{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.116 visninger | Oprettet:

Overvejelser om barn nr. 2.. {{forumTopicSubject}}

Hej babygalleri.

Min mand og jeg har en datter på 2 år og det har været vores plan at gå i gang med næste babyprojekt inden længe, da vi har snakket om at 3 år ville være en god aldersforskel. Desuden har jeg egentlig været klar på ny baby et stykke tid, men nu har jeg alligevel fået lidt kolde fødder.
Sagen er at min mand nu har givet udtryk for, at han er bekymret for at det vil gå ud over vores forhold at få endnu et barn, da der jo så er endnu mindre tid til at pleje forholdet.. Det med tid har ofte været hans argument imod at få flere, da der så vil være mindre tid til ham selv og os, mens jeg har mere den holdning at om vi har en eller to, nok ikke kommer til at gøre den store forskel. Vi lever jo i forvejen livet som børnefamilie, med tidlige morgener, aftensmad kl. 17, bletider og putteritualer, så om det er en eller to børn jeg skal op med om morgenen, gør i mine øjne ikke den store forskel..

Men ja, synes godt nok det er svært, for selvfølgelig skal vi ikke have et barn mere, hvis min mand ikke mener der er overskud til det, men min drøm har bare altid været 2 børn.. Og tror jeg ville fortryde det senere i livet, hvis jeg ikke får to.

Hvad gør I andre med flere børn, for at kunne pleje forholdet og have kærestetid? Hvilke tanker har I gjort jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelser om barn nr. 2..
  • #1   5. nov 2013 Det lyder lige som hos os, her er det mere og vi kan give de samme ting som vi gør nu, jeg har ville super gerne have en mere og har villet det i over 1 år. Men tænker at man skal jo give sig tid til hinanden selvom man har 2 eller 3 og tænker som du selv siger at der ikke er nogen forskel

  • #2   5. nov 2013 Hvis man skal ud at spise eller weekendtur alene som kærester - så skal barnet/børnene jo passes om der er en eller to eller tre smiley

    Jeg tror ærlig talt ikke det gør den store forskel, selvfølgelig skal man ikke gøre det hvis man bare ikke kan overskue det - men synes bare også det er en god ting at vokse om med søskende (hvis muligheden er der)

    Selvfølgelig vil der gå meget børn i den - hvis de skal hentes og bringes til alverdens forskellige aktiviteter...og ja det koster jo også mere og derfor vil der være færre penge til voksen spas smiley

    Ved os hedder det så de to vi har / eller plus en mere smiley

    Kender nogen som venter nr. 7 - det synes jeg er vildt og så forstår jeg ikke tiden hænger sammen men jeg støtter dem i deres valg


  • #3   5. nov 2013 Frejas mor
    Det er bare så svært når man selv er helt klar på en mere, men der så alligevel er tvivl omkring det. Tænker I på om man kan give dem lige meget opmærksomhed, eller hvordan?

    Mor til skønne tvillinger
    Det er også lidt min indstilling at det ikke vil gøre den store forskel. Selvfølgelig vil det nok være hårdt i starten, men tror også det er en stor gave at have søskende, både som børn og senere i livet. Derfor synes jeg også det vil være ærgerligt hvis hun skal være enebarn..

    Lige nu er vi heldige at hans forældre gerne vil passe hende, så vi kan få lidt voksentid, men de er jo også oppe i årene og tænker om det bliver lige så nemt at få dem til at passe to unger..

    Jeg har heller ikke noget imod at vente et år mere, men tænker bare om det mon ændrer sig, for han vil måske stadig synes at det der med tid og overskud er et problem, selvom der går et år mere. Det er sku svært.. Så mange overvejelser og problemstillinger havde jeg slet ikke med den første smiley


  • #4   5. nov 2013 Måske lidt. Freja har sukkersyge så hun får nok lidt mere. Men det tror jeg ikke bliver sådan hvis der kom en. Men nok os det med Freja er rigtigt forkælet da hun ikke har nogen kusiner eller fætter. Og vi har nok også givet lidt dyre gaver. Og på den måde vil vi ikke gøre forskel

Kommentér på:
Overvejelser om barn nr. 2..

Annonce