{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.609 visninger | Oprettet:

Nr. 2 .. Bekymret, HJÆLP ! :? (jer med 2 børn) {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Jeg skriver da jeg er gravid med nr. 2 .. Det har hele tiden været planlagt at vi ville have vores børn tæt på hinanden, og jeg blev da også gravid for snart et halvt år siden, som desværre endte i abort, og nu er jeg så snart 11 uger henne smiley

Jeg mindes ikke at jeg da jeg ventede min datter, blev i tivivl om at det var det rigtige valg at få hende, om jeg f.eks. havde overskud nok, tid, penge osv. .. Hun var absolut et ønskebarn og jeg brugte alt min tid på at kigge babyting på nettet, i butikkerne, shoppe og læse alverdens bøger og blade, og baby og børn smiley Jeg var BABY-KULLER !!

Nu blev jeg så gravid med nr. 2 for et halvt år siden, og da jeg tog graviditetstesten dengang, begyndte jeg at smile, og det samme gjorde manden .. Jeg begyndte straks at kigge efter søskende/tvillingevogne, og kigge babytøj til pige/dreng.. Jeg glædede mig på præcis samme måde som med min datter, og jeg var ikke i tvivl om at det var det jeg ville..

Men jeg mistede jo så desværre, da det var en graviditet udenfor livmoderen.. Det slog mig ret meget ud af den, og jeg er stadig ked af det.. Der gik ikke så lang tid efter det, ca. 2 måneder så blussede min kroniske sygdom op i maven, og jeg blev indlagt i 2-3 uger, og kom på ny medicin, var igennem nogle undersøgelser, osv... Jeg havde det rigtig, rigtig dårligt..

Jeg opdagede efter alt det, at jeg var blevet gravid igen, (ca. 2,5 måned efter abort). Da jeg tog testen begyndte jeg at græde !! De havde sagt på sygehuset at jeg ikke var gravid, men det var åbenbart så tidligt at de ikke kunne måle mit HCG der, så jeg var blevet lagt i narkose + fik morfin og andre piller.. Jeg var derfor sikker på at barnet havde taget skade og skulle fjernes, og kunne OVERHOVEDET ikke overkomme en abort mere..

Jeg snakkede så med min læge, som beroligede mig med at barnet ikke ville tage skade, da jeg ikke var længere henne.. Men med min sygdom var det selvfølgelig ikke det bedste tidspunkt at blive gravid på, og chancen for spontan abort, var væsentligt forøget..

Jeg har indtil nu, været til 2 skanninger, baby vokser som den skal, og jeg skal til NF skanning om 2 uger..

Jeg skal skannes gennem hele graviditeten, ligesom jeg blev ved min datter, da jeg får medicin, og fordi jeg har den sygdom som jeg har..

- Det jeg sådan set vil frem til er.. At jeg går og er så bekymret over den måde jeg har reageret på denne gang, og om det er normalt .. Jeg tager medicin som gør mig ret så dårlig, dog fjerne den min kvalme.. Men jeg er simpelthen så TRÆT, TRÆT, TRÆT , og jeg føler bare ikke at mit overskud er til mere end min datter, og det gør mig bange..

- For har jeg så overskud til 2 børn?? Er tiden der?? Hvordan bliver resten af graviditeten nu? ..

Selvom jeg har været til de 2 skanninger, og set at der er en baby.. Er jeg bare ikke glad?? Jeg glæder mig faktisk ikke, og føler mig ikke gravid..

Jeg er virkelig bange, og tænker at jeg er et ekstremt dårligt menneske.. Og ikke mindst en dårlig mor, fordi det har barn ikke er lige så meget "ønsket" som Agnes var..

MEN det er jo også løgn.. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke tør glæde mig, eller om det bare ikke er gået op for mig endnu??

Jeg har ikke kigget på babytøj, klapvogne, eller noget endnu.. Og har heller ikke lyst, hvilket er virkelig underligt, da jeg konstant køber ting til min datter smiley !

Jeg ved ikke hvad der sker med mig lige nu, og håber at det "bare" er en reaktion på aborten, og at glæden og troen på en sund og rask baby kommer.. Men jeg ved bare ikke rigtig hvor jeg står..

Jeg ved jeg er træt pga. medicin og graviditeten, så energien vil selvølgelig være bedre når nr. 2 kommer ud..

Jeg er bange for at baby ikke er sund og rask, pga. bivirkninger ved min medicin, men jeg har jo set at den vokser fint??

HJÆLP MIG !! har i haft det sådan, jer der har mistet?? Eller generelt været gravid med nr 2??

Undskyld det blev så langt, ville bare gerne ud med det hele . Manden har det nemlig lidt på samme måde, og siger at han er bange for at der også er noget galt, og ikke tør glæde sig endnu, og det gør det jo ikke bedre !

- Det skal lige siges at det ikke er fordi vi syntes det er for tidligt, og vi ønsker VIRKELIG en nr. 2, det hele er bare lidt underligt lige nu..

knus Marie,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nr. 2 .. Bekymret, HJÆLP ! :? (jer med 2 børn)
  • #2   31. jul 2011
    Tania - Jeg var heller ikke i tvivl før .. Men alt den sygdom, trætheden og ikke mindst aborten, har bare skræmt mig.. Men håber da bestemt det bliver bedre med tiden..


  • #4   31. jul 2011 Øv hvor er jeg ked af din situation med abort og din kroniske sygdom, jeg håber det noget der er til at leve med??
    Når det er sagt, tror jeg virkelig din reaktion, samt din mands, er helt normal, én ting er aborten (har man én gang haft sådan én tror jeg altid man som kvinde vil blive bange for om den lille nu bliver der, når man blir gravid igen..
    Men oveni det, også operation og morfin osv, pyha, jeg ville ha det helt som dig..
    Grunden til du græd var jo fordi du blev nervøs for spiren i maven, med tanke på narkose osv, om den nu var ok derinde, og i mit hoved virker det da så også logisk at du ikk spæner ud og køber tøj og kigger klapvogne osv, det da blot en naturlig måde at passe lidt på dig selv følsesmæssigt på, for tænk nu hvis det gik galt..
    Da jeg blev gravid med min datter fortalte jeg det straks til alle vidt og bredt, det ville jeg aldrig gøre idag, udelukkende fordi jeg ved mere om hvor meget der kan gå galt, og er da også sikker på at de risikoer man nu er bevidst om, vil gøre at jeg vil begynde at glæde mig til spiren senere end jeg gjorde med min datter, for der kan jo ske meget..
    Så med dit forløb syns jeg da kun jeres reaktion er sund og naturlig, i jo bare nervøse for baby, det viser jo bare i allerede er knyttet til den.
    Undskyld det blev lidt langt, men selvf har baby det godt når de siger det til scanningerne, og lægerne sir der ikk kan ske noget ved det, så tidligt smiley
    Glæder mig til update når du har været til nf, og fået et SUPER flot tal smiley


  • #5   31. jul 2011 Har stået lidt i den samme situation...

    Jeg mistede i oktober og ved denne graviditet har jeg været nervøs, bange og usikker... Nu føler jeg mig langt mere glad efter MD scanningen og at hun nu fræser rundt der inde og banker på ud til mig:-)

    Jeg er SÅÅÅÅ træt og føler ofte at jeg forsømmer min datter på 1½år. Men tror osse at hormonerne hjælper til at styrke vores følelser:-/

    Men det skal nok komme med glæden:-) Men trætheden... Ja jeg er ved at få flimmer over det... har sovet fra 16.30 til 19 idag og har været træt siden jeg stod op...


  • #6   1. aug 2011 åhh det er nogle trælse tanker at have, men de er helt normale. jeg er 31 uger henne med nr. 2 og føler virkelig også nogle gange at jeg skulle have ventet. jeg er nervøs for ikke at få tid og overskud til at give Anna hvad hun fortjener, men min mor beroliger mig med at det jeg ikke kan give hende fordi der er 2, giver de hinanden..... Er sikker på du er en udemærket mor og at meget af det er hormoner der suser rundt i kroppen. Træk vejret dybt når du får de tanker og sig du klarer det flot og når lægen har sagt til dig der ikke er noget at være nervøs med dedicin osv. så må man stole på det er rigtigt.... du kan ikke gøre mere end du gør.... klap på skuldren til dig....

Kommentér på:
Nr. 2 .. Bekymret, HJÆLP ! :? (jer med 2 børn)

Annonce