22. mar 2010 Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Det der amning {{forumTopicSubject}}
Har faktisk aldrig rigtig delt dette med nogen før, men nu jeg er gravid og skal være mor igen om ca. 4 uger - Optager det faktisk mine tanker rigtig meget.
Sagen er den at jeg SÅ gerne ville amme, men jeg har altid følt super meget ubehag ved at nogen (kærester) rørte ved mine bryster. Da jeg fik Oliver prøvede jeg at amme ham, men det var så ubehageligt for mig (havde på fornemmelsen at det var sådan jeg ville føle, allerede inden jeg fødte) Så det endte med at jeg gav op, han kom på flaske og det kørte bare for os.
Men nu hvor jeg igen snart skal tage stilling til om jeg skal amme eller ej ... syntes det er så svært, for jeg vil inderligt gerne, både af sundheds årsager for prinsessen og så for at få opbygget et super odt bånd til hende, men jeg har ikke ændret mig/mine bryster her ikke ... Føler stadig meget ubehag når manden røre mine bryster ... det er godt nok svært for mig at forklare ... men jeg bryder mig virkelig ikke om det ..
Er der andre herinde, som har/haft det lige sådan ? Har i fået amning igang ? Hvad gjorde i for at det lykkes ???
Årh er helt i vildrede og føler mig som verdens dårligste mor Håber der er nogen kloge hoveder herinde, som kan hjælpe ..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
De første uger havde jeg det virkelig svært ved det, det var underligt og det gjorde ondt. Men jeg holdt ud og ammede Clara til hun var 4½ måned., og er MEGA stolt af mig selv!
Og det var faktisk helt svært at tage beslutningen om at stoppe, men da hun begyndte på grød var det ret naturligt at det skulle slutte.
Men åh hvor kan jeg godt forstå dig!
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
Og efter den første måned havde jeg vænnet mig til det. Så mit råd må være; hang in there!
Og går det galt, så er det okay!
Jeg ammede "kun" i to måneder ca før jeg måtte stoppe, af andre årsager, men mme idag er helt fint! Og man er ikke en dårlig mor fordi man ikke ammer!
Vi er 4 ud af 5 i mødregruppen som ikke ammer eller i hvertfald ikke fuldtid..!
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Du bliver nødt til at finde kernen til problemet før du kan gøre noget ved det, og fjerne den følelse.
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
jan 2012
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Altså jeg er sku aldrig blevet misbrugt/overfaldet eller noget .. det er ikke psykisk men fysisk ...
jan 2012
Ja, jeg kan egentlig godt se hvad du mener. Jeg havde det også sådan en gang, men efter endt amning (efter 8,5 måned) var mine bryster bare blevet SÅ følsomme, at jeg nærmest kunne få orgasmer bare at blive rørt der (af min kæreste selvf!!), så derfor vendte det fuldstændigt, og jeg elsker når min kæreste røre mig der nu, haha.
Men jeg har har det som du beskriver med mine fødder. Jeg kan SLET ikke have, når nogen rører mine fødder. Heller ikke min kæreste.
Der er bare ingen der skal røre dem!
Men man skal jo heller ikke bruge sine fødder til at amme med jo.
Jeg er sikker på, at du nok skal klare den. Kan du ikke tænke på det som en heeeelt anden ting? Altså, at det ikke er berøring som sådan, som ligesom når din kæreste rører dig, men at det er din lille fantastiske pige der skal have mad? Jeg er ikke den bedste til at formulere mig, men forstår du hvad jeg mener?
Altså, at skelne de to ting. Det er slet ikke det samme.
Og ja, det gør fucking nas de første 14 dage, men det er bare det hele værd på alle måder.
Det der amning