{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Glad for mit nye job....men..... {{forumTopicSubject}}

Ja efter 2 graviditeter og barsler, samt et års ledighed fik jeg for 3 måneder siden fast arbejde og det er jeg umådelig glad for.

Det er fuld tid, selvom jeg egentlig ønskede at jeg kunne finde noget på omkring de 30 timer og udover den fulde tid, så har jeg først fri halv fem mandag til torsdag og klokken fire om fredagen.
Heldigvis er jobbet tæt på vores hjem, det tager 20 minutter om morgenen, cirka...fra hvor jeg sætter børnene af i hhv. dagpleje og børnehave.

Der er mange plusser og minusser.
Et plus er selvsagt flere penge på kontoen.
Min mand er kommet mere på banen, da det er ham der henter næsten hver dag.

Minus er at jeg synes ungerne er meget i institution sådan en dag. De bliver afleveret ved otte-tiden og hentet omkring halv fem. Jeg ved at masser af andre børn har det sådan, men synes bare at -specielt på den mindste- man kan mærke det.
Der udover så har jeg det sådan at jeg jo ikke har sat børn i verden for at sende dem væk.
Den anden dag var jeg småsyg og derfor hjemme, så de blev hentet tidligt og kunne bare mærke at de nød at være hjemme og at moar var der.

Er der andre der har det sådan....er glad, men så alligevel ikke, for det job man har været så heldig at få, i denne tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glad for mit nye job....men.....
  • #3   13. dec 2012 Som du selv skriver er der mange børn som har lange dage i bh og dp.. Jeg er selv så heldig at have fri kl 2 når jeg ikke er på barsel så her bliver han hentet når han står op fra middagsluren.. Hvis jeg skulle arb fuldtid, hvilket jeg faktisk går og har lidt planer om når jeg begynder igen - så hedder det aflevere kl 7 og hente 15.45 ca..



  • #4   13. dec 2012 Er jo lige startet, så ved ikke hvor meget jeg skal begynde at lave om....desuden så er det meningen at det er mig der passer telefonen og den lukker først halv fem.

    Øv øv...og så alligevel YEAAAH....mærkelig fornemmelse.
    Når max at se vores børn 2 timer om dagen....fedt.


  • #5   13. dec 2012 Du kunne jo evt snakke om at møde en time senere når der engang kommer en lønforhandling, så kunne du jo se dem lidt ekstra om morgenen smiley men jeg ville nok heller ikke snakke om det lige nu når du er helt ny..

  • #6   13. dec 2012 Det er svært jeg har også lige fået nyt job hvor det tager ca 30-40 min at køre hver vej, er dog kun på 32 timer så en ugenli fridag også arbejde hvar 3 weekend skal også lige venne mig til at Noah er meget i BH, men PT er der intet at mærke på ham han er glad for at være deromme og trives men det et virkelige en balance gang i forhold til meget eller for lidt de skal være i BH.. Måske ville jeg give det en chance også se, børnenen skal måske også lige venne sig til at det er længere dage.. Ellers skulle man måske få en ung pige som henter dem??

  • #7   13. dec 2012 Der er ikke andet for end at søge videre, og snakke med chefen om muligheden for at gå lidt ned i timer, når du når et punkt hvor det er passende.

    Arbejde hænger ikke på træerne for tiden, så man kan blive nødt til at gå på kompromis.


  • #8   13. dec 2012 Kender det alt for godt smiley Her bliver Nikoline afleveret kl 6:15 og bliver hentet igen kl 16 , dog går vi på weekend om fredagen kl 14 smiley
    Vi har begge 37timer + ca 2 x 40min kørsel dagligt...


  • #9   14. dec 2012 TS: har det nøjagtig som dig. For mit eget vedkommende endte det med at jeg fik stress relateret angst, fordi jeg altid følte jeg hang i en klokkestreng når jeg havde fri og aldrig så mine børn.

    Og ja, det er velkommen til den virkelige verden. Det gik fint så længe jeg kun havde et barn og 37 timer, men da nummer to kom og skulle afsted i inst. gik det altså galt for mig.

    Vi er jo meget forskellige, men kan jo kun tale for mit eget vedkommende. Jeg synes ikke det var fair at mine børn skulle være væk hjemmefra så længe om dagen, men de havde også været godt vant. Så efter jeg fik angst, valgte vi mens de var helt små at jeg var på deltid.
    Nu hvor de er blevet lidt større (4½ og 7), føler jeg mig klar til at tage fuldtid igen, så de kommer til at være afsted ca. 7.15 - 15.30.

    I sidste ende var det nok mere mig end mine børn der led under for lange dage tidligere, men sad også bare med samme holdning som dig, jeg har jo ikke fået børn for at være sammen med dem 2 timer om dagen. Og så må man prioriterer anderledes i en periode, hvis man har mulighed for det.

    Jeg er i hvert fald glad for at have kunne være der mere da de var helt små, og nu er de nået en alder, hvor de næsten ikke vil med hjem når man kommer smiley


  • #10   14. dec 2012 Jeg ved jo at det er den virkelig verden og det går jo også fint, elsker at være på job, men føler alligevel at der går en masse fra mig, for mine børn bliver ikke ved med at være små og mere eller mindre afhængige af mig.

    Det er nok mest mig, der føler at der går noget fra mig....at jeg ikke vil stå om 5 år og tænke HOV hvor blev tiden af og hvem er de halvstore børn her?

    Vil ikke lyde utaknemmelig, for elsker at ha noget at lave, ville bare ønske at det var lidt færre timer og det tror jeg ikke at jeg kan få her foreløbig.


  • #12   14. dec 2012 Ja ved du hvad....det er det jeg vil gøre....se om ikke det er muligt at få mindre timer hen af foråret.



  • #14   14. dec 2012 Jeg har kun 30 timer. Og jeg har senest fri kl 15, senere vil jeg ikke have fri:-)

Kommentér på:
Glad for mit nye job....men.....

Annonce