{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Carina K
Carina K
Tilmeldt:
4. apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 26

Hvad havde i gjort? {{forumTopicSubject}}

Vi har prøvet længe efterhånden. Meningen var, at vi ville planlægge at få en lille da jeg var færdig med min uddannelse.. Vi gik igang i go tid (var klar over det ku tá lidt tid) men det er altså et år siden nu... Intet er sket... Sagen er såden, at det harværet svært at få arbejde efter jeg blev færdig, dette er dog netop lykkedes nu her er startet på et godt job d.10.07 og tror det blir rigtig godt.. Er ihvertfald super glad for mit nye arbejde:-)

Men hvad med projekt baby? Ville i stoppe? Er bange for, at blive upopulær, hvis jeg om en måned eks er gravid.. Men hvorforsku jeg blive det nu? Håber selvfølgelig og alligevel ikke...for har jo som alle andre steder en tre måneders prøvetid-hva hvis de fyrer mig??

Ja, er i syv sind.... Hva havde i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad havde i gjort?
  • #1   3. aug 2010 Jeg gik i afløser stilling, og blev fastansat i februar, en uge efter testede jeg positiv, og i uge 20 blev jeg fuldtidssygmeldt, men er sådan set lidt ligeglad om jeg blir upopulær, for det passede ind i vores liv med nr to nu.

    Skal dog lige siges at jeg ikke havde prøvetid.


  • Carina K
    Carina K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 26
    #2   3. aug 2010 Camilla: Det er også det jeg tænker, men omvendt tænker jeg lidt "hvorfor skulle den være der lige nu?" Men kan sagtens se fornuften i, at vente et par måneder med at fortsætte... Jeg ved det virkelig ikke. Ville jo gerne at det lykkedes snart. Blir snart 27 og synes selv jeg har ventet længe nok på hvornår det var mest fornuftigt:-) Jeg ved ikke.. Synes det er svært..

    Men i ville begge have ventet et par måneder med at fortsætte projektet??


  • #3   3. aug 2010 Da jeg fik nyt arbejde var vi faktisk igang med behandling.
    Jeg sagde det til min nye chef til samtalen at han skulle vide at sådan var det. Det tog han helt pænt og sagde blot, at det var jo hvad man kunne regne med når man ansatte kvinder i den fertile alder ;o)

    Jeg valgte dog at holde pause fra behandlingen i 3 mdr fordi jeg gerne ville bruge tiden på at koncentrere mig om mit nye arbejde

    Efter de 3 mdr gik vi i gang igen og der gik yderligere ½ år inden jeg blev gravid. Jeg var 30 på det tidspunkt og vi havde forsøgt i 3-4 år.

    Synes du skal gøre op med dig selv om du vil holde pause eller fortsætte med projektet. Det er som du selv skriver ikke sikkert der sker noget, men på den anden side, kan det jo ske.
    Men du har jo heller ikke pligt til at fortælle din arb. giver at du er gravid lige fra starten.
    Ved ikke helt hvornår de har krav på at vide det - men det er der hvert fald nogen der gør herinde for emnet har været oppe før.


  • #4   3. aug 2010 Måske kan man se det 3 mdr inden termin... men hvis hun blir gravid med det samme kan hun jo bare sige det når de 3 mdr prøvetid er ovre - så er hun 12 uger henne ca og da er det ikke sikkert man kan se det.

    Men kender godt følelsen, det er en lidt træls situation at stå i. Jeg var også meget i tvivl om jeg skulle sige vi var i behandling. Mine gamle kolleger sagde jeg skulle lade være for det havde de ingen krav på at vide. Men min samvittighed var altså mere til at sige det, så kunne nye chef jo selv vælge om han ville ansætte mig eller ej.

    Men jeg var jo heller ikke gravid, vi arbejdede bare på det ihærdigt ;o)


  • #5   3. aug 2010 ja det kan nok være svært at skjule - for de fleste hvert fald...

    Man kan jo også risikere at være så uheldig at have det dårligt, og så kan det jo være svært nok bare at skjule i 12 uger.


  • #6   3. aug 2010 Camilla: min så også sådan ud ved 1. graviditet. Folk nægtede at tro jeg var så langt henne. Men de sidste 3 mdr skete der en del, var dog aldrig stor og besværet.

  • #7   3. aug 2010 Jeg ville da helt sikkert spille med åbne kort, og fortælle at i prøver at blive gravide, men at det endnu ikke er lykkedes jer.

    Nu ved jeg ikke hvad for arbejde du har fået, og hvad din uddannelse er, men jeg har hele tiden spillet med åbne kort overfor mine ledere, og da det lykkedes for os var de da ekstremt glade på vores vegne.
    Jeg tror på at hvis du er ærlig, og det sker så bliver du ikke opsagt.


Kommentér på:
Hvad havde i gjort?

Annonce