{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Graviditet hurtigt. Hvordan ? Læs mig. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har brug for lidt hjælp.

Igår aftes tog jeg to graviditetstest og de viste begge positivt. Tog dem fordi jeg ikke har fået min mens endnu.
Skal til læge i morgen for at have taget den endelige i morgen, så er meget spændt. Vil ikke glæde mig før jeg har fået det helt bekræftet.
Men har så et spørgsmål. Jeg har spist p-piller de sidste 8 til 9 år nu og så fik jeg kluder i at tage dem den ene dag, så ville lige holde en måneds pause.
Spørgsmålet lyder så på.

Hvordan kan jeg blive gravid på den ene måned, når jeg har taget p-piller i så mange år. Man plejer da at sige, der går, mindst et halvt år før der måske sker noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graviditet hurtigt. Hvordan ? Læs mig.
  • #1   14. okt 2008 har du ikke hørt om folk der er blevet gravide på p-piller.. de er ikke 100procent sikker og man kan blive gravid fra den dag man stopper ved nogen går der måske op til 2år før de bliver gravide.

  • #2   14. okt 2008
    det er forskelligt fra person til person


  • #3   14. okt 2008 Har jo holdt en pause på den måned så var ikke på p-piller. Men kan slet ikke forstå hvordan jeg kan blive gravid så hurtigt.
    Ja undskyld men er lidt forvirret. :o)


  • #4   14. okt 2008 Hvis du har taget to test og begge er positive, vil jeg da være den første til at sige tillykke! *g*

  • #6   14. okt 2008 Tak skal du have. :o)
    Men ved slet ikke om jeg skal tro på de test. men er meget meget spændt på at se hvad de siger hos lægen i morgen.
    Men synes selv jeg har haft små tegn på det. Har haft små kramper i maven, tisser oftere og er konstant træt.


  • #9   14. okt 2008 når du lægger pillerne får du jo ægløsning som du skal og så har i jo bare ramt det rigtige tidspunkt :o)

    og man siger jo at pillerne er ude af kroppen efter er det 1-2 døgn.... havde selv taget mine i små 3 år.... og blev selv hurtigt gravid


  • #10   14. okt 2008 Det må ca være to uger jeg er gået over. Men har ikke den prærcise dato.
    Kan lægen egentlig se det eller hvordan. Er ikke vand til at holde styr på hvornår jeg får mens fordi jeg jo bare har taget p-piller, så ved man jo hvornår man får det.


  • #12   14. okt 2008 lægen kan ikke se hvornår du sidst fik din mens... :O)

    men jeg vidste heller ikke hvornår jeg sidst havde min da jeg tog til lægen.... og jeg troede heller ikke rigtig på min test....

    men fik en scanning for at se hvor langt henne jeg var.... og kort efter fik jeg terminsscanningen...


  • #13   14. okt 2008 Anni A:

    Okay så lige meget hvad kan de se med tiden hvor langt man er henne. For må indrømme jeg har lidt dårlig samvigtighed over jeg ikke har styr på det når jeg nu måske er gravid.

    Må man egentlig tage hovedpine piller hvis man er gravid. Det er fordi jeg har blevet syg, men er blevet i tvivl om jeg må. Man læser jo altid på pakken at lægen skal sige god for det. ??

    Undskyld de mange spørgsmål, men er helt rundt på gulvet.


  • #14   14. okt 2008 ja de måler babys str hver gang :o) så der er intet at være nervøs for der :o)

    var selv i 10 uge uden at vide det da jeg tog til lægen... og scanningen ugen efter sagde at babys str svarede til uge 11 :O)

    du må gerne tage dem, men det skal være meget moderat..... har selv lidt meget af hoved og rygsmerter.... men tror kun jeg har taget 4 piller i alt.... og er i 26 uge nu :O)

    du skal da ikke undskylde :o) heller spørge end at være uvidende eller i tvivl


  • #15   14. okt 2008 Har bare ondt i hovedet på grund af forkølelse. Men har ikke ville tage piller efter jeg så svaret igår.

    Tak skal du have. Men regnede jo ikke lige med det svar igår på testen. Og det var jo ikke planlagt, men det kan det jo blive.


  • #16   14. okt 2008 Tusind tak for jeres svar. Men nu har jeg jo fået bekræftet at det kan lade sig gøre. Troede det jo ikke, og troede faktisk testen var næsten falsk fordi jeg ikke troede på det.

  • #17   14. okt 2008 det er min graviditet bestemt heller ikke :o) men vi havde snakket om at få et barn så der var ingen tvivl om at jeg skulle beholde :o)

    jeg har også meget ondt i hovedet og især i ryggen..... og mandag var jeg nødt til at tage tidligt hjem pga halsen værkede... og når først jeg er en smule syg får jeg endnu mere ondt i ryg og hofter... så var i et smerte helvede.... men jeg nærmer mig de sidste 3 mdr af min graviditet så jeg vil ikke tage piller mere... der står på (er det) kogdimagnyler at man ikke må tage dem de sidste 3 mdr....

    men har altid prøvet at klare mig uden at tage hovedpinepiller :o)


  • #18   14. okt 2008 Ja det er det. vi har også snakket om vi skulle have børn. Men ikke rigtig hvonår. Har kendt hinanden i seks år og hver gang man er sammen med familien sidder de jo og skubber til en hvorfor vi ikke snart skal have. Jeg har altid sagt at jeg aldrig skal have børn før jeg er 30 og er 23 nu. Så det bliver lidt før en beregnet. Men krydser virkelig fingre for at jeg er.
    Havde du også kvalme eller ??
    jeg har haft kvalme den sidste uge i små perioder med små opstød. Det plejer jeg aldrig at have. Har det som om jeg har tømmermænd når jeg får det. :o)


  • #19   14. okt 2008 jeg har så kun været sammen med min forlovede i knapt et år så vi er nok lidt hurtigt ude....
    men jeg har altid sagt at jeg for guds skyld aldrig skulle have børn ;o) og det skal jeg så alligevel nu :o)
    men hvorfor vente til du er 30? en graviditet er mere sikker jo yngre man er (forstå mig nu ret ;o) )

    ja jeg havde meget kvalme indtil uge 12 eller 13.... fik det sjovt nok først efter jeg fandt ud af at den var hjemme ;o)


  • #20   14. okt 2008 Okay for har det som om jeg skal kaste op også bare nu når jeg sidder her og skriver.
    Jeg er typen der går op i arbejde og har altid haft det sådan at børn er søde, så længe de ikke er mine. Hvis du forstår.
    Regnede mere med jeg skulle gå efter et chef job og holde pæne middager for vores venner. Er i familie med mange der selv er ehvervsdrivende, så regende med jeg skulle den vej, men det må jo vente lidt, hvis nu jeg er.



  • #21   14. okt 2008 havde det selv på samme måde.... :o)
    he he ja det må man jo sige :o) men tror nu du får nok mellem hænderne hvis du nu er gravid ;o)
    har altid været fuld af energi og frisk på alt.... og nu hvor jeg arbejder i en vuggestue har jeg bare absolut ingen energi, vi er minimum 2 pædagoger til 4-5 børn ;o)
    så det er jo ikke vildt meget jeg skal lave men det tære meget på kræfterne og energien :O)


  • #22   14. okt 2008 jeg er tidligere blevet gravid mens jeg var på p-piller og havde min mens smiley så det kan skam sagtens lade sig gøre smiley

    tiillykke med det! smiley


  • #23   14. okt 2008 jeg har taget p piller fra jeg var 11 og er næsten 22 og stoppede en januar og marts var jeg gravid

  • #24   14. okt 2008 Anni A:
    Så har du jo også fuldstændig styr på det med børn. :o) Hvor jeg f.eks bare så fuldstændig uviden. Men ved da man kan få sødt baby tøj :o)

    M T - termin den 10/2 - 09 Og Patricia T:
    Tak for jeres svar. Det hele begynder at give lidt mere mening.





  • #25   14. okt 2008 Anni A:
    Hvor er du egentlig fra på sydsjælland ??


  • #26   14. okt 2008 Det lyder godt nok lidt vildt, men du/I har åbenbart haft alle odsene med jer, hvis man kan sige sådan... Hvad siger din kæreste til det?

  • #27   14. okt 2008 Jeg fortalte ham jo at jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke havde fået min mens endnu, så ville købe en test. Da jeg tog den og så der var to streger, fløj jeg ud til ham for at spørge om han så det samme som jeg. Så begyndte vi bare at smile til hinanden, så vi viste begge hvad vi ville hvis nu den er sand :o)

  • #28   15. okt 2008 Tak skal du have. Må indrømme at jeg også regner meget med det, men er bare bange for at få noget andet at vide hos lægen.

    Det er nok ca en måned og en uge siden.

    ja det er dejligt at have sådan et forhold, når det nu ikke helt var planlagt.


  • Neja J
    Neja J Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 15
    #29   15. okt 2008 Ja, man kan sagtens blive gravid lige vupti!!;O)
    Det blev jeg!! Glemte mine en dag.... Så var jeg gravid....
    Så det kan man sagtens....


  • #30   15. okt 2008 Okay så jeg kan faktisk godt være længere henne end jeg tror, hvis jeg nu er blevet gravid i det mellemrum hvor jeg glemte at tage mine p-piller. Havde godt nok en meget lille blødning, men går da ud fra det var en provokeret mens. ??

  • #31   15. okt 2008 Trine B :
    jeg er skam også kun i vuggestuen for at få et positivt syn på børn... har nemlig kun haft negative oplevelser med andres børn.... :o)

    kæresten og jeg er næsten lige flyttet til Næstved :o)


  • #32   15. okt 2008 Hej trine b.. har du været ved lægen ? jeg starter med et stille tillykke, og hvor er det dejligt at i ved hvad i vil. og jeg tror at det er generalt at man ikke tror på de købetests, jeg ville så gerne tro på den, og gud de penge jeg brugte på graviditets teste.. for så var den lidt utydlig, men så skal man jo tage en nogle dage efter.. og min forlovede , ih han var da glad, men ville nu lige vente til jeg havde været ved lægen smiley haha, så jeg suste også til lægen dagen efter at jeg var gået en dag over og testet positiv (dog svagt) i 6 dage tror jeg .. det var så planlagt. men kom lige med en opdatering "":) jeg venter spændt.

  • #33   15. okt 2008 Maiken:
    Tak skal du have. :o)

    Kommer næsten lige fra lægen. JEG ER GRAVID. Ved slet ikke hvad jeg skal sige, tænke og gøre. :o) Det er godt nok en underlig tanke. Det tog min mor og far flere år før jeg ville komme til verden, så troede faktisk jeg også ville have lidt svært ved at blive gravid. Men der skulle ikke andet en måned uden p-piller til.


  • #34   15. okt 2008 Tusind tak..
    Er bare helt forvirret.
    Ved ikke engang hvor langt jeg er henne. Kan ikke huske præcis hvonår jeg havde min mens. øv altså.


  • #35   15. okt 2008 mange gange tillykke, kan du ikke tælle tilbage ? sådan ca hvornår du havde mens ?

  • #36   15. okt 2008 endnu engang tillykke! smiley
    de skal nok finde ud af hvor langt du er henne..jeg havde heller ingen anelse og kunne ikke huske hvornår jeg sidst havde blødt..det viste sig så at jeg var 8 uger henne da jeg fandt ud af at jeg var gravid..


  • #37   15. okt 2008 Tillykke :O)
    men du får nok en scanning der skal fortælle dig hvor langt du er henne smiley de skal jo vide hvornår du skal have nakkefoldscanningen :o)


  • #38   15. okt 2008 Endnu enang tillykke, hvor er det da en dejlig overraskelse for jer :o)

    Hvis du overhovedet ikke kan huske din sidste mens, sender de dig nok til scanning (som nogen af de andre også har nævnt) Det blev jeg sendt til da jeg ikke har haft min mens i 2 år, havde de jo ikke noget at gå ud fra. Til den scanning viste det sig så at jeg var 9 uger henne :o)


  • #39   15. okt 2008 engang*

Kommentér på:
Graviditet hurtigt. Hvordan ? Læs mig.

Annonce