{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Puslebord+autostol {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har spurgt min terminsgruppe på FB om hvad de vil anbefale af puslebord/puslekommode/vægophængt puslebord - og nu spørger jeg lige herinde også. Hvad anbefaler i og hvorfor?

Det skal siges, at babyværelset ikke er særligt stort og derfor overvejer vi om vi skal have et vægophængt puslebord på badeværelset.

Ang autostol, så mangler jeg altså lidt viden her! Hvad er en base? Og hvad betyder isofix? Hvad skal man vælge med/uden? Jeg har kigget på tænk's tests, men jeg ved virkelig ikke hvad de forskellige ting er og synes ikke jeg kan læse mig til det. Kan i hjælpe?

God aften!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puslebord+autostol
  • #1   21. okt 2012 Hej,

Måske du kan finde lidt information om isofix her http://www.autostol.dk/isofix-og-sele-montering/isofix/

Ang baser, så er det sådan en man sætter autostolen i når den sidder i bilen. Det gør det nemmere at få autostolen ind og ud, øger sikkerheden markant og er med til at sikre at autostolen er monteret korrekt.

Har faktisk et indlæg på vej om baser og vil se om jeg kan nå at have det klar til onsdag.

• #2   21. okt 2012 Super tak for hjælpen smiley

• #3   21. okt 2012 Mht puslebord. Vi har et væghængt, og er glade for der. Vores er dog er man kan hæve og sænke fordi farmand sidder i kørestol. Så vi mangler list det hyldeværk som på et alm væghængt. Og vi havde valgt et væghængt selvom han ikk var i kørestol da vores plads heller ikk er til en puslekommode. Men det er jo en "plads og smags-sag" smiley

Forstår det sådan at du har fundet ud af det med isofix pg base? smiley

• #4   21. okt 2012 Hmm nej jeg kiggede på linket, men jeg er stadig ikke helt inde i det.
    Er det rigtigt, at en base er en der monteres på bilsædet og som sidder fast altid? Og det med isofix er jeg stadig i tvivl om..

• #5   21. okt 2012 Isofix er du beslag der er boltet i bunden af bilen. Det er ikke alle biler der bar det men de fleste nyere har .

Stole og baser klikkets fast på beslaget , og Lan derfor ikke monteres forkert - og man slipper for selen

• #6   21. okt 2012 Man kan få 2 slags baser, med eller uden isofix .
    Isofix er nogen beslag der er i de fleste nye biler i de bagerste sæder, hvor basen så kan monteres i disse beslag ..
    Hvis man ikke har isofix, kan man få en lign base der dog skal monteres i bilens sele ..

• #7   21. okt 2012 Altså en isofix skal monteres i den der metalstang, der sidder i bagsæderne?
    Fru Nøhr: Er det den der 'pind', der går ned i bunden af bilen? Skal den boltres fast? Så den ikke kan fjernes let igen?

Monteres en base på samme måde i den der metalstang? Kan den fjernes let igen? F.eks. hvis man skifter mellem to biler?

• #8   21. okt 2012 Nej beslagene sidder fast mellem Sæderyggen og sædehynden.

• #10   21. okt 2012 Men skal stolen også monteres i gulvet af bilen? Eller er det kun på enkelte modeller?

• #11   21. okt 2012 Det er kun enkelte modeller. Og den er bare sat i spænd.

• #12   21. okt 2012 Vi har et væghængt Brio som er skønt smiley

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #13   21. okt 2012 Vi bor 5 mennesker i en toværelses, så her betyder plads meget. Derfor har vi vægophængt puslebord smiley Vi har et brio, og er glade for det. Det er et jeg har fået af min veninde (brugt til et barn), tror de gode er lidt dyre, men ved det faktisk ik...

• #14   21. okt 2012 Hvis jeg var dig ville jeg smutte forbi babysam det har de er autosæde og kan vise og forklare samtid, du behøver ko ikke købe selvom du får gode råd:-)

Puslebord ja et væg hængt eller evt et andet sted, jeg har på badeværelset et der står på badekarret. Vi har brugt puslebordet længe og ville være træt af at have det på børneværelset når han osse skulle ha legeplads der inde.

• #15   21. okt 2012 Mellem ryglæn og sæde på nogle biler er et lille metslbesæag, hvor isofix-basen kan klikkes ned i. Du kan fjerne den i et snuptag og lige så tosset og tit du vil smiley det er ikke permanent. Nogle biler har ikke isofixbeslag, så der kan man montere basen med bilens sikkerhedssele. Når basen så er monteret ved enden isobeslag eller sele, trykker man bare stolen ned i beslaget, og den vil klikke sig fast, når du så når frem til fakta fx, trykker du (på vores fx) på et lille rød håndtag/knap og stolen låses op og kan løftes af basen.

Der er på baserne også et støtteben, det sidder fast på bunden af basen, og skal ed og stå på gulvet foran sædet (bag forsædet) det er som regel sådan et ben at man trækker den ud i små klik til den når bilens bund, og så støtter basen så den ikke ved en kollision fortil kan rykke sig. Så basen og stolen er sikret både for og bag. Støttebenet ska ikke spændes fast i bilen. Hverken selve basen eller støttebenet derpå er en permanent monitering! Hvis den sidder i jeres bil, og dine forældre skal have guldklumpen med sig i deres bil kan basen uden problemer og på ingen tid afmonteres i jeres bil, og sættes over i dine forældres. Og det samme omvendt smiley håber det var til at forstå smiley

• #16   21. okt 2012 Og ligesom Michelle siger; har. Plads til evt et væghængt på badeværelset ville jeg klart anbefale det.. Jg var fx glad i aftes ds jeg troede jeg bare lige skulle skifte en alm normal ble, men da jeg fik bukserne sf ham var det op i nakke osv. Og så er det altså rart at være i nærheden af en vandhane og et badekar smiley

• #17   21. okt 2012 Ang puslekomode valgte vi en komode der kunne laves om til en alm komode når nu lille pigen var færdig med at bruge ble. Vi er rigtig glade for valgt for i dag står den ude i gangen og ligner en alm pæn komode der indholder lille pigens tøj smiley

• #18   22. okt 2012 Tusind tak for alle forklaringerne! Nu forstår jeg det hele meget bedre smiley

Jeg tager ud i diverse børnebutikker og får en snak med dem omkring fordele og ulemper ved de forskellige autostole, og så må vi se hvad det ender med:)

Ang puslebord er jeg stadig lidt i tvivl, men det er rart at høre hvad andre har valgt og hvorfor. Et puslebord kan jo altid skiftes ud, hvis man har valgt noget forkert, men det vil selvfølgelig være træls at have brugt 1000,- på noget, der ikke er optimalt alligevel. Jeg tror vi indretter værelset med de møbler vi har pt, og så ser vi hvordan pladsen er til puslebordet:)

• #19   22. okt 2012 Må hellere se nærmere på min beskrivelse af Isofix, så den giver mere mening :O)

Men det lyder godt, at du tager ud i babybutikkerne. Det er også det eneste rigtige at gøre, da de så kan fortælle og vise dig, hvordan det hele skal monteres.

Et god råd herfra - køb ikke Recaro autostole selvom forhandlerne taler godt om dem og du høre mange gode erfaringer om dem. Babystolen er alt for lille og de større modeller er testet virkelig dårligt.

• #20   22. okt 2012 Her er vores puslebord

profilbillede
  • #21   22. okt 2012 Dette er vores puslekommode , synes den er super lækker og kan laves om til kommode smiley

profilbillede
Kommentér på:
Puslebord+autostol

Annonce