14. apr 2010 Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 148 Svar: 583
nu laver jeg nok rav i den :) {{forumTopicSubject}}
Hejsa pigerne hmm jeg er gravid 6+0 idag og jeg er ryger.... inden jeg fandt ud af jeg var gravid røg jeg ca 20-30 cigaretter om dagen (ALT FOR MEGET) nu hvor jeg er blevet gravid, synes jeg det er svært og stoppe. Er skåret ekstremt meget ned, til en 7-10 om dagen, men vil selvfølgelig gerne stoppe!!! Mit problem er bare at jeg har meget svært ved og forstå jeg er gravid. Har altid brokket mig når jeg har set en kvinde med stor gravid mave stå og ryge en cigaret, (får helt kvalme når jeg ser det) kan ikke ha det. Men jeg tænker jo, at jeg har ikke den der store mave endnu. Kan i prøve og lægge jeres fordomme lidt på hylden (selvom jeg også har MANGE selvom jeg selv er ryger:) og gi mig nogen gode råd og dele jeres viden om hvad der kan ske med barnet når man ryger lidt, og stadig ha i tankerne jeg gerne vil stoppe ASAP. på forhånd tak...
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 355
jeg kan godt forstå dig røg også selv inden jeg blev gravid. jeg gik ind på google og læste om hvad der skete med barnet når man røg. og en af tingene der skræmte mig. var at de faktisk ikke trækker vejret ordenligt op til 1-2 timer bagefter man har røget. så jeg stoppet fra den ene dag til den anden og holder den stadig. men det var svært i starten.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
javi har en gruppe til os der er unasvarlige som folk kalder det på den ene eller andne måde.
Ja det er sværest de første 3 dage, det er mest dem der skal holdes ud og derefter synes jeg at trangen er forsvundet, der er kun den stærke vane tilbage og hyggeligheden man kender ved det tilbage. Men den med at man kan mærke følelsen i lunger osv er væk. Men vanen er også svær at kæmpe imod og den afslapning man jo ve man får af det.
Det eneste der kunne få mig til at stoppe min rygning var en elektronisk cigaret for den lyser stadig rødt som en glød når du giver ind og så ligner den en cigaret, der kommer vanddamp med nikotin ned i lungerne som du skal hive ned og puste ud igen og så kan du se det vanddamp ligesom hvis det havde været røg.
den var super god at stoppe med for så følte man også at man trak det ned i lungerne og pustede "røgen" (damp) ud igen.
det er i det mindste kun nikotinen og ikke røgen, kulilten, tjære, tobak, og alle de farlige stoffer i.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 148 Svar: 583
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 35
men syntes du skal tage det stille og roligt, har du overvejet og prøve akupunktur? lyt ikke til folk der kun har negativt og sige til dig.
da jeg var gravid, snakkede jeg meget med min sundhedsplejerske, og hun sagde, at det også var slemt for barnet hvis man var meget stresset, så tag du det stille og roligt, og smid cigaretterne, en efter en
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 115 Svar: 825
Det var lidt viden om
Jeg er selv omkring 6 uger henne og jeg røg inden jeg blev gravid. Jeg elsker at ryge og røg ca 15 om dagen. Men jeg har altid haft den holdning at 'den dag jeg blev gravid så ville jeg stoppe. BASTA!!'. Jeg blev insemineret d. 10. juni og lige inden vi gik op på klinikken røg jeg min sidste smøg. Jeg troede det ville blive rigtig svært, men det har det faktisk ikke været. Jeg tror det handler om min viden om baby og røgning og så fordi at jeg altid har haft den holdning at jeg IKKE ville ryge når jeg blev gravid.
Jeg tror man skal lade være med at tænke så meget over det. Og så skal du tage en kold tyrker. Det er en god ide at skære ned, hvis man bare vil skære ned, men det er de færreste det virker for som vil stoppe. En kold tyrker er det der skal til.
Og så synes jeg du hele tiden skal tænke på at det er kun de første 3-4 dage kroppen er afhængig efter det, resten er psykisk. Kan det måske hjælpe at du også siger til dig selv at det er ikke kun for din egen skyld, men også dit lille forsvarsløse baby, som ikke kan vælge selv?
Håber du kan bruge det til noget... rigtig meget held og lykke med rygestoppet og med graviditeten:)
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 69 Svar: 273
Røg ikke da jeg ventede min datter, men det resulterede i at jeg både tog graviditets kilo på, OG en masse ekstra kilo pga. rygestoppet :s dvs. i alt 31kg!
Nu tør jeg simpelthen ikke holde op med at ryge :s kæmpede med de kilo i 1½år, og har ikke tænkt mig at gøre det igen.. JA jeg ved godt det er egoistisk, men det er bare min tankegang :s
Med min datter mistede jeg så lysten til at ryge, så for mig var det intet problem at stoppe
apr 2010
Rikke: Ja vi kan jo følges ad os to, og tro mig jeg har også altid sagt at når jeg så to streger på den test så var de dumme smøger historie, men så nemt var det åbenbart ikk, og dete r skrækkeligt, da jeg synes det er så forfærdeligt når vordende mødre ryger, samt jeg ønsker vi skal være røgfrie ( min kæreste ryger også, men er også skåret MEGET ned) til når barnet kommer, synes ikke at mit lille barn skal kravle ind og snuldre med mors røglugtene trøje
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 115 Svar: 825
Ja det bliver meget hyggeligt at have en og følges med:)
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Jeg er 15+3 idag, og da jeg ventede min datter, havde jeg allerede nu taget 6kg på
I den her graviditet har jeg kun taget 1kg på indtil videre, og kan godt være at jeg er naiv, men min mor røg (godt nok ikke 20-30 om dagen) med mig og alle mine søskende, og har veninder som også har røget igennem deres graviditeter, og de har allesammen sunde og raske børn idag
apr 2010
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
Nu er det 2 år siden jeg stoppede og er virkelig, virkelig glad for det! Er dog blevet mere sart mht røg og synes virkelig det stinker når man ikke selv ryger..
Men det er fantastisk at stoppe, man får det meget bedre, smags og lugtesansen kommer igen, det bliver nemmere at trække vejret ordentligt osv osv..fandt kun positive ting ved det
apr 2010
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Hvis jeg var dig ville jeg melde mig til et rygestopkursus hurtigst muligt, det gjorde jeg ( var ikke gravid ) og jeg har været røgfri i over ½ år, og har absolut ingen rygetrang mere.
Det gode ved rygestopkursus er at man ikke vil være den eneste der ryger efter datoen for rygestoppet er sat - det var det i hvert fald med mig, og derfor stoppede jeg.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Det betyder i mange tilfælde at man må ligge sine egne behov på hylden, for at gøre det som er bedst og sundest for den lille......
Så min klare holdning er at man IKKE ryger mens man er gravid.......Men nu er jeg jo ikke dommer over andres liv, men jeg ville bestemt ikke kunne leve med at jeg bevidst gik rund og skadede mit barn......
Og NEJ graviditet er IKKE en SYGDOM, hader den sætning, synes det er en dårlig kommentar for at retfærdigegøre sine, måske ikke bedste valg.....Og NEJ ikke allle børn tager skade HELDIGVIS men rigtig mange gør, og det er ofte skjulte skader....eller skader som kommer langt senere i livet......
Så mig er det helt simpelt, hvad har man samvigtighed til, hvad er vigtigst ens forfængelighed eller egne behov eller ens barns liv og fremtid......
Men igen jeg skal ikke gøre mig til dommere over dig, og hvis du har det godt med den måde du lever på i forhold til dit barn i maven - så fred være med det og så håber jeg da virkelig heller ikke dit er uheldigt at tage skade......
Held og lykke med graviditeten....
apr 2008
Men jeg må indrømme jeg ikke har den store respekt for dine valg under graviditeten, mens hensyn til alkohol og røg.....da det jo er skadeligt for den lille begge dele.....
Så vil jeg næsten mene det i nogen tilfælde kunne have været bedre med en abort.....
Men du virker som en god mor for din datter i dag og som du siger så trives hun og det er jo alt i alt det vigtigste.....
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Men ja af andre grunde er det self. bedst at stoppe
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- altså man må jo ikke skid når man er gravid. de gange jeg har været gravid har jeg røget. jeg har til gengæld så ikke farvet hår, brugt meget parfume, eller drukket noget som helst alkohold !
- gør det du føler for og lad vær og lyt til alle andre.
ingen af mine børn har astma eller allergi !
apr 2008
mar 2010
mar 2010
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- Underlig ting og skrive, en meget underlig måde og sige tingene på.
det rigtig nok baby for, mindre ilt. men man gør det sq da ikke for og slå baby ihjeld !
apr 2008
Men det er fuldstændig korrekt at det skader barnet meget og den nærmest bliver kvalt mens man ryger..... Tror det er det Linda bare prøver at gøre så tydeligt som muligt....
Det er så også lige kommet frem at alkohol sænker det ufødte barns frugtbarhed..... Hvordan kan man drikke - fatter det ikke....tænk lidt over hvordan alkohol påvirker os og forestil dig så hvordan det påvirker den lille......
Jeg tager afstand både fra rygning og alkohol og jeg fravælger også bevidst andre hormon forstyrrende kemikalier.... .JEG ønsker ikke at udsætte mit barn for direkte skade......på bekostning af mine behov. Hvis jeg havde det sådan - så var jeg ganske enkelt ikke klar til at blive mor og så havde jeg ikke valgt det......
For at sætte tingene på en spids...... Så lader vi jo heller ikke vores børn lege midt på en hovedvej....... Selvom det jo slet ikke er sikkert at barnet bliver kørt ned....... Vi løber ikke risikoen....og for mig gælder det samme for alle de andre ting..... JEG ønsker ikke bevidst at spille Rusisk roulette med min børns liv og fremtid.......Selvom det ikke er sikkert de er imellem dem som tager skade.....
apr 2008
apr 2010
apr 2010
apr 2008
Jeg skriver bare min mening til emnet.....og jeg skriver endda at jeg ikke vil gøre mig til dommere....
Men nu har du selv hele tiden vist, at emnet er et emne som ligger op til debat..... Efter som du selv døber dit oplæg " nu laver jeg nok rav i den "....
Man kan desværre ikke regne med at man kan lave et oplæg og så alle vil være enige med en, rose en eller give skulderklap..... Vi er et forum med en flok med forskellige synspunkter ...hvilket i mine øjne gør tingene interessant.... Så kan man jo være heldig at lære nyt.....
apr 2008
apr 2010
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 355
apr 2010
apr 2010
apr 2008
Jeg skriver også gentagende gange at jeg ikke vil gøre mig til dommer over andre og deres valg, men jeg har bare helt klare holdninger til ting har i livet og lige nøjagtig dette emne er et af dem.....
Jeg har ALDRIG skrevet at du ikke øsnker dit barn.....
mar 2010
Se dog lidt positivt på tingene allesammen, så vil livet blive en del nemmere ikke mindst for jer selv, men også for jeres medmennesker
Jeg syntes det er blevet til en stor gang mudderkastning! Og jeg syntes det er synd for Jannie at fordi hun opretter et indlæg hvor hun rent faktisk spørg om hjælp, så skal der sidde høns og fortælle hende at hun ikke ønsker sit barn... Hvor er det dog latterligt ! Jeg syntes hun er modig at oprette sådan et indlæg ! SÅ BEHANDEL hende dog ordentligt!
Tsk tsk og i kalder jer selv voksne mennesker ?
apr 2008
Mine oplæg er ikke på et lav niveau som kan sammenlignes med mudderkastning eller andre barnlige metoder at nedgøre og dømme.....
.. .
Jeg giver stille og roligt udtryk for hvordan jeg ser på tingene....og skriver flere gange at jeg ikke vil gøre mig til dommer - det er ikke mit "job".....
Jeg håber oprigtigt det bedste for Jannie og hendes graviditet - det er jo en omvæltning at blive gravid.....Men en skøn ting.....
Men hvis I sidder en fornemmelse af mig som en bror lort så bedes i læse hvad jeg egentlig skriver, og ikke straks tolke på det som angreb.....
Jannie, nyd din graviditet, og det hele skal nok falde på plads for dig......held og lykke.....
mar 2010
apr 2008
Nu vil jeg forlade dette oplæg......
Allesammen nyd jeres graviditet og dejlige unger..... Og Jannie du skal nok finde ud tingene....og det er dine valg.
apr 2010
mar 2010
De andre må sige hvad de vil, men jeg syntes du er sej
apr 2010
mar 2010
mar 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
Jeg selv har røget under mine 4 garviditeter, men kun 5-10 smøger.
Mine børn fejler ikke noget, med lungerne.
Jeg kunne aldrig finde på at ryge inde i mit hus... Eller bil.
Det siges at hvis man ryger under graviditeten, bliver fødsels vægten mindre.... Det mener jeg er videnskabsligt bevist!!!!
apr 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
Hvad med dem som giver deres børn færdiggrød fuld af E nr i????
apr 2010
nu laver jeg nok rav i den :)