{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Lea Stausholm J
Lea Stausholm J
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 22

Plejebørn {{forumTopicSubject}}

Min kæreste kom hjem fra arbejde i går og fortalte at der bare i Viborg-området er 20-30 børn der søger plejefamilier..
Jeg vil så inderligt gerne tage et barn til mig og sørge for en go opvækst. Hvordan er reglerne omkring det at være plejeforældre? Jeg er kun 19, min kæreste er 23 og vi har desværre ikke haft held til at blive gravide endnu. Vi har begge fuldtidsarbejde, jeg har dog ingen uddannelse. Vi bor pt i lejlighed, men leder efter hus. Jeg er af den støbning der synes at børn skal have en have og komme ud og lege i. Vi har en god økonomi og vores største ønske er et barn og jeg vil så gerne hjælpe de arme børn, hvis forældre ikke selv er i stand til at tage sig af dem.

Vi tænkte på, at når vi her om et årstid får alt det med hus og min arbejdssituation op at stå at så ville vi egentlig gerne melde os.
Jeg står og overvejer at starte selvstændigt op og er netop blevet tilbudt salon i Randers.
Hvad synes I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejebørn
  • #1   17. apr 2008 Ja, jeg gik i klasse med en pige der var i en plejefamilie da vi var små og mener nemlig også at hendes plejemor gik hjemme. Mener de havde tre børn i pleje. Men jeg tænkte nok at jeg ikke var gammel nok, men uha... De er sådan nogle sølle sjæle og de fortjener virkelig bare det bedste.
    Jeg kan bare ikke rigtig finde noget om det på nettet. Jeg synes bare det er sørgeligt at de skal vokse op sådan og det ville være fantastisk at kunne hjælpe og give barnet omsorg og kærlighed.
    Jeg synes egentlig i vores nymoderne samfund at det er for dårligt at så mange børn skal overlades til børnehjem og slet ikke få den opvækst og barndom som de har brug for. Det gør ondt helt ind i hjertet at tænke på det.

• #2   17. apr 2008 Tak for linket
    :S man skal have helbredserklæring for at blive plejefamilie smiley

• #3   17. apr 2008 Ja.. Men jeg er kronisk syg, så kan man vist slet ikke. smiley
    Ja, de kommuner er noget værre møg.. Det har lige taget min nye kommune 2 mdr at finde ud af at jeg er berettiget til at få merudgifter til mad pga min lave vægt og derfor ikke kan undvære kosttilskud. De kunne da bar have fået papirerne fra den gamle kommune :S

• #4   17. apr 2008 mine store børn er i pleje familie

• #6   17. apr 2008 og det er idag det kommer kl 20, ikke?

• #7   17. apr 2008 jeg har selv været i pleje..
    min plejemor gik hjemme, min plejefar arbejdede godt nok også hjemme..
    min plejemor har lige fået kræft, men de har stadig 2 plejebørn..

• #8   17. apr 2008 Vildt forfærdeligt er det program altså ;o////

• #9   17. apr 2008 vel pga kroner og ører er min tanke ;o//

Kommentér på:
Plejebørn

Annonce