{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hvad må man helst ikke spise???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer på baby galleri

Jeg har kigget på en masse djævle sider

(graviditets side) og syns

de alle skrive det modsatte af hinanden, og det

gør mig vanvittig nervøs for alt det man må og

ikke må. som alle andre gravide vil man jo

bare give sit kommende barn en fantastisk

start på livet.

så nu spørger jeg jer:)

hvad skal man helst undgå At spise og

drikke som gravid?

Og kan man godt spise for mange vitaminer?

(spiser en hel del vitaminer piller)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må man helst ikke spise????
  • #1   12. aug 2011 gravitaminer og så jern. kalk hvis du ikk drikker mælk.. spis hvad du lyster - man siger dog ikk tun og råt kød.



  • #2   12. aug 2011 Vel sige nogen af de vigtigste ting du skal undgå er alkohol, fisk med mange tungmetaler. lever da der er mange A vitaminer i og dem må man ikke få for mange af og råt kød.

    Ved desværre ikke om man kan få for mange vitaminer, ved bare man ikke må få for mange A vitaminer


  • #3   12. aug 2011 jeg har spist hvad jeg har haft lyst til i min graviditet. jeg har spist gravitamin. og nu gravijern. men ingen kalkpiller da jeg drikker meget mælk. samt ja drikker jeg hvad jeg har lyst til dog ingen alkohol.

  • #4   12. aug 2011 jeg har spist, drukket og opført mig præcist som jeg gjorde inden jeg opdagede jeg var gravid..
    Jeg har endda nydt en kold mokai eller øl her i sommervarmen, når den endelig var der..
    det eneste jeg gør, som ejg ikke plejer er at spise gravitamin, og dem glemmer jeg da endda at få taget engang imellem...


  • #7   12. aug 2011 Åh Dina en god omgang Carpacio, mums mums

  • #10   12. aug 2011 Jeg ændrede stort set intet.

    Mine råd ville være at bruge din sunde fornuft, og så holde ting som alkohol og røg på et minimum. Også hvis du f.eks ikke ryger, men dine venner ryger. Så undgå at stå i vindretningen..

    Ellers har jeg gjort fuldstændig som jeg plejer..

    Min teori er at det er vigtigst at moderen er glad og tilfreds, for det smitter af på barnet.. Og så skader det selvfølgelig aldrig at bruge sin sunde fornuft.

    jeg farvede f.eks ikke hår under graviditeten (men blander mig ikke om andre gør det en smule), men jeg fik da et glas champagne, både til jul, nytår og min nieces navngivningsfest for et par mdr siden..

    Alt med måde..


  • #11   12. aug 2011 Sådan noget helt fint tyndt skåret kalvekød med parmesan, olie, lidt citron salt og peber. Det smager fantastisk, kan også laves med rå tun. Men øh ja altså no go under en graviditet. Jeg har så syndet en enkelt gang eller to hehe

  • #12   12. aug 2011 Jeg jeg spiste stadig røde bøffer når jeg spiste bøffer.. jeg holdt mig bare væk fra ting som f.eks tatar (hvilket jeg normalt aldrig ville spise).
    Ligeledes spiste jeg også sushi, og andre gængse ting..


  • #14   12. aug 2011 Jamen Sushi er vel heller ikke noget problem?

    Jeg tror vidst at alle vælger at sortere lidt i rådene og så leve efter princippet "alt med måde".


  • #16   12. aug 2011 Jeg har intet ændret ved mine spisevaner overhovedet.

    Spiser både sushi, rødt kød (det burde jeg så slet ikke gøre, da min mave er virkelig dårlig til oksekød...) har drukket en Sommersby, og mange andre "farlige" ting. smiley


  • #17   12. aug 2011 Charlotte,
    nogle tror vist at sushi er forbudt. jeg har aldrig hørt det..
    Tænkte bare at det var værd at nævne..

    Min søster sorterede også i rådene. Hun drak f.eks champagne, til gengæld var hun religiøs og mængden af tun, så hun smed en kvart dåse tun ud om ugen.. Indtil ejg fortalte hende at det altså kun var de store tun, der udgjorde problemet..


  • #18   12. aug 2011 Dina-- Bare ærgerligt det ofte er dem der er bedst. *g*

  • #25   12. aug 2011 Åh jeg har aldrig drukket meget mælk, men det har da taget helt overhånd for mig under graviditeten, drikker mindst en liter hver dag. Åh sådan et glas iskoldt mælk.

    Ja altså jeg drikker absolut intet, men har spist carpacio. Har farvet mit hår to gange, men vasker mit tøj i neutralt. Og jeg kunne blive ved, jeg sortere i det og bruger min fornuft.


  • #26   12. aug 2011 Jeg spiste/spiser og drak hvad jrg har lyst til smiley

    Kunne dog aldrig drømme om at indtage alkohol under en graviditet.

    Og ja så husk gravitamin, jern og kalk hvis ikke du er mælkedrikker smiley


  • #27   12. aug 2011 Jeg spiser det som jeg plejer og tager gravitamin og jern. og ellers er alkohol et ''NO GO'' for mig :O)

  • #28   12. aug 2011 charlotte,
    jeg drak også minimum en liter mælk hver dag - nogle gange to!..

    drikker stadig mere mælk end normalt nu.. utroligt som kroppen selv ved hvad den har brug for!..


  • #29   12. aug 2011 ACS: Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste, de fleste kigger på mig som om jeg er åndsvag. Jeg kan også drikke to liter uden problemer nogle dage hehe

  • #30   12. aug 2011 Må tilslutte mig jer piger. Et glas Iskold mælk er sku noget af det bedste! Mums smiley

  • #31   13. aug 2011 Tak for hjælpen, jeg er lidt hysterisk;) men kun fordi jeg vil gøre ALT for vores barn udvikler sig ordenligt.
    Men puhaaa jeg har også fået den HELT store lyst til mælk siden jeg blev gravid:)
    syns det er dejligt at vores kroppe kan sige fra og til.
    Tak for hjælpen til vitamin pille, det var en store hjem ( jeg tager 4 fiske olie piller, 4 fiber piller, 4 hvidløgs piller, 2 alm vitamin piller, + aloe vera drik


  • #32   13. aug 2011 Jeg syns man gerne må være lidt hysterisk når det er første og desværre sidste barn, og passe godt på sig selv og barnet :)(jeg har ikke lavet noget om i min kost endnu) jeg er bare lykkelig for at jeg kunne blive gravid denne ene gang når halvdelen af min familie ikke kan blive det.


  • * Blyp  *
    * Blyp * Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #33   14. aug 2011 Du må ikke få for mange a-vitaminer.

    Jeg spiser Gravitamin, GraviKalk (da jeg ikke kommer op på en halv liter pr. dag), og Gravijern fra uge 10. Og GraviOmega smiley


  • #34   16. aug 2011 Jeg har taget alt de vitamin piller også inden jeg blev gravid fordi, jeg lider at altid at have betændelse i kroppen smiley

Kommentér på:
Hvad må man helst ikke spise????

Annonce