{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Du skal sove - 6 mdr. {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Søger lidt råd da vores datter er blevet så dårlig til at sove om aftenen. Vi er simpelthen ved at blive skøre herhjemme.

Vi har altid om aftenen givet hende et bad kl. 18:30 og derefter pjatter vi en halv times tid og så ind og sove ca. Kl. 19:30, men den sidste uge har vi kunne bruge timer på at få hende til at sove, selvom hun virker godt træt. Og til sidst bliver hun så overtræt at hun bare giver op og sådan skal det jo ikke være smiley

Vi er lige startet så småt på skemad 2-3 gange om dagen, kan det være en grund?

Nogle med nogle gode råd til hvad vi kan gøre?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Du skal sove - 6 mdr.
  • #1   24. apr 2013 Ja skemaden er jo en stor omvæltning så det kan sagtens være derfor. Giv hende tid, og vær tålmodige, hold fast i rutinen. Men jeg ville nok finde på noget andet end at fjolle efter badet, måske en historie eller lignende istedet så hun falder til ro.

    Her er rutinen nattøj på, børste tænder, rede hår, ind og se et afsnit af Rasmus Klump i vores seng (fordi vi der kan trække gardinerne for) også kommer hun i seng. Sådan har vi gjort det længe, og uanset hvordan hun opfører sig så holder vi fast i den rutine.


  • #2   24. apr 2013 Okay, jamen kunne i da godt have ret i at pjatteriet skal være før bad, det kunne vi jo godt prøve i hvert fald smiley

    Det er bare så frustrerende. Man føler at man bruger hele sin aften på et mørkt værelse, men ja, tålmodighed er måske den bedste løsning ligenu.


  • #3   24. apr 2013 Jeg ville helt klart også droppe pjatteriet for noget mere hyggeligt.

    Lidt boglæsning, stille leg, eller bare sidde sammen i sofaen. Hvad I nu gør (kan ærligt ikke huske hvad vi gjorde da han var i den alder).

    Og så stille lægge hende i seng. Bevar roen, også selvom I skal bruge evigheder på det og gentage de samme ting hundrede gange. Det virker, og en dag bliver det lettere smiley

    Her har det altid heddet, mad, hygge/leg, bad, lidt ro på sofaen (ikke særlig lang tid) og i seng.
    Nu er han lidt større, så vi ser altid Disney Jr. inden sengetid, de sender godnatsang kl 19 hvilket er perfekt her, og derefter går han i seng.


  • #4   24. apr 2013 Tror i hvert fald at vi vil prøve med en lidt anderledes rutine imorgen og se hvordan det går.
    Mad, pjatteri, bad, hyggero og så i seng. smiley
    Havde jeg egentlig overhoved ikke tænkt over at det pjatteri inden sengetid nok ikke er det smarteste, så det lyder egentlig logisk nok at det kunne være lidt af grunden måske smiley


  • #5   24. apr 2013 Et bad er jo dejligt afslappende, så I modarbejder i hvert fald jer selv lidt, ved at lege bagefter smiley

    jeg håber det vil gå lidt bedre for jer i morgen smiley


  • #6   24. apr 2013 Tak for rådet om det smiley

    Håber på forbedring imorgen smiley


  • #7   24. apr 2013 Er sikker på at Isabella lige skal vænne sig til ny rutine ja, men så må vi kæmpe og have tålmodighed med det i den tid det tager.
    Det er i hvert fald bedre med en god rutine og en glad pige, end en pige der ikke kan/vil sove om aftenen, det får hun heller ikke godt ud af.


  • #8   25. apr 2013 Ville bare lige dele min glæde over en aften der er gået fantastisk med Isabella smiley
    Hun sov kl. 20 og er ikke vågnet endnu smiley
    Håber det fortsætter sådan, tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Du skal sove - 6 mdr.

Annonce