{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Lære at gå! Vær opmærksom! {{forumTopicSubject}}

Godmorgen Kære forældre smiley
Jeg vil lige dele en lille historie med jer der måske kan hjælpe andre!
Min datter lærte at kravle da hun var 10mdr, begyndte at gå i uge 34 ( altså for halvanden mdr siden) Hun har altid gået underligt, været hjul benet og haltet! Nu er det endnu ikke ændret, og jeg kontakter lægen da hun heller ej har lært at løbe.. Hun er en aktiv pige der vil frem i livet, men er hold tilbage, hvilket jeg altså reagere på!
Jeg kommer til lægen og hun river og flår i min lille stakkels pige! Men ingen reaktion eller lign, hun kan sagtens se der sker noget der ikke rigtig skal ske i de stakkels hofter, derfor får vi taget en blodprøve da der kan sidde noget væske eller lign.
Får svarende igår på prøverne, 1 - hun har betændelse i kroppen.. hm! 2, hendes vækst man kan se i de prøver er MEGET MEGET forhøjet så lægen er altså i tvivl om hvad der skal ske, hun kontakter børne adf, som altså også er i tvivl så nu skal vi til noget kontrol imorgen, og højst tænkeligt scannes i hofterne!
- Vi er stadig på bar bund desværre men håber på nye svar imorgen!

Så kære mødre/fædre, vær opmærksom på jeres bette pus & søg lægen en gang for meget end for lidt!
Jeg har en datter der IKKE vil gå nu, hun vil kun sidde stille ved mig.. går hun ja så piver hun som en vild!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at gå! Vær opmærksom!
  • #1   10. okt 2012 Gud nej for skrækkeligt smiley Rigtig meget pøj pøj med hende og håber ikk det er noget alvorligt...
    Man skal altid søge læge og hellere for meget end for lidt - selvom man får afvide man er en pylre mor - det har jeg hørt mange gange at jeg er men vil jeg hellere være end ligeglad.

• #2   10. okt 2012 Ved Jeannie har oplevet det samme med hendes datter ..
    Prøv evt og skriv til hende hvis du har brug for at snakke med en
    der har været igennem noget ala det samme ..

http://www.babygalleri.dk/bruger/2330-jeannie_h_mor_til_papaya_athena_3_

go bedring med hende ..

• #4   10. okt 2012 Jeg så lige indlægget her og kom også til at tænke på det jeg selv har oplevet dengang, og så var jeg allerede blevet nævnt smiley

Du er godt nok skrap at du kan huske det Lullee ;D

Men min pige ville heller ikke gå og begyndte så at halte. Hun ville kun ligge ned eller sidde. Jeg tog også til lægen med hende, som sendte mig hjem igen da hun da så fin ud. Jeg insisterede og sagde at jeg ikke vidste hvorfor der intet var lige der, for hun haltede altså hele tiden voldsomt.
    Hun lagde hende og og kørte rundt med hendes ben og sagde at hun godt kunne mærke at der var noget. Da Papaya blev sat på gulvet igen haltede hun så også som hun plejede, tog et par skridt og dumpede ned og græd og ville så ikke støtte på benene mere.
    Hun ringede direkte ud til børneafdelingen.

Det resulterede i 3 mdrs indlæggelse, en masse MR-scanninger, røntgenbilleder, 11-13 gange i fuld narkose og en masse sprøjter og drop hun fik opereret ind som hun skulle have på hele tiden. Hun fik et intravenøst direkte ind i pulsåren på brystet med en lang slange der gik direkte ind i hende ned til hjertet og så et i hovedet og et i armen så hun havde stor forbinding på der lignede at hun havde en brækket arm. Tror der ligger et par tilfældige billeder i mit album.

hun havde betændelse i en knogle i lænden/rygsøjlen som var skyld i at hun ikke kunne gå eller støtte mere og skreg og skreg. Hvis jeg ikke var kommet med hende i tide og det havde udviklet sig, sagde de at knoglen var blevet deform og hun så var endt i kørestol for resten af livet.
    hun tabte sig også en del under inlæggelsen og skulle have antibiotika direkte indi det drop ved hjertet 3 gange dagligt på faste tidspunkter og et af dem var om natten. Rigtig fedt i 3 mdr.

Efter hun var færdigbehandlet og de kunne se på scanninger og prøver at der ikke var mere betændelse tilbage derinde, fortsatte hun dog stadig med at halte meget.

hun fik så konstateret børnegigt efter laaang tid fordi de ikke kunne finde ud af hvad det var. Så der måtte jeg fortsætte med at tage hende til sygehuset hver 3 måned for at komme i fuld narkose -dog i kortere tid, for at få en lang sprøjte ind i det angrebne led. Helt ind i midten af leddet i foden så fuldnarkose var selvfølgelig nødvendig.

Her efter 2 år fik hun så en raskmeldelse sidst jeg var på sygehuset med hende for hendes børnegigt. Det var virkelig rart for det har været ret hårdt.
    Så nu løber hun og leger med de andre fuldstændig ligesom de andre børn selvom jeg ikke var sikker på om hun kom til det som det så ud dengang med hendes gang og som hun så ud på sygehuset i al den tid.

hun er dog stadig en del klodset og nok mere end de andre, men det meste er nok bare fra hendes mor smiley

• #5   10. okt 2012 Pøj pøj med det. Håber ikke at din lille pige skal igennem alle de samme scanninger af hofter og ben som Papaya var igennem.

Nu kan jeg se at du også er her fra Fyn og sikkert også skal ind på OUH.

Du kommer garanteret ind til Anne Estmann på et tidspunkt. Hun er vist nok overlæge inde på børneafdelingen for noget ortopædkirurgisk eller noget i den stil. Hun er i hvert fald rigtig rigtig dygtig og super sød.
    Hvis du kommer til at tale med hende, ville jeg prøve at spørge hende om det kunne være noget af det samme som den lille pige Papaya Hannibalsen havde. Hun kan godt huske hende. Bare for at det eventuelt kunne spare en masse scanninger og narkose hvis hun kan se at det måske er nogle af de samme symptomer så de ved hvad de skal prøve at søge efter.
    De vidste det jo ikke med Papaya så en masse narkose og scanninger gik på undersøgelse for at finde ud af det.

Så hvis hun synes at det ligner noget af det samme, kan det være at det med det samme undersøger for det og starter korrekt behandling hurtigere

Kommentér på:
Lære at gå! Vær opmærksom!

Annonce