1.861 visninger
|
Oprettet:
*Lizette - Nu som mor til dejlige Liam <3 *
4. maj 2008 Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
4. maj 2008 Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Hvad gjorde i da i blev gravide??? {{forumTopicSubject}}
Lidt underligt spørgsmål og overskrift måske...
men hvad gjorde i efter i testede positivt??
Fortalte i det til folk med det samme og hvordan?
Og hvornår begyndte i at snakke om at købe ting og bestille alle de der gratispakker og alt det??
Og lånte i bøger om graviditet så tidligt eller købte blade?? Og hvad med de vaner man skal lave om.. ?
Må jeg høre jeres meninger og erfaringer??
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Jeg bestilte en gratispakke men det er dog aldrig noget jeg vil gøre igen. Man siger ja til at en masse må ringe til en med tilbud når man bestiller dem og fik et meget ubehøvlet opkald fra et forsikringsselvskab. Da vi havde de forsikringer vi havde brug for takkede jeg nej tak og fik da smidt i hovedet om jeg var ligeglad med mit barn og om at få det forsikret ordenligt. Samtidig ringede en bogklub og sagde ja tak, dam an ville få en mail om hvilken bog man fik og kunne derefter skrive nej tak hvis ikke man ønskede bogen. Man skulle dog købe 2 i løbet af et år. Jeg modtag en masse bøger men aldrig nogen mail og da jeg ringede og klagede sagde de bare at de aldrig havde fået min mail hvilket var en stor løgn, da det var betingelsen på at jeg ville melde mig ind.
Mht vaner var det eneste jeg stoppede med at drikke alkohol. Jeg levede som jeg plejede men tænkte selvfølgelig over ikke at få for meget sukker og fed mad.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 47
Vi købte først ting, da vi havde fundet ud af hvad kønnet var men gratis pakkerne bestilte jeg med det samme.
Jeg lånte ingen bøger og købte ingen blade, for synes ikke rigtig man bliver klogere af det. Det er bedre bare at gøre som man synes er bedst.
Jeg spiste det jeg synes var bedst, men var ikke helt fanatisk, og så brugte jeg ikke parfume og sådan, men ellers lavede jeg ikke rigtig nogle vaner om.
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Manden og jeg, snakkede MEGET om det ! Jeg bestilte bøger, så jeg kunne følge med i barnetsudvikling uge for uge, og også så jeg kunne se hvilke forandringer der ville ske med min krop
Vi fik fat i forskellige babymagasiner, og kiggede på diverse udstyr. Vi fortalte det til de fleste mennesker da jeg havde været til terminsscanning, og der var et blinkende hjerte, så det var allerede omkring uge 7
Jeg startede tidligt med at købe de forskellige ting, såsom bøger, osv. og jeg undersøgte priser på barnevogne, vugger, pusleborde osv. så vi kunne handle det når jeg var lidt længere henne
Jeg læste desuden, "Vores Børn" "Gravid" og "Vi forældre" Man bruger ekstremt meget tid på forberedelsen, alt snakken og købende af de nødvendige ting, men det er jo også fordi at det er hyggeligt, og tiden er lang, så det er dejligt at have noget at lave
Men næste gang jeg bliver gravid, vil vi først fortælle det til familien efter NF scanningen
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Min svigermor var faktisk den eneste der vidste det før!
Ellers tror jeg ikke at jeg gjorde så mange ting anderledes, jeg stoppede med at drikke kaffe da jeg ikke længere havde lysten til det, men ellers ingen ting!
Og først efter de 3 måneder begyndte vi at kigge på tøj, tilbehør osv.
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 196 Svar: 1.442
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg drak ikke alkohol, spiste ikke rødt kød, tun, torsk eller ørred Noget ost holdte jeg mig også fra,. Men ellers levede jeg som jeg altid har gjort, og spiste hvad jeg nu kunne få ned, Jeg var ikke i nærheden af røg, og ryger ikke selv ..
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Synes det hele er så svært lige nu for man har jo lyst til at fortælle hele verdenen at man venter sit første barn, men samtidig er jeg også en del nervøs for det.. Vi har fortalt det til min svoger, svigermor og så skal mine forældre også vide det nu her... og ellers var planen vidst at vente til efter scanningen i uge 7 hvor vi nok ser hjerteblink..
Vil så gerne storme ud og købe alle tingene men det er jo bare for dumt så der må jeg tage det lidt med ro.. Man har jo ikke travlt kan man sige..
Overvejer en tur på biblioteket for at låne lidt bøger om det hele.. og så har jeg et enkelt blad..
Og som i siger med vaner vil jeg holde mig fra rødt kød, tun og alt det der, og tænke lidt mere over hvad jeg spiser, og ændre mine makeup vaner til det uden parabener..
maj 2008
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Vi har selv været i behandling, og det vidste familien (de nærmeste) så de fik også afvide med det samme at vi ventede os.......
Det første vi gjprde var at juble og danse rundt af glæde ....
maj 2008
synes det er rart ar kunne fortælle til nogen så man ikke står alene hvis det er
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Jeg tudede og var jubelende glad !!
Fortalte i det til folk med det samme og hvordan?
Vi fortalte først familien det da jeg var 10uger henne - da jeg var så syg at de var bekrymeret. Vennerne fik det først af vide efter NF scanningen
Og hvornår begyndte i at snakke om at købe ting og bestille alle de der gratispakker og alt det??
Jamen vi snakkede da om hviken ting vi gerne ville have og har plads til omkring NF - men vi var først ude og kigge på tingene da vi havde været til MD.. Jeg har fået min babypakke fra babysam og matas efter MD.
Og lånte i bøger om graviditet så tidligt eller købte blade??
Jeg har arvet en bog fra min mor - så fik jeg en bog af min søster og så har jeg selv købt uge for uge med tvillinger. men læser godt nok kun i den der uge for uge bog
Og hvad med de vaner man skal lave om.. ?
Hvilken vaner man skal lave om hmmm der er ikk rigtigt nogen herhjemme faktisk
eller hvilken vaner mener du ???
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Jeg gik ud, ringede til min bedste veninde og fortalte det..
Hjemme sov min kæreste (han havde dengang nat arbejde) og jeg gik og ventede lidt på han vågende.. til sidst gik jeg så ind og vækkede ham
RIngede så til min mor og min far samt min storebror
maj 2008
maj 2008
Dejligt at høre hvordan i gjorde det.. tror det blir meget ens med os Og så vil jeg finde noget mascara uden parabener og kun bruge parfume på tøjet.. kan "heldigvis" ikke spise rødt kød efter jeg er blevet gravid så det kan jeg vidst godt holde mig fra..
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Tror jeg bestilte gratispakken fra babysam og matas med det samme? og den fra libero da vi kunne det
Med hensyn til at skifte vaner, stoppede jeg med at ryge fra den dag jeg testede (var ikke planlagt graviditet), og har ikke røget siden, så det er jo herligt! jeg stoppede self også med at drikke i min graviditet.
Jeg spiste lidt sundere, da jeg ikke havde så meget kvalme længere, inden det spiste jeg ikke så meget da jeg ikke kunne holde noget i mig Men ellers levede jeg som før
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
det med at købe ting og bestille pakker har også først været efter nf og så har vi bare købt løbende.
jeg har ikke købt en eneste bog eller blad om graviditet i nogle af mine graviditeter - fik en fra jm hvor der stod alt om udvikling osv og den var fin nok til mig
jeg har ik ændret nogle af mine vaner andet end at jeg ikke indtog alkohol og så skiftede deo osv ud med parfumefrit osv
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 196 Svar: 1.442
maj 2008
Må man heller ikke spise meget laks eller hvordan??? :-S
mar 2008
Rødt kød er jo pga det der toxo halløj..
Hvis man har indekat der ikke får kød at spise kan man skifte kattebakken uden problemer, da de højst sandsynligt ikke har det..
Hvis den får kød, eller er en inde/ude kat så skal man tage handsker på, og vaske sig grundigt bagefter..
Og så ikke noget med lige at smage på farsen når man laver frikadeller Jeg var lige ved at falde i den ene dag, jeg gik på produktionsskole og vi skulle lave frikadeller, læren smager på kødet, og beder mig også gøre det (Han havde lige hurtigt glemt gravide ikke må spise råt kød).. Jeg var lige ved at gøre det, men så sgade jeg til ham at gravide jo ikke må få råt kød
Hjemme lavede kæresten altid mad, jeg er ret dårlig i et køkken, så vil han hellere selv
maj 2008
mar 2008
Og når lægen nu siger det, så nænnede jeg ikke at fortælle kæresten der var ret lille chance for jeg blev syg af at gøre det *g* Så jeg fik lige 9 måneder uden at skulle tømme kattebakke
maj 2008
mar 2008
(Det samme med inde/udekatte, de spiser jo mus osv)
Så hvis lægen ikke havde sagt noget, så havde jeg gladeligt skiftet bakkerne, men nu øjnede jeg lige en chance for at få kæresten til det Han gad normalt ikke, mine katte mit bøvl *g*
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Vi er først rigtigt begyndt at babyshoppe her efter jeg er 20+ - synes der er ret god tid endnu.
Hvad gjorde i da i blev gravide???