1.643 visninger
|
Oprettet:
sov nu baby.. {{forumTopicSubject}}
Åhh altså den puttetid! er så træt af at bruge hele min aften i mørket i vores soveværelse!
Når Mille skal puttes bliver hun ammet i soveværelset og lagt ned i hendes vugge bagefter.
Hun er nem at få til at falde i søvn, men vågner næsten altid med et spjæt efter 10-15 minutter og så gider hun bare ikke falde i søvn igen! Hun ligger og vrider sig rundt og spytter sutten ud. Åhh altså så bliv dog sovende!
Nogle der har prøvet det samme og har nogle gode råd?
Hun er 2,5 måned
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Hun er mit første barn og vil jo helst ikke lave nogle "begynderfejl" som bider mig selv i røven til sidst og giverf dårlige vaner, eller hvad man kalder det hun skal ikkd få til vane at vi skal sidde sådan hver dag i flere timer. Men aner ikke hvad jeg ellers skal gøre? Det er jo det der virker og hvis hun har brugt for den tryghed det giver så skal hun jo ha det.
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Sådan gjorde jeg med Vito.
sep 2011
det er heller ikke for at hun ligger og vrider sig hele tiden. Hun falder til ro, men ikke i søvn og så går der lidt så starter hun forfra.
Mor til: okay så er jeg mere rolig!
nov 2010
Jeg tror på at man skal opfylde deres behov, omend det giver "dårlige vaner". Så kna man trappe ud af dem senere.
Da Vito var lille faldt han også i søvn på armen, ved brystet eller med flasken. Så skulle jeg ae ham mens han lå i sengen, så skulle jeg sidde ved siden af sengen og nu går jeg bare så falder han i søvn selv.
Hvis man har tålmodighed og forståelse for at de ikke forsøger at løbe om hjørner med en, men har reelle behov, så skal det nok gå.
Det kan tage rigtig rigtig mange gange, men det skal nok komme med at de en dag kan falde i søvn selv Vito vågner aldrig om natten, og har stort set aldrig gjort det (kun i perioder selvfølgelig, som så mange andre børn).
nov 2010
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Sådan er det bare, jeg er ikke tilhænger af at lade et barn græde sig i søvn..
Det er min fornemmeste opgave som mor at opfylde hans behov, og det gør jeg ved at trøste ham, ikke ved at lade ham græde
nov 2010
Amen Hvis Vito har en dårlig nat eller periode, gør jeg det også bare: og jeg gør det gerne mange gange.
I en overgang skulle han også puttes 30+ gange hver aften. Så gjorde jeg det det bliver jo bedre en dag, det er ikke resten af livet vi skal fortsætte med det
maj 2010
Og det skulle ikke undre nogen, at den dag han så sover igennem så vågner man alligevel 246864 gange fordi man bliver bekymret over han ikke siger noget
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
Er det vær nat han vågner så meget? For er lige som Willas, så må det hellere ikke være meget søvn du får
Undskyld jeg lige bruge tråden
nov 2010
hehe, du må tage en mere alvorlig snak med ham haha
De nætter hvor Vito har haft svært ved at sove og nægtet har det nogle gange været svært at være helt rolig (hvilket man jo skal være). Så har jeg taget en dyyyb indånding og i mit hoved tænkt "Vito vil gerne sove, og Vito KAN godt sove"... positive tanker må klart være vejen frem!
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Gjorde det samme med Lui og han sov ligeså længe da han kun var ganske lille...og der var aldrig problemer med Lui da han blev større og skulle falde i søvn i sin egen seng. Jeg gjorde bare hvad jeg kunne mærke mine børn havde behov for og her giver det altså pote... 10 ½ times søvn og en pige der bare vågner og smiler over hele hovedet... det er guld værd
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Tror det en fase hun går igennem . Men ja dæk hendes behov. Men ville lade vær med at snakke med hende . Har du prøvet bare at sidde der inde iden at snakke tiæ hende ?
maj 2010
Nogle nætter er jeg kun oppe 10 gange, men 90% a dagene er jeg inde hos ham mindst en gang i timen fra kl 23.00
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
Ah det lyder præcis ligesom her hjemme ! Er efterhånden SÅ træt.
Har du en ide om hvorfor han vågner så meget? Altså axl.
Og hvad Gør du for at hænge sammen?
maj 2010
Jeg tror det er et sammensurium af mange mange ting..
Axl har været meget syg og ind og ud af sygehus og indlæggelser, derfor har han måske et større behov for trugheden af at vide vi er i nærheden..
Vi har, for at få ro hurtigst muligt så vi kunne sove igen, stukket en flaske i munden af ham så snart han sagde noget, så han er blevet vandt til at småspise hele natten, og det er han SLET ikke klar til at blive vænnet fra..
Vi blev henvist til en søvnmonitorering, som viste at axl kun var i dyb søvn ca 2 timer i løbet af natten, så han vågner ved den mindste lyd..
Vi blev så rådet til at være meget konsekvente i vores måde at lægge ham i seng på, og kun lade ham sove en gang om dagen, så han sover fra 11-14 og i seng kl 19.30, og op kl 6.30
Jeg tager axl fra han er lagt i seng og til 23, Dan går hjemme så han tager ham hver nat, og jeg har vænnet mig til at sove fra hans klynkeri, men naturligvis er jeg vågen MANGE gange alligevel.
Jeg har så fri om tirsdagen så mandag nat sover Dan så i kælderen så han ikke bliver vækket og lørdag/søndag hjælpes vi ad..
Men ja, uanset hvad, så er man bare træt, og nerverne hænger uden på tøjet.
Vi har en dialog kørende med egen læge som er virkelig forstående og hjælpsom..
Når axl, forhåbentlig snart, kommer sig over sine uendeligt mange sygedage, som bestemt har indvirkning på hans dårlige søvnrytme pga snot, hoste og ubehag, og hvis problemet fortsætter bliver vi sendt til et søvnlaboratorie som vil hjælpe os..
Så med det i udsigt, selvom man ikke ved hvornå, så hjælper det faktisk at vide vi kan få hjælp
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
sep 2011
og den lille: ja har prøvet bare at sidde der ved siden af hende. Men hun bliver urolig hvis jeg fjerner hænderne fra hende Men taler ikke til hende for så kan jeg se hun vågner mere op så nusser hende bare
Tania: ved godt jeg ikke kan forvente af hende at hun burde falde i søvn selv. Hun må gerne falde i søcvn hos mig og gør hun også nogle dage mens hun bliver ammet. Det er det med hun vågner 10-15 minutter efter hun er faldet i søvn uden problemer
Ninna: ja er ret sikker på at hun er træt nok hun viser ihvertfald tegn på at være træt og græder lidt på hendes "trætte" måde. Har prøvet at putte inden hun når at vise så meget, men så sover hun slet ikke
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
sep 2011
men kunne være at jeg i aften skal prøve at lade hende få en lille lur istedet for at putte i seng. Og så putte senere og se om det hjælper
det er heller ikke noget hun altid har gjor, det med at vågne. Hun har gjort det en lille uges tid. Ellers har det kørt fint men ved godt jeg ikke kan forvente en fast rytme afd hende når hun er så lille. Men det er bare så skønt når det kører. Det vil vi gerne tilbage til
sov nu baby..