{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Enlige mødre.. {{forumTopicSubject}}

Hold nu k....... der er mange her inde der har problemer med der fædre til deres børn... Det er så rystende og meget meget synd for de stakkels børn der er havnet i det.. ja undskyl mig..

Syndes at det naturlig vis er synd for alle partener, men der er tilfælde hvor jeg tænker at det er lidt selvfoskyldt og barnagtigt.. sorry..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enlige mødre..
  • #1   4. jun 2012 Enig.. Alt for mange bruger deres børn for at "ramme" faren.. I stedet for bare at samarbejde om samvær osv.. Men der findes jo også dem som.man sagtens kan forstå ikke udlevere, det handler om dem som tager stoffer eller drikker som et hul i jorden, der er det fair nok de siger nej.. smiley

  • #2   4. jun 2012 Carina er naturligvis enig i,- at man ikke udlever et barn til en eller anden for for misrygt....

    Men hvor er det synd for børnene altså..


  • #3   4. jun 2012 Ja.. Nogle burde tænke på.deres børn frem for dem selv.. Andet er for egoistisk.

  • #4   4. jun 2012 Thomas:

    Helt enig, dog vil det aldrig ske fra mit vedkommende af i hvert fald.
    Men ja, man høre alt for meget, om enlige forældre idag syntes jeg.
    af min vennekreds er det i hvert fald tæt på 80%, hvis ikke mere, som er gået fra hinanden ret tidligt, og enda også af og til inden barnet overhovedet er født.
    Og oven i det, høre man også alt for meget om at de tag i retten for det ene og anden grundlag...
    Lyder langtfra voksent, plus som i selv siger, man tænker for meget på sig selv.
    Og en stor del af det er også, de tænker for meget på at "Give hinanden igen", bare gennem barnet, og det er helt respektløst!


  • #6   4. jun 2012 Thomas:

    Lærke***

    Helt enig, høre alt for tit i min vennekreds med fædre der tænker på alt andet end barnet... Dog sker det også at det er den andenvej også.
    Men ja, høre desværre alt for tit, at det er fædrene som ikke stå ved, at de har lavet en lille en. Og hvis moren så vælger at få det, så gør de mange ting bare for at gøre livet surt for moren.
    Og sådan noget pisser mig af og høre. Hvis det var nogle af mine kammerater der havde gjort det, så havde de da fået en røvfuld, og så skulle jeg satme ikke havde noget med dem af gøre mere. Syntes det er så respektløst. og ja, egoistisk.


  • #7   4. jun 2012 Selvfølgelig er der nogle mænd som ikke vil deltage, ligesom få kvinder også vælger børn fra. Mange fordi de er bange eller først bliver voksen efter en del tid, og dem som så.ønsker at være en del af barnets liv burde have lov.. Også må den part der har barnet tage sig sammen.. Men igen alle sager er forskellige, dem hvor mændene gør alt for bare at kunne se sine børn en time om måneden burde have mere tid med børnene og den far som er ligeglad, ja det tit og ofte ham der har mest samvær.. Men de mænd der kæmper er ofte dem hvor deres eks bare skriver en masse bæ til amtet i håb om at få støtte af dem også håber de faderen bliver rigtig ked af det, og evt giver op..

    (dette er selvfølgelig ikke møntet på alle, taler kun om dem jeg kender til)


  • #8   4. jun 2012 Priser mig lykkelig for at min kærestes forhold til eks konen, køre rimeligt gnidnings frit.
    Kender en hvor moren virkelig er en løgn agtig so. Troede han overdrev når han berettede om hende, lige indtil jeg så det med mine egne øjne.


  • #9   4. jun 2012 Carina mor***

    Kunne ikke skrive det bedre selv. For det er præsis det samme jeg høre alle steder fra,


  • #11   4. jun 2012 Thomas:

    Lærke***

    Ja, undskyld, kan bare ikke se hvordan han kan få sig selv til at være sådan! Han må havde dårlig smag i munden, og så prøve få andre på hans side, og derfor svinet dig til... Ellers vender hans hovede da helt forkert.


  • #12   4. jun 2012 Havde et vennepar som fik en dreng sammen hvor de går hver til sit og der ønsker manden så.at se sin søn så meget han overhovedet kan og de søger han så om, men så ringer kvinden til mig og siger at nu har han tænkt sig så og så meget samvær (hvilket jeg godt viste da ham og jeg forlængst havde snakke) og at hun ville gøre hvad som helst for at han ikke skulle se deres søn, om hun så skulle lyve osv, for når hun ikke skulle være lykkelig skulle han heller ikke se hans søn. Så ja har hørt sagen fra begge sider på tæt hold.

    Og en anden er min egen mand som kæmper for hans eget kød og blod men moderen er en &+%6&:%%+ og har selv snakket med hende for at få hendes version. Men hun lyver så meget og amtet holder ed hende.. Men det er en lang historie, hun bruger deres datter for at ramme min mand..


  • #14   4. jun 2012 Lærke> vi kan ikke være mere enig..

  • #15   4. jun 2012 Inden jeg selv blev enlig mor, havde jeg den holdning, at Liam selvfølgelig skule se hans far, hvis det gik forbi mellem os. Jeg havde også den holdning, at der var mange (eller ihvert fald en del) kvinder, som brugte børnene for at straffe faderen.
    Nu sidder jeg så som enlig mor med en søn, hvor jeg vil gøre stort set alt (undtaget at lyve om, hvad der er foregået) for, at forhindre at hans far kommer til at se ham, og hvis man hørte sagen fra faderens side, så vil jeg utvivlsomt blive fremstillet som en rigtig møgk*llng, som bare lyver og bruger vores søn for at straffe ham.

    Vores forhold endte temmelig brat. Han var i en periode begyndt at drikke mere og mere og begyndt at tage stoffer (mest hash) og det kulminerede så en aften, hvor jeg var nødt til at ringe efter min far, så han kunne hente mig, og jeg måtte tage på krisecenter, hvor det eneste jeg fik med mig derfra var vores søn.
    Efter ca. 1½ mdr. har jeg fået ny lejlighed og han har "tilfældigvis" fået en 50m . derfra. Vi er i en forholdsvis fornuftig dialog og han er begyndt at tage antabus. Derfor lader jeg ham passe vores søn en lørdag, hvor jeg skal på arbejde. Dette ender ud i, at han overfalder mig, da jeg kommer for at hente vores søn om eftermiddagen, mens vores søn ser det.
    Så går sagens gang i statsforvaltningen, og der bliver sat antabus vilkår op + krav om rene urinprøver, samt der bliver iværsat en børnesagkyndig undersøgelse.
    I starten er det overvåget samvær, som hurtigt (fordi faderen er en god far, når han har overskuddet) bliver til 3 timer hver weekend. Det går egentlig ok og det bliver derfor øget til 7 timer hver weekend.
    Jeg håber på det tidspunkt på, at det nu vil komme til at køre rigtig godt, som den børnesagkyndige skriver i rapporten "moderens tillid til faderen øges".
    1 mdr. efter dette er han involveret i flere indbrud i butikker og han bliver anholdt for, at true vidner på livet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han har været påvirket at både alkohol og stoffer, når han har gjort disse ting (fordi han ellers ikke ville have n*sser til det). Det vil sige, at han er begyndt at drikke på antabus (temmelig sikkert også mens vores søn har været der), han har haft hælervare liggende i lejligheden mens vores søn har været på samvær og han har haft en omgangskreds af personer, som jeg bestemt ikke mener er passende for et barn på 2 år at blive udsat for.
    Så ja da det skete og han fik en dom på 9 mdr. sagde jeg STOP, for hvis ikke han er i stand til at se, hvad der er godt for ham selv, hvordan skal han så kunne tage vare på sin søn.

    Jeg skriver dette, for at vise at man aldrig kan vide, hvad der ligger til grund for, at parterne opfører sig som de gør overfor hinanden.
    Den dag idag ville jeg da stadig ønske, at hans far ville være i stand til, at holde sig clean og ædru, så han kunne have mulighed for at være den gode far, jeg ved han kan være, men jeg tror desværre ikke på det længere. Og førend han har bevist han er i stand til det, så er jeg nødt til at beskytte MIT barn, han skal under ingen omstændigheder have samvær med en far der er fuld og/eller påvirket af stoffer


  • #16   4. jun 2012 Synes også alle normal fungerende fædre/mødre skal have lov til at se deres børn, hvor de fædre/mødre som ikke har helt ren mel i posen også skulle have lov og bare under overvågning, og selvfølgelig kun hvis de selv vil.. Dem der selv ønsker se deres børn skal have lov uanset hvad..

  • #17   4. jun 2012 2 prinser> nej jeg er ikke enlig.....? smiley som jeg forstår dig så "tillader" du også olivers far at se oliver, bare ikke lige i en hver dag da han skal til fodbold o.lign. Men det er så slet ikke det jeg mener, det jeg synes er for galt er de forældre der bare sider og siger jeg nægter at udlevere og lyver og gør hvad som helst for at skade den anden. Det synes jeg er noget SVINERI at gøre, og det burde amterne SLET IKKE støtte op om.. Kvinder har IKKE mere ret til børnene end mændene har.. Vend den evt om, hvordan vil man selv have det hvis det var en selv der blev nægtet at se sit eget kød og blod, hvordan tror du, at du selv ville have det? smiley

  • #18   4. jun 2012 Vi gik fra hinanden da maya var 2 måneder og hun bliver tre til sep... Vi kan få det til at fungere fint... Vi bor i samme by så han har hende ofte, ca. halvdelen af tiden og ja savner hende når hun ikke er hjemme men mere vigtigt at hun også har et godt forhold til sin far... Han er med til samtlige kontrol ved øre og Øjenlæge osv og vi snakker om tingene vedr. Prinsessen:-)... Ville aldrig nogensinde bruge vores datter imod ham, hvorfor skal hun bøde for det der sker? Synes mange burde tænke på sit barn og ikke bare sig selv og på at få hævn

  • #19   4. jun 2012 Vi har ikke statsamtet indenover overhovedet men har selv aftalt samværet som altid er overholdt

  • #20   4. jun 2012 Kristina> hvor er det skønt og læse.. Kunne nogle lærer noget af.. smiley

  • #21   4. jun 2012 Tak:-)betyder meget og specielt fordi jeg ikke selv havde min far i 18 år af de mange egoistiske grunde, og det skal hun ikke opleve :-)... Hehe hendes tidligere Dp og dagplejepædagog mener vi burde gi forældre der er gået fra hinanden et kursus

  • #22   4. jun 2012 Guldklumperne..

    det da lidt langt ude smiley Mine store pige ser ikke sin far fordi han tager stoffer meget og ofte ! Nej ikke 24/7 men det IKKE noget mit barn skal vokse op med ! og så kan vi jo diskutere hvad der er værst ! At barnet vokset op uden sin far (i dette tilfælde) og får a vide hvorfor præcis når hun er gammel nok til at forstå det ? Eller at barnet får lov til at se sin far, men der kan så bare gå flere måneder i mellem for hov far var påvirket igår, eller hov far har ikke lige penge til at komme ! Ja undskyld men jeg ved GODT hvad jeg tror vil være det største svigt !

    stoffer og barn er dårlig kombi ! og med mindre du selv har været i det så synes jeg IKKE du skal udtale dig om det !! Jeg ville aldrig nogensinde turde sende Nena med hendes far hjem, for jeg ved han ikke engang kan tage vare på sig selv !

    & jeg vil lige påpege jeg ikke er ene om den mening, min SP har støttet mig i den beslutning smiley


  • #23   4. jun 2012 Kristina> haha hvor godt.. Så må i jo starte et lille firma.. Hehe smiley ej men skønt at nogle forældre kan finde ud af det også endda uden amtet.. Skulder klap herfra:-)

  • #24   4. jun 2012 hov og Mila ser sin far ! uden statsamtet eller noget !
    så det ikke fordi jeg ikke vil mine børn ser deres far MEN jeg vil have det skal være ordentlig ! og Nena's far VED han må være en del a det den dag han er stoffri !


  • #25   4. jun 2012 Mor til 2 skønne tøser... Vi kan sagtens blive enige om at han burde tage sig sammen og forstår udemærket du ikke vil sende din datter med ham hjem, men hva så med samvær under overvågning?

  • #26   4. jun 2012 Haha ja hvad skal vi kalde firmaet?

  • #27   4. jun 2012 mor til 2 skønne> det præcis sådan en episode der jeg mener at det er okay man sige stop eller nej. Fuld forståligt, for tror bestemt også lige i det tilfælde vil det være bedst for hende ikke at se sin far før han måske engang bliver normal oppe på øverste etage.. smiley

  • #28   4. jun 2012 Kristina>godt spørgsmål....:-) må heller holde mund med mit lille forslag.. smiley har du en ide??

  • #29   4. jun 2012 Kender heldigvis en del som kan finde ud af det men desværre også hvor det modsatte er tilfældet

  • #30   4. jun 2012 Kristina..

    Nena's far er SÅ påvirket a det pis ! At han ikke ville kunne være stabil omkring et samvær med hende, og det vil jeg simpelthen ikke byde hende ! det her er ikke noget jeg gætter mig til ! han bor i Horsens jeg bor i Holstebro ! Han har to børn i Horsens med to forskellige ! den ældste ser han sådan engang imellem men der kan altså sagtens gå 8 måneder imellem ! Den yngste har han aldrig haft samvær med ej heller søgt om at få det og alligevel er det moren han bebrejder..

    Jeg snakkede med ham et par måder eller tre da Nena var 2 måneder, hvor han sagde han var stoffri og jeg sagde at så måtte han selvfølgelig også være en del a det hvis det var det han ønskede.. han var her ikke EN ENESTE gang og se hende, billeder ja, fik tattoveret navn og fødselsdato ja ? Men han kom ikke og så hende, for det havde han enten ikke råd til eller også havde han ikke tid ! så jeg droppede ret hurtigt kontakten efter igen for det viser (for mig) bare han ikke vil hende nok ! og i alt den tid koncentrerede han sig mere om at få mig tilbage end at være der for hende.. Efterfølgende har jeg også hørt han IKKE var stoffri (:


  • #31   4. jun 2012 Fredning forældre imellem... Ej ved det ikke

  • #32   4. jun 2012 Godt forslag kristina smiley så må i hellere komme igang smiley

  • #33   4. jun 2012 Ok kan sgu godt forstå du ikke har lyst til det så.... Puha forstår ikke man kan være så ligeglad med sine børn og ødelægge sit liv på den måde

  • #34   4. jun 2012 Hehe hvad var dit ?

  • #35   4. jun 2012 Mor til 2 skønne> hvis jeg forstår dig ret, så nægter du ham kun at se nena så længe han er på stoffer ikke? Og hvis han en dag kom og sagde han var cleen og kunne bevise et han var ved at få styr på sit liv, så ville du lukke ham ind i nenas liv eller misforstår jeg dig? smiley

  • #36   4. jun 2012 Kristina> pyha tør næsten ikke sige det da det ikke er for pænt.. smiley

  • #37   4. jun 2012 Haha så slemt er det vel ikke

  • #38   4. jun 2012 Nej måske ikke smiley men er jo kun ment til de forældre der virkelig gør hva de kan for at skade hinanden gennem deres børn...

    "fra børnehave til voksen"

    Kom og lær at være voksen når det gælder jeres barn, og lær at samarbejde, i stedet for at skade JERES barn/børn. Tænk på dem før jer selv. smiley

    Noget ala det. smiley


  • #39   4. jun 2012 Jeg laver det heller ikke om, selvom mange er uenige med mig !
    men jeg synes bare man skal passe på med ikke at skære alle over en kam !
    helt sikkert jeg kan også se små ting hvor jeg tænker hold nu i voksne mennesker med et lille barn hvad med at opføre jer derefter.. men for nogle er det bare ikke så ligetil jo (:


  • #40   4. jun 2012 Carina godt navn og kan kun være enig

  • #41   5. jun 2012 Er virkelig glad for Malthes far og jeg har et rigtig godt samarbejde når jeg hører forskellige historier hvor det bare ikke fungere mellem moren og faren smiley Det er trist for alle parter!

    Malthes far er en fantastisk far og stoler 110% på ham smiley Han har så os været der fra start og været med i ALT omkring Malthe og de har heldigvis et utroligt stærkt bånd mellem sig smiley Ville andre drømme om at bruge min søn imod ham på nogen måde når de har det så godt sammen og vi også selv har et godt samarbejde og stadig er gode venner..


  • #42   5. jun 2012 Han vil så os gerne ha Malthe ligeså meget som jeg, så ville slet ikke kunne gøre noget for at ødelægge deres samvær da faren overhovedet ikke ville gå med til det smiley

  • #43   5. jun 2012 Jeg ville virkelig ønske det kunne fungere, men så længe Liams far ikke er i stand til at føre et stabilt liv uden alkohol og stoffer, så er jeg bare nødt til at beskytte Liam.
    Skulle hans far komme om nogle år og være clan og ædru, og kan han bevise at han nu fører et stabilt liv, jamen så vil jeg da helt sikkert være medvirkende til, at de kan få genopbygget deres forhold, for jeg ved jo han kan være en fantastisk får når bare han ikke er påvirket.
    Jeg omtaler aldrig nogensinde Liams far negativt overfor Liam, nævner han sin far jamen så snakker vi om ham og de ting de trods alt har nået at lave sammen


  • k  l
    k l Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #44   12. jun 2012 her er det sku omvendt at det er moren der total hen i vejret ang samvær. hun gider ikke have sine børn medmindre jeg bringer dem. for bussen kan hun ikke finde ud af at tage.

  • #45   12. jun 2012 K L !

    Der er også mødre der er langt hen i vejret.. men fordi BG er så kvindepræget høre vi mest om mændende smiley


Kommentér på:
Enlige mødre..

Annonce