{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

motion?? {{forumTopicSubject}}

jeg er forvirret, jeg har fået en folder på apoteket hvor der står at motion incl. styrketræning osv. skulle være rigtigt sundt, at det er godt at cykle og i det hele taget få meget motion når man er gravid.. fint for mig, da jeg lige ugen inden jeg blev gravid har meldt mig ind i et fitnesscenter....
men så idag hører jeg i radioen at for meget motion kan 4 doble risikoen for spontan abort de første 18 uger.. hmmm
nu arbejder jeg som post og får ret meget motion der (landpost i bil) og samtidig går jeg jo så i det her fitnesscenter og så har jeg ved siden af det en hest som skal passes, hvilket der også ligger en del motion i (rider dog ikke)

men spørgsmålet er så, dyrker jeg så for meget motion, og hvad skal jeg lige tro på??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motion??
  • #1   1. sep 2008 hvor meget motion dyrker i andre gravide, og hvad mener i er det sundeste....???

  • #2   1. sep 2008 jeg cykler, mellem 7 og 24 km i hver dagene pga arbejde... og så går jeg rundt står ikke stille på arbejde da jeg er ansat som hjemmehjælper. og cykler ud til folk, samtidligt har jeg en hund der skal luftes og har en datter jeg leger med ude i haven... jeg er selv gravid nu. så håber da heller ikke mit er for meget

  • #3   1. sep 2008 jeg synes det er svært, også det med løft, hvor meget er forsvarligt at løfte på, og hvornår skal man stoppe....

    jeg må indrømme lige nu forsøger jeg nok at finde en mellemting, fitnesscentert er lige sat lidt på standby, hesten går på marken og passer sig selv, så det er da lidt mere begrænset, men jeg gider på den anden side heller ikke smide det hele væk hvis det ikke skader...


  • #4   1. sep 2008 Bare du lytter til din krop og de signaler den sender dig, så skal det nok gå.
    Du kunne vel få lagt et program i fitness centeret som er egnet for en gravid. Mht hesten, så har jeg tre stk og har været nød til at finde en til at ride dem, da jeg har fået strenge ordre fra lægen om at stoppe pga bækkenløsning, men har indtil uge 20 redet.


  • #5   1. sep 2008 ja, men det er ikke lige altid jeg helt forstår min krop :O) er jeg bange for he he...

    så tror bare inden min krop begynder at fortælle mig noget, så må jeg nok hellere høre på hvad mit hoved siger mig...

    men tror nu du har ret, kunne jo nok godt få et program bikset sammen, som jeg kan lave...

    og hesten ja, hun tager ikke skade af ikke at blive redet ret meget, så kan jeg træne fra jorden, og gå ture..


  • #6   1. sep 2008 Se jeg har tabt et foster sidste år i uge 9. Så denne gang fik jeg af min læge af vide at jeg burde slappe helt af de første 3-4 mdr grundet højrisiko for spontan abort. Og så starte stille og roligt op igen. Jeg går meget. ejer ingen cykel og er pt for nærig til at betale for et fitness center......Så jeg udnytter min hund og går mange lange ture hver dag. Men gik først igang igen efter 4 mdr..og jeg støvsuger stadig ikke....... ok det med støvsugning er vidst mest fordi min mand ikke ved jeg godt må nu.....hihihi

  • #7   1. sep 2008 jeg fik at vide af min jordemoder at jeg hellere end gerne måtte ride og cykle og gå mange lange ture for min rygs skyld smiley har så også redet i 12 år smiley og elsker at cykle når jeg skal noget smiley

  • #8   1. sep 2008 okay, ja det er jo ikke spænende, så egentligt burde man måske sætte mere eller mindre alt i bero, indtil man er de der 3-4 måneder henne, og så kan man starte igen stille og roligt???

    altså kan jo selvfølgeligt ikke bare sådan få fri så længe fra arbejde, men kan da sætte det andet i dero.


  • #9   1. sep 2008 Om ikke andet, så kan du ikke sammenligne dig selv med os andre. Din krop er ikke ligesom vores er.
    Det eneste rigtige råd du kan få er at lytte til din krop. Altså hvis du for ondt eller bliver øm, ja så skal du nok lade være med at gøre det du gør eller i hvert fald lave/gøre det noget mindre.
    Mht ridning, ja det er ikke skide smart at falde af (du kan miste barnet) eller få andre uventede stød, som igen kan fremprovokere abort. Så er det altså ligemeget om du har redet i 12 år som anni eller i 15 som jeg. Min krop sagde fra ved uge 20 og kunne derfor kun tage små skridt ture og nu er det så helt forbudt for mig.
    Både cykling og ridning styrker bækkenet, men alt med måde. Jeg synes ikke du skal sætte noget i bero, men tænk over styrker du gør det med. Ja det er sundt at motioner, bare tænk dig om.


  • #10   1. sep 2008 Ditte A

    du må bare ikke overanstenge dig... hvis du har dyrket meget motion før du blev gravid, sker der som regel ikke noget ved at fortsætte... men hvis du derimod bare har siddet på din flade, før du blev gravid, skal du passe lidt mere på... Det meget vigtigt at man lytter til sin krop, og ikke presser den for meget...


  • #11   1. sep 2008 Jeg vil give Karina ret. Jeg mener også helt klart at du bør lære at lytte til din krop. Jeg skrev hvad jeg skrev fordi min situation var/er at vi måske ikke får flere børn end max, og jeg havde plukveer meget tidligt i min graviditet.

    Det vigtigste for alle er at vide at ikke to graviditeter er ens og ikke to kvinder er ens. Og at du skal lære at lytte til din krop, og give efter for den. Så hvis du har styrketrænet hårdt, og din krop gør ondt og du er megatræt, kan det være du skal slappe lidt af med din træning


  • #12   2. sep 2008 okay...

    mange tak, jeg tager det stille og roligt, og som det kommer, jeg er vant til at få meget motion, og har svært ved at sidde stille alt for meget, deraf jobbet.

    jeg prøver at lytte til min egen krop, og forsøger at gøre det bedst muligt for os begge...

    men mange tak for jeres delte erfaringer, og gode råd.


Kommentér på:
motion??

Annonce