{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

sund mad {{forumTopicSubject}}

er der nogle der har nogle gode råd til kost når man helst ikke må tage for meget på under graviditeten?

Jeg vejede lidt for meget før jeg blev gravid og har allerede taget 3kg på i løbet af de første 10 uger. Jeg spiser nok for meget i løbet af dagen da jeg bliver skidt hvis ikke jeg jævnligt spiser.

Jeg har prøvet med en masse gulerødder Men jeg syntes ikke rigtig jeg føler mig ordenlig mæt på dem ret længe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sund mad
  • #1   15. feb 2012 altså hvis jeg skal være ærlig så skal man ikk være på slank eller passe på fordi man skal huske bebs skal have det den har brug for..

    Man skal selvfølgelig ikk leve af junk. men altså man skal spise når man er sulten og så er det bare at spise godt så som grønsager - kød osv. man skal faktisk ikk prøve at slanke sig.. om man er heldig at tage lidt på eller uheldig at tage meget på. den med vægten skal man ikk tænke på som sådan..

    sådan fik jeg at vide - da jeg var bange for at ligne en hval og veje 200kg.


  • #2   15. feb 2012 Spis bare groft, grønt, sundt fedt

  • #4   15. feb 2012 det var lægen der anbefalede mig og passe på med og tage for meget på da jeg havde svangerskabsforgiftning sidst og det mente hun kunne have noget med vægten og gøre. Jo højere vægt jo større chance, og jeg vejede 10kg mere denne gang jeg blev gravid som sidst.

    Jeg forventer heller ikke nogen slankekur gennem graviditeten, ville bare gerne prøve begrænse de overflødige kg en smule hvis det var muligt.

    Jeg har fået af vide bebs nok skal tage hvad den har brug for, så længe det kan tages fra mig.


  • #5   16. feb 2012 Jeg passer overhovedet ikke på i min graviditet - jeg er stoppet med at ryge og drikke alkohol, og så vil jeg gerne have det lidt godt når jeg er gravid. Jeg har taget 18 kilo på, og ja .. det er bare ærgeligt, de ryger af når jeg ik er gravid mere.
    Vil ikke gøre det til en træls ting at være gravid - men hygge mig med det jeg har lyst til smiley


  • #6   16. feb 2012 nu ser du heller ikke ud til og være så stor i forvejen, så ser jeg heller ingen grund til og passe på hele tiden, Men når man nu allerede vejer lidt for meget fra start må man godt lige passe lidt på.

    Mit bmi lå på 30 da jeg var ved første lægebesøg i uge 9+4 og der havde jeg allerede lagt de første 3kg til i graviditeten.


  • #8   16. feb 2012 Ja det er lige det jeg mener:)

  • #9   16. feb 2012 Ååh, det er så svært.

    Hvad med sådan noget som fedtreduceret græsk yoghurt? det spiste jeg som en slags mellemmåltid med frisk frugt og musli.

    jeg spiste rigtig meget og hele tiden og tog også 19 kg på, selvom jeg i forvejen havde en bmi på 28.

    Har smidt det hele igen, men med sådan en kæmpe gravid made, er man stadig meget påvirket på maveskindet bagefter.

    Kan din læge eller JM ikke evt. give dig nogle decideret råd til hvad du skal spise?


  • #10   17. feb 2012 jeg har ikke været til jordmoder endnu Men lægen anbefalede en masse gulerødder. Jeg kan også godt lide gulerødder, Men syntes bare ikke jeg føler mig særlig mæt på dem.

  • #11   17. feb 2012 Anonym,
    gulerødder er fine til en vis grænse. Men du bør ikke leve udelukkende af dem, da alle rodfrugter har en del sukker i, og i særdeleshed gulerødder. Det er jo derfor de er så søde smiley


  • #12   17. feb 2012 nej jeg lever absolute heller ikke kun af dem, bruger dem mellem hovedmåltiderne for ikke og fristes af andre søde sager.

Kommentér på:
sund mad

Annonce