{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

at blive forældre 2 gang {{forumTopicSubject}}

hey tøser

Jeg er en lidt bekymret 2 gangs gravid
Jeg har en super dejlig søn på halvandet år som jeg bliver mere og mere nervøs for hvordan han tager at få en lillebror jo længe hen jeg kommer.
Hvordan tog jeres den første at blive storesøskende? ?
Og nogle gode råd til hvordan man får dem med ind i hverdagen med en lille baby uden de kommer til at føle sig udenfor?
Og er der andre der er nervøse for om man har lige så meget kærlighed til nr 2 som nr 1 for han er virkelig bar min guldklump og har svært ved at forestille mig at blive lige så glad for den ny som jeg er for ham
(total dårlig mor fornemmelse at tænke sådan)

Håber ikke det blev til for meget vrøvl og håber at få nogle gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at blive forældre 2 gang
  • #3   24. maj 2012 jeg var ikke i tvivl om at der var rigeligt med kærlighed til begge mine børn, og jeg fik så meget ret ;o)

    marcus var 2 år og 4 mdr da han blev storebror, og har bare taget det så flot, der har faktisk ikke rigtigt været nogen reaktion, jeg tror det er fordi vi har været gode til at indrage ham, lade ham være med i det hele, gennem graviditeten har vi snakket meget om lillesøster, og han har været med til at gør klar til hende, købe tøj osv osv. og da hun så kom, har han fået lov at være med i alt der også, han fik lov at sidde med hende, vi gjore så han havde fornemmelsen af at han hjalp os, ved feks lige at hente en klud eller noget andet til hende, han fik lov at hjælpe med at tage hende i bad og vaske hende, alt hvad han gerne ville være med til fik han lov til, og så sørgede vi for at bruge en masse tid på ham også, feks. dele os så ham og jeg feks kunne få lidt tid sammen, det kunne godt bare være en tur på legepladsen eller i brugsen, men lidt tid hvor lillesøster ikke lige var der, eller i hvertfald hvor hun sov.. nu er hun knap 9 mdr, og jeg er faktisk ikke sikker på han rigtigt kan huske han har været alene..


  • #5   24. maj 2012 kærlighed har man masser af smiley var også selv nervøs, men det er strt uanset om det er nr 1 2 eller 3 smiley

    vi holdt ikke barsel sammen, men de andre har fået lidt flere fridage end normalt smiley jeg sys også det var vigtigt de blev holdt i en fast rutine og rart at kunne fokusere 100% på den mindste mens den/de store var afsted, de får jo aldrig den der totale opmærksomhed som nr 1. men det er jo forskelligt fra familie til familie hvad man har det bedst med.

    så gør vi også det at vi sørger for de alle får alene tid og oplevelser med både mor og far og bedsterne osv.


  • #6   24. maj 2012 Jeg var først nervøs efter jeg havde født..
    Første gang hun så hende var LORT hun var så gal på mig og hende.. men tror det var lidt en blanding a hun ikke vidste hvad hun var for en og så at hun ikke havde set mig i nogle dage (:

    Anden gang gik meget bedre, ikke perfekt men bedre og det blev bedre og bedre for hver gang (: Den dag idag ELSKER hun hendes lillesøster.. helt sikkert hun kan godt være lidt hård ved hende nogle gange men hun er ikke så gammel så det forstår hun ikke helt.. så hun får i vide hun ikke må og så går vi hen og siger undskyld til lillesøster (:

    Jeg er alene så for os har det været meget vigtigt at Nena har fået lov til at være med i ALT hun ville.. Med til at skifte, bade, give mad, sut, trøste, putte det hele simpelthen (: gik eller sad jeg med Mila og Nena kom hen og ville op jamen så kom hun op jeg gik ofte rundt med dem begge på armen samtidig (:


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #7   24. maj 2012 Min den store nåede ikke at blive ét år, før han blev storebror, så han var nødt til at lære at klare meget selv. Han havde dog lært at gå selv, så han var da mobil før lillebror kom smiley
    Han tog det nu fint nok og der har faktisk aldrig været problemer. Jo de skændes som andre søskende, men de er også meget sammen. De er sammen både hjemme og i BH, hvor den store er meget beskyttemde overfor lillebror. Hvis nogle driller så er storebror på pletten og klar til at tage affære..

    Denne gang er drengene større, når lillepigen kommer. Men vi er enige om at gøre som sidst- give storebror gave, også ellers skabe en god hverdag. Mine drenge holder IKKE barsel, dét synes jeg vil være synd for dem. Jeg vil jo ikke have overskud til dem hele dagen, HVER dag, samtidig med lillesøster. Argh det ville jeg aldrig gøre..
    I jeres familie skal I gøre, hvad der føles rigtigst for jer smiley


  • #8   24. maj 2012 Som de andre siger kommer det helt naturligt og du kommer til at holde lige så meget af nr 2 smiley

    Vi var meget nervøse for Olivers reaktion, da han var rigtig jaloux. Min kæreste har altid puttet, da jeg arbejdede aften og selvom jeg blev sygemeldt fortsatte han med det. Det hjalp rigtig meget da Alexander kom fordi det hele kunne køre som det pejede uden at jeg skulle tænke over om Alexander nu skulle spise lige i puttetiden.
    Alexander sov næsten de første 4 mdr væk, så der var masser af tid med Oliver. Jeg var også rigtig meget alene med dem da min kæreste var væk 1.5 døgn og så hjemme 12 timer osv, men der var ingen jalouxi fra Olivers side. Når Alexander så var vågen fik Oliver også lov at være med. Han elsker at hjælpe med at bade ham og kigge på når han skal skiftes.
    Han har elsket ham fra første dag og der har intet været.

    Vi valgte også at Oliver skulle i dagpleje som han plejede, men var kun afsted 4-5 timer.


  • #9   24. maj 2012 Her holdte Nena heller ikke barsel (: der er forresten 14 måneder mellem mine piger.

  • #10   24. maj 2012 Oliver var 2 år og 9 mdr da Alexander kom. Vi blev også rådet til at lade ham komme i dagpleje af vores sp...

  • #11   25. maj 2012 Nu jeg ikke så langt henne (12+3 i dag) men har faktisk sleet ik tænkt over det.. har tænkt over hvordan det kommer til at gå sådan med to børn og vores datter er kun 16 mdr nu har termin til december lige 2 mdr før hun bliver 2 år (:
    men har slet ik skænket det en tanke om man har kærlighed nok til nr 2 også.. tror det er noget der kommer helt automatisk (:


  • #14   25. maj 2012 Tanja jeg er kun mig! Og jo ferier har vi da sammen og vi var også alle sammen sammen i starten pga a juleferie ! Men havde det ikke været var hun da kommet afsted?

  • #15   25. maj 2012 Tania*

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #17   25. maj 2012 Jeg sender mine afsted for deres skyld - de skal ikke lide under at lillesøster tager alt min tid! Jeg ser absolut ikke barslen som ferie, og synes faktisk det er synd at hive børnene ud af deres hverdag fordi jeg synes de skal holde fri på et tidspunkt hvor jeg formentlig ikke har overskud til dem!

    Synes på ingen måde at man kan sammeligne barsel med ferie, hvis man gør det, jamen så har man jo et halvt til et helt års ferie, så skal den store ud helt ud af inst. Det er da fuldstændig hul i hovedet.. Det mener jeg absolut ikke er det bedste for børnene..

    Her holder faren heller ikke noget barsel, er det så også tortur? Det er da helt skævt at dømme andre fordi de ikke gør som en selv! Jeg prioritere mine børn og deres bedste, det er bestemt ikke at være hjemme med en mor, der ikke har overskud til dem! Så vil jeg sku hellere holde ferie med dem, når det er planlagt, hvor jeg har overskud til dem, i stedet for at de skal lide under at få en søst.. Det skulle også gerne blive en god oplevelse for dem.. Jeg har prøvet det før og jeg ved at det fungere for os, hvad der fungere for andre, skal jeg ikke bedømme.. Men gider fandme ikke blive dømt fordi jeg ser barslen som BARSEL og ikke som ferie!!?


  • #20   25. maj 2012 Jeg er enig med tania. Jeg kan ikke forstå hvorfor så mange sender deres førstefødte afsted så hurtigt. Storebror eller storesøster er ligeså stor en del af det som i er. Det handler om at man er blevet en større familie. Vi holdt vores den store hjemme i 4 dage og så kom weekenden oveni. Jeg er meget glad for at vi holdte ham hjemme, det var det helt rigtige efter min mening. Vi har ingen problemer med jalouxi eller andet. Jeg kan mærke at min store dreng savner mig og alenetiden som vi havde, men vi er gode til at indhente en masse når lillebror sover. Det handler om at tilrettelægge din dag, selvom det er svært med et spædbarn uden rytme eller rutiner. Min store dreng er meget glad for sin lillebror og passer meget på ham og kysser, giver sut og trøster. Der er 21 måneder imellem mine børn.

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #21   25. maj 2012 Er helt enig med 2 prinser+.. det der provokerer mig er at man sammenligner ferie og barsel. Det er på ingen måde det samme! Som jeg skrev er der jo ingen der holder ferie et halvt eller helt år med deres børn.

    Tania jeg synes du dømmer os der gør tingene på en anden måde end dig. Man kan godt være uenige, men skrive det uden at dømme andre- som jeg gjorde i mit første indlæg...


  • #22   25. maj 2012 Nu var Oliver så stor han også selv bad om at komme ned i dagplejen, så er slet ikke i tvivl om det var det rigtige for ham. Han syntes det var alt for kedeligt at gå hjemme hos os.

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #24   25. maj 2012 Tania. Ja men det er jo så heller ikke alle der har fri sammen- far, mor og børn. Det har vi ikke...

  • #26   25. maj 2012 Jeg tror Oliver ville have syntes omvæltningen var for stor hvis han havde fået lov at være hjemme hos os i 14 dage og så pludselig skulle sendes afsted og jeg skulle være selv hjemme sammen med Alexander. Er ret sikker på det havde givet nogle gnidninger.

    Så syntes jeg det var bedre han fra starten havde en så normal dag som muligt.



  • #28   25. maj 2012 Heeh det noget af en diskution jeg har fået skabt smiley

    Men det rart at høre at de fleste har haft en god oplevelse med at få nr 2 for er virkelig ved at bryde ud af mit gode skind fordi jeg er så bange for hvordan det kommer til at gå så det meget rart at høre andres oplevelser med 2 smiley


  • #29   25. maj 2012 Fordi hun har godt a at komme i vuggestue og opretholde sin hverdag ! På den måde undgår jeg også hun kommer til at føle sig total tilsidesat og sådan (:

    Skulle jeg have holdt hende hjemme hele
    Min barsel eller hvad (: hun er ikke afsted hver dag men det tæt på (;


  • #30   25. maj 2012 Jeg har termin i uge 27 og selvfølge skal nicklas have nogle dage hjemme hvis jeg føder der, men han har ferie sammen med os i uge 29, 30 og 31.. Ville du så syntes at det var helt forkert at sende ham afsted i uge 28 Tania. Drengen bliver da helt skør af at skulle gå hjemme i 1 måned, han kan slet ikke undvære sin børnehave.

    Maja, Tro mig, jeg deler mange af dine tanker om hvordan Nicklas tager det og om der er kærlighed nok!


  • #31   25. maj 2012 Jamen jeg tænkte det nok linda puuuha siger jeg bare.. Jeg er total færdig når hun har haft forlænget weekend haha smiley

  • #33   25. maj 2012 Tania- du må da gerne have en mening, men du blir jo ved at stille spørgsmålstegn osv, du må have din mening som vi må have vores, så lad den ligge der smiley

    både mig og martin har været hjemme de første 14 dage uden at holde victor hjemme, det fungerede for os. jeg havde svært ved tanken om de 2 skulle dele mor og far, så han blev sendt afsted så freja fik lidt alene tid og så havde man mere overskud til ham når han kom hjem (og jo far var hjemme, men dengang var far ikke særlig bevendt hehe ) han har jo bare opretholdt hans normale hverdag så han sys ikke det var mærkeligt han skulle afsted, det er jo ikke fordi man siger til børnene "nu skal du i børnehave fordi vi skal hygge med søster uden dig" så han sys da ikke det var spor mærkeligt smiley

    da vi fik nr 3 var vi også begge hjemme (og jeg var desuden også smasket efter ks) så der blev de 2 store også sendt afsted. og nr 3 var altså en total sur baby, så det havde nok heller ikke været skide hyggeligt smiley

    de har jo så bare kortere dage feks og flere fridage end normalt.

    og jo vi holder alle 5 ferie sammen :0)


  • #37   25. maj 2012 ja har også fået alle mine med ks. men lige præcis nr 3 var jeg inde og blive skåret op igen og havde det rigtig skidt, så der var jeg ikke særlig meget værd. vi kunne nu også have holdt dem hjemme, vi valgte bare ikke at gøre det smiley og det er gået fint, ingen jalouxi eller noget. og de havde joi som sagt flere fridage og kortere dage end ellers.

    sys også bare som om du får det til at lyde til vi bare sender dem væk og isolere dem fra det at der er kommet en mere.


  • #39   25. maj 2012 vores den ældste kan vi også tydeligt mærke på ham, når han er hjemme længere end weekenden. så blir han sur og tvær og meget rastløs og nej forstår det heller ikke for her er masser at lave og nogle og lege med hele tiden smiley

Kommentér på:
at blive forældre 2 gang

Annonce