{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

grød, mos og mad hvor tit??? {{forumTopicSubject}}

jeg havde en ide om at melissa skulle have 3 måltider med grød/kartoffelmos/mad og alt derudover skulle bare være frugt, et par kiks eller lignende som mellemmåltider, men igår fik hun faktisk grød eller mad 5 gange de 2 af gangene dog kun en lille portion, det resulterede så i at hun sov fra 19.30-6,15 uden at vågne for første gang nogensinde.. så jeg overvejer da om det er sådan jeg skal gøre det, altså med 3 hovedmåltider og så et par små portioner grød imellem og selvfølgeligt putteflasken til natten... men er det ikke bare voldsomt meget grød og mos???
hvordan ser jeres mad døgn ud for de små "grødhoveder"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grød, mos og mad hvor tit???
  • #1   7. mar 2012 Min sp sagde i går 3 hoved måltider når de når de 6 mdr... Så må de gerne må frugtmos eller frugt 2 gange mellem det... Det var hendes forslag til menu kort til dem .. tror bare man skal gøre som ens barn vil...

  • #2   7. mar 2012 ja hun er blevet 6 mdr i sidste uge, og det var også sådan jeg gjorde det, altså med frugt og et stykke brød eller kiks til mellemmåltid, men det er bare som om hun ikke bliver ordentligt mæt af det endnu, men hun er så heller ikke så god til det med brød, det falder som regel ud igen pga en dum tunge.. jeg kunne selvfølgeligt bare ringe til min sp og spørge hende ;o) men tror da helt sikkert det er ok det jeg gør nu, med lidt grød istedet for indtil hun bliver bedre til brød, synes bare det virker af meget mad dagligt, men det er nok mest fordi det meget er det samme hun får...

    hvornår er det egentligt hun må få mælkeprodukter som feks youghurt???


  • #7   7. mar 2012 ja jeg har prøvet at bløde brødet op, og jeg har forsøgt at blande bitte hapsere i hendes grød, men ud ryger det, hun slikker grøden af og spytter brødet ud hmmm ;o) men mon ikke det kommer hvis jeg bliver ved ;o)

    jeg tror bare jeg bliver ved som nu så, med grød istedet for frugt, hun får jo også frugtmos i hendes grød, så hun får altså frugten alligevel ;o)

    hun får så:
    havregrød til morgenmad
    lille portion risgrød med frugtmos til formiddag
    havregrød til frokost
    lille portion risgrød med frugtmos til eftermiddag
    kartoffelmos eller grød, blandet med grøntsager, kød og evt sovs til aftensmad
    og så får hun en flaske mme til natten og om natten hvis hun skulle vågne og være sulten..

    tror også det er ok, bare frygteligt meget grød synes jeg ;o) men hun lærer forhåbentligt snart at spise brød, og helt det samme som vi spiser..


  • #8   7. mar 2012 her er angellina godt nok 1.5 år men hun får
    grød til morgenmad enten havregrød eller øllebrød
    formiddags mad frugt, en bolle, frugt stang, kiks, eller knækbrød
    frokost- er hun hjemme er det rugbrøds madder vuggestuen er det forskelligt.
    eftemiddags måltid i vuggestuen
    eftermiddags mad når vi kommer hjem
    aftensmad og sove tid smiley


  • #10   7. mar 2012 min sp siger brød er fra 6 mdr. Marcus startede allerede da han var 5 mdr ;o) tror det er forskelligt hvad de anbefaler.

  • #12   8. mar 2012 her spiser vi også meget grød da zilas ikke rigtig gider hans flaske mere..

    havregrød til morgen sammen med melissa..
    kl 10 får han noget nemt
    kl 12-12,30 forsøger jeg med brød. lykkes ikke så tit men ellers grød
    15-15,30 grød
    kl 18 spiser han kartofler med kød sovs og grønsager
    kl ca 21 grød ´
    og kl 00,00 flaske..

    sådan ser det ud her


Kommentér på:
grød, mos og mad hvor tit???

Annonce