{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

nu laver jeg nok rav i den :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa pigerne smiley hmm jeg er gravid 6+0 idag og jeg er ryger.... inden jeg fandt ud af jeg var gravid røg jeg ca 20-30 cigaretter om dagen (ALT FOR MEGET) nu hvor jeg er blevet gravid, synes jeg det er svært og stoppe. Er skåret ekstremt meget ned, til en 7-10 om dagen, men vil selvfølgelig gerne stoppe!!! Mit problem er bare at jeg har meget svært ved og forstå jeg er gravid. Har altid brokket mig når jeg har set en kvinde med stor gravid mave stå og ryge en cigaret, (får helt kvalme når jeg ser det) kan ikke ha det. Men jeg tænker jo, at jeg har ikke den der store mave endnu. Kan i prøve og lægge jeres fordomme lidt på hylden (selvom jeg også har MANGE selvom jeg selv er ryger:) og gi mig nogen gode råd og dele jeres viden om hvad der kan ske med barnet når man ryger lidt, og stadig ha i tankerne jeg gerne vil stoppe ASAP. på forhånd tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nu laver jeg nok rav i den :)
  • #1   6. jul 2010 hej
    jeg kan godt forstå dig røg også selv inden jeg blev gravid. jeg gik ind på google og læste om hvad der skete med barnet når man røg. og en af tingene der skræmte mig. var at de faktisk ikke trækker vejret ordenligt op til 1-2 timer bagefter man har røget. så jeg stoppet fra den ene dag til den anden og holder den stadig. men det var svært i starten.

• #2   6. jul 2010 http://www.babygalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=235

javi har en gruppe til os der er unasvarlige som folk kalder det på den ene eller andne måde.

Ja det er sværest de første 3 dage, det er mest dem der skal holdes ud og derefter synes jeg at trangen er forsvundet, der er kun den stærke vane tilbage og hyggeligheden man kender ved det tilbage. Men den med at man kan mærke følelsen i lunger osv er væk. Men vanen er også svær at kæmpe imod og den afslapning man jo ve man får af det.

Det eneste der kunne få mig til at stoppe min rygning var en elektronisk cigaret for den lyser stadig rødt som en glød når du giver ind og så ligner den en cigaret, der kommer vanddamp med nikotin ned i lungerne som du skal hive ned og puste ud igen og så kan du se det vanddamp ligesom hvis det havde været røg.

den var super god at stoppe med for så følte man også at man trak det ned i lungerne og pustede "røgen" (damp) ud igen.
    det er i det mindste kun nikotinen og ikke røgen, kulilten, tjære, tobak, og alle de farlige stoffer i.

• #3   6. jul 2010 Mathilde D: årh det var et dejligt første svar smiley hehe havde frygtet at jeg ville blive bombarderet med hade beskeder smiley hehe, Men ja det er rigtig svært, jeg har så bare hørt at det er i de 7 min det tager oig ryge en smøg at barnet ikke får den samme ilt, men det er selvfølgelig også forfærdeligt, men hvor langt henne var du da du stoppede? og kan barnet tage fysisk skade af røg?

• #4   6. jul 2010 Syntes det er flot du har skåret så meget ned! det er sgu sejt gjort.
    men syntes du skal tage det stille og roligt, har du overvejet og prøve akupunktur? lyt ikke til folk der kun har negativt og sige til dig.

da jeg var gravid, snakkede jeg meget med min sundhedsplejerske, og hun sagde, at det også var slemt for barnet hvis man var meget stresset, så tag du det stille og roligt, og smid cigaretterne, en efter en smiley

• #5   6. jul 2010 der er jo sådan noget som allergi og specielt med astma bagefter og at de vejer mindre

• #6   6. jul 2010 eg så et program hvor en storrygende gravid kvinde kom ind og blev scannet. Mens hun bliver scannet får hun lov at tænde en smøg... 3 min inde i den smøg og 7 minutter efter får barnet under 50% af den ilt det skal have. Og det kan man så gange med alle de smøger man ryger på en dag!!
    Det var lidt viden om smiley
    Jeg er selv omkring 6 uger henne og jeg røg inden jeg blev gravid. Jeg elsker at ryge og røg ca 15 om dagen. Men jeg har altid haft den holdning at 'den dag jeg blev gravid så ville jeg stoppe. BASTA!!'. Jeg blev insemineret d. 10. juni og lige inden vi gik op på klinikken røg jeg min sidste smøg. Jeg troede det ville blive rigtig svært, men det har det faktisk ikke været. Jeg tror det handler om min viden om baby og røgning og så fordi at jeg altid har haft den holdning at jeg IKKE ville ryge når jeg blev gravid.
    Jeg tror man skal lade være med at tænke så meget over det. Og så skal du tage en kold tyrker. Det er en god ide at skære ned, hvis man bare vil skære ned, men det er de færreste det virker for som vil stoppe. En kold tyrker er det der skal til.
    Og så synes jeg du hele tiden skal tænke på at det er kun de første 3-4 dage kroppen er afhængig efter det, resten er psykisk. Kan det måske hjælpe at du også siger til dig selv at det er ikke kun for din egen skyld, men også dit lille forsvarsløse baby, som ikke kan vælge selv?

Håber du kan bruge det til noget... rigtig meget held og lykke med rygestoppet og med graviditeten:)

• #8   6. jul 2010 Puha jeg ryger stadig, og har ikke tænkt mig at stoppe... Men kender ALT til de kommentare man kan få som gravid fordi man ryger :s

Røg ikke da jeg ventede min datter, men det resulterede i at jeg både tog graviditets kilo på, OG en masse ekstra kilo pga. rygestoppet :s dvs. i alt 31kg!

Nu tør jeg simpelthen ikke holde op med at ryge :s kæmpede med de kilo i 1½år, og har ikke tænkt mig at gøre det igen.. JA jeg ved godt det er egoistisk, men det er bare min tankegang :s

Med min datter mistede jeg så lysten til at ryge, så for mig var det intet problem at stoppe

• #9   6. jul 2010 Sara W: tak for det varme svar, bliver jo helt glad for at i tager det så pænt allesammen smiley og ja har også hørt at det kan stresse barnet (give det abstinenser) hvis man går fra at ryge 30 smøger om dagen til helt og stoppe, selvom det selvfølgelig nok er det bedste, men jeg er også rimelig stolt af mig selv smiley så ja jeg tager det lidt efter lidt smiley

Rikke: Ja vi kan jo følges ad os to, og tro mig jeg har også altid sagt at når jeg så to streger på den test så var de dumme smøger historie, men så nemt var det åbenbart ikk, og dete r skrækkeligt, da jeg synes det er så forfærdeligt når vordende mødre ryger, samt jeg ønsker vi skal være røgfrie ( min kæreste ryger også, men er også skåret MEGET ned) til når barnet kommer, synes ikke at mit lille barn skal kravle ind og snuldre med mors røglugtene trøje smiley

• #11   6. jul 2010 Nej det er rigtig svært. Vi ryger ikke inde mere. Min kæreste ryger også stadig, men han må udenfor. Det gør det altså også en del nemmere.

Ja det bliver meget hyggeligt at have en og følges med:)

• #12   6. jul 2010 Kamilla: ja det er også nok en anden grund som sidder i mit baghovede, er ikke ligefrem en sylfide, min startvægt var 74,7 og vejer nu 6+0 75,8 så har allerede taget et kilo på. Men ja den er sku svær og gribe om det emne her, men jeg er bare bange for der sker skade på min baby smiley vil jo nødig ha en ufrivillig abort smiley

• #14   6. jul 2010 Anni: Nej er bestemt ikke sur over din besked, og jeg ved det også godt det hele, det er derfor jeg tæsker mig selv, over at jeg ikke har styrken til og stoppe, for det er nemlig et enormt psykisk emne, men vi ryger heller ikke indenfor mere, det foregår udenfor på have stolene, så baby for frisk luft, mellem den hæslige røg. Men nej jeg bliver ikke sur over at folk banker mig i hovedet, men vil ikke hakkes ned, så bliver jeg sku hidssig hehe, men det gjorde du heller ikke smiley

• #15   6. jul 2010 Jannie Nellemose L - Tror det sidder i rigtig mange gravide rygere - Især hvis man i forvejen ikke er helt lille smiley Og det er jo ikke ligefrem nemt at stille de gravide spisevaner til side :s

Jeg er 15+3 idag, og da jeg ventede min datter, havde jeg allerede nu taget 6kg på smiley
    I den her graviditet har jeg kun taget 1kg på indtil videre, og kan godt være at jeg er naiv, men min mor røg (godt nok ikke 20-30 om dagen) med mig og alle mine søskende, og har veninder som også har røget igennem deres graviditeter, og de har allesammen sunde og raske børn idag smiley

• #17   6. jul 2010 Berit: hvor er du sød og ja du har så evig ret, farver dog heller ikke hår hvilket er pisse svært da jeg ELSKER og farve mit hår, og jeg drikker heller ikke KUNNE JEG ALDRIG FINDE PÅ, men det er de skide smøger der nærer mig. Og ja hvad med den gang mor var barn hehe der blev folk jo helt målløse og hidssige hvis en gravid kvinde spurgte en ryger om de ikke ville gå udenfor. Jeg tror også bare det er fordi der er så meget obs på det nu hvor vi lever i 2010 smiley

• #19   6. jul 2010 Røg da jeg opdagede jeg var gravid. Røg 2 smøger efter det og har ikke røget siden smiley
    Nu er det 2 år siden jeg stoppede og er virkelig, virkelig glad for det! Er dog blevet mere sart mht røg og synes virkelig det stinker når man ikke selv ryger..
    Men det er fantastisk at stoppe, man får det meget bedre, smags og lugtesansen kommer igen, det bliver nemmere at trække vejret ordentligt osv osv..fandt kun positive ting ved det smiley

• #20   6. jul 2010 Berit: igen du har ret smiley og jer er super glad for alle jeres dejlige svar også dig Anni smiley værdsætter din ærlighed. Jeg må bare tage det som det kommer og slappe af med og stresse om al ting, hehe det er jo ikke ligefrem første gang jeg henvender mig til jer smiley Men det er jo vores første graviditet og jeg har jo som mange andre nye mødre en masse ubesvaret spørgsmål smiley

• #21   6. jul 2010 Skal lige starte med at sige jeg ikke har læst alle svarene.. Men min kæreste stoppet med at ryge fordi han gik til hypnose.. kostet ca 600 kr. og ja han har ikke røget siden og det er over 1 år siden.. og han røg mellem 40-60 smøger før hen.

• #22   6. jul 2010 Min søster røg under graviditeten, og min niece på 2½ år har slem astma.

Hvis jeg var dig ville jeg melde mig til et rygestopkursus hurtigst muligt, det gjorde jeg ( var ikke gravid ) og jeg har været røgfri i over ½ år, og har absolut ingen rygetrang mere.
    Det gode ved rygestopkursus er at man ikke vil være den eneste der ryger efter datoen for rygestoppet er sat - det var det i hvert fald med mig, og derfor stoppede jeg. smiley

• #23   6. jul 2010 - og rygestop kurus er gratis - du kan spørge på apoteket om de afholder sådan noget, og evt. hvornår de starter op. :_)

• #24   6. jul 2010 Vælger man at sige A og blive gravid, så skal man også sige B og tage ansvar for barnet både under graviditeten og bagefter.....

Det betyder i mange tilfælde at man må ligge sine egne behov på hylden, for at gøre det som er bedst og sundest for den lille......

Så min klare holdning er at man IKKE ryger mens man er gravid.......Men nu er jeg jo ikke dommer over andres liv, men jeg ville bestemt ikke kunne leve med at jeg bevidst gik rund og skadede mit barn......

Og NEJ graviditet er IKKE en SYGDOM, hader den sætning, synes det er en dårlig kommentar for at retfærdigegøre sine, måske ikke bedste valg.....Og NEJ ikke allle børn tager skade HELDIGVIS men rigtig mange gør, og det er ofte skjulte skader....eller skader som kommer langt senere i livet......
    Så mig er det helt simpelt, hvad har man samvigtighed til, hvad er vigtigst ens forfængelighed eller egne behov eller ens barns liv og fremtid......

Men igen jeg skal ikke gøre mig til dommere over dig, og hvis du har det godt med den måde du lever på i forhold til dit barn i maven - så fred være med det og så håber jeg da virkelig heller ikke dit er uheldigt at tage skade......

Held og lykke med graviditeten.... smiley

• #25   6. jul 2010 Henriette: er da virkelig glad for at høre at du har en sund og rask datter......og håber da det forbliver sådan, og at der ikke dukker følger op senere......

Men jeg må indrømme jeg ikke har den store respekt for dine valg under graviditeten, mens hensyn til alkohol og røg.....da det jo er skadeligt for den lille begge dele.....
    Så vil jeg næsten mene det i nogen tilfælde kunne have været bedre med en abort.....

Men du virker som en god mor for din datter i dag og som du siger så trives hun og det er jo alt i alt det vigtigste..... smiley

• #26   6. jul 2010 Det der pis med at børnene vejer mindre kan man godt skyde en hvid pil efter, jeg røg da jeg var gravid, godt nok kun 10 om dagen, og jeg fødte en ordentlig basse på 4400 g. !!! Jeg kender utrolig mange der har røget mens de var gravid, og ingen af børnene har været undervægtige!

Men ja af andre grunde er det self. bedst at stoppe

• #27   6. jul 2010 Linda mor til den mest vidunderlige - Jeg har osse røget i gennem mine graviditeter, dog har mine været meget små - men kender mange som har røget imens, og de har osse fået nogle basser, så jeg tror ikke på rygning har indflydelse på stort barnet er.

- altså man må jo ikke skid når man er gravid. de gange jeg har været gravid har jeg røget. jeg har til gengæld så ikke farvet hår, brugt meget parfume, eller drukket noget som helst alkohold !

- gør det du føler for og lad vær og lyt til alle andre.
    ingen af mine børn har astma eller allergi !

• #28   6. jul 2010 Henriette: som jeg også skrev tidligere, så synes jeg det virker til at du virkelig er vokset med rollen....og er en god mor i dag smiley

• #29   6. jul 2010 Linda - Hvad er da det for noget pjat at skrive ? Ja undskyld mig ! - Jeg prøver sku ikke på at kvæle mit barn ! Det der niveau hverken kan eller vil jeg komme ned på ! Det kan man da bare ikke sige til folk !

• #30   6. jul 2010 Jeg syntes bare det er noget mærkeligt noget at sige af dig ! Jeg elsker sku min søn højere end de skide smøger !

• #31   6. jul 2010 syntes osse det er en mærkelig kommentar Linda skriver :jeg tænker bare at hvis man alligevel prøver bevist at kvæle sit barn med røg hvorfor så overhoved vælge barnet..
    - Underlig ting og skrive, en meget underlig måde og sige tingene på.

det rigtig nok baby for, mindre ilt. men man gør det sq da ikke for og slå baby ihjeld !

• #32   6. jul 2010 Nej håber da virkelig heller ikke man ryger for at slå sit barn ihjel, så skulle man nok have valgt en abort.....

Men det er fuldstændig korrekt at det skader barnet meget og den nærmest bliver kvalt mens man ryger..... Tror det er det Linda bare prøver at gøre så tydeligt som muligt....

Det er så også lige kommet frem at alkohol sænker det ufødte barns frugtbarhed..... Hvordan kan man drikke - fatter det ikke....tænk lidt over hvordan alkohol påvirker os og forestil dig så hvordan det påvirker den lille......

Jeg tager afstand både fra rygning og alkohol og jeg fravælger også bevidst andre hormon forstyrrende kemikalier.... .JEG ønsker ikke at udsætte mit barn for direkte skade......på bekostning af mine behov. Hvis jeg havde det sådan - så var jeg ganske enkelt ikke klar til at blive mor og så havde jeg ikke valgt det......

For at sætte tingene på en spids...... Så lader vi jo heller ikke vores børn lege midt på en hovedvej....... Selvom det jo slet ikke er sikkert at barnet bliver kørt ned....... Vi løber ikke risikoen....og for mig gælder det samme for alle de andre ting..... JEG ønsker ikke bevidst at spille Rusisk roulette med min børns liv og fremtid.......Selvom det ikke er sikkert de er imellem dem som tager skade.....

• #33   6. jul 2010 Man har ALTID et valg....

• #34   6. jul 2010 Ang. alkohol, så kan man altså også sagtens drikke en enkelt øl eller et glas vin ved særlige lejligheder... Har selv drukket et enkelt glas punch i den her graviditet, og har bestemt ikke dårlig samvittighed over det smiley

• #35   6. jul 2010 Michelle H: mange tak, vi er også stolte af os selv, og til mange af jer andre: Jeg skriver det her indlæg for og få mere viden og for at få gode råd, ikke for at i skal diskutere indbyrdes, og bruge min tråd på det, jeg vil gerne hører folks meninger, men det er lige gået for vidt nu synes jeg. og i skal da bare være glade for i ikke ryger og ikke har røget i jeres graviditet, men så er den ikke længere. Kan ikke forstå hvorfor i skriver på denne tråd når i er så skindhellige selv. Har jeg ikke brug for når jeg stiller et spørgsmål og udsiger et lille råb om hjælp og gode råd...!!

• #36   6. jul 2010 Ved ikke om du mener jeg er skinhellig..... det synes jeg nu ikke..... Det er i grunden et mærkeligt ord....

Jeg skriver bare min mening til emnet.....og jeg skriver endda at jeg ikke vil gøre mig til dommere....

Men nu har du selv hele tiden vist, at emnet er et emne som ligger op til debat..... Efter som du selv døber dit oplæg " nu laver jeg nok rav i den "....

Man kan desværre ikke regne med at man kan lave et oplæg og så alle vil være enige med en, rose en eller give skulderklap..... Vi er et forum med en flok med forskellige synspunkter ...hvilket i mine øjne gør tingene interessant.... Så kan man jo være heldig at lære nyt.....

• #37   6. jul 2010 Jannie: jeg håber virkelig du finder den styrke og hjælp du har brug for - for at træffe de valg du ønsker i forhold til dit ufødte barn..... Held og lykke .)

• #38   6. jul 2010 Venter skønne tvillinger: JA det er muligt men der er en måde og gøre tingene på ikk. og jeg skriver: nu laver jeg nok rav i den, fordi jeg netop vidste at dette ville ske, men det er da dejligt at der er nogen der kan svare mig konstruktivt istedet for og fortælle mig at jeg ikke ønsker mit barn!!!!!!!! og kan ikke gøre for at du ikke kender ordet skindhellig...

• #39   6. jul 2010 jamen jeg var de der 4 uger henne ca da jeg stoppede. altså alle skriver at barnet kan tage skade og man kan føde for tidligt osv. men tror også folk blæser det lidt op men gå ind på google og skriv rygning+ gravid så kan du selv læse om det.

• #40   6. jul 2010 Marlene: Ja det gør det og det lyder meget rigtigt. det er sørgeligt, man ikke bare kan stoppe, eller at jeg ikke bare kan stoppe smiley

• #41   6. jul 2010 Marlene: Mange tak det er en af de sødere beskeder jeg har fået smiley og du har ret, JEG ER FRUSTRERET smiley så mange tak for støtten smiley

• #42   6. jul 2010 Jannie: du behøver ikke være nervøs for mit ordforråd, kender skam godt ordet synes bare det er et underligt ord - som jeg også skriver.... Og ja så synes jeg ikke det passer på mine oplæg/svar - da jeg jo er konstruktiv men bare ikke mener at man "bør" ryge under en graviditet.... Hvis du giver dig tid og læser mit sidste svar, inden du selv skriver - ja så ønsker jeg dig faktisk held og lykke - og styrke til at træffe de valg du synes er bedst....

Jeg skriver også gentagende gange at jeg ikke vil gøre mig til dommer over andre og deres valg, men jeg har bare helt klare holdninger til ting har i livet og lige nøjagtig dette emne er et af dem.....

Jeg har ALDRIG skrevet at du ikke øsnker dit barn.....

• #43   7. jul 2010 Er jeg den eneste der syntes at den her tråd er kørt heeelt af banen ? smiley
    Se dog lidt positivt på tingene allesammen, så vil livet blive en del nemmere ikke mindst for jer selv, men også for jeres medmennesker smiley

Jeg syntes det er blevet til en stor gang mudderkastning! Og jeg syntes det er synd for Jannie at fordi hun opretter et indlæg hvor hun rent faktisk spørg om hjælp, så skal der sidde høns og fortælle hende at hun ikke ønsker sit barn... Hvor er det dog latterligt ! Jeg syntes hun er modig at oprette sådan et indlæg ! SÅ BEHANDEL hende dog ordentligt!
    Tsk tsk og i kalder jer selv voksne mennesker ?

• #44   7. jul 2010 Hallo, nu kan jeg jo så kun tale for mig selv....men jeg har aldrig udtalt at hun ikke ønsker sit barn.... Faktisk skriver jeg helt stille og rolig til hende og ønsker hende held og lykke med graviditeten og hendes valg - for som jeg også skriver så er det hendes valg.....

Mine oplæg er ikke på et lav niveau som kan sammenlignes med mudderkastning eller andre barnlige metoder at nedgøre og dømme.....

.. .
    Jeg giver stille og roligt udtryk for hvordan jeg ser på tingene....og skriver flere gange at jeg ikke vil gøre mig til dommer - det er ikke mit "job".....

Jeg håber oprigtigt det bedste for Jannie og hendes graviditet - det er jo en omvæltning at blive gravid.....Men en skøn ting.....

Men hvis I sidder en fornemmelse af mig som en bror lort så bedes i læse hvad jeg egentlig skriver, og ikke straks tolke på det som angreb.....

Jannie, nyd din graviditet, og det hele skal nok falde på plads for dig......held og lykke..... smiley

• #45   7. jul 2010 Hvad gør at i føler jer beskyldt ? Hmmmm jeg skriver ikke noget sted at det er jer jeg mener smiley Men læs indlæggene og i vil finde svar smiley

• #46   7. jul 2010 Fordi du skrev dit oplæg efter jeg havde skrevet mit, og ja så ønsker jeg vel bare rene linie - jeg ønsker ikke at blive misforstået....

smiley Nu vil jeg forlade dette oplæg......

Allesammen nyd jeres graviditet og dejlige unger..... Og Jannie du skal nok finde ud tingene....og det er dine valg.

• #47   7. jul 2010 Linda: TAK for støtten smiley i er sku nogen dejlige mennesker smiley og ja det krævede sku en del mod fra min side og komme med dette indlæg da jeg vidste jeg var nogen med stærke meninger omkring emnet, og jeg let kunne blive rakket ned (hvilket folk skal have lov til (altså at have deres meninger)) smiley og venter skønne tvillinger, jeg ved godt du vil mig det bedste smiley og tak

• #48   7. jul 2010 Jannie - syntes bare det er så synd at en tråd som denne skal udvikle sig på sådan en grim måde smiley Hvor folk ikke kan opføre sig som voksne, anstændige mennesker !!! ALTSÅ Tsk tsk !

smiley De andre må sige hvad de vil, men jeg syntes du er sej smiley

• #49   7. jul 2010 Linda: Hehe mange tak Linda, det er jeg glad for og hører :)og i lige måde for og rose mig sådan smiley det sætter jeg pris på smiley

• #50   8. jul 2010 smiley

• #51   8. jul 2010 Hold kæft hvor i det her langt ude !

• #52   8. jul 2010 Slap af jeg gør mit bedste. Men det er så åbenbart ikke godt nok

• sonja j
    sonja j Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
    #53   8. jul 2010 Min mor røg 40 smøger om dagen da hun ventede mig. Min far og mor røg selv inde i bilen.. Puha...

Jeg selv har røget under mine 4 garviditeter, men kun 5-10 smøger.
    Mine børn fejler ikke noget, med lungerne.

Jeg kunne aldrig finde på at ryge inde i mit hus... Eller bil.

Det siges at hvis man ryger under graviditeten, bliver fødsels vægten mindre.... Det mener jeg er videnskabsligt bevist!!!!

• sonja j
    sonja j Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
    #54   8. jul 2010 Hey piger hvad med alle de andre giftstoffer man putter i munden imens man er gravid!!!!!!
    Hvad med dem som giver deres børn færdiggrød fuld af E nr i????

• #55   8. jul 2010 Sonja: lige præcis smiley og tak for støtten har jo aldrig sagt at folk skal sige at jeg er dygtig når jeg ryger i min graviditet ønsker derimod bare hjælp og støtte

Kommentér på:
nu laver jeg nok rav i den :)

Annonce