1. aug 2008 Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Glad for mit nye job....men..... {{forumTopicSubject}}
Ja efter 2 graviditeter og barsler, samt et års ledighed fik jeg for 3 måneder siden fast arbejde og det er jeg umådelig glad for.
Det er fuld tid, selvom jeg egentlig ønskede at jeg kunne finde noget på omkring de 30 timer og udover den fulde tid, så har jeg først fri halv fem mandag til torsdag og klokken fire om fredagen.
Heldigvis er jobbet tæt på vores hjem, det tager 20 minutter om morgenen, cirka...fra hvor jeg sætter børnene af i hhv. dagpleje og børnehave.
Der er mange plusser og minusser.
Et plus er selvsagt flere penge på kontoen.
Min mand er kommet mere på banen, da det er ham der henter næsten hver dag.
Minus er at jeg synes ungerne er meget i institution sådan en dag. De bliver afleveret ved otte-tiden og hentet omkring halv fem. Jeg ved at masser af andre børn har det sådan, men synes bare at -specielt på den mindste- man kan mærke det.
Der udover så har jeg det sådan at jeg jo ikke har sat børn i verden for at sende dem væk.
Den anden dag var jeg småsyg og derfor hjemme, så de blev hentet tidligt og kunne bare mærke at de nød at være hjemme og at moar var der.
Er der andre der har det sådan....er glad, men så alligevel ikke, for det job man har været så heldig at få, i denne tid.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Øv øv...og så alligevel YEAAAH....mærkelig fornemmelse.
Når max at se vores børn 2 timer om dagen....fedt.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Arbejde hænger ikke på træerne for tiden, så man kan blive nødt til at gå på kompromis.
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.299
Vi har begge 37timer + ca 2 x 40min kørsel dagligt...
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Og ja, det er velkommen til den virkelige verden. Det gik fint så længe jeg kun havde et barn og 37 timer, men da nummer to kom og skulle afsted i inst. gik det altså galt for mig.
Vi er jo meget forskellige, men kan jo kun tale for mit eget vedkommende. Jeg synes ikke det var fair at mine børn skulle være væk hjemmefra så længe om dagen, men de havde også været godt vant. Så efter jeg fik angst, valgte vi mens de var helt små at jeg var på deltid.
Nu hvor de er blevet lidt større (4½ og 7), føler jeg mig klar til at tage fuldtid igen, så de kommer til at være afsted ca. 7.15 - 15.30.
I sidste ende var det nok mere mig end mine børn der led under for lange dage tidligere, men sad også bare med samme holdning som dig, jeg har jo ikke fået børn for at være sammen med dem 2 timer om dagen. Og så må man prioriterer anderledes i en periode, hvis man har mulighed for det.
Jeg er i hvert fald glad for at have kunne være der mere da de var helt små, og nu er de nået en alder, hvor de næsten ikke vil med hjem når man kommer
aug 2008
Det er nok mest mig, der føler at der går noget fra mig....at jeg ikke vil stå om 5 år og tænke HOV hvor blev tiden af og hvem er de halvstore børn her?
Vil ikke lyde utaknemmelig, for elsker at ha noget at lave, ville bare ønske at det var lidt færre timer og det tror jeg ikke at jeg kan få her foreløbig.
aug 2008
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
Glad for mit nye job....men.....