{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Recaro autostole - måske et nr. større..??? {{forumTopicSubject}}

Ja vi lånte en Recaro autostole 0-13kg (0-15mdr) og nu er vi så kommet i den situation at dem vi lånte den af skal ha' baby om 3-4 uger.
Den næste str. Recaro autostol vi vil ha' hedder 9-18kg (9mdr - 4år), og der kommer vores hovedpine så ind i billedet, Silje er 10mdr. men vejer kun knap 8 kg, så alders mæssig er hun gammel nok til næste stol, men ikke i vægten.

Vi overvejer at købe en magen til den vi nu låner 0-13kg
1. da hun vægt mæssigt vil kunne sidde der et godt stykke tid endnu,
2. det at den er bagud vendt trækker også da vi synes det virker mest sikkert,
3. hun kommer til at sidde mere ret op og ned i nr. større og det tænker jeg måske er lidt for hårdt.

Men samtidigt tænker jeg
1. at vi måske kan risikere at vi giver ca. 1000kr og så kun kan bruge den i 3-4mdr.
2. at selvom at der siges til 13kg eller 15mdr, kan hendes ben så være der?..

Har brug for lidt tanker, hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Recaro autostole - måske et nr. større..???
  • #1   24. jun 2013 Jeg ville vælge at købe autostol fra 0 kg - 13 kg. Hun er kun 10 måneder, og derfor tænker jeg at det ville blive for hårdt for hende, at skulle sidde i en autostol i et nummer større. Når ikke i skal bruge den så længe, hvorfor så ikke købe en brugt?

• #2   25. jun 2013 Desværre tænker mange på at få solgt deres autostol og penge fremfor andres sikkerhed og det er ikke altid at man kan se om en autostol har været indblandet i en ulykke eller hård opbremsning, og hvis den har er det ikke sikkert at den er optimal sikker mere, derfor anbefaler man kun at købe brugte autostole man ved hvordan er blevet behandlet.

Ja jeg tænker det samme som dig Stine..

• #4   25. jun 2013 Jeg ville købe den der er et nr større. Her kom Marcus over i dem da han var 9 mdr og vejede ca 8 kg. Men sad selv osv som jo også spiller ind. Du kan jo også få en et nr større som kan bagudvendes, ligges lidt med i position osv.

• Zitta
    Zitta Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #5   25. jun 2013 Hvad med et leje den lille autostol i et par måneder. Vi gav 50 kr om måneden i babysam. De har dog ikke recaro. Ellers hvis hun selv kan sidde, ser jeg ikke noget problem med at købe næste str. Spørg evt i butikken smiley

• #6   25. jun 2013 Det er nok rigtigt smiley Men så kan du jo leje en. Jeg ved at Babysam udlejer autostole til en billig pris.

• #8   25. jun 2013 Jeg ville aldrig rykke et barn som ikke vejer nok. Køb eller lej en ny.

Jeg synes da også det var åndssvagt at jeg lige har været ude at give 2000 for en stol, som Vito skal ud af om et år, når han vægtmæssigt kan bruge næste stol, men han opfylder ikke de andre kriterier endnu...

Hvis I køber en, kan i jo sælge den til god pris om de der 3-5 mdr smiley

• #9   25. jun 2013 Du kan også købe en af de der 0-18 kg stole den kan bruges længere og den vil stadig være fuldt lovlig. Mig af dem er bagudvendt smiley hvis i hr isofix i bilen har jeg hørt godt om cybex Sirona.
    http://www.autostol.dk/test-af-autostole/#0-18 her kan stole i den kategori ses

• #10   25. jun 2013 Beklager stavefejl iPaden retter smiley

• #11   25. jun 2013 Det skal 'desværre' være Recaro, da vi har isofixen til og det har min mor også til når hun passer.. Jeg har bare fået af vide i en babysam at så længe man nærmest kan 'presse' dem i en bagud vendt stol så er det det mest sikre..

• #12   25. jun 2013 På cybex sidder isofixen jo fast på stolen så hvis man rykker stolen rykker man også isofixen smiley det er sikrest med bagudvendt ja smiley

• #13   25. jun 2013 Vores pige kom i den der er et nr større da hun vejede lige knap 8 kg... Vi købte recaro 9-36 kg smiley

• #14   26. jun 2013 Hej.

Lige et par bemærkninger.

Så længe barnet kan være i babystolen (0-13 kg) - altså hoved ikke går op over kanten og barnet ikke vejer for meget. Så kan de ikke sidde i den bagudvendte babystol i for lang tid. Jo altså hvis de sidder der i rigtig mange timer på en tur, men slet ikke fordi de bliver ældre.

Det er ligemeget, at benene går ind mod sædet. Det har ingen betydning, hverken for sikkerheden og barnet.

Jeg ville nok også låne en anden eller måske leje en stol når det måske kun er 3-4 mdr. (forhåbentlig længere). Alternativt skulle i købe en ny bagudvendt stol, som kan anvendes op til 18/25 kg.

Når hun så vejer noget mere vil jeg se nærmere på alt andet end Recaro autostole - deres stole er altså ikke testet specielt godt.

• #15   26. jun 2013 Hej Daniella,

Hvis i køber en bagudvendt stol i 9-18 kg. klassen, kan i sagtens købe den når der kommer børnepenge og sætte hende i den med det samme.

• #16   26. jun 2013 Vi har så besluttet at købe en recaro young profi plus som hun kan komme til at sidde i et godt stykke tid endnu og så fandt vi en helt ny recaro young expert plus i kære børn sat ned til 1500kr pga restlager smiley vi holder os til recaro da min bror og jeg begge tit får passet børn hos vores mor så vi har valgt at så er det lettere for hende at hun har sin egen isofix så vi kun rykker sæderne, vi har været ret glade for vores 0-13kg recaro og er sikker på at vi også bliver glade for den næste 9-18kg recaro , min bror har haft en 9-18kg recaro nu i 1 1/2år til hans datter og de er stadige meget glade for den.. Vores bil er heller ikke den største af slagsen så det er begrænset hvilken monstrum vi kan ha' der..

Tak for jeres meninger...

• #17   27. jun 2013 Natasja - Det er meget få autostole i 9-18 kg. klassen, der bruger en isofix base. Der er den fra Recaro og én fra Maxi Cosi - de andre har isofix direkte under stolen og derfor er det ikke nødvendigt med en base.

En stol som Römer Duo Plus er mange gange sikre, koster det samme og kan monteres med både isofix og sele.

Mange er rigtig glade for deres recaro stole og det er lidt problemet, da mange anbefaler dem videre - men faktum er bare, at de ikke er lige så sikre som de andre.

Mvh

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #18   29. jun 2013 ""Min stedmor arbejder i ønskebørn, og hun siger det med vægten bliver lavet om til mdr da folk hænger sig for meget i de kg, og oftes får børnene lov at sidde for længe i den der 0-13 Kgs autostol. William kom over i en recaro 9-18 kg da han var ca. 9-10 mdr..""

Synes det plejer at være lige omvendt. Mange unger vejer 9 kg ved 6 måneders alderen - en del endda før, også får folk FA.....S travlt med at finde en større stol - oftest en fremadvendt.

Grunden til at man laver det om til alder istedet for kg er ovennævnte. de skifter alt for tidligt til en fremadvendt stol.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#19   29. jun 2013 Natasha,

Hvis det skal være endnu en babystol, så ville jeg hellere investere i en Römer eller Maxi Cosi end i Recaro.

Recaros stole er smalle og de fleste skifter dem ud meget tidligt.

Jeg kan læse at I vil have barnet bagudvendt i længere tid. Det er der også mulighed for. Der er en hel del modeller som kan skaffes - især via nettet.

Du kan kigge nærmere på dem her

Sikkerautostol.dk

• #20   3. jul 2013 Vi har valgt, og vi har købt en ny recaro young profi plus som er bagudvendt og den har fået ok fine test 78%, og jeg vil helst at hun sidder bagudvendt så længe så muligt, Silje er en lulle pige så tænker at hun kan sidde længe i den endnu.. Min venindes pige på 2,5 år kan stadig ide i den uden hoved stikker op over øreklapperne.. (Ikke at hun gør det, det var bare en test at hun sad i den)

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#21   3. jul 2013 recaro young profi plus havde jeg ikke købt. Men det er ikke mine penge såå.... Så havde jeg købt en i næste gruppe. Young Profi Plus er jo en babystol og vender bagud til 13 kg

• #22   11. jul 2013 "desværre" er vi indehaver af en lille bil og har kun 3 døre, så derfor har det også været begrænset hvilken størrelse stolen kunne være og der er recaros sædder ok 'små' til at kunne være i bilen uden at forsædet skal sidde helt oppe i nakken..
    Tak for jeres meninger og besyv..

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#23   11. jul 2013 Erhm sidder man ikke altid med forsædet i nakken. Skide være med om bilen er lille eller stor, billig eller dyr. Der er altid stole som passer ind fremadvendt som bagudvendt

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#24   11. jul 2013 Nårh, nu tror jeg den er feset ind. Du mener vel at forsædet bliver for oprejst hvis du vælger en større bagudvendt stol i en lille bil ikke?

Svaret er nej, det gør det ikke. Sikkerhedsforskellen på dem er stort set ikke eksisterende. Så man vælger den som ikke maser alt og alle til plukfisk i bilen. Sådan en eller flere er der til enhver bil og enhver familie.

Men ja, der mangler modeller der gør livet lidt nemmere for familier med 3-dørs biler. der kommer en her sidst på måneden fra Britax som kan drejes på basen.

Kommentér på:
Recaro autostole - måske et nr. større..???

Annonce