Lære at holde i hånd ? {{forumTopicSubject}}
Godaften.
Sophia på 19 måneder har rigtig fundet glæden ved at kunne gå selv.
Men der er jo situationer hvor man altså skal holde mor eller far i hånden.
- hun nægter og sætter sig ned og skriger - også ender der med at vi må bære hende- også skriger hun endnu mere. - vi har sjældent klapvogn med så hun kan ikke holde i den - hvad har i andre gjort?
Det skal lige siges at hun er den slags pige der stikker af hver gang hun får chancen.
Vi har lige været på sygehuset for at besøge oldemor, og der gik ikke 3 min før hun var igang med at udforske gangen.
Imorgen skal vi i centeret- og jeg ved bare det bliver en kamp - for hun bliver ikke hos os.
Der er da helt sikkert et sundhedstegn hun er så modig og vil udforske - men i guder hvor er det træls i mange situationer.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Hun accepterer ikke bare at sidde i en klapvogn selvfølgelig.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Hun skal jo nok lære det med tiden. Men herregud, hun er kun 19 måneder.
mar 2011
For hun er drøm stædig og ikke bange for noget som helst.
Og synes også det er ærgerligt at ødelægge alle turene fordi jeg synes hun skal holde i hånd
- jeg synes de er smarte nok
okt 2008
Jeg ved godt at mange farer i flint over at man kan finde på det. Men det er jo for at beskytte dit barn, og give både hende og jer en god oplevelse i zoo.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
mar 2011
Men tænker måske at det kan blive lidt nemmere for hende at forstå når hun bliver lidt ældre. ? Lige nu er alt jo bare spændende.
Men selvfølgelig er det ikke til diskussion når vi skal over vejen osv.
Men en dag i zoo eller en dag i centeret kan jeg jo ikke forvente at hun vil holde mig i hånden hele tiden
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Det har fungeret super godt også selvom han nogle gange ikke helt er enig med os i at man skal gøre sådan
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 333
Den er lavet som en lyserød puddelhund rygsæk med snor i og hun elsker sin "vov vov" ser lige om jeg kan finde et link.
nov 2013
(link fjernet)
okt 2008
okt 2011
Og somregel går hysteriet over hvis man leder opmærksomheden på noget andet
okt 2008
okt 2008
okt 2011
Så det blev "hold i hånd eller sid i klapvognen"
okt 2011
okt 2008
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Her har vi gjort som ACS . De skal jo altså lære det.. Ved at bruge en sele, udskyder man da bare problemet.
mar 2011
Altså de steder hvor jeg siger hun skal holde mig i hånden er det ikke til diskussion.
Men f. Eks en formiddag i centeret, eller en dag i zoo - der forventer jeg jo ikke at hun holder mig i hånden hele tiden.
Men hun bliver heller ikke hos os- for hun er så nysgerrig.
mar 2011
Hvis jeg satte hende i en klapvogn med sele på fordi hun ikke vil holde mig i hånden - så ved jeg at hun ville skrige lige til jeg satte hende ned igen.
Vi har så mange kampe herhjemme - så bliver nød til at vælge hvilke der er vigtige.
Og synes måske ikke den med at holde i hånd er så vigtig lige nu. ?!
Måske jeg tager fejl - men jeg bilder mig selv ind at det måske bliver lidt nemmere når hun forstår lidt mere.
Lige nu synes hun jo bare at min hånd begrænser hende.
Forstå mig ret - vi øver stadig. !
Men jeg kører den ikke så langt ud at det bliver til en magt kamp.
nov 2013
I dag går hun bare ved siden af mig og ved godt hun skal holde i hånd når vi f.eks krydser en vej. Hun ved også godt at hun skal blive hos mig, men det kunne hun altså ikke forstå da hun var omkring halvandet år og der var selen en fin løsning, når vi var på tur eller i f.eks lufthavn.
mar 2011
sep 2013
William synes det var rigtig træls at sidde i klapvognen, så hvis han ikke ville holde i hånd, kom han derop og sidde - hvilket jo ikke var sjovt
Så for mig at se er der kæmpe forskel på klapvogn og gåsele...
nov 2013
Men vi bliver aldrig enige og det er fint for mig. Som sagt, jeg er ligeglad med hvad andre mener om det, jeg kender mit eget barn bedst og for os var det en god løsning. Jeg prøver bare at forklare hvorfor vi har valgt det og at det ikke har noget at gøre med, at man ikke vil lære sit barn at holde i hånd.
sep 2013
Jeg forklarer bare modsat dig, hvorfor jeg ikke mener det er særlig smart!
Hvad andre gør er jeg fløjtende ligeglad med.
mar 2011
De har er barn idag der sagtens kan holde i hånd - og de undgik kampene da hun var for lille til at forstå det
sep 2013
En anden ting er om de vil forstå det, men sådan er det jo med mange ting og det skal de jo lære
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Thea er 9 måneder og har gået stabilt i knap en måned nu. Og vi kan slet ikke nå helt ned og holde hendes hånd - hun er kun 72 cm høj, så vi ville få hold i ryggen af at gå sådan. Hun får en fin sele på når vi er ude på fortovet og gå, ikke fordi hun er så hurtig at hun ville kunne stikke af fra os, men simpelthen for sikkerhedens skyld.. Hellere et barn i sele, end et barn der løber ud foran en bil
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
ville aldrig give mit barn sådan en. Så hellere gå og dukke mig, for at holde i hånden.
sep 2013
- Jeg har i øvrigt aldrig fået hold i ryggen (jeg er 1.76 )
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Sele er til for at beskytte. Vi beskytter vores hunde mod at rende væk, mod at blive kørt ned. På samme måde synes jeg det er helt ok at beskytte barnet mod at blive væk i f.eks. zoo. Hvis man kan lære sit barn ikke at stikke af og holde i hånd er det fantastisk, men jeg kan ikke se problemet i at give et modigt barn gåsele på - det giver barnet og forælderen mere frihed og en rolig og god dag, fremfor bekymringer og skrig og skrål. Og blot fordi der er sele betyder der jo ikke at man ikke kan øve holde i hånd samtidig.
Jeg har en nakkeskade, og ville med det sammen få kraftige smerter hvis jeg skulle gå mere en 5 min bukket til den ene side. Så det ville ikke undre mig, hvis vi får en gåsele, når vi engang får børn, til når man skal på udflugt hele dagen til et sted med mange mennesker.
Derudover kan jeg ikke se hvorfor der er forskel på det og at spænde sit barn fast i barnevognen/klapvognen? Lær da barnet at blive siddende/liggende? Eller noget ;o)
apr 2012
Et barn på den alder kan UMULIGT tænke: "jeg skal holde mor i hånden, for ellers bliver jeg måske kørt over og det gør av av"..
Så længe de ikke er gamle nok til at forstå risikoen ved ikke at holde i hånd, så forstår de ikke at de skal holde i hånd..
Og jeg er for øvrigt helt enig med de andre - hvad er forskellen på en sele og at spænde dem fast i klapvognen? Kan du lige forklare mig det?
sep 2013
Hvis det er mig du hentyder til når du skriver:
Og jeg er for øvrigt helt enig med de andre - hvad er forskellen på en sele og at spænde dem fast i klapvognen? Kan du lige forklare mig det?
Så ved jeg ikke hvad det kommer af.. Hvor ser du skrevet at jeg har spændt ham fast i klapvognen? Der var ikke sele i, så det har jeg nu ikke gjort
apr 2012
sep 2013
Lære at holde i hånd ?