{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må man ikke??
  • #1   29. aug 2010 jeg tror ikke shampoo er godt at spise uanset om man er gravid eller ej smiley ku altså ikk lade være - ha ha

  • #2   29. aug 2010 der er jo mange delte meninger om hvad man må, og ikke må.

    ville holde mig fra alkohol, stoffer, rødt/medium stegt kød og sådanne ting (:


  • #3   29. aug 2010 spøg til side

    du må helst ikke spise for mange rovfisk på grund af indholdet af kviksølv , kun ca 100 gr om ugen...

    fandt lige det her link - hvor der er gode råd
    http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Kost%20og%20motion/Graviditet%20og%20kost.aspx

    Hvad du skal undgå at spise, når du er gravid
    Hvis du er vant til at spise sundt og varieret, er der kun få ting, du skal være opmærksom på som gravid.

    A-vitamin
    I store mængder kan a-vitamin være fosterskadeligt. Lever og levertran er de eneste fødevarer, som indeholder store mængder A-vitamin. Som gravid skal man derfor undgå lever. Leverpostej og paté indeholder ikke så meget A-vitamin. Derfor er det ikke skadeligt at spise dette en gang imellem.

    Ost
    Ost er som mælkeprodukt en god kilde til kalk, og du kan spise det du har lys til. Vær dog opmærksom på ikke at spise ost lavet af rå (upasteuriseret) mælk, da der i meget sjældne tilfælde kan være en bakterie heri, som kan forårsage en infektion. Vær også opmærksom på at jo federe osten er, jo flere kalorie er der heri.

    Fisk
    Fisk indeholder mange gode fedtstoffer. Spis derfor gerne forskellig slags fisk et par gange om ugen, men vær opmærksom på at begrænse mængden af rovfisk til højst 100 gram ugentlig, da de kan indeholde meget kviksølv. Af rovfisk kan nævnes tun og sværdfisk, gedde, smørmakrel, rokke og helleflynder.

    Sushi
    Hvis du spiser sushi, hvor der bruges rå fisk, så vær opmærksom på at fisken skal have været nedfrosset i mindst et døgn ved minus 20 grader celcius. Derved dræbes eventuelle parasitter og orm, som kan være i fiskekødet. Spørg der hvor du køber sushien – eller hvis du selv laver det, så frys altid fisken ned som anbefalet.




  • #4   29. aug 2010 med hensyn til cremer og shapoo etc. skal du holde dig væk fra det med parabener ( hormonforstyrrende stoffer)

    de hedder f.eks ethylparaben, methylparaben, propyl- og isopropylparaben, butyl- og isobutylparaben på varedeklarationen.


  • #5   29. aug 2010 stave og slåfejl er gratis i dag smiley

  • #6   29. aug 2010 Hehehe Bonnie smiley

    Tusind tak smiley Så blev jeg lidt klogere smiley


  • #8   29. aug 2010 Super smiley Tak smiley

    Det vil jeg lige være obs på smiley


  • #10   29. aug 2010 vil til dels give berit ret.
    tror det handler om at finde ud a hvor ens egne grænser er (:
    jeg går feks med make up, og har farvet mit hår 1 gang og sådan..

    så tror altså det handler om at finde sin egen grænse.
    for skal du følge ALLE andres må du ikke engang trække vejret uden sådan en der renser luften først smiley


  • #11   29. aug 2010 Hehe smiley

    Vil nu også stadig gå med make-up smiley

    Men tror jeg vil holde mig fra rødt kød, energi drikke, rovfisk og self alkohol smiley Og har aldrig været ryger så det bliver ikke noget problem smiley


  • #12   29. aug 2010 Altså sådan som jeg har forstået det, så må du slet ikke leve imens du er gravid smiley
    Det hele er farligt og du skal bare passe din seng og ikke gå uden for en dør...

    Ej spøg, men synes nu at det er noget overdrevet hvad man må og ikke må,. Lev dit almindelige fornuftige liv, og ha det dejligt med at være gravid., Bare fordi man er gravid må vil man stadig gerne se dejlig ud og dufte skønt...

    Brug din EGEN sunde fornuft, så får du også chancen for at nyde det smiley

    Carina 34+4


Kommentér på:
Hvad må man ikke??

Annonce