{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Kravle eller ej? {{forumTopicSubject}}

Ja, ren nysgerrighed. Men hvor mange af jeres børn kravlede aldrig rigtigt?

Vito har god fart på, er alle steder og er ret bevidst om hvor han skal hen, men det er ikke rigtig kravleri - han maver sig frem!..

Han har gjort det noget tid, og er røvskarp til det nu, og han kan også komme helt op strakte ben, men har ikke fanget den der med at være på knæene.

Nu er han begyndt at rejse sig op af ting, dog kun inden for de sidste par dage, så det er mest at han står på knæ.
Men jeg tænker at han nok springer det der med at kravle "rigtigt" over.. hvor tit dropper ungerne den del?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kravle eller ej?
  • #1   2. feb 2012 altså min lillebror lærte at gå før han kunne kravle og det er der faktisk mange børn som gør sagde min gamle SP smiley så han gider da ikk slide bukserne smiley så op og gå...

Ihhh glæder mig til tøserne begynder at kravle..

• #2   2. feb 2012 Jeg tænker også at han lærer at gå først.. For han kommer jo frem, og hurtigt endda, så han har ikke for at lære at kravle. Og når han allerede så småt begynder at rejse sig op af ting, kan han jo snart komme rundt på den måde..

• #3   2. feb 2012 Vores datter lærte at kravle da hun var omkring et år, og indtil da flyttede hun sig ikke ud af flækken. Meget kort efter hun var begyndt at kravle, begyndte hun at gå. Så vi har ikke rigtigt nogle kravle minder fra hende, hvis man kan sige det sådan.

Har så en datter der først gør tingene når hun kan dem. Hun har aldrig rigtigt gået og vaklet eller kravlet og faldet sammen. Da hun begyndte at snakke var det rigtige ord. Altså første gang hun sagde mor, var det mor der kom ud og ikke en lyd for mor. Håber det gav mening smiley

• #4   2. feb 2012 Mia,
    ja, der er Vito jo så heeelt anderledes!

Han vil alt det han ikke kan!.
    Maver sig rundt alle steder, og begyndte at prøve at kravle, da han var 3½ mdr. Han ville IKKE stå og rokke først, men bare kravle, det lykkedes dog ikke, så nu maver han sig frem.
    Han vil hele tiden rejse sig op af ting, men er ikke helt stærk nok i armene, men han kommer op på knæene og stå, og han vil sååå gerne holdes i hænderne og gå rundt, men det er bare ret svært styre de der fødder..

Han vil alt det han ikke kan, og sådan har han været fra dag et..
    Da han var 4-5 uger, blev han direkte hidsig, når han lå på ryggen og kun kunne løfte hovedet lidt, for han ville sidde..

• #5   2. feb 2012 ja sådan er det os med silja hun vil os alt det hun ikk kan *G* og ja nu vil de ikk ligge ned mere kun hvis de lige falder når de har siddet op smiley så kan de godt.

• #6   2. feb 2012 ACS - Sjovt at der kan være så stor forskel på børn.. smiley Tror ikke du skal tage det så tungt hvis ikke han kravler inden han går. Vores SP sagde at det ikke havde nogen betydning, så længe hun fik trænet sin motorik naturligt og fint.

Hvis det går helt galt, så er det jo bare at begynde på kravle træningen senere, så skal han nok få lært det.. smiley

• #7   2. feb 2012 Mia,
    tager det heller ikke tungt smiley Han er jo ret mobil, i forhold til at han kun er 6 mdr. synes bare det er lidt spøjst at han nok dropper det der med at kravle, men springer direkte til at gå smiley

Kiki,
    haha, ja Vito gider heller ikke ligge særlig meget, han skal også sidde hele tiden. Og det er de underligste steder han sidder!
    Lige før sad han under alle spisebordsstolene på skift - og han skal jo sidde total duknakket for ikke at støde hovedet mod stolen smiley så nu er han helt rød i hovedbunden.. de er sgu fjollede de unger!
    Og tidligere sad han ved fjernsynsbordet og prøvede at få fat på sin sut, som han havde smidt ind under! Haha..

tossede unger!

• #8   2. feb 2012 Viktor kravlede da han var 10 mdr, men der havde han også mavet sig frem i fuld fart og jeg troede heller ikke han kom til at kravle inden han gik.. Men jo lige inden han blev 10 mdr stod han på alle 4 og dagene efter kravlede han mere og mere smiley Når det skulle gå rigtig stærkt mavert han sig frem...

• #9   2. feb 2012 Jeg glæder mig til mine kommer lidt længere end der man sætter dem smiley Silja triller dog og kan bakke *G* men det er ikk så langt endnu de kommer. vigga ligger på maven og bevæger benene som om kom nu frem for fanden

• #10   2. feb 2012 Malthe kravlede først helt rigtigt i slutningen af 10 mdr. smiley Inden da, mavede han sig også hurtigt frem, og kom op og rokke og alt det, men han kunne ikke helt fange det med at kravle rigtigt før de 10 mdr smiley

De siger jo at hvis de lære at kravle er det godt for deres krydsninger i hjernen smiley Og deres læseevne når de bliver ældre..

• #11   2. feb 2012 troede også freja ville gå før hun kravlede for hun sad bare på måsen og møvede sig frem på den måde smiley hun var 10 mdr da hun kravlede og gik da hun var 15mdr smiley

liva var lige det hurtigere dog kravlede hun soldater agtigt hehe i nogle måneder inden hun kom op smiley hun er 12 mdr og er begyndt at gå smiley

• #12   2. feb 2012 Emma møver sig rundt omkring men kommer oftest baglæns . Hun er begyndt at skubbe numsen op , så tror nok hun skal komme op på knæ .

Víto lyder som mig da jeg var baby , jeg gik da jeg var 9 mdr - held og lykke smiley

Kommentér på:
Kravle eller ej?

Annonce