1.287 visninger
|
Oprettet:
Puslebord+autostol {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har spurgt min terminsgruppe på FB om hvad de vil anbefale af puslebord/puslekommode/vægophængt puslebord - og nu spørger jeg lige herinde også. Hvad anbefaler i og hvorfor?
Det skal siges, at babyværelset ikke er særligt stort og derfor overvejer vi om vi skal have et vægophængt puslebord på badeværelset.
Ang autostol, så mangler jeg altså lidt viden her! Hvad er en base? Og hvad betyder isofix? Hvad skal man vælge med/uden? Jeg har kigget på tænk's tests, men jeg ved virkelig ikke hvad de forskellige ting er og synes ikke jeg kan læse mig til det. Kan i hjælpe?
God aften!
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Måske du kan finde lidt information om isofix her http://www.autostol.dk/isofix-og-sele-montering/isofix/
Ang baser, så er det sådan en man sætter autostolen i når den sidder i bilen. Det gør det nemmere at få autostolen ind og ud, øger sikkerheden markant og er med til at sikre at autostolen er monteret korrekt.
Har faktisk et indlæg på vej om baser og vil se om jeg kan nå at have det klar til onsdag.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 122
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Forstår det sådan at du har fundet ud af det med isofix pg base?
jun 2012
Er det rigtigt, at en base er en der monteres på bilsædet og som sidder fast altid? Og det med isofix er jeg stadig i tvivl om..
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Stole og baser klikkets fast på beslaget , og Lan derfor ikke monteres forkert - og man slipper for selen
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Isofix er nogen beslag der er i de fleste nye biler i de bagerste sæder, hvor basen så kan monteres i disse beslag ..
Hvis man ikke har isofix, kan man få en lign base der dog skal monteres i bilens sele ..
jun 2012
Fru Nøhr: Er det den der 'pind', der går ned i bunden af bilen? Skal den boltres fast? Så den ikke kan fjernes let igen?
Monteres en base på samme måde i den der metalstang? Kan den fjernes let igen? F.eks. hvis man skifter mellem to biler?
apr 2008
apr 2008
jun 2012
apr 2008
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
Puslebord ja et væg hængt eller evt et andet sted, jeg har på badeværelset et der står på badekarret. Vi har brugt puslebordet længe og ville være træt af at have det på børneværelset når han osse skulle ha legeplads der inde.
dec 2009
Der er på baserne også et støtteben, det sidder fast på bunden af basen, og skal ed og stå på gulvet foran sædet (bag forsædet) det er som regel sådan et ben at man trækker den ud i små klik til den når bilens bund, og så støtter basen så den ikke ved en kollision fortil kan rykke sig. Så basen og stolen er sikret både for og bag. Støttebenet ska ikke spændes fast i bilen. Hverken selve basen eller støttebenet derpå er en permanent monitering! Hvis den sidder i jeres bil, og dine forældre skal have guldklumpen med sig i deres bil kan basen uden problemer og på ingen tid afmonteres i jeres bil, og sættes over i dine forældres. Og det samme omvendt håber det var til at forstå
dec 2009
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
jun 2012
Jeg tager ud i diverse børnebutikker og får en snak med dem omkring fordele og ulemper ved de forskellige autostole, og så må vi se hvad det ender med:)
Ang puslebord er jeg stadig lidt i tvivl, men det er rart at høre hvad andre har valgt og hvorfor. Et puslebord kan jo altid skiftes ud, hvis man har valgt noget forkert, men det vil selvfølgelig være træls at have brugt 1000,- på noget, der ikke er optimalt alligevel. Jeg tror vi indretter værelset med de møbler vi har pt, og så ser vi hvordan pladsen er til puslebordet:)
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Men det lyder godt, at du tager ud i babybutikkerne. Det er også det eneste rigtige at gøre, da de så kan fortælle og vise dig, hvordan det hele skal monteres.
Et god råd herfra - køb ikke Recaro autostole selvom forhandlerne taler godt om dem og du høre mange gode erfaringer om dem. Babystolen er alt for lille og de større modeller er testet virkelig dårligt.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
apr 2008
Puslebord+autostol