{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem var/ skal med til fødslen?
  • #1   15. jul 2009 Min mor og Jesper var med til Cecilies fødsel.
    Denne gang skal min mor og Henrik med.

Støtten var fantastisk fra min mor.. Og kunne ikke undvære hende til min næste fødsel!

• #2   15. jul 2009 Jeg havde min kæreste med, og min mor.. Jeg ville gerne have min mor med, i tilfælde af Jesper skulle på toilettet, eller havde brug for luft, eller bare ikk kunne klare det, og havde brug for el pause... Jeg er MEGET glad for jeg havde min mor med også... hun var super god som ekstra støtte, og var ikke for meget, eller over det hele, eller prøvede at overtage ngoet for Jesper..
    Hun gik ud hver gang jeg skulle tjekkes for neden, og sad mest bare på en stol og holdte øje med det hele..

Da klokken bliver 19 (15-16 timer efter vandet er gået) køre Jesper kort for at få noget a spise, da han jo har brug for mad.. I mellemtiden bliver der bestilt kejsersnit til mig, og hvis ikke det havde været fordi min mor var der havde jeg panikket fuldstændigt.. ville være meget ked af at skulle alene igennem et kejsersnit...

Men som jeg bliver kørt ud af stuen kommer Jesper, så min mor endte med at tage hjem da der kun måtte komme en med ind..

Tænk en gang hvis ikke han var nået tilbage i tide, så havde jeg ligget der alene hvis ikk jeg havde haft min mor med...

• #3   15. jul 2009 jeg har planer om at det kun er kæresten der ska med.. Men han er ik sikker på at han vil kunne være der hehe så jeg vil gerne have min mor som back up smiley

• #4   15. jul 2009 Jeg skal have min mand med som den eneste, og satser på han er en fremragende støtte. Han er rigtig god til at snakke mig så jeg bliver helt rolig. Jeg syntes også fødsel er privat.

• #5   15. jul 2009 Nu er jeg ikke gravid, men når den tid kommer og jeg skal føde, så skal min kæreste være der ... og helt klart min mor også - både for støtten, men tror også gerne at hun vil .. og min far skal vente ude på gangen, så han kan være en af de første der ser den lille smiley

• #6   15. jul 2009 *Tumling * - Sådan havde min søsters kæreste det også, hun blev kørt i ambulance til sygehuset og min kæreste kørte hendes kæreste, han skulle så lige ind og sige hej til min søster og kom altså ikke ud igen, han fandt ud af at det ikke var så slemt som han troede .... så mon ikke din kæreste finder ud af det samme hehe

• #7   15. jul 2009 Min kæreste skal med når det engang sker. Ville gerne have haft min mor med, men det kan ikke lade sig gøre. Men vil gerne ha en kvinde med, så måske en god veninde.

• #8   15. jul 2009 Min mor spurgte tidlig i graviditeten om hun måtte komme med. Vidste ikke helt om jeg ville have hende med, men tænke jeg jo altid kunne smide hende ud, hvis det blev ubehagelig for mig og min kæreste.
    Og jeg er SÅ glad for hun var med. Hun var en utrolig god støtte både for mig og min kæreste. Nu gik min fødsel heller ikke helt som den skulle. Han stod skæv, ville ikke ud og hans hjerterytme lå på 170 hvor den skal ligge på 110-150. Der blev pludselig taget en beslutning om kejsersnit. Jordemoderen hev alle stikkene ud af væggen og afsted gik det. Hun nåede lige at råbe til min kæreste at der ikke var tid til at forklare noget, men de ville blive hentet.
    Jeg mistede 1.5 l blod under kejsersnittet (som foregik i fuld narkose) da de ikke kunne stoppe en blodning og det tog over 1.5 time for dem før jeg var lappet sammen igen.
    Jeg så først min søn kl 9 og han er født 4.39. Så havde min mor ikke været der for min kæreste havde han stået med alt dette alene i 4-5 timer.

• #9   15. jul 2009 Jeg havde min kæreste og min mor, men pga jeg fik kejsersnit var min kæreste med inde og min mor ventede udenfor også hende som næsten den første, jeg er super glad for at begge var med, de var en utrolig god støtte, og vil helt klart også have min kæreste og mor med næste gang ;0)

• #10   15. jul 2009 Jeg skal kun have min kæreste med ind på fødestuen - jeg ved han bliver en helt fantastisk støtte og han ved hvad jeg gerne vil have af massage mm (vi har gået til fødselsforberedelse sammen).

Min mor skal dog med hvis hun er herhenne (hun bor på Sjælland og vi bor i Århus, men hun er her meget pt. når kæresten er på arbejde, da jeg kan føde når som helst og kæresten har halvanden times kørsel hjem) - men så skal hun være 'stand-in' for kæresten hvis han trænger til en lille pause, noget at spise eller hvis jeg pludselig synes jeg får behov for hende smiley

• #12   15. jul 2009 Jeg skal have faderen med til fødslen, og så skal min mor være ude foran bare for en sikkerhedsskyld, hvis jeg nu skulle få brug for hende.

• #13   15. jul 2009 Altså min mor skal også være udenfor, på fødestuen skal det kun være kæresten - det er i hvert fald planen nu ;o)

• #14   15. jul 2009 jeg ville aldrig byde min mor at sidde på gangen mens jeg ligger og skal føde, men men men, jeg lå så os ca. 15 timer på hospitalet..

• #15   15. jul 2009 Min mor og Rasmus var med for min mor kan håndtere mig selv i de værste smerter ved jeg fra tidligere operationer smiley Er lykkelig for jeg havde min mor med for Rasmus har det skidt med sygehuse så hvis hun ikke havde været med havde jeg været "alene" . Men da det endte i haste sectio var jeg glad for min mor og rasmus havde hinanden for det var en slem oplevelse for dem og jeg røg i narkose inden jeg næsten sagde farvel til dem og de så ingen eller fik besked i en time

• #16   15. jul 2009 Camila: Præcis det er også sådan jeg tænker..

Nu har jeg ik været gravid og er det heller ik endnu.. men under ingen omstændigheder står de vel og glor lige "ind" i en for at være på første parket.. de er vel oppe ved en for at støtte en tænker jeg på.. Vil nu ik synes det er så rart at nogen af dem står med hele hovedet dernede for at se hehe

• #17   15. jul 2009 til min første fødsel var min mand der og så tog min nevø billeder.

anden fødsel blot min mand ( min nevø var da i det tidl. jugoslavien og tage billeder)

til min tredje fødsel igen min mand og min nevø der tog billeder

da anton blev født sidste år var der min mand og to af vores døtre på det tidspunkt var de 12 og 15 år med og jeg syntes det var en smuk ting at være fælles om hele familien - ikke blot min mand og jeg, men også storesøstrene .

• #18   15. jul 2009 Min kæreste Thomas skal med.. Og så overvejer jeg stærkt at min mor skal med for at støtte, jeg har et meget stort forhold til min mor og hun støtter mig altid og lytter til mig, så kan godt være jeg får brug for min mor når jeg ligger der og har ondt..
    Og hvis nu Thomas ikke skulle ku klare det:)

• #19   15. jul 2009 Jeg havde kun min kæreste med...
    Min mor havde også sagt, at hun slet slet ikke ville med, da det jo er en enormt privat ting...
    - Samt ville jeg ikke dele denne oplevelse med min mor, da jeg synes det er noget stort, og privat.. Samr synes jeg sådan et stort øjeblik skal deles forældrene imellem smiley

- Er også rigtig glad for, at jeg kun havde Charles med smiley Han var så god en støtte.. Bakkede mig virkelig godt op.. Gav mig noget at drikke hvis jeg havde brug for det.. Kom med kolde klude til min pande, holdte mig i hånden.. Jamen den bedste støtte man kunne ønske sig.. smiley

• #20   15. jul 2009 Nu holde min mor sig også i baggrunden. Hun sad på en stol i hjørnet det meste af tiden og var hende der f.eks hentede vand, så min kæreste ikke skulle gå fra mig. Vi havde hende til at tage billeder, så vi bare skulle koncentrere os om fødslen og ikke på at nu skal vi have et billede.
    Da det så virkelig begyndte at blive kritisk var det rart at have hende til også at berolige os.

• #21   15. jul 2009 Privat for ens mor? hun har da kendt jer hele livet .

Jeg havde kæreste + min mor med.
    Hun var klart den bedste støtte da hun kender mig 100%

• #22   15. jul 2009 Skal kun have min kæreste med... min mor ville rigtig gerne være med men som jeg ser det var vi altså kun to om at lave baby og derfor er det kun os der skal være der.... Derudover ville jeg synes det var synd at fjerne fokus fr amin kæreste.... Han blir ligeså meget far som jeg blir mor, og derfor skal min mor ikke være der.. eller hans mor for den sags skyld.... Synes situationen er en helt anden hvis man ikke er sammen med faderen... Men ellers er det også en meget privat ting for mig.... Der skal kun være jordemoderen og mig og min kæreste til stede herhjemme (vi skal have hjemmefødsel)....

• #23   15. jul 2009 Jeg ved hvor stor skræk Rasmus har for sygehuse og allerede da jeg fik veer hjemme begyndte han at få det dårligt og sad i et andet rum det meste af fødslen fordi han havde kvalme, var svimmel og rigtig skidt tilpas. Ville nødig have undværet min mor

• Sandie W
    Sandie W Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #24   15. jul 2009 Jeg skal have min mor og min veninde med . Eks kæresten må vente ude på gangen .

• #26   15. jul 2009 Da jeg fødte Malias, var det kun min kæreste der var med inde, men min mor mor kom ind, 2 min. efter jeg havde født =)
    Jeg ville ikke undvære ham næste gang, han var SÅ déjlig at have med ind =) smiley

• #27   15. jul 2009 vi havde aftalt at det skulle være noget for min kæreste og mig alene, men med en backup plan hvis kim ikke kunne klare det, så ville vi have hevet min eller hans mor ind også..

men det endte sådan:

kim og jeg tog alene derind, og det var kun mig, kim og jordmoren derinde de første par timer, så kom min mor da vi havde glemt nogle ting, og så ville jeg gerne have hende derinde også, men da jeg var ca 9 cm åben sendte jeg hende ud igen fordi jeg synes det var rarest med så få mennesker som muligt, dog ville jeg ikke have kim gik..

min kæreste var en kæmpe støtte hele vejen igennem, jeg ville ikke have han skulle gå nogen steder så han blev selvom han var vildt sulten og skulle tisse seriøst he he.. han gjore ikke det store, han var der bare og sagde jeg var dygtig og gav mig noget at drikke :o) men det var også lige det jeg havde brug for, det samme med min mor mens hun var der.

• #28   15. jul 2009 Her er det kun manden der kommer med..... Og jeg tror dette er hans ønske..... For hvis min mor kom med, er vi begge bange for hun vil overtage hans rolle og skubbe ham i baggrunden, og det synes jeg ikke han skal opleve, da det er vores dag om vores eget barn, som skal til verdenen....

• #29   15. jul 2009 Jeg havde min mand og min mor med.. Det var meningen min mor bare skulle være stand in, men hun var der under hele "optakten" og det virkede meget naturligt at hun bare gik med ind.. Jeg er SÅ glad for at jeg havde hende med, for hun var en enormt go støtte både for mig og manden.. Hun skal helt klart med næste gang oss...

Min veninde havde hendes kæreste og mig med, da hun gerne ville ha en "reserve" i tilfælde af at hendes kæreste blev skid, trængte til en pause eller så'n.. Hun ku af gode grunde ikk ta sin mor med, så jeg meldte mig frivilligt og blev meget overrasket da hun sagde at hun gerne ville ha mig med..

• #32   15. jul 2009 Rikke - hvad skal din mor så lave? sidde ude på gangen i mens? og hvis du så ligger lige så længe som mig.. skal hun så sidde på gangen i 14½ time på hospitalet?
    Min mor var med, hun var med inde ,go da jeg havde fået EB, der sov jeg lidt, mens hun sad og holdte øje med mig og hvad jm gjorde, mens jesper også fik sig et hvil... da jeg vågnede igen, der sad vi og snakkede, og alt sådan noget, og synes det var fantastisk at have hende med...

• #34   15. jul 2009 Rikke - det var ikke det mit spørgsmål lyder på, vil du have hende til at sidde på gangen? Jeg tvinger sku ingen til at tage andre med ind på fødestuen, men jeg synes heller ikk man kan forlange ens mor sidder på gangen mens man ligger og føder, for ingen ved hvor mange timer man er om at føde.. ville godt nok ha dårlig samvittighed hvis min mor sad på gangen mens jeg var i fødsel... men som sagt lå jeg os 15 timer...

• #36   15. jul 2009 Rikke - rolig selv søde du.... jeg har bare misforstået det du har skrevet så.... Og jeg spørger bare, det er vel iorden at være nysgerrig?

• #38   15. jul 2009 Rikke - fortæl mig hvor jeg angriber dig? jeg forklare hvordan jeg føler samtidig med jeg stiller dig et spørgsmål, for at begrunde mit spørgsmål, så det der med at angribe vil jeg sku ikk ha på mine skuldre smiley

• #39   15. jul 2009 Hvem var med til jeres fødsel? - Min kæreste (JM, senere også et par læger og så tror jeg nogle af dem også var sygeplejersker)
    Hvorfor? FOrdi han er faren til barnet smiley (JM siger sig selv, læger og "tilbehør" fordi hun ikke kunne komme forbi bækkenet, så de prøvede først med sugekop og senere endte det i kejsersnit)
    Og hvordan var støtten? Fra kæresten var den der når jeg ville have det smiley JM og lægerne var lidt strikse syntes jeg (især den sidste JM)

• #41   15. jul 2009 Rikke 14+4*
    Jeg vil klart give det ret, at føde er en "privat" sag, min mor sad ude på gangen fra vi kom til jeg havde født (Hendes eget valg)
    Det er min kæreste og jeg der har lavet et lille barn, så i min verden er det os, der skal være de første til at tage imod ham =)

Men ja, der er jo 1000 meninger og holdninger om det =)

• #42   15. jul 2009 Jeg valgte med vilje at hverken min mor eller min svigermor skulle med..

Jeg kunne ikke se grunden til det..

• #43   16. jul 2009 Mit spørgsmål handlede ikk om hvor vidt man SKAL, eller ikke SKAL ha mor eller svigermor, eller veninder eller lign med.. det handlede om hvor vidt i forventer mor eller svigermor venter på gangen mens i føder?

• #44   16. jul 2009 Sonne: Jeg kunne aldrig drømme om at FORVENTE noget. Men hvis man har en veninde, familiemedlem eller lign som gerne VIL det, så skal de da have lov hvis det er hvad de har det bedst med smiley

• #45   16. jul 2009 Juliette - ja, men der er bare en del der skriver "mor må gerne komme med, men så skal hun vente ude på gangen, eller far skal også med, men han skal vente på gangen...

Jeg ku heller aldrig drømme om at forvente nogen sad på gangen og ventede...

• #46   16. jul 2009 Jeg skal have min kæreste med og så håber jeg at jeg kan få min veninde med også. Hun skal være gudmor til vores lille dreng og samtidig har hun støttet mig i flere svære situationer... Bla. da jeg mistede min mor, så hvis ikke hun når at rejse, vil jeg meget gerne have hende med ved fødslen. Jeg er sat til d. 12/8 og hun rejser til New york d. 11/8, så det er desværre slet ikke sikkert hun kan komme med smiley

• #47   16. jul 2009 Helle C; så må vi håber stumpen vælger at komme ldit før tiden så du kan få din veninde med.

jeg tror man skal passe på med ikke altid at dømme udfra hvor man selv står - helt ærligt, man kunne holde en fest i samme lokale som jeg føder, bare jeg ikke skal danse med, jeg er TOTAL ligeglad med hvem der befinder sig på fødestuen bare de lader mig være !!! Jo en fødsel er en stor oplevelse man helst deler med den/dem der er en nærmest men det kan jo være mange for nogen ( for mit eget vedkommende havde jeg mine store piger med , som havde fulgt graviditeten tæt og interesseret og som er mine nærmeste og for mig lige så betydningsfulde som min mand)
    det var en meget særlig oplevelse at dele med dem, at se deres glæde og umiddelbare kærlighed til deres nyfødste lillebror var så rørende at jeg den dag i dag er SÅ glad for at de var med og fik den start som (meget) store søstre. Jeg føler selv de fil en gave af mig og deres far i den oplevelse og vi fik helt sikkert et par piger der gemmer den oplevelse i hjertet

• #48   16. jul 2009 Bonnie - man kan os sige at dine piger der var med er så store at de kan forstå hvad det er der sker....

• #49   16. jul 2009 ja det er rigtigt, jeg ville nok heller ikke tage dem med hvis de var små.... men ens mor og søstre eller veninder forstår jo også tingene og føler man det rigtigt at de er med ,så slæb dem med uanset om andre mener at en fødsel er "noget for mig og min mand alene"
    ingen har patent på hvad der er den rigtige løsning. For nogen er det rigtigt at have hele familien med, hele kollektivet smiley eller hele veninde slænget, eller et TV2 produktionshold, for andre kun manden

Min pointe er bare at er den kommende mor OG far enige om det så inviter dog dem med man tror man har brug for - de kan jo altid sendes hjem.......eller sig I ikke gider have dem der og at de godt kan droppe plageriet.

• #50   16. jul 2009 Bonnie - jeg er helt enig smiley
    Jeg havde en veninde der som det første da hun fik a vide jeg var gravid skreg "jeg skal med til fødslen" om må da indrømme at det følte jeg godt nok ikke for hvis jeg skal være helt ærlig... Jeg ville helst kun ha min mor og min kæreste... min svigermor kom alligevel selv om hun havde fået besked på at hun ikke skulle komme før efter jeg havde født... det var alt for grænseoverskridende for mig, da jeg ikke havde kendt hende særlig længe...

Så Jesper måtte ud, og forklare hende at jeg ikke synes det var så rart hun også var der da jeg havde mange smerter... Det accepterede hun så også... min mor blev sendt hjem lige inden jeg fik kejsersnit, og selv om jeg gerne ville ha haft hun var den allerførste der fik a vide at nu var han kommet, så bad jeg kæreste ringe til sin mor først, da hun jo var "smidt" hjem igen... dernæst ringede jeg så til min mor, og til sidst til min far, som var til fødselsdag med mon farmor... har sad nærmest i bilen da jeg sagde at nu var han kommet, men vi havde fået besked på vi ikke måtte få besøg før dagen efter...
    Det var jeg egentligt lidt sur over.. hehe...

• #51   16. jul 2009 Hos os er det kun kæresten som skal med hvis det bliver mig som bestemmer det. Jeg har ikke lyst til at andre skal være med da jeg synes det er er meget privat. Men selvfølgelig skal forældrene orienteres at nu er vandet gået men at vi kontakter dem når barnet er kommet til verden.

Kommentér på:
Hvem var/ skal med til fødslen?

Annonce