{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Frisør? HJÆLP! jeg får abstinenser... {{forumTopicSubject}}

Godmorgen, nu sidder jeg med frisørens nummer på skærmen og ved ikke hvad jeg skal gøre smiley jeg vil rigtig gerne til frisør, MEN hvem går til frisør bare for at blive stusset =? ja det har jeg ikke gjort længe, .. jeg syntes jeg der frygtelig ud og kan ikke se en ende på at det med at vente til efter fødsel, efter amning, altså med at farve hår jeg har ikke farvet mit hår i ja siden dagen inden jeg testede positiv.. så 22-23 ugers tid, jeg er 26+0 i dag , huha og mit hår ser frygteligt ud smiley så jeg vil hører om det er noget der virkelig skader, hvis jeg går til frisøren og får farvet hår? de hjemme produkter (jeg plejer at lave alt ved mit hår+kærestens selv) syntes jeg er okay at holde sig fra, så må jeg kaste nogle flere penge i det...

Har i farvet jeres hår i graviditeten?
fraråder i det ?
hvad er det der kan ske?
hva må man og hva må man ikke?
skal det gå ud over selvværd/humør osv at der er meget lang tid til jeg må farve mit hår smiley ? jeg har farvet hår siden jeg var 11 år og senere gerne engang om måneden, har ikke set min rigtige hårfarve siden jeg var 11, eller jo nu er den der da smiley og det er bare for lyst/gyldent/brunt ja aaltså føj da ...

lidt hurtig hjælp tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frisør? HJÆLP! jeg får abstinenser...
  • #1   2. dec 2008 Jeg har farvet hår da jeg var 20 uger henne og der er ikke sket det fjerneste med min søn. Fik affarvet striber og nogle mørke striber i. Jeg har hørt flere sige det er en skrøne at man ikke må farve hår, men gør da hvad du føler for smiley

  • #2   2. dec 2008 du kan sige til frisøren at du er gravid men gerne vil have farvet hår så kan det være de har noget mildt det gjorde min veninde da hun var gravid.

  • #3   2. dec 2008 rikke , der er bare så mange kemikalier i det stads, så man bliver jo helt nervs smiley

    mie, ja jeg tror jeg vil ringe til ham og spørge .....


  • #4   2. dec 2008 Jeg ville nok vente, kan godt være jeg er hys..
    Men især hvis det er en lille dreng du venter dig kan følgerne være slemme, hvis du udsætter ham for for mange kemikalier.. Det er bevist at parfumestoffer, østrogenlignende stoffer og andre skadelige stoffer kan skade barnets reproduktionsevne.. Og det er jo først noget man vil opdage når barnet er voksen og selv vil have børn..
    Så selvom det i øjeblikket (Læs efter fødslen) virker uskadeligt at man har farvet hår eller lignende, kan det altså have fremtidige bivirkninger..
    Jeg ved ikke helt præcist grænseværdierne, men lige hårfarve en blanding af meget kraftige kemikalier, så vidt jeg ved.. med mindre det er Hennafarve eller lignende..


  • #5   2. dec 2008 med endnu en dejlig dreng i maven : jeg har nu ikke oplevet at der er noget der går ind i hovedbunden og gør ondt smiley jo head & shoulders ! det er et farligt produkt,,, fik sådan en øm hovedbund...
    det var lige et sidespring smiley MEN skal jeg så bare ringe til den frisør der ligger tættest på ? en ung hip fyr , fuld med tatooveringer :S ? altså han er meget sikkert uddannet , så burde han ikke vide lidt om gravide og hårfarve ?


  • #6   2. dec 2008 lena, med mindre det er Hennafarve eller lignende..
    jeg har nu læst (mener jeg) at man skal holde sig fra henna hårfarve,, og det gør jeg også, jeg har prøvet det 2 gange, første gang skulle mit hår farves meget mørkt/sort, ja jeg endte op med lyseblåt hår... anden gang kunne jeg ikke se jeg havde farvet hår..


  • #7   2. dec 2008 Okay jeg har så ikke hørt om Hennafarve, kunne bare forestille mig at det var mere kemikalievenligt.. Men jeg ville nu holde mig alle former for hårfarve.. ;p

  • #8   2. dec 2008 jeg farvede hår som jeg plejer ca hver 6 uge under begge mine graviditeter, ved jeg min veninde også har gjort, da hun er frisør og også farver mit hår... her er der ikke sket noget ved det..

  • #9   2. dec 2008 du kan jo bare få skyllefarver i......

    Jeg blev også farvet mens jeg var gravid, men jeg vidste ikke jeg var gravid...


    Synes selv du skal bestemme det..


  • #10   2. dec 2008 tja, har ikke rigtig nogen mening omd et men kan fortælle min kusine har en dreng som er mælkeallergiger og lægerne mener bestemt det er pga hun farvede hår han er det:S

  • #11   2. dec 2008 Arh fatter ingen gang i så meget som tænker på det, ;s
    jeg blev klart frarådet det og gjorde det heller ikke .,
    Jeres børn er vel vigtigere end jeres hår .
    Det er ikke bevidst endnu hvilke skader hårfarve , rygning med mere gør, men kan slet ikke se nogen grund til at løbe sådanne risikoer !


  • #12   2. dec 2008 Jeg har ikke farvet mit hår siden oktober ... 2007.. Og derfor heller ikke under min graviditet. Nu er det blevet lidt en sport at lade være, og nu vil jeg have min naturlige farve som jeg ikke har set siden jeg var 12.

    Så jeg vil fraråde det. Alt for meget kemi..


  • #13   2. dec 2008 min kærestes faster er frisør og hun siger man gerne må få lavet striber, da dette ikke går ned i hovedbunden.
    og man må gerne få farvet hår selvom man ammer...


  • #14   2. dec 2008 Ok , men man indånder jo stadig de dampe ;s
    Nogen frisører siger det må man gerne og andre siger at de ikke engang selv turde gøre det .


  • secret
    secret Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #15   2. dec 2008 hvis man ikke må indånde det hvad gør frisøsere så? holder fri under hele graviditeten????

  • #16   2. dec 2008
    Tror da bestemt heller ikke det sundt for hverken dem eller deres børn i maven


  • #17   2. dec 2008 Jeg kan godt finde på at gå til frisøren bare for at få ordnet spidser.. Kender nemlig ikke nogen der kan gære det ordneligt..

    Hårfarve ville jeg holde mig fra så længe jeg er gravid, og senere når jeg ammer.. Jeg ville ikke turde tage chancen


  • #18   2. dec 2008 Hvad så med frisørerne selv egentligt tænker jeg på? Min svigerinde er frisør, og hun gik på arbejde og farvede hår lige indtil 4 dage før min nevø blev født? Tænker bare, at når frisørerne må arbejde med det, så kan man da også tåle at få sit hår farvet?!
    Synes altså ofte at folk er helt hysteriske, så må man heller ikke bruge make-up eller parfume?! Nå okay, så jeg skal både blive smælderfed og have vand i hele kroppen, SAMTIDIG med at jeg lugter at stegt flæsk?! Nu må de altså lige styre sig. Naturligvis kommer børnene i første række, meen..


  • #19   2. dec 2008 Sidsel O - jeg vil heller ikke farve hår på andre mens jeg er gravid, ligesom jeg helst heller ikke kommer i kontakt med rengøringsmidler og maling, samt kemikalier i den dur, jeg vil ikke tage chancen..

    Jeg bruger i forvejen ikke make up og parfume :S


  • #20   3. dec 2008 Hmm jeg er nu enig med Anna... Men det fremgår nok også fra mit tidligere indlæg..

    Det kan godt være I mener jeres børn ikke har taget skade, men I kender jo ikke langtidsvirkningerne.. Som jeg skrev tidligere, skaderne kan være på reproduktionsevnen.. dvs. I ved ikke om jeres børn har taget skade før de er voksne...

    Anna - Så vidt jeg husker, så ved man faktisk at rygning går ind og påvirker barnet på en sådn måde at dets hjerte skal pumpe dobbelt så hurtigt for at få ilt nok rundt i kroppen... Men udover det, tror jeg ikke de ved helt præcist hvilke indvirkninger det har.. :o)

    Sidsel O - Ja jeg vil nu også mene at man bør holde sig fra make up og parfume.. Det er lige så slemme kemikalier..

    Kald mig bare sippet/hysterisk, men hvorfor proppe sig med kemikalier???!! Det er vel hverken sundt for barnet eller en selv... Ikke at jeg er englen selv, elsker parfume, men har da droppet den nu, hvor jeg er gravid..

    Min holdning.. :o)

    Men det er jo en balance man selv skal finde.. ;p


  • #21   3. dec 2008 sidsel O ,,, jeg kan ikke være mere enig smiley men det er rigtigt nok, frisøre bliver ikke sygemeldt under graviditeten....

    efter en snak med JM og frisøren blev jeg enig med mig selv om at få ordnet hår.. det er blevet tonet mørkere (mildere end skylle farve) og fået lagt lidt lyse/gyldne striber som ikke kom ned i hovedbunden.. JM sagde at jeg skulle tage en snak med frisøren... og at sundhedsstyrrelsen jo ikke havde sagt noget om at få ordnet hår, og at hun ville fraråde HJEMMEFARVNNING , men ikke frisøren... så jeg blev enig med frisøren om at en toning og lidt striber var det sundeste får mor, barn og hår...

    og nøj det var enlig billigt, blev klippet i frisure, etager, toningen og striber.. jeg kom kl 13 (vi gik i gang kl 13.10) og jeg gik ud af døren igen 14,46 smiley 650.- det er da billigt, jeg har fundet min nye frisør smiley - her på fyn .-..


  • #22   3. dec 2008 og sidst men ikke mindst så tog mig og kæresten ud og shoppe lidt tøj smiley -så endelig en ½ dag hvor man ikke føler man ser frygtelig ud ....

  • #23   3. dec 2008 4 små.. Tillykke med det.
    Tanja: Ville bare lige sige at maling OVERHOVEDET ikke er farligt, når blot du bruger de rette produkter. Jeg er selv maler, og har fået en meget udførlig vejledning i hvilke produkter man må bruge og ikke bruge. Jeg vil ikke mene det er at tage en chance, når arbejdsmiljøstyrelsen siger god for det, så gør de det på baggrund af veldokumenterede test og lignende.


  • #24   3. dec 2008 Sidsel - jeg har en far der er maler, eller var, han er nu førtidspensionist med maler hjerne smiley

  • #25   3. dec 2008 Jeg skal heller ikke kunne tale for andre arbejdspladser, men det er mange "gamle" maleres erfaring at de produkter de brugte førhen var giftige.
    Men de produkter der bruges i dag er ikke giftige.
    Men de mindre gode produkter kan selvfølgelig stadig fåes, og jeg skal ikke kunne sige om de vælger at bruge dem uden de rette forebyggende midler så som maske osv.
    Jeg ved bare med 110 procent sikkerhed at det at jeg går på arbejde som maler ikke vil skade mit barn, så længe jeg følger arbejdsmiljøstyrelsens anbefalinger.


Kommentér på:
Frisør? HJÆLP! jeg får abstinenser...

Annonce