I syv sind - gæste DP {{forumTopicSubject}}
ØV, har netop lige modtaget besked om at vores DP-mor melder sig syg imorgen, og nok også noget tid frem, da hendes søn er væltet i barnevognen og har slået fortænderne ud..stakkels dreng..
Problemet er at Axl er VIRKELIG trygehdsnarkoman, han har været meget igennem med sygehuse, dårlige oplevelser med fremmede som jo skulle stikke, undersøge, holde fast osv. Når han er utryg, kommer det til udtryk ved gråd, hysteri, bideri, udslet, vil ikke spise/drikke...Generel utilpashed..
Derfor har vi altid, når hun har meldt sig syg, holdt ham hjemme, så han ikke skulle i gæste DP, desværre er det bare ikke en mulighed imorgen da vi skal tilbringe en hel dag på hospitalet, og det er udelukket at tage ham med, familien er på ferie, syge, eller af anden grund ude af stand til at passe..
Dvs at han SKAL i gæste DP imorgen, tirsdag skal axl på børneafdelingen til tjek, også en heldagsforestilling, og onsdag ved jeg vi igen får et problem hvis han skal i gæste DP fordi han jo så lige har været igennem en træls dag på sygehuset.. Og igen har vi ikke mulighed for at holde ham hjemme eller få ham passet..
Jeg er simpelthen i syn sind, for jeg ved at det bliver så træls for ham, men det eneste jeg kan gøre er vel at informere kontoret og den gæste DP han skal i, om hvad de kan forvente, og sende ham afsted, og håbe jeg tager fejl og alt bare går perfekt.. Og sige de skal ringe hvis der er det mindste..
Hvad havde I gjort?
Har man krav på at få at vide om det er længerevarende Sygemelding eller?
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
Vi aflevere ham lidt tid før normalt og var der lidt med ham. var der til han var tryg og så kunne vi gå igen. Og så er det vigtig at vise ham at det er okay at være der og at der ikke er noget at være bange for. og så huske at sige at det bliver da dejligt at være her og lege med de nye spænende legsager osv.
Det kan jo være at han overrasker jer og kan lide at være der.
vi har den aftale med vores dp mor at hun sender ham det samme sted hen hver gang, så det ikke er nyt for ham hver gang.
Hvis de skal sygemeldes over en længere periode plejer man at få det afvide. det gør vi ihvertfald
jan 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
Har hun selv ringe til jer?
Du bliver jo nød til at bide i det sure æble og aflevere ham
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Måske det ligeså meget er os som forældre der tror Axl ikke kan klare det
Han bliver ingvert fald sendt afsted, også må vi se hvad der sker..
Vil omvendt bare heller ikke sige en helt masse 'negative' ting om ham på forhånd så han 'kommer dårligt fra start' et nyt sted..
De er i legestue sammen jo, men jeg ved ikke hvem han bliver placeret hos..
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Men hun skrev en SMS efter 3 min om at han nu sad og lavede puslespil og hyggede sig.. Så det skal nok gå..
Hun fortalte han bliver den mindste i dag, hendes børn er alle 2,5, og axl er jo kun 1,5..
Hos Maria er han den ældste, så det er nok også rart for ham at prøve ikke at skulle være den forstående store dreng
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
I syv sind - gæste DP