{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

låne penge til hus når man er på kontanthjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Ved i om man må låne penge til et hus hvis man er på kontanthjælp?
Vi vil gern købe hus. Jeg har godt fast job og tjener godt. Men min kæreste er i øeblikket på kontanthjælp. Det er måske muligt at jeg alene kan låne pengene, men hvis jeg ikke kan, kan han så stå med på lånet når han er på KH?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  låne penge til hus når man er på kontanthjælp?
  • #1   10. feb 2012 Det må i godt smiley

  • #2   10. feb 2012 vi kunne ikke fordi jeg var kontanthjælp , vi fik svaret at det ikke er en fast indkomst .

  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #3   10. feb 2012 De kan I godt, spørgsmålet er nok nærmere om bank osv vil gå med til det for tiden. Men det er jo bare at bestille et møde ved dem:o) Vi fik nej, selvom min mand havde et velbetalt job, og heldigvis, for 4 mdr. senere fik han fyresedlen.. Og min veninde har netop købt ejendom sammen med hendes mand, de har begge 2 nogle gode almindelige jobs, med en fornuftig indtægt, men de slåssede en evighed med banken og kreditforening for at få huskøbet igennem. Ganske enkelt fordi bankerne pt. ikke selv har det for godt økonomisk. Hvis I står med en opsparing der hedder udbetaling til nyt hus, står I bedre, end hvis I skal låne til det hele.

  • #4   10. feb 2012 Man må da ikke eje noget når man får kh...

  • #5   10. feb 2012 jo det må man nu godt, det må bare ikke overstige en hvis værdi/formue. smiley mon ikke friværdi osv kommer til at spille ind om han har en formue eller noget? ville nok vende den med kommunen først for at være sikker!

  • #6   10. feb 2012 Vi har snakket med kommunen om det og der sagde de man godt må købe hus og det var friværdien de kiggede på og der skulle den kommer op over 400.000 før de gjorde noget. Syntes i skal ringe til jeres kommune og høre hvad de har og sige. Og banken har jo også meget at sige smiley

  • #7   10. feb 2012 Man ejer vel egentligt heller ikke et Nykøbing hus....det er jo ofte godt belånt smiley jeg vil dog tro at man på kontanthjælp vil have svært ved at præstere det store rådighedsbeløb efter skat og udgifter som de fleste banker forlanger. Men det skader jo ikke at prøve man risikere jo ikk mere end et nej

  • #8   10. feb 2012 Fuck min iPad smiley et
    Nykøbt hus ikke Nykøbing hus.....


Kommentér på:
låne penge til hus når man er på kontanthjælp?

Annonce