Bange for at falde i søvn? 14 måneder {{forumTopicSubject}}
Kære alle.
Har endnu en gang brug for jeres hjælp og endnu en gang handler det om søvn...
Vores dreng er nu 14 måneder og han har aldrig været ret god til at sove, hverken dag eller nat.
Han har en meget forudsigelig hverdag, hvor vi står op samme tid hver morgen 6.15, i dagpleje og her er han til ca kl 16. Han sover til middag fra kl 11.30 og så sover han mellem halvanden time og nogle gange op til tre timer. Vi henter ham og så tager vi hjem og leger/hygger og laver mad og spiser ved 17.45 tiden ca. Så kommer han i bad kl 18.30 og kl 18.50 ser vi 10 min med historietid med Peter plys. Det er med lave og afdæmpede lyde og de synger en godnatsang til sidst. Så går vi ud i køkkenet og han får en slurk vand og vi går ind i soveværelset og trækker gardiner for.
Så plejer han at få sin lille "putflaske" og bliver puttet i vores seng og jeg lægger ved siden af ham, for at han ikke skal kravle ud over. Vi har for længst opgivet at putte ham i hans egen seng og lade han falde i søvn alene, for han bliver hysterisk angst og efter 30 sek græder han som pisket og han er lige ved at kaste op og det varer mindst 30 min at få ham til at falde ned igen...
Nå, sidespring... Han plejer at tømme sin flaske og så ligger han og snakker lidt og nulrer sin sutteklud og triller om på siden og falder i søvn. Men nu den sidste uge, har han bare ikke ville falde i søvn. Han knokler rundt og kravler og vil ned af sengen. Man kan hente ham op 100 gange og til sidst bliver han bare så sur og til sidst overtræt. Det tager så mellem halvanden og tre timer at putte ham og han er og bliver bare så træt... Det er som om han er bange for at falde i søvn, også hvis han vågner om natten, så kan han nemt være vågen i mellem en og fem timer og nægter at falde i søvn.... Hjælp...
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Lige nu udvikler han sig meget - og måske han er begyndt at gå lidt?
For mens de lærer noget nyt så kan det være svært at finde ro.
Så bare rolig det går over - du kan ikke gøre andet end at minde ham om at det er sove tid.
Min datter på 19 måneder har lige haft halvanden uge hvor hun vågnede hver nat kl 02.00 og ville først sove igen kl 04.00.
Lige pludselig går det over
Når han bliver lidt større ville jeg overveje at lære ham at falde i søvn selv. - for så kan han også selv finde ro igen hvis han vågner om natten.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
apr 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
apr 2011
Den gode nyhed er at det "kun" har taget en time at få ham til at sove de sidste to dage
apr 2011
F.eks igår var vi jo i byen og spise julefrokost. I starten er han meget genert, men senere tør han op og tuller lige så stille rundt og leger, nærmest som hjemme. Men folk han ikke kender skal ikke for tæt på, så søger han sin mor og far, helst mor, for han er meget mor syg. Da vi kom hjem var han mega træt og meget pivet. Vi lavede hurtigt aftensmad så han kunne komme i seng. Da vi rammer sengen nægter han at sove. Suk. Desuden har han været vågen 4 timer i streg i nat
Nogen der har erfaring med en sovecoach?
apr 2011
apr 2011
Bange for at falde i søvn? 14 måneder