1.341 visninger
|
Oprettet:
Hvad må man og hvad må man ikke? {{forumTopicSubject}}
Tja jeg venter stadig på om min test vil sige positiv i løbet af næste uge..
Men kom til at tænke på hvad man ikke må når man er gravid, og kunne godt tænke mig i kom med en masse ting hvis i kender nogle..
Idag har jeg foreksempel slået græs, og gået i den der benzin lugt.. kan det skade?
Og må jeg male værelse?
Hilsen M S
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 103 Svar: 534
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 81
Du må ikke spise skimmel oste hvis de ikke har været pastuiseret, du må ikke spise råt kød, og ej heller tømme kattebakke hvis du ikke har haft haresyge ( Dette kan du blive tjekket for hos lægen, via en blodprøve)
Tja, det er vel egentlig de overordnede retningslinier
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
fra statens serumsinstitut:
Toxoplasmose er en almindelig infektion med en parasit, Toxoplasma gondii. Circa 27 % af danske gravide har tidligere haft infektionen og er dermed immune
se meget mere her:
http://www.ssi.dk/sw5733.asp
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 418
Det skal dog lige siges at det jo ikk kun er fra kattebakken man kan få det, men også rødt og vildt kød - deraf navnet haresyge
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 418
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 69 Svar: 490
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 85 Svar: 388
;0)
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 156
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Hvem siger at man ikke må ride?? - der er da masser af gravide der rider. Hollandske Anky blev verdensmester i dressur - vist nok over halvvejs i sin graviditet.
Normalt er ridning ikke kategoriseret som en risikosport. Ikke hos forsikringsselskaber fx.
jul 2008
Så vidt jeg har læst mig til er det ikke ridningen der skader, men hvis man falder af eller bliver sparket...
Og det er heldigvis ikke ret tit det sker. Jeg er fx ikke faldet af hesten de sidste 18 år... og aldrig blevet sparket.
At lande så hårdt på hesten at det skader barnet sker forhåbentligt næsten aldrig, da dette også vil skade hesten...
Jeg planlægger da ikke at lægge ridning på hylden før jeg ikke kan komme op for maven... med mindre jeg får komplikationer eller smerter ved det.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Og man må også gerne løbe... det vigtigste ved al sport når man er gravid er at man ikke starter op på noget ekstremt hårdt som kroppen ikke er vant til. Så hvis man er vant til at løbe sker der intet ved det men man skal passe på at starte op med noget nyt.
jul 2008
Præcis hvad jeg mener
Hvad må man og hvad må man ikke?