1.493 visninger
|
Oprettet:
Hvad har far brug for ved skilsmisse? {{forumTopicSubject}}
det står sådan til at konen gik fra mig for 14 dage siden.. vi har også søgt om skilsmisse osv.
så nu står jeg her alene med en 3 værelses og skal tænke over hvad jeg skal købe FØRST til den lille
hun er sat til den 22 november så der er stadig lidt tid endnu.
jeg skal have en seng, puslebord og autostol. men hvad har jeg mere brug for.
babyen kommer til at bo hos moren det første stykke tid. så bliver nok kun en enkel dag elelr to jeg har barnet hos mig (hvis barnet kan det når det er helt lille)
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 29
der er to spørgsmål..
hvornår kan babyen være hos mig alene?
hvad skal jeg bruge?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 18 Svar: 611
Og sikke trælst for dig midt i det hele.
Men ja en seng osv, ellers så kræver sådan et bette nummer jo ikke alverden andet end mad og tryghed den første tid.
apr 2008
apr 2008
så der er både klapvogn og barnevogn
mar 2008
Hun burde næsten fravælge amningen med det valg hun har truffet
( uden at vide spor om hvorfor )
-Det ville bare være mest fair...
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
hvis I er så "sure" på hinanden at ikke kan "dele" tingene må du jo købe det meste og ellers kan babyen jo have barnevognen/tøj m.v med hos dig.
m.h.t at malke ud, så er problemet tit at når baby har smagt sutteflasken hvor han/hun ikke skal arbejde så meget for at få mælken ud som ved brystet, så gider de ikke brystet mere. Derfor ville jeg , som mor, være ked af at skulle malke ud.... men allerede når barnet er 4 mrd. kan det jo få grød etc. og så kan du jo have det lidt længere. indtil da vil jeg tro at besøgene vil dreje sig om timer hvis moderen stadig ammer.
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
men efter reglerne der står på skrift hvis ikke statsamtet bliver indblandet og de bestemmer noget andet. så har du ikke ret til at ha barnet overnattende før det er 2 år gammel..
så jeg håber at i ikke er uvenner så du kan ha den lille noget før..
det er sku irreterende med en mor der ikke lader faderen se sit barn.. de har sku brug for det de små uanset hvor gamle de er..
mar 2008
m.h.t at fravælge amningen er jeg ikke enig, jeg mener stadig at du som far kan komme godt på banen selvom din eks-kone ammer. det må i som voksne finde en god løsning med samvær mellem dig og barnet.
mar 2008
apr 2008
apr 2008
hun mener vi skal spare op sammen til de ting barnet skal have. altså alle de ting HUN skal have.
men er jeg forpligtet til det? er jeg ik "kun" forpligtet til at betale de 1097 kroner i børnebidrag et måned før hun føder og de efterfølgende måneder.
eller kan hun kræve at jeg betaler ind på en fælles opsparing til vores barn.
vil selvfølgelig gerne ahve vores barn får det godt. men havde jo forstillet mig at jeg skulle spare op selv til alt hvad barnet avde brug for.. og lave et barneværelse til det herovre
mar 2008
og så self det månedlige bidrag..
apr 2008
hun har lige skrevet at hun aldrig vil tale med mig alene mere og at jeg ikke skal skrive til hende.
så meget for venskab efter seperation
bare fordi jeg sagde til hende at jeg kunne hjælpe hende når barnet kom. men ville have min egen opsparing.
mar 2008
men så er planen jo næsten lagt.. en tur igennem statsamtet kommer i jo så nok.. desværre..
apr 2008
jeg er lærling. dog er jeg voksenlærling og tjener lidt over 20.000 om måneden
har sagt til hende at det er hende selv der må tage konsekvenserne af at hun vil skilles og er flyttet..
mar 2008
men hvis hun ha penge problemer må hun jo hoppe fra uddannelsen og gå til kommunen..
ja det er jo det, hvis hun selv har valgt det så må hun jo tage følgerne.
apr 2008
men vil jo gerne have mit barn har det godt når det er hos MIG.
og hun skal have over 13.000 kroner af mig i børnebidrag om året. plus hun får børnepenge hver 3 måned.
jeg får intet.. og er ik engang sikkert jeg får lov til at se mit eget barn hvis hun er sur på mig
apr 2008
de måneder jeg så har betalt forud vil jeg så springe over senere..
mar 2008
og de 1000 kr kan ikke engang dække bleer og mad og hvad hun eller skal bruge.... hvis hun ikke kan amme..
er selv enlig mor til 2 børn..
men jo jeg kan godt følge dig aligevel..
men du skal nok komme til at se dit barn.. det er derfor at der er et statsamt.. og der er kommet nye regler så lige så snart du skriver under på papirene har i delt forældremyndighed.. så du skal nok komme til at se dit barn. der vil dog være nogle ting som skal planlægges fordi det er en nyfødt..
apr 2008
har da hørt om et par hvor moren manglede penge til indskud.. der betalte faren nogle måneder forud så hun havde pengene..
mar 2008
mar 2008
Følger: 1 Svar: 6
Og sørg for at brug/spørg dine venner der evt. også har børn. når der er noget i vejen med barnet.
Husk! Er barnet lidt syg og du bliver usikker på hvad der er galt. Så gå til lægen. Heller 100 gange for meget en 1 gang for lidt.
Klude!! Masser af klude!!! Du kan ikke få nok klude....mad, gylp, bræk, osv-osv.... 10 er ikke nok. køb 50. Så har du til et par dage
Og køb en palle bler! nu du er i gang med at handle stort ind.
Der er en million masse ting man skal huske. Men så er det jo godt der er kommet en side som denne og en masse kloge kvinder man kan spørge.
Og husk! du skal ikke forsørge din ex. Du skal forsørge dit barn.
Go vind fremover
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 70
Du er ikke forpligtet til at skulle betale nogle afde ting som hun skal have til den lille!!
Og hun er ikke tvunget til at mælke ud i flasker så du kan have barnet...
tøj det skal hun sørger for er med når du har den bette, samt flasker og bleer og hva der eller der tilhøre...
mig og min tidligere kæreste gik nemli fra hinanden mens jeg var gravid, og jeg undersøgte det nemli... og jeg synes det er både synd og skam at i fædre ikk har ret til noget som helst...
Og det bliver jo ikk meget du kommer til at have den bette... så puslebord er måske også lige i overkanten... men en puslepude på et bord kan også gøre det...
og så er der sådan en ting som et hoved/hale fad, det vil være et god ting at gå ud og købe... og så en pakke skumvaskeklude...
Badekar til den bette behøver du jo i princippet ikk.. for hvor meget vil det lige blive brugt....
et Termometer vil være en rigtig go ting!!! og så selvfølgelig lidt legetøj;-)
Du behøver jo ik gå ud og bruge penge på stofbleer, du kunne jo bare bruge et rent viskestykke...
Håber du kan bruge dette...
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 70
men lav ikk en opsparing sammen med hende ligemeget hvad!!! du ved ikk hva hun bruger pengende på... nu kender jeg hende jo ikk, så ved ikk om hun kunne finde på at bruge dem på sig selv, men der er der jo nogen der kan...
Mig og min ex har hver lavet en opsparing til vores datter... og det tror jeg er langt bedre... for så har du også mere frihed i din økonomi hvis du synes barnet skal have en større ting hos dig på et tidspunkt...
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 21 Svar: 455
Jeg står i samme situation bare med mit barn´s far.
efter de nye regler har du krav på at se dit barn 3-4 timer
om ugen og det er moren der skal hente og bringe barnet.
Du skal ikke betale noget til hende ud over børnebidrag og ud af dem kan du trække 974 fra mener jeg det er.
Og da hun er enlig så får hun ca 5800 hver 3 måned i børnebidrag.
Og husk der er kommet nye regler der ser mere på faderens sag også.
Men jeg må også lige holde med din eks kone og sige at du aldrig må bede hende lade være med og amme, det er noget helt specielt og kunne det
Du skal sådan set anskaffe et komplet børneværelse vil jeg sige altså :
Seng, dyne, sengetøj, lagen, opbevaring til tøj, bleer og andre babyting, badekar, puslebord, legetøj ja de generale ting
Håber hun kommer på bedre tanker når hun har født.
Den eneste det går ud over det er jeres fælles barn og det er ikke barnets skyld at i er gået fra hinanden. Det skal i altid HUSKE på.
Min eks og mig har valgt og ordne tingene selv, altså og gå uden om statsamtet, da vi mener det er bedst for vores fælles barn at vi kan kommunikere sammen på en ordenlig måde.
Håber alt kommer til og løse sig for jer.
knus her fra
mar 2008
det er nu du skal holde tand for tunge og ikke gå på den galaj med at være gå i klinch med eksen.....
hun er ikke en so - hun er mor til dit kommende barn og selvom hun gik er hun nok ikke helt kold og måske reelt ked af at det ikke kunne gå. Man siger så mange dumme ting og ordene bliver ligesom bare hængene....
så shhhh ikke sige noget ondt - I skal have barn sammen og du skal ikke slikke hende i r*ven men heller ikke såre unødigt - det rammer en i nakken som en boomerang !
sjovt nok er det næsten altid penge man skændes om, og ja du skal da lave din egen opsparing men også fortælle hende hvorfor og at du ingenting skal gi....... ja uanset om I er skilt eller ej så varmer det en vordene mors hjerte når daddy kommer med lidt til bebsen- endda selvom det bare er småting - husk det .
og så er der efter min overbevisning stor forskel på juridske forpligtelser og moralske forpligtelser.......... så det I kan blive enige om at købe i fællesskab ( autostol, barnevogn etc) det køber i naturligvis sammen, andet ville da være skørt.
held og lykke til jer alle tre.
mar 2008
Følger: 1 Svar: 6
apr 2008
henrik er et meget brugt navn.. og sørensen, svendsen osv
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Du kan, ligesom barnets mor, gå ind på pampers hjemmeside og tilmelde dig. der får du en masse gode råd til hvordan far oplever det hele og også hvad der er brug for. Der er flere forskellige sidder man kan gå ind på. du kan også få nogle gratis babypakker rundt omkring så du f.eks. kan prøve bleer osv:-)
Håber det hele lykkedes for jer og ja, det er kun barnet det går ud over i sidste ende!
knus line
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Det er da en sørgelig situation at komme i
VIl bare sige at vi brugte altså ikke det store til vores søn da han blev født...
En puslepude placeret på vaskemaskinen, Zinksalve, bleer, vådklude, et badekar ( brugte ikke sæbe mens han var baby ) og en badestol..
Noget tøj ( Der får baby vel bare en lille taske med fra moderen med pakket tøj kunne jeg forstille mig i din situation )
Vores sov i sin lift de første 3 mdr, før han flyttede over i vuggen..
Vi lejede hans autostol ( Römer ) hos Jalsøe til 269 kr for 8 mdr.
Lidt legetøj, men bare lidt - vores begyndte ikke at vise interesse for sådan rigtigt at pille ved legetøj før han var 3 mdr, så bare lidt at kigge på..
Sålænge at baby er mæt, varm, har en tør ble og eller er sund og rask så behøver den ikke mere.....
Så jeg ville vente med at købe det helt vilde, specielt når du ikke skal ha' baby så lang tid ad gangen til at starte med...
mar 2008
Men fik det nu selv at vide inden vi fik vores første.. "tag det roligt, bare baby har mad og en tør ble så er den tilfreds" ....
Og det var også rigtigt nok !
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 652
Jeg synes det er lidt strengt at jeg svines til i adskellige debater...
Men altså... at vi skal skilles... er altså ikke kun min skyld... og syns altså ikke at vores forhold har noget som helst med vores barn at gøre... det vores sag... og det skal ikke gå ud over vores barn...
Henrik spurgte mig selv om hvad der skulle ske med opsparringen... jeg sagde at jeg syntes at vi skulle blive ved med at spare op sammen... for vi skal stadig ha et barn og det er de samme ting vi skal ha... men det ville han altså ikke... og det kan jeg ikke rigtig gøre noget ved...
Men så en aften, når jeg kommer hen til Henrik, står han smilende og fortæller mig at det faktisk ikke er særlig meget han skal købe til barnet... og siger at det er derfor jeg ikke kan forstå at han ikke vil hjælpe med at spare sammen til de andre ting... når han nu ved at jeg næsten ingen penge har, og ingen mulighed har for at få et job....
Så begynder han på det pis der med at det er min egen skyld, fordi jeg ikke vil være sammen med ham mere... (Hvilket nok osse er han egen skyld).... men hvorfor fuck skal det nu gå ud over vores barn...
Han sagde ting til mig som gjorde mig pisse ked af det.. og det endte med at jeg igen stod og græd foran ham... og det skulle gerne være slut nu hvor vi ikke er sammen mere.... så jeg gik...
så begynder han at skrive at hvis jeg ikke kan klare det kan han LÅNE mig penge til de ting jeg mangler.. og alt det der med at betale børnebidrag forud... Men det jo ikke mig han LÅNER penge til... De penge skulle gå til ting til hans barn... Så derfor tilbød han altså at LÅNE SIT EGET BARN PENGE... Det ikke fordi jeg ikke troede jeg kunne skaffe de ting jeg skal ha, eller nok skal klare mig... det princippet i det...
Det her har altså heller ikke været let for mig... Henrik har fortalt at jeg er sygemeldt fra mine eksamner... og det er altså ikke noget med at jeg ikke gider... det noget jeg har skulle aflevere lægeerklæring på at jeg ikke er psykisk i stand til...
Han gjorde mig så ked af det den aften, og derfor skrev jeg til ham at jeg aldrig mere ville tale med ham alene... For havde ikke lyst til at stå over for ham og græde mere... det har der været nok af de 4 år... og det vil jeg da heller ikke ha vores barn skal udsættes for...
apr 2008
mar 2008
Har nu ikke svinet dig til. Ved godt at der altid er 2 sider af een sag...
Men kan godt forstille mig at denne tråd ikke har været så sjov for dig at læse....
Men husk at folk bare reagerer på det umiddelbare når man læser en tråd...
Er ret sikker på at folk godt ved at der altid er 2 om at skændes og skilles..
apr 2008
Ja... det ved de godt... problemet er bare at de fleste glemmer det...
mar 2008
jeg vil godt undskylde for jeg reagerede nemlig sådan, så kun hvad han skrev. man regner jo med at folk er ærlige,..
og tænkte over hoved ikke på at høre din historie.. men jeg vidste jo heller ikke at du var her inde;-) så jeg valgte at hjælpe ham fordi han jo skrev. syntes så også at det er forkert at skrive her inde hvis han ved at du er her.. det sårer jo også dig.. at bliver svinet til. fordi der er jo det der sker..
men jeg håber at i finder ud af det alt sammen..
og igen undskyld..
apr 2008
Det helt i orden... nu har du jo fået min side af historien...
men ja.. jeg syntes osse det var lidt strengt at han skrev det herinde... når han nu vidste jeg osse var herinde... især fordi jeg ikke vidste det, men opdagede hans debater helt tilfældigt... først kommer man ind og læser en og blir ked af det... et par dage efter finder man så en til....
mar 2008
j
Hvad har far brug for ved skilsmisse?