7. mar 2010 Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
hvordan siger man det? {{forumTopicSubject}}
Altså jeg havde egentlig bestemt mig for at vente med at sige det til min familie, til abort ikke var en mulighed mere..
Men jeg er ret sikker på min mor på et tidspunkt ikke kan holde sin kæft mere ? Og så var det jeg tænkte om det ikke var bedre bare at sige det.. til min mormor?.. Fordi hun nok er den der hurtigst vil støtte op omkring det, når hun har haft nogle dage til ligesom at ''bearbejde det''..
Jeg er udmærket godt klar over hendes reaktion hun vil blive sur og fortvivlet og tja sige jeg er total lam og at jeg skal tænke mig om og sådan. og det vil da gøre mig ked a det, meget.. men jeg skifter ikke mening a det..
Men så var det jeg tænkte.. Hvorfor f***** skal jeg sige det ? Hun bor en times tid væk i bil, og derfor må det blive over telefonen.. så jeg tænker kan man ikke bare ringe og sige 'Hey mormor.. nu skal du høre! Jeg vil lige starte med at sige jeg har taget en beslutningen og selvom jeg ved mange vil være imod mig, er det den rigtige beslutning for mig og min familie.. og jeg HAR tænkt det igennem.. Men altså jeg er gravid og fandt ud a det igår, men har haft en ide om det længe så det er noget der er tænkt igennem og snakke med Sp og kommunen om og de støtter begge op omkring min beslutning.. det ikke noget jeg gider at diskutere for det helt seriøst ikke det jeg har brug for men synes du skulle vide det.. ''
Hun vil helt sikkert afbryde mig mange gange, og så må jeg jo sige 'lad mig lige blive færdig' ..
Og så tænker jeg hun får lov til at snakke ud, og så siger jeg efter en ordentlig skideballe fra hende til mig, at jeg har truffet min beslutning og at jeg ikke ønsker at snakke med dem før de har accepteret det er som det er ?
Er det helt vild meget forkert ?
Har også overvejet at skrive et brev til hende xD
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 239
og så tror jeg du skal snakke med dine familie om at du er et selvstændigt menneske og at du ikke blander dig i deres beslutninger så du forventer også at de har tillid til at du selv kan tackle dine ting..
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
At køre derhen er desværre ikke en mulighed da jeg ikke har bil, offentlige transportmidler koster 60kr hver vej og tager omkring 2 timer -.-' det vil sige 4 timer på en dag ?
Det kunne være jeg skulle ringe til min mormor og få hende til at komme og besøge mig. evt. men Hendes ældste søster hun ser lidt mere fornuftig på tingene..
Jeg har desværre gentagende gange forsøgt at forklare dem at jeg er voksen og klare mig selv, og at det på tide de acceptere jeg træffer mine egne beslutninger.. og jeg tror et eller andet sted de ved det, men det bare ikke nok til de vil rette sig efter det.
mar 2010
Du har helt ret, jeg er bare så skide ''nervøs'' jeg har jo ikke lyst til at skuffe min familie. men jeg blev ikke gravid med vilje.. Og abort for mig er ikke en mulighed, for selvom jeg kun er 5+2 idag ville det for mig stadig være som at slå et lille barn ihjel.. jeg kan ikke gøre mig selv til gud og bestemme hvem der må leve og dø s:
Jeg respektere dem der får abort, det deres valg og de gør det fordi de synes det er det bedste for dem og barnet.. Men når jeg nu ved jeg kan give det her barn et godt liv? selvfølgelig bliver det hårdt, men det ikke undskyldning nok.
mar 2010
Lige præcis..
Min mor siger 'det bare en snot klat. det sku bare noget du bilder dig ind at det er et lille barn. tag dig sammen og opfør dig voksen du fandme barnlig og uansvarlig ligenu'
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2010
Jeg vil joo bare helst vente så de ikke kan skubbe mig mod en abort, som jeg ved de vil? Det jo lidt forkert grundlag til at vente..
Men uanset hvordan jeg siger det bliver det et GALE hus, min familie acceptere ikke beslutninger de ikke synes om uden KAMP !
& det slet ikke sådan jeg ikke kan se det fra deres synspunkt. det kan jeg virkelig jeg er alene, 21 og med to børn ? hm.. forstår godt de nervøse og sådan.. men jeg VED jeg kan klare det her super godt, og så må de jo finde det i dem at tro på det. og hvis de ikke kan det, må de jo lade være med at være en del a det ^^
Maiken..
tja overvejer at vente til efter første scanning, men jeg ved også min mor siger det indenfor en uge :S
mar 2010
Altså jeg har vidst der var en chance for jeg var gravid, to dage efter ægløsningen /: Og gjort mig en masse tanker 1½ uge inden jeg testede positiv havde jeg en ret god ide om jeg var gravid, min krop nærmest skreg det. og tja nu har jeg så testet positiv. det har jo også være med til at gøre jeg har lagt en helv*** masse tanker i det, og tja det et lille nyt mirakel. det kan jeg ikke bare skylle væk s:
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
mar 2010
Fordi jeg er alene tror jeg ?
fordi det bliver hårdt, og fordi de synes det synd for Nena ?
apr 2008
mar 2010
Næ altså det var en rigtig god ven jeg bare hyggede mig med ?
mere end en gang..
Under alle omstændigheder har jeg fortalt min mormor det, og tja det var meget forventet sådan som hun tog det .
apr 2008
Okay så hun tog det ikke så godt? Men det skal jo nok komme, det er trods alt din beslutning og der er intet de kan gøre ved det.
mar 2010
Jamen han vil ikke have noget med det at gøre ^^
Og Nej, hun sagde jeg blev 'social taber og at jeg ihvertfald burde tabe mig nu så, for jeg blev fed og uformilig og ville aldrig få en mand hvis jeg ikke gjorde det. og tja at jeg var lam i hovedet' Noget i den stil (:
apr 2008
Altså jeg forstår ikke helt din beslutning, men det behøver jeg jo heller ikke, men derfra og så sige sådan til dig, det er godt nok grimt!!!
mar 2010
Min beslutning bunder ud i jeg ikke psykisk ville kunne klare en abort, da jeg er meget imod abort når man er i stand til at tage vare på barnet.. og tja.. for mig ville det være ligesom at slå et lille barn ihjel.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
mar 2010
Tja det gør hun vel på et tidspunkt ^^
& Det ved jeg jeg sætter stor pris på jer alle sammen ligenu og altid
Mor til Basse.
Det har de desværre svært ved at se, for mig er det her den eneste rigtige beslutning at tage, alt andet ville være en kæmpe fejl for mig.. jeg er slet ikke i tvivl ^^ Og alle mine veninder der kender mig og sådan giver mig ret, Jeg har en rigtig god veninde der ikke bryder sig om børn, og alt det der.. men selv hende støtter mig helt vild meget i det. og tja at så mange jeg stoler på bakker mig op, viser mig bare jeg ikke har truffet det forkerte valg (:
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Min kærestes familie var dem der var mest imod det, men er idag dem der er gladest for Katja
mar 2010
Mange tak..
det varmer rigtig meget at høre det ikke er mig der er helt forkert på den.
jeg står også fast, og helt ærlig tror jeg det er det der pisser dem mest a.
Men de må bare tisse må de, gider ikke høre på det.
og har lagt det sådan ud at hvis de kontakter mig med Negativitet en gang til får de pænt i vide de kan pakke det sammen og at hvis de gør det igen får jeg spærret deres numre så de ikke kan ringe til mig. for jeg gider nemlig ikke finde mig i det mere nu ! For de bruger de klammeste ting imod mig. feks siger min mor om og om igen at når jeg har født kan jeg kun være der 50% for Nena og det synes jeg helt ærlig er noget fis !
mar 2010
Det jo det. jeg tror ikke det bliver et problem
det er selvfølgelig rigtig vigtigt at Nena er en del a det, så hun ikke bliver jaloux og alt det der. men det kommer helt a sig selv, for jeg vil aldrig elske en a mine børn mere end den anden og de har jo begge brug for mig.
mar 2010
det er selvfølgelig rigtig vigtigt at Nena er en del a det, så hun ikke bliver jaloux og alt det der. men det kommer helt a sig selv, for jeg vil aldrig elske en a mine børn mere end den anden og de har jo begge brug for mig.
mar 2010
mar 2010
mar 2010
mar 2010
Mange tak (:
hvordan siger man det?