{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Bider ! - hvad gør i ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle...
VED godt den sikkert har været oppe mange gange , men jeg er nødt til at spørge alligevel smiley

Sophia er lige fyldt 3 , er dog bagud udviklingsmæssigt og sprogligt pga hun har været rigtig meget syg de sidste 2 år .....
MEN hun er begyndt at bide .... bedst som hun sidder og ser på søster spiller eller leger... HAPS bider hun bare fuldstændig umotiveret ... HÅRDT !
Når søster så græder fordi det gør rigtig ondt selvfølgelig, ja så griner Sophia og holder sig for ørene !!

har i haft barn der bed ?
hvorfor bider de ?
og hvad kan man gøre for at stoppe det ?

en rigtig ked af det mor smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider ! - hvad gør i ?
  • #1   24. aug 2010 jeg har indtil nu forklaret hende at det gør MEGET av og at det er derfor søster græder.... så tager jeg hende på værelset og siger at hun kan komme ud og sige undskyld om lidt... henter hende og hun siger undskyld.... meeeen 10 minutter efter kan hun gøre det igen smiley

BIDE igen ??? er det ikke at lære hende at det er ok at bide eller ?

• #2   24. aug 2010 en slags skamme krog ?
    ja ... det kunne være jeg skulle prøve det.....
    hvor længe sad han så der ?

jeg kan ikke få mig selv til at bide igen ...
    kan ikke stå og sige FY du må ikke bide din søster og så selv bide hende .... det kan jeg altså ikke !

• #3   24. aug 2010 aldrig sæt hende ind på værelset, da det gerne skulle være et sjovt rum for hende sammtidlig med at, hun jo bare kan lege derinde imellemtiden.. Så find en skammel i stedet for, også sæt hende fortæl hende hvad hun har gjort forkert, også gå. og hvis hun hopper af skamlen, så sæt hende der igen uden at diskuter det med hende, lad hende sidde der i 5 minutter ( tiden starter forfra hvis hun flytter sig). og når de 5 minutter er gået skal hun sige undskyld for at have bidt. smiley

- Nej vil heller ikke mene man skal bide igen, men tror da gerne at du bliver bange for det! smiley

• #4   24. aug 2010 du = hun

• #5   24. aug 2010 Sophia har sprog.... SYNES vi , men vuggestuen mener ikke hun har nok sprog ... så hun skal ha talepædagog ....
    så ja tror osse det er fordi hun bliver ivrig eller sur på søster og vil sige noget hun ikke kan evt.....
    dog gør hun det bare sådan ... lige ud af den blå luft ?
    vil prøve med skamlen .... undre mig bare hvorfor hun gør det når de jo hygger sig og hun så bagefter griner når søster græder .-(

• #6   24. aug 2010 David er også et af de børn der bider. Det startet med han ikke havde meget sprog pga væske i sine øre. Og nu her efter hans sprog er meget bedre har han jo fundet ud af at hvis han feks vil have noget legetøj fra de andre jamen så slipper de altså hvis han bider ! Men det sker heldigvis ikke så tit mere.
    Vi bruger time out. Sidder han ned på numsen også lader ham køle af. Og spørg ham om han godt må bide de andre børn. Og han får lov at gå når han har siddet lidt og siger han ikke må bide. Også skal han gå over at sige undskyld.

• #7   24. aug 2010 jeg kan IKKe bide hende .. det kan jeg simpelthen ikke ...

må prøve med time out .....

føler desværre bare hun opfatter det hele som skægt?

• #8   24. aug 2010 Altså snakkede nettop om det med at bide fordi der næsten lige er startet en dreng i Lærkes dagpleje som bider, hun har under kursus/møder fået at vide at man skal tale med MEGET store bogstaver og virkelig gøre det klart at sådan gør man ikke.. Begynder hun at græde hvilket mange børn gør når de få virkelig skæld ud skal du lade hende være og kun koncentre dig om den hun har bidt.. Så hun faktisk føler sig udenfor...

Men puh ha det er bare om at få det stoppet, Lærke er blevet bidt da hun var 8 mdr eller sådan af et gæste barn i hendes dagpleje der overfaldte hende, hun blev bidt adskelig gange og et bid var meget slemt.. Tros hendes dagplejemor er en meget erfaren dame iden for hendes fag nok være der 20 år eller mer aldrig havde set noget der var så slemt i hele hendes tid....
    Det var et så slemt bid at vi måtte på skadestuen som dog ikke kunne gøre andte end at rense det.. Men de bruger lige nødagtig Lærkes tilfæde til møder og kurser for dagplejer fordi det var så slemt...
    Undsyld måtte lige af med historien for at fortælle hvor slemt det kan være hvis ikke man får det stoppet...

• #9   24. aug 2010 har ikke selv det problem endnu men nogle siger bid igen og de bider ikke mere tror ikke det er en jeg vil bruge da det virker meget dobbeltmoralsk....forklar at det må man ikke og gi en timeout....der skal være en form for konsekvens ellers stopper det nok ikke

• #10   25. aug 2010 Bide igen!!??

I må da være, undskyld mig, syge i hovederne!!
    At bide er i mine øjne det samme som vold. Man kan jo også gøre skade på barnet ved at bide.
    Jeg har lige godt aldrig troet, at jeg skulle hører dette. Puha. Ja, er egentlig lidt målløs..

Anja - Det forstår jeg godt, at du sige, at du ikke vil gøre. Helt sikkert da!
    Men hvad med at prøve at sende hende på en stol eller skammel, når hun gør sådan noget der..
    Mine neøver kommer op i deres stol, når de ikke er ordentlige og det hjælper. I den grad. Den gider de nemlig slet ikke..

• #11   25. aug 2010 siger også at jeg aldrig ville kunne finde på at bide igen men at nogle siger det hjælper......men en konsekvens skal der være. den med stolen kan man bruge eller lad dem sidde og stirre ind i væggen mens de tænker over det

• #12   25. aug 2010 ville aldrig bruge hendes værelse da det er hendes rum og gerne skulle forbindes med et rart sted at lege og hvis hun nu synes det er kedelig giver hun sig bare til at lege og så hjælper det ikke

• #13   25. aug 2010 vi vil prøve med en stol i gangen ... så må hun sidde og kigge lidt ind i væggen og tænke over hvad hun har gjort....

Kommentér på:
Bider ! - hvad gør i ?

Annonce