{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.965 visninger | Oprettet:

VIl sove hos mor og far - skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Vores dreng på 2 kommer om natten ind til os og sover videre.
Jeg er lidt i et dilemma med mig selv, for et eller andet sted, så synes jeg det er vildt skønt, at han kommer ind og putter, og jeg elsker at have ham i mine arme, men det er jo pisse upraktisk.

Han skal være storebror om en måned, så der kommer jo bebs, der måske også skal have plads i sengen.
Og vi har altså kun en 140 seng.

What to do? Hvad gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIl sove hos mor og far - skal, skal ikke?
  • #1   21. jan 2013 Nu er Malou ik så gammel (7 mdr) men vi har valgt at hun kun må sove hos os hvis hun er syg smiley

  • #2   21. jan 2013 Lui er 3½ og vi har Frida på 3 mdr. Han kommer også ind ca 4 gange om ugen og lægger sig mellem os og jeg elsker det også.
    Her fungere det fint, han elsker sin egen seng og der er aldrig problemer med at få ham i seng så synes det er fint de gange han vågner om natten han kommer ind til os. Han lægger sig bare lige så stille og sover videre og vækker ikke Frida og da hun fik mad om natten vækkede vi heller ikke Lui når vi stod op. Han skal jo i børnehave så har brug for sin søvn. Så her er det bare hygge og det fungere smiley


  • #3   21. jan 2013 Her sover alle mand også i deres egne senge. Ham på 7 havde til vane med at ville op til os og sove men da jeg ikke mener man kan sige ja til en og ikke de andre er det nej til alle 3. Dog har vi det også som en længere oppe skriver at fra kl 5.30 om morgenen er det ok at komme ind og enten sove videre eller bare så tegnefilm.
    Det fungere super fint for os på denne måde. Alle får deres søvn osv.
    De to store har senge der kan laves til dobbelt senge så er de meget syge kan en sf os sove hos den der er syg så den anden stadig kan få sin sov.


  • #4   21. jan 2013 Problemet er at jeg elsker, at han er hos os . smiley

    Vi havder faktisk haft en madras på gulvet hos os som han lagde sig på om natten i stedet for at komme op til os, men hunden pissede på den, så den røg ud. smiley


  • #5   21. jan 2013 Vores dreng sover bedst i midten hos os. Det må give ham en ekstra tryghed. Hans far registrere ham slet ikke smiley Det er kun mig, der får lidt dårligere søvn, men ikke noget, der gør noget. Altså ikke sådan at dagen ikke kan hænge sammen.

  • #6   21. jan 2013 herhjemme er reglen at ingen børn sover i vores seng, medmindre de er rigtige syge og skidtmas...

    lige pt har de værelse sammen (bliver lavet om fra på lørdag) og hvis den lille vågner og græder vækker han den store og så kommer hun ind til os indtil han sover igen. og så er det i egen seng igen... vi har også kun en 140 seng og der er ikk meget plads, når den store ligger der, for hun fylder rigtig meget og det er ikk fedt og ligge med et knæ i ryggen hele natten hehe


  • #8   21. jan 2013 Ellers må far krybe på sofaen, så mor kan have ungerne i sengen smiley
    Hehe, ej det kommer ikke til at ske. smiley



  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #14   21. jan 2013 Her sover Thea i vores seng pt hun ligger der hele natten..

  • #15   21. jan 2013 Hjalte sover også det meste af natten ved os, han bliver puttet i hans egen seng men kommer så over til os når han vågner men vi deler så også soveværelse


  • #16   21. jan 2013 Anton sover hos os, ingen af os er generet af det og det holder nok først op når han ikke har brug for det mere. Han har en fin piratseng stående men han foretrækker helt klart at sove hos os, og det må han gerne. Hans store søstre har også sovet hos os, men på forskellige måder, en kom kun sidst på morgenen, en sov næsten fast hos os meget meget længe og en af dem sov der bare af og til i perioder.

  • #17   21. jan 2013 Hold da op hvor er der mange af jer der holder skarpt på at jeres børn ikke skal være i jeres seng? Men sådan er vi jo så forskellige. Jeg har to piger på hhv 4½ år og 7 år.
    De vågner stort set hver nat begge to og kommer ind til os og kryber op i vores seng og sover videre. Specielt den store faktisk, har et meget stort tryghedsbehov og har haft (og har stadig lidt) en tendens til at blive hurtigt bange, så kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne afvise hende om natten. Og jo, jeg vil føle det som en afvisning.
    Min mening er at børn søger tryghed om natten og de ligger alene, mens vi som voksne ligger sammen. Jeg kan godt forstå at de søger den tryghed om natten.

    Hvis en af dem er syge, så kommer hun i soveværelset sammen med en af os, og så kan den anden få sin søvn sammen med det andet barn.

    Jeg går ud fra at de holder op med at komme når deres behov for det er blevet dækket nok og de bliver ældre, og vi kan sagtens ligge 4 i sengen, såfremt de først kommer efter jeg er faldet i søvn.


  • #18   21. jan 2013 Ved jeg når ungerne kommer ind, hvor er i heldige !! Freja er 3 1/2 nu og hun har måske sovet ved os 3 gange. Hun gider slet ikke, selv når hun er syg vil hun ligge i sin egen seng. Hun har også bedt os om at gå ud fra værelset for hun skulle sove

  • #19   21. jan 2013 Christian er begyndt at komme hver nat. smiley Men det er noget nyt han er begyndt på, ellers har han næsten altid sovet i sin egen seng.

    Han kommer mellem 00.30-02, men faktisk er det ofte præcis kl. 00.30 smiley
    Tror han får lov at komme rendende lidt endnu, jeg har jo barsel og skal ikke op til noget endnu.


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #20   21. jan 2013 Thea har et enormt behov for tryghed for tiden både i vågne og sovende timer..

    Ligger vi hende i hendes egen seng går der tre min så græder hun eller kommer traskende... Og vi sover fint med hende her i sengen


  • #21   22. jan 2013 Hvis min store dreng kommer i løbet af natten, fordi han har drømt eller der er andet i vejen så får han selvfølgelig lov til at sove hos os. Det er da den største tryghed at give sit barn, aldrig om jeg kunne finde på at afvise hvis han gav udtryk for at have brug for at putte og sove hos os. Nu sker det sjældent at han er vågen i løbet af natten, men kommer han ind fordi lillebror skriger for højt, så er det bare sådan det er. Det kan jeg virkelig ikke se det storte bøvl i...

    Lillebror på 9 måneder sover også inde hos os for tiden. Tænder, skoldkopper etc. har gjort at han har brug for at være hos mig, og aldrig om jeg kunne finde på at afvise hans ønske om tryghed.


  • #23   23. jan 2013 Vi har stadig yngsten på 2 liggende mellem os smiley de andre kommer også indimellem midt på natten. Sys det er fint. Ville aldrig sige nej og kan ik forstå dem der er holder hårdt på de ikke må. Men ja vi er jo alle forskellige smiley det er mest Victor der kommer men det er sådan i perioder. Vi har heller ingen vildt stor seng men vi kan godt være der alle 5 sys det er hygge smiley

Kommentér på:
VIl sove hos mor og far - skal, skal ikke?

Annonce