1.041 visninger
|
Oprettet:
Hvem var/ skal med til fødslen? {{forumTopicSubject}}
Hello alle de damer ...
<b>Jer der har født:</b>
Hvem var med til jeres fødsel?
Hvorfor?
Og hvordan var støtten?
<b>Jer der endnu ikke har født:</b>
Hvem skal med til jeres fødsel?
Og hvorfor?
- Ja, jeg er nysgerrig i dag ...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 20 Svar: 80
Denne gang skal min mor og Henrik med.
Støtten var fantastisk fra min mor.. Og kunne ikke undvære hende til min næste fødsel!
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Hun gik ud hver gang jeg skulle tjekkes for neden, og sad mest bare på en stol og holdte øje med det hele..
Da klokken bliver 19 (15-16 timer efter vandet er gået) køre Jesper kort for at få noget a spise, da han jo har brug for mad.. I mellemtiden bliver der bestilt kejsersnit til mig, og hvis ikke det havde været fordi min mor var der havde jeg panikket fuldstændigt.. ville være meget ked af at skulle alene igennem et kejsersnit...
Men som jeg bliver kørt ud af stuen kommer Jesper, så min mor endte med at tage hjem da der kun måtte komme en med ind..
Tænk en gang hvis ikke han var nået tilbage i tide, så havde jeg ligget der alene hvis ikk jeg havde haft min mor med...
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 1.160
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 151
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Og jeg er SÅ glad for hun var med. Hun var en utrolig god støtte både for mig og min kæreste. Nu gik min fødsel heller ikke helt som den skulle. Han stod skæv, ville ikke ud og hans hjerterytme lå på 170 hvor den skal ligge på 110-150. Der blev pludselig taget en beslutning om kejsersnit. Jordemoderen hev alle stikkene ud af væggen og afsted gik det. Hun nåede lige at råbe til min kæreste at der ikke var tid til at forklare noget, men de ville blive hentet.
Jeg mistede 1.5 l blod under kejsersnittet (som foregik i fuld narkose) da de ikke kunne stoppe en blodning og det tog over 1.5 time for dem før jeg var lappet sammen igen.
Jeg så først min søn kl 9 og han er født 4.39. Så havde min mor ikke været der for min kæreste havde han stået med alt dette alene i 4-5 timer.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 765
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 76
Min mor skal dog med hvis hun er herhenne (hun bor på Sjælland og vi bor i Århus, men hun er her meget pt. når kæresten er på arbejde, da jeg kan føde når som helst og kæresten har halvanden times kørsel hjem) - men så skal hun være 'stand-in' for kæresten hvis han trænger til en lille pause, noget at spise eller hvis jeg pludselig synes jeg får behov for hende
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
feb 2009
mar 2008
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 1.160
Nu har jeg ik været gravid og er det heller ik endnu.. men under ingen omstændigheder står de vel og glor lige "ind" i en for at være på første parket.. de er vel oppe ved en for at støtte en tænker jeg på.. Vil nu ik synes det er så rart at nogen af dem står med hele hovedet dernede for at se hehe
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
anden fødsel blot min mand ( min nevø var da i det tidl. jugoslavien og tage billeder)
til min tredje fødsel igen min mand og min nevø der tog billeder
da anton blev født sidste år var der min mand og to af vores døtre på det tidspunkt var de 12 og 15 år med og jeg syntes det var en smuk ting at være fælles om hele familien - ikke blot min mand og jeg, men også storesøstrene .
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 102 Svar: 288
Og hvis nu Thomas ikke skulle ku klare det:)
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
Min mor havde også sagt, at hun slet slet ikke ville med, da det jo er en enormt privat ting...
- Samt ville jeg ikke dele denne oplevelse med min mor, da jeg synes det er noget stort, og privat.. Samr synes jeg sådan et stort øjeblik skal deles forældrene imellem
- Er også rigtig glad for, at jeg kun havde Charles med Han var så god en støtte.. Bakkede mig virkelig godt op.. Gav mig noget at drikke hvis jeg havde brug for det.. Kom med kolde klude til min pande, holdte mig i hånden.. Jamen den bedste støtte man kunne ønske sig..
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Da det så virkelig begyndte at blive kritisk var det rart at have hende til også at berolige os.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Jeg havde kæreste + min mor med.
Hun var klart den bedste støtte da hun kender mig 100%
mar 2009
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 56
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
sep 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 65 Svar: 707
Jeg ville ikke undvære ham næste gang, han var SÅ déjlig at have med ind =)
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
men det endte sådan:
kim og jeg tog alene derind, og det var kun mig, kim og jordmoren derinde de første par timer, så kom min mor da vi havde glemt nogle ting, og så ville jeg gerne have hende derinde også, men da jeg var ca 9 cm åben sendte jeg hende ud igen fordi jeg synes det var rarest med så få mennesker som muligt, dog ville jeg ikke have kim gik..
min kæreste var en kæmpe støtte hele vejen igennem, jeg ville ikke have han skulle gå nogen steder så han blev selvom han var vildt sulten og skulle tisse seriøst he he.. han gjore ikke det store, han var der bare og sagde jeg var dygtig og gav mig noget at drikke :o) men det var også lige det jeg havde brug for, det samme med min mor mens hun var der.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Min veninde havde hendes kæreste og mig med, da hun gerne ville ha en "reserve" i tilfælde af at hendes kæreste blev skid, trængte til en pause eller så'n.. Hun ku af gode grunde ikk ta sin mor med, så jeg meldte mig frivilligt og blev meget overrasket da hun sagde at hun gerne ville ha mig med..
mar 2008
Min mor var med, hun var med inde ,go da jeg havde fået EB, der sov jeg lidt, mens hun sad og holdte øje med mig og hvad jm gjorde, mens jesper også fik sig et hvil... da jeg vågnede igen, der sad vi og snakkede, og alt sådan noget, og synes det var fantastisk at have hende med...
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Hvorfor? FOrdi han er faren til barnet (JM siger sig selv, læger og "tilbehør" fordi hun ikke kunne komme forbi bækkenet, så de prøvede først med sugekop og senere endte det i kejsersnit)
Og hvordan var støtten? Fra kæresten var den der når jeg ville have det JM og lægerne var lidt strikse syntes jeg (især den sidste JM)
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 65 Svar: 707
Jeg vil klart give det ret, at føde er en "privat" sag, min mor sad ude på gangen fra vi kom til jeg havde født (Hendes eget valg)
Det er min kæreste og jeg der har lavet et lille barn, så i min verden er det os, der skal være de første til at tage imod ham =)
Men ja, der er jo 1000 meninger og holdninger om det =)
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Jeg kunne ikke se grunden til det..
mar 2008
feb 2009
mar 2008
Jeg ku heller aldrig drømme om at forvente nogen sad på gangen og ventede...
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 124
mar 2008
jeg tror man skal passe på med ikke altid at dømme udfra hvor man selv står - helt ærligt, man kunne holde en fest i samme lokale som jeg føder, bare jeg ikke skal danse med, jeg er TOTAL ligeglad med hvem der befinder sig på fødestuen bare de lader mig være !!! Jo en fødsel er en stor oplevelse man helst deler med den/dem der er en nærmest men det kan jo være mange for nogen ( for mit eget vedkommende havde jeg mine store piger med , som havde fulgt graviditeten tæt og interesseret og som er mine nærmeste og for mig lige så betydningsfulde som min mand)
det var en meget særlig oplevelse at dele med dem, at se deres glæde og umiddelbare kærlighed til deres nyfødste lillebror var så rørende at jeg den dag i dag er SÅ glad for at de var med og fik den start som (meget) store søstre. Jeg føler selv de fil en gave af mig og deres far i den oplevelse og vi fik helt sikkert et par piger der gemmer den oplevelse i hjertet
mar 2008
mar 2008
ingen har patent på hvad der er den rigtige løsning. For nogen er det rigtigt at have hele familien med, hele kollektivet eller hele veninde slænget, eller et TV2 produktionshold, for andre kun manden
Min pointe er bare at er den kommende mor OG far enige om det så inviter dog dem med man tror man har brug for - de kan jo altid sendes hjem.......eller sig I ikke gider have dem der og at de godt kan droppe plageriet.
mar 2008
Jeg havde en veninde der som det første da hun fik a vide jeg var gravid skreg "jeg skal med til fødslen" om må da indrømme at det følte jeg godt nok ikke for hvis jeg skal være helt ærlig... Jeg ville helst kun ha min mor og min kæreste... min svigermor kom alligevel selv om hun havde fået besked på at hun ikke skulle komme før efter jeg havde født... det var alt for grænseoverskridende for mig, da jeg ikke havde kendt hende særlig længe...
Så Jesper måtte ud, og forklare hende at jeg ikke synes det var så rart hun også var der da jeg havde mange smerter... Det accepterede hun så også... min mor blev sendt hjem lige inden jeg fik kejsersnit, og selv om jeg gerne ville ha haft hun var den allerførste der fik a vide at nu var han kommet, så bad jeg kæreste ringe til sin mor først, da hun jo var "smidt" hjem igen... dernæst ringede jeg så til min mor, og til sidst til min far, som var til fødselsdag med mon farmor... har sad nærmest i bilen da jeg sagde at nu var han kommet, men vi havde fået besked på vi ikke måtte få besøg før dagen efter...
Det var jeg egentligt lidt sur over.. hehe...
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 18
Hvem var/ skal med til fødslen?