1.268 visninger
|
Oprettet:
hvordan gjorde i ?? {{forumTopicSubject}}
min søn på 1 år, er begyndt de sidste par dage at være total hysterisk når vi skal have aftensmad, og fandt så ud af det er fordi han selv vil spise altså med hans ske og det..
og det må han da endelig os gerne da, men men.. det er jo ik lige altid det kommer i munden, så er jo bange for han ik blir mæt. men hvad skal jeg gøre, eller hvordan har i gjordt??
og er det bare en fase eller??
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Når gaflen bliver for svær, bruger han hænderne. Men han er efterhånden blevet rigtig rigtig god.
Når han koncentrerer sig kommer 90% af maden ind i munden. Når han så er ved at være mæt, ryger koncentrationen og en del bliver spildt
bare lad ham, han skal nok lære det.
jul 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 51 Svar: 202
så lader ham selv nu, men håber da bare han blir mæt nok. for tror kun det er 30 % der kommer i munden. men kommer nok
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Clara får også lov selv, og det er meget forskelligt hvor meget der kommer indenbords, men jeg sørger for at hun får sin egen portion også har jeg en portion som hun får fra. Så er je sikker på hun får nok.
nov 2010
det skal nok komme. Have evt. en ekstra portion klar, hvis han ikke bliver mæt. Nogle dage vil Vito i øvrigt gerne mades, og andre dage må jeg slet ikke røre hans service.
For et par måneder siden havde han også kun en succesrate på 30-40 %, men nu har han virkelig godt styr på det.
nov 2010
giv ham endelig en gaffel eller en ske! Jo tidligere, jo hurtigere lærer han det
Vito har spist selv siden han var omkring 8 mdr. I starten røg der rigtig meget ned, men nu spiser han efterhånden ret godt!
Og han er 13 mdr.
http://www.youtube.com/watch?v=0-RXjT8xEJU&feature=plcp
jul 2011
jul 2011
ej hvor ser det bare sødt ud:) ja han ser da ud til at styre det fint
jul 2011
nov 2010
nej, sådan tror jeg mange har det.
Men det skal til.
I en årrække kørte der en engelske doku, hvor en børnepsykiater hjalp forældre og børn med spiseproblemer.
Ofte havde børnene problmeer fordi de som helt små, ikke måtte svine og altid blev tørret rene. Nogle af dem ville kun spise blendet mad, en ville kun spise yoghurt, en anden kun gule ting. og forældrene kunne slet ikke tåle at de svinede sig til.
men de kan jo vaskes af bagefter Vito kommer altid i bad efter maden, fordi han har mad OVER det hele!
Jeg tror ofte fædrene har det svært ved det, men sådan er det jo.
Herhjemme har jeg i øvrigt en voksdug på gulvet, så det meste mad ikke lander på gulvtæppet
okt 2008
nov 2010
jeg er sikker på at han hurtigt lærer det Vito er blevet mege bedre inden for den sidste måneds tid. Kan også se at det er samme færdigheder han bruger når han leger med sand og skovle.
Det er jo en rigtig vigtig del af deres finmotoriske udvikling, og den allerbedste måde for dem at træne det på!
Og han vil nok ELSKE at få lov at svine sig lidt til!
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
okt 2008
nov 2010
Og ja, han snakker altid ret meget.. OGSÅ når han spiser! haha
nov 2010
jeg har haft bestik fra Toddler til Vito, det er ret nemt at bruge, dog er gaflen lidt lille i det,men god at skovle med og han kan også spise ris med den.
I Føtex en dag fandt jeg over et sæt fra Nuby, det er den gaffel han spiser med i videoen. Den er også ret god at bruge for ham, og han kommer ikke til at vende den forkert.
Ja, han har faktisk også et tredje sæt (man skal aldrig gå ned på udstyr??) som er sådan et sølvsæt han fik i dåbsgave. Han bruger alle tre sæt, det er forskelligt hvornår, for det kommer an på hvad vi får, og hvad der er til vask
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
nov 2010
hmm, nej, har godt set skesættet, og det er lavet på samme måde, bare med både ske og gaffel. Underligt, prøver lige at google det.
Ognej, forstår heller ikke alle de knive! der går da mange år, før han kan finde ud af at bruge en kniv, og så er de alligevel alt alt for sløve!
nov 2010
Her er sættet, tror ikke man kan købe gaflen seperat.
nov 2010
min søns far havde det også sindssygt svært med at lade ham spise selv i starten. Men jeg har prioriteret det ret højt, da det er så godt for den motoriske udvikling!.
Og ja, vent med at skifte tøj på ham, til EFTER han har spist. Køb evt. et forklæde med ærmer i, det hjælper lidt på det.
I forvejen har de jo sjældent tøjet på i mere end en dag, når de er i VS/DP og sviner sig til - aftensmaden fuldender lissom bare det der svineri.. hehe..
hvordan gjorde i ??