyder som en meget fin måde at gøre det på. det er nok tværfagligt team der har været i gang, ku jeg forestille mig :-)))

  • #18   8. jan 2012 Jamen han er en meget urolig dreng og har haft rigtig svært ved at vurdere om man gjorde noget godt eller dårligt for ham..

    Men vi må IKKE skælde ham ud eller sætte ham i time out, nå vi snakker til ham skal vi ikke stille spørgsmål som vi voksne allerede kender det svar vi vil have.. Men istedet give ham en form for ordre.. Han må tage tøj af på og af på og af på så mange gange han lyst altså i passende situationer.. Vi skal lade være med at nusse ham, men i stedet holde ham tæt indtil os.. Så skal han spise sundt af det som han ellers vil have og spise og dyrke godt med motion - den lille fjernsynsnakoman...!

    Vi har fået mange råd synes jeg og det har allerede virket selvom vi fik rådene i starten af december, her slut januar kommer tilsynførende igen også skal vi evaluere.. Efter dette møde skal vi snakke med en ergoterupaut tror jeg det var som skal give os nogle motoriske lege..


Kommentér på:
SI børn - erfaringer søges

Annonce