{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

fortælle det til chefen. {{forumTopicSubject}}

hvordan har i fortalt jeres chef at i var gravide?

Jeg har en meget dårlig oplevelse fra min sidste graviditet med og fortælle det da cheferne ikke just var lige så glade for det som jeg selv var, så det med og tale om min graviditet var nærmest et tabu, og det var et rent mareridt hver gang jeg skulle have fri til noget omkring graviditeten og jeg skulle have det sagt.

Så denne gang har jeg endnu ikke fået noget sagt til arbejdet omkring graviditeten og jeg er i uge 13+2 nu så jeg burde jo snart sige noget. Men sagen er den at jeg er virkelig nervøs for det ikke skal blive taget godt imod og jeg har det virkeligt svært ved og få det sagt.

Uanset Hvordan jeg formulere mig når jeg går herhjemme, så syntes jeg det lyder helt forkert når jeg siger det højt for mig selv. Kender i det?

Jeg vil nok bare gerne være den gode medarbejder som passer mit job! Det med og spørge fri har jeg aldrig været god til uden og komme med en begrundelse hvorfor jeg skulle have fri, trods det det ikke kommer chefen ved hvad jeg evt skal have fri til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortælle det til chefen.
  • #2   27. feb 2012 jeg er nok ikke et særlig opmuntrende eksempel.. meen..
    Jeg sagde det bare som det var at jeg var gravid og havde ca termin i starten af april.. smiley
    Så gik der et par måneder også blev jeg fyret.. :S


  • #3   27. feb 2012 Jeg sagde det bare. Der er jo ikke andet at gøre. Det er muligvis ikke det fedeste, men de skal jo vide det. Ellers må du vente til man ikke kan skjule det længere, også må du sige det der.

  • #4   27. feb 2012 du skal f det sagt - det er ikke godt for barnet at du trækker det ud ... din nervøsitet for at sige det kan barnet mærke

  • #5   27. feb 2012 altså jeg vil gerne have det overstået. Tænkte bare om der var nogle der havde nogle gode måder og fortælle det på, evt en lidt sjov måde så det ikke bare blev den samme kedelige sætning "jeg er gravid..."

    sidst arbejdede jeg indenfor landbrug, hvor jeg arbejdede med avl. Der sagde jeg vil chefen at jeg altså blev nød til og have fri den og den dag, fordi jeg selv skulle ind til en drægtigheds scanning, men den passer sig ikke så godt ind længere nu.


  • #6   27. feb 2012 Der er jo ikke så magen kreative måder at sige det på når det er arbejdspladsen der skal vide det. Med mindre du vil dukke op med en gave eller lægge en sut i køleskabet eller lignende. smiley

  • #7   27. feb 2012 ej den med kagen er ellers lidt sjov? Men det kræver jo man har den indført:)

    vi skal have personalemøde midt i marts, Men er det det rigtige tidspunkt og sige det på eller bør man sige det til chefen alene først?

    Jeg havde tænkt lidt og sige det til kollegaerne der? Der plejer vi have sådan en runde hvor vi fortæller lige fra hjertet hvad vi har lyst til og dele med de andre som vi ellers ikke får snakket om når vi mødes engang i ugen.


  • #8   27. feb 2012 Jeg ville helt sikkert sige det til chefen først.

  • #9   27. feb 2012 En af mine ansatte kom med den glædelige nyhed i sidste uge, ønskede hende stort tillykke og vi snakkede om terminen osv. Ku se hun havde det rigtig dårligt med at fortælle det. Men blev rigtig glad på hendes vejne og ku aldrig som leder finde på at blive negativ over en graviditet.

Kommentér på:
fortælle det til chefen.

Annonce