{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.537 visninger | Oprettet:

Lære at holde i hånd ? {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Sophia på 19 måneder har rigtig fundet glæden ved at kunne gå selv. smiley
Men der er jo situationer hvor man altså skal holde mor eller far i hånden.
- hun nægter og sætter sig ned og skriger - også ender der med at vi må bære hende- også skriger hun endnu mere. - vi har sjældent klapvogn med så hun kan ikke holde i den - hvad har i andre gjort?

Det skal lige siges at hun er den slags pige der stikker af hver gang hun får chancen.

Vi har lige været på sygehuset for at besøge oldemor, og der gik ikke 3 min før hun var igang med at udforske gangen.

Imorgen skal vi i centeret- og jeg ved bare det bliver en kamp - for hun bliver ikke hos os. smiley

Der er da helt sikkert et sundhedstegn hun er så modig og vil udforske - men i guder hvor er det træls i mange situationer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at holde i hånd ?
  • #1   30. nov 2013 Min bror spurte lige om vi ville med i zoo om 14 dage. - min første tanke er hvordan pokker jeg skal holde styr på Sophia blandt så mange mennesker.
    Hun accepterer ikke bare at sidde i en klapvogn selvfølgelig.

• #2   30. nov 2013 Jeg ved godt jeg får høvl for det her.... Men hvad med en rygsæk med sele? Jeg ved godt hun ikke er en hund, men hun er en nysgerrig modig pige der godt kan lide at udforske på egen hånd. Det kan give jer tryghed, og hende frihed. Hvis Clara ikke var typen der ville holde i hånd så havde jeg selv købt sådan en.

Hun skal jo nok lære det med tiden. Men herregud, hun er kun 19 måneder. smiley

• #3   30. nov 2013 Jeg har virkelig også overvejet en.

For hun er drøm stædig og ikke bange for noget som helst.
    Og synes også det er ærgerligt at ødelægge alle turene fordi jeg synes hun skal holde i hånd smiley
    - jeg synes de er smarte nok smiley

• #4   30. nov 2013 Clara elsker at holde i hånd, fordi vi på den måde kan snakke om alle de ting hun ser. Men hun er jo også lige det ældre, 26 mdr. For 8 mdr. siden løb hun også bare hvis hun så noget spændende. smiley

Jeg ved godt at mange farer i flint over at man kan finde på det. Men det er jo for at beskytte dit barn, og give både hende og jer en god oplevelse i zoo.

• #5   30. nov 2013 Sådan var max også men jeg holdte altså fast i hånden for når mor siger vi skal holde i hånden så bliver det sådan og tro mig vi kæmpede for han er næsten lige så stædig som sin mor, men efter 14 dage med bøvl morgen og aften kommer der kun sjældent ture nu, han ved mor skal holdes i hånd når hun siger det,så enten en rygsæk som en foreslår eller så bliv ved med at kæmpe for det en vigtig ting at kunne

• #6   30. nov 2013 Vi øver skam også.
    Men tænker måske at det kan blive lidt nemmere for hende at forstå når hun bliver lidt ældre. ? Lige nu er alt jo bare spændende.

Men selvfølgelig er det ikke til diskussion når vi skal over vejen osv.

Men en dag i zoo eller en dag i centeret kan jeg jo ikke forvente at hun vil holde mig i hånden hele tiden smiley

• #7   30. nov 2013 William er 19 måneder og vi har fra start af holdt fast i at man holder i hånd eller holder fast i klapvognen uanset hvad.. Kan man ikke finde ud af det, så sidder man med sele i klapvognen eller barnevognen.. smiley
    Det har fungeret super godt også selvom han nogle gange ikke helt er enig med os i at man skal gøre sådan smiley

• #8   30. nov 2013 Vi har brugt gåsele. Det rager mig langsomt hvad andre mener om den løsning, for os har det fungeret.

Den er lavet som en lyserød puddelhund rygsæk med snor i og hun elsker sin "vov vov" smiley ser lige om jeg kan finde et link.

• #9   30. nov 2013 Her er den type vi har og endda på tilbud smiley

(link fjernet)

• #10   30. nov 2013 Majse-- Sådan fungerer det også her, men det er jo også ærgerligt hvis lige den ene dag i zoo skulle blive ødelagt af hyl og skrig fordi hun gerne vil opleve.

• #14   1. dec 2013 Pernille - ja det er da ærgerligt, men det er endnu mere ærgerligt at ens barn bliver væk smiley
    Og somregel går hysteriet over hvis man leder opmærksomheden på noget andet smiley

• #15   1. dec 2013 Majse-- Og det er lige præcis derfor en rygsæk/snor kunne afhjælpe det værste. smiley Nogle gange må man jo vælge sine kampe.

• #16   1. dec 2013 Hvorfor ser blinkede smiley så underlig utilfreds ud? smiley

• #17   1. dec 2013 Jeg syntes også den var smart.. Lige indtil jeg fandt ud af hvor hidsigt og sensitivt mit barn er smiley
    Så det blev "hold i hånd eller sid i klapvognen"

• #18   1. dec 2013 Haha.. Ej det har jeg aldrig set før nu smiley

• #19   1. dec 2013 Majse-- man må jo også finde ud af hvad der passer til ens eget barn. smiley Her ville den også være unødvendig.

• #20   1. dec 2013 Her har han lært det på den hårde måde. enten kunne han holde i hånden når han skulle, og ellers kom han, skrigende, i klapvognen med sele på.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #21   2. dec 2013 De lærer det da ikke ved at få smidt en gå sele på? Det er for mig at se en nem, men doven løsning. Min mening om gå sele behøver jeg vist heller ikke skrive.....

Her har vi gjort som ACS . De skal jo altså lære det.. Ved at bruge en sele, udskyder man da bare problemet.

• #22   2. dec 2013 Måske jeg også har formuleret mit spørgsmål lidt forkert smiley

Altså de steder hvor jeg siger hun skal holde mig i hånden er det ikke til diskussion.

Men f. Eks en formiddag i centeret, eller en dag i zoo - der forventer jeg jo ikke at hun holder mig i hånden hele tiden. smiley
    Men hun bliver heller ikke hos os- for hun er så nysgerrig.

• #23   2. dec 2013 Og Sophia er så stædig.

Hvis jeg satte hende i en klapvogn med sele på fordi hun ikke vil holde mig i hånden - så ved jeg at hun ville skrige lige til jeg satte hende ned igen.

Vi har så mange kampe herhjemme - så bliver nød til at vælge hvilke der er vigtige.
    Og synes måske ikke den med at holde i hånd er så vigtig lige nu. ?!
    Måske jeg tager fejl - men jeg bilder mig selv ind at det måske bliver lidt nemmere når hun forstår lidt mere.
    Lige nu synes hun jo bare at min hånd begrænser hende.

Forstå mig ret - vi øver stadig. !
    Men jeg kører den ikke så langt ud at det bliver til en magt kamp.

• #24   2. dec 2013 Jeg kan ikke se hvorfor det er mere rigtigt og acceptabelt at spænde barnet fast i en klapvogn, men at give en gåsele på opfattes nærmest som værende kriminelt. Hvad er forskellen lige? Vi har brugt selen, fordi hun så netop havde frihed til at gå selv, hvilket hun meget gerne ville, hun ville bare ikke holde i hånd og blev ked af det og vred hvis man tvang hende. Men jeg ville gerne sikre mig at hun ikke bare stak af i en eller anden tilfældig retning og blev væk, for det kunne hun godt finde på.
    I dag går hun bare ved siden af mig og ved godt hun skal holde i hånd når vi f.eks krydser en vej. Hun ved også godt at hun skal blive hos mig, men det kunne hun altså ikke forstå da hun var omkring halvandet år og der var selen en fin løsning, når vi var på tur eller i f.eks lufthavn.

• #25   2. dec 2013 Enig ^^

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#26   2. dec 2013 Det er da stadig vigtig man lærer barnet at man altså skal holde i hånd. Hvis man bare vælger at give en gåsele på, er det da det samme som at opgive og sige det er okay man ikke vil holde i hånd.
    William synes det var rigtig træls at sidde i klapvognen, så hvis han ikke ville holde i hånd, kom han derop og sidde - hvilket jo ikke var sjovt smiley
    Så for mig at se er der kæmpe forskel på klapvogn og gåsele...

• #27   2. dec 2013 Nej det er ikke det samme som at opgive og som jeg allerede har beskrevet, så havde vi vores grund til at bruge den og det har fungeret fint. Og hun har sagtens kunne lære at holde i hånd alligevel.

Men vi bliver aldrig enige og det er fint for mig. Som sagt, jeg er ligeglad med hvad andre mener om det, jeg kender mit eget barn bedst og for os var det en god løsning. Jeg prøver bare at forklare hvorfor vi har valgt det og at det ikke har noget at gøre med, at man ikke vil lære sit barn at holde i hånd.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#28   2. dec 2013 Det er også helt fint smiley
    Jeg forklarer bare modsat dig, hvorfor jeg ikke mener det er særlig smart!
    Hvad andre gør er jeg fløjtende ligeglad med.

• #29   2. dec 2013 Men 1989 - det var jo faktisk ret smart smiley
    De har er barn idag der sagtens kan holde i hånd - og de undgik kampene da hun var for lille til at forstå det smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#30   2. dec 2013 Jeg mener ikke de er for små til at forstå det i en alder af 1 år - halvandet.
    En anden ting er om de vil forstå det, men sådan er det jo med mange ting og det skal de jo lære smiley

• #31   3. dec 2013 1989 - et barn på 1-1,5 år KAN ikke forstå at de skal holde i hånd.. Det er deres hjerner slet ikke udviklede nok til endnu.

Thea er 9 måneder og har gået stabilt i knap en måned nu. Og vi kan slet ikke nå helt ned og holde hendes hånd - hun er kun 72 cm høj, så vi ville få hold i ryggen af at gå sådan. Hun får en fin sele på når vi er ude på fortovet og gå, ikke fordi hun er så hurtig at hun ville kunne stikke af fra os, men simpelthen for sikkerhedens skyld.. Hellere et barn i sele, end et barn der løber ud foran en bil

• #32   3. dec 2013 Seler er til dyr.

ville aldrig give mit barn sådan en. Så hellere gå og dukke mig, for at holde i hånden.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#34   4. dec 2013 J og D - Jo det KAN det altså godt smiley Min søn kunne da og han fangede hurtig pointen med at komme op at sidde i klapvognen, når det var sjovere at gå selv!

- Jeg har i øvrigt aldrig fået hold i ryggen (jeg er 1.76 smiley )

• #35   4. dec 2013 Sele er ikke til dyr pr definition. Tror du det er naturligt for hunden at få sele på? smiley

Sele er til for at beskytte. Vi beskytter vores hunde mod at rende væk, mod at blive kørt ned. På samme måde synes jeg det er helt ok at beskytte barnet mod at blive væk i f.eks. zoo. Hvis man kan lære sit barn ikke at stikke af og holde i hånd er det fantastisk, men jeg kan ikke se problemet i at give et modigt barn gåsele på - det giver barnet og forælderen mere frihed og en rolig og god dag, fremfor bekymringer og skrig og skrål. Og blot fordi der er sele betyder der jo ikke at man ikke kan øve holde i hånd samtidig.

Jeg har en nakkeskade, og ville med det sammen få kraftige smerter hvis jeg skulle gå mere en 5 min bukket til den ene side. Så det ville ikke undre mig, hvis vi får en gåsele, når vi engang får børn, til når man skal på udflugt hele dagen til et sted med mange mennesker.

Derudover kan jeg ikke se hvorfor der er forskel på det og at spænde sit barn fast i barnevognen/klapvognen? Lær da barnet at blive siddende/liggende? Eller noget ;o)

• #36   4. dec 2013 1989 - hvis du tror det, så har du godt nok en meget naiv opfattelse af børns mentale udvikling smiley
    Et barn på den alder kan UMULIGT tænke: "jeg skal holde mor i hånden, for ellers bliver jeg måske kørt over og det gør av av"..
    Så længe de ikke er gamle nok til at forstå risikoen ved ikke at holde i hånd, så forstår de ikke at de skal holde i hånd..

Og jeg er for øvrigt helt enig med de andre - hvad er forskellen på en sele og at spænde dem fast i klapvognen? Kan du lige forklare mig det? smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#37   4. dec 2013 J og D - Det er da sikkert meget muligt jeg har det. Dog tror jeg (og helt uden at lyve..) at jeg kender mit barn allerbedst smiley han forstod det fint! At han så ikke forstår hvorfor, eller hvad der sker ellers, er da en anden ting. Men at man skal holde i hånd - fordi mor siger det, forstod han nu!

Hvis det er mig du hentyder til når du skriver:
    Og jeg er for øvrigt helt enig med de andre - hvad er forskellen på en sele og at spænde dem fast i klapvognen? Kan du lige forklare mig det?
    Så ved jeg ikke hvad det kommer af.. Hvor ser du skrevet at jeg har spændt ham fast i klapvognen? Der var ikke sele i, så det har jeg nu ikke gjort smiley

• #38   4. dec 2013 1989 - hvor gammelt var dit barn så, da du ikke brugte sele i klapvognen?

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#39   4. dec 2013 J og D - Bum bum, det husker jeg ikke.. Klapvognen har ikke været brugt særlig flittigt, da han netop hellere selv vil gå (og holde i hånd..) men han har vel været omkring halvandet smiley

Kommentér på:
Lære at holde i hånd ?

Annonce