{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

Emma... B
Emma... B
Tilmeldt:
6. jan 2010
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50

Unge mødre - søger råd. {{forumTopicSubject}}

Jeg lånte lige min søsters profil, til at snuse lidt rundt herinde, og forhåbentlig få svar på nogle af de mange spørgsmål jeg render rundt med.

For omkring 14 dage siden, drømte jeg en drøm, jeg aldrig før har drømt. Normalt ser jeg aldrig drømme som noget symbol, eller generalt nogen betydning - men denne gang var det anderledes.
Jeg drømte at jeg lige havde født, jeg sad med mit 'barn' i armene, og med tårer i øjnene sagde jeg til min mor "Jeg har aldrig i mit liv, troet at man kunne holde så meget af et menneske, som jeg gør nu". Der vågnede jeg så, og før første gang i omkring et år var jeg glad da jeg vågnede.

Jeg tænkte ikke direkte mere over drømmen, andet end den følelse jeg havde i min drøm, den der fantastiske følelse, af at elske et menneske SÅ højt.

Men jeg på et tidspunkt stoppede jeg op, tænkte over at jeg var begyndt at ændre mig.

Jeg drikker 3x75ml vand om dagen, og jeg er konstant tørstig - den eneste grund til jeg ikke drikker mere er, at det ikke er sundt for kroppen.
Jeg render på wc hver 20min, grunden er jo også at jeg drikker så meget vand.

Jeg bliver utrolig hurtig sur, når jeg er hjemme, egentlig uden grund, men når jeg er ude - bl.a. fitness er jeg SÅ lykkelig.

Jeg kan græde af det mindste, i fredags skulle jeg have vindruer med hjem fra arbejde, jeg betalte dem, og så skulle min mor give mig penge da jeg kom hjem. Min søster der er elev i den butik jeg er i, siger til min mor at de kostede 25kr i det hele (de kostede 44kr) jeg fik så de 25kr - min mor vidste jo ikke anderledes. Normalt ville jeg ikke reagere overhovedet på dette, jeg har skam penge nok. Men denne gang græd jeg. :-S

Jeg har utrolig træng til at spise havregryn - som jeg normalt ikke ville spise - men jeg spiser det UDEN sukker, jeg kan slet ikke have den der søde smag - også MEGET underligt.

Jeg stoppede med p-pillerne i onsdags - normalt plejer jeg at få min mens i løbet af natten til fredag. Men jeg har endnu ikke fået den, andet end at jeg plet bløder - normalt er jeg nødt til at gå med både bind og tampon, for ikke at bløde igennem.

Jeg køber så en test imorgen, for at se om der er liv i maven, eller om det er ren indbildning.

Jeg er 16år nu, og fylder 17 her d. 24. Min kæreste er 21år, og sammen har vi et fantastisk forhold. Vi ved begge hvad det kræver at have med børn at gøre. Selvfølgelig ikke at have barn, men vi har begge meget med børn at gøre i hverdagen. Hans mor er dagpleje mor derhjemme, min mor er også dagplejemor - hvor hun har to handicappede børn. Min kæreste er samtidig igang med sin uddannelse til pædagog.

Hvordan reagerede jeres omgangskreds, på at i blev forældre (hvis I er unge)?
Hvordan reagerede jeres forældre?
Så læger og sygeplejsker ned på jer?
Er det hårdt med kommunen?

Jeg ved at det er forskelligt fra sted til sted, jeg har bare lige behov for at høre jeres oplevelser med det. smiley
- Fortsæt god søndag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge mødre - søger råd.
  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #1   11. mar 2012 Mette: Jeg smed ikke p-pillerne - det er menstruation pause. Jeg tænker slet ikke på at blive gravid overhovedet, jeg er fuldt ud koncentreret i min uddannelse. Men hvis jeg er gravid, er der også at finde ud af det tidligere end om nogle uger.

  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #2   11. mar 2012 Jeg kan godt se nu, at det var forkert formuleret. Men hvorfor jeg skriver det her emne - det er faktisk et godt spørgsmål. Det kan godt være at det er ren indbildning, men fordi jeg netop er SÅ fokuseret på min uddannelse, er jeg også nødt til at lave andre planer.
    Jeg har siden jeg var 4år vidst hvad jeg skulle være, og jeg har kæmpet for det lige siden - jeg ved 100% hvordan jeg skal nå dertil, så derfor er jeg også nødt til at vide det tidligt, hvis jeg er gravid, fordi jeg vil have svært ved at fungere hvis jeg finder ud af det senere. Jeg ønsker ikke at blive gravid, men hvis jeg er det - så er det den retning mit liv skal tage.


  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #3   11. mar 2012 Åh, gider I da lige at slappe af... Hun skal da have lov til at spørge om noget, uden at blive angrebet... TYPISK bg, det her...

    Trådstarter: Tag du en test i morgen, og så tag den derfra.. smiley


  • #4   11. mar 2012 Ja tag en test smiley ikke andet kan give svar... MEN skulle den være negativ så synes jeg det er super godt at du går efter uddanelse først.

  • #5   11. mar 2012 Vil gerne svar på det som du vil vide.

    Hvordan reagerede jeres omgangskreds, på at i blev forældre (hvis I er unge)?
    Jeg bar 18 da jeg blev gravid og kæresten var 16. De fleste venner syntes det var rigtig dumtog snakkede faktisk dårlig om os. Bag vores ryg. Jeg har kun en veninde som jeg stadig snakker med, kæresten har 2 han stadig snakker med.

    Hvordan reagerede jeres forældre?
    Min mor blev glad på vores vegne,min far sagde ikke så meget og kærestens mor var skeptiske til at starte med, men blev bedreed tiden.

    Så læger og sygeplejsker ned på jer? Følte ikke at jeg blev set ned på af dem.

    Er det hårdt med kommunen?
    Vi har ingen problemer haft med kommune. Aldrig haft kontakt med andre end sundhedsplejesken.


  • #6   11. mar 2012 Synes godt nok, I er grove! Pigebarnet spørger for at søge råd - det er sgu modigt gjort herinde!

    Og jeg misforstod ikke det med at hun holdt p-pille-pause i onsdags og ikke stoppede på dem for at blive gravid, så måske andre skulle læse indlægget igen i stedet for med det samme at mene, at det er ts, der er galt på den.

    Ts: ja, ta du en test i morgen tidlig. Det KAN være du er gravid, men det kan altså også være så meget andet smiley synes det er fint du tænker over det, og synes det er forståeligt du gerne vil vide med det samme, om der er liv eller ej..


  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #7   11. mar 2012 Jeg synes bare det er utrolig mærkeligt at min menstruation udebliver, den har været regelmæssig i 5år, den er aldrig udeblevet - det er også grunden til at jeg er meget usikker på det. Men jeg tror ikke på at jeg er gravid, fordi det alligevel ikke føltes sådan, andet end at jeg er anderledes end jeg plejer at være.

  • #8   11. mar 2012 hej..

    jeg synes du skal tage tl lægen i morgen og få taget en test. for hvis den er negativ, synes jeg du skal blive tjekket for sukkersyge. for man kan nemlig godt svinge i humøret når man har sukkersyge. det gør min datter i hvart fald. hvis hendes blodsukker ikke ligger rigtigt..

    håber på en update


  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #9   11. mar 2012 Kristina: Hvor er jeg glad for du skrev, har fuldstændig glemt sukkersyge. :-S Der har jeg så også tre af de symptomer tørst, hyppig vandladning og træthed...

  • #10   11. mar 2012 Det KAN have været din drøm der har påvirket din krop, så tror sagtens du kan slappe af og tænke på din uddannelse. smiley

    Jeg blev selv mor som 18 årig kort før jeg blev 19, og min mor var rasende over det, og jeg var en dum unge der "sked" på alt hvad hun havde prøvet at give mig med i "rygsækken"
    Min far var heller ikke synderlig begrejstret for det, men han tog sig dog tid til at stille alle de praktiske spørgsmål.

    Af venner og veninder var der mange der faldt fra, men de var faldet fra under alle omstændigheder, fordi de var meget mere til fest og farver end jeg var.

    Med min søn som jeg fødte som 20 årig blev min mor igen meget negativ.
    Men denne gang blev far glad og det samme gjorde mine svigerforældre på trods af vi ikke havde været sammen ret længe.

    Det er svært at sige hvordan venner og familie vil reagere, for det kommer meget an på det forhold man har til hinanden, mine tætteste venner og veninder er der stadig, og vi snakker stadig meget.
    Og familien har været "tvunget" til at acceptere mine valg for de har ikke haft mulighed for at påvirke mine valg lige omkring mine børn.

    Sidder selv nu som mor til snart 2 (igen) (vores søn er en engel nu) og er igang med en 2 årig hf.
    Og jeg må da indrømme, at jo det ville klart være nemmere at tage en uddannelse uden børn at tænke på, MEN for mit vedkomne har min datter været det skub jeg havde brug for, til at tage mig sammen til at fuldføre en uddannelse.


  • #11   11. mar 2012 emma: det var så lidt. bare få det tjekket.. bliver selv tjekket for det. ford mange i min familie har det. og vores prinsesse os har det.

  • #12   11. mar 2012 Tja jeg kan desværre ikke svare dig men det lyder da underligt din mens ikke er normal som den plejer. Men ja tag en test og husk at opdatere....

    Og jeg forstod udemærket godt hvad du mente med at stoppe med p-pillerne at det var din mens pause....


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #13   11. mar 2012 Ud over sukkersyge er der også urinvejsinfektion.

    Den giver de samme symptomer som sukkersyge . Enorme vandladninger, stor tørst, ændringer i sindet.


  • #14   12. mar 2012 Åh'ha BG .. typisk man med det samme dømmer og hakker ned - JESUS altså, slå nu koldt vand i blodet og lad den stakkels pige spørge til råds herinde!!

    Trådstarter - Ta en test og så ta den derfra smiley Du virker moden af en på 16 at være, så er sikker på at du nok skal være fornuftig og lytte til dig selv såfremt du er gravid smiley

    kom med update, når du har taget testen smiley


  • #15   12. mar 2012 Det er sådan at nå man smider p piller. Så afhænge hvor længe(år) man tager dem, skal kropppens til finde ud cyklus selv. Og der kan godt gå et stykke tid før den normalt, der kan også være andre ting som spiller ind af mens udebliver, som stresse, vægt tab, taget meget på vægt.. Så tag test og uanset hvad så ring snak med lægen. Som nogen skrev sukker syg kunne det også værre. Det også være du mangler vitamine eller jern.

    Jeg håber ikke du gravid, ikke noget i mod, men fordi du gerne vil din uddannelse så meget. Håber du får den først.


    Men bliver nød til spørge hvad årsagen er til du stoppe p piller ????


  • #16   12. mar 2012 Hov undskyld kan læse du ikke smidt p piller. Jamen som sagt tag test. Og ring til lægen der kan spille mange ting. Have selv tre månede uden mens ( var på ppiller)og lægen teste og teste mig for jeg gravid. Ind til kom ind hos min gammel lægen og siger har ikke tabt, jo 12 kg...... Nåååå så har forklaring på hvorfor din mens udeblev, den kommer igen nå kommer finder ud af det, og får styr på cyklus

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #17   13. mar 2012 Er der en update? smiley

  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #18   13. mar 2012 Var ved lægen igår, og lægen siger at min mens udebliver fordi jeg er begyndt i fitness. Hun mener at jeg bruger min krop anderledes, og derfor reagere min krop som den gør. Jeg sagde til hende at jeg ikke troede på det hun sagde, fordi jeg altid har været i god fysisk form, jeg har bl.a. gået til både spring og rytme gymnastik på højt plan, så har jeg selv været instruktør på mange hold, så løb jeg hver anden dag 7km, og er generalt meget aktiv.

    Så at det er fordi jeg er begyndt i fitness tror jeg ikke på, det gør jo ikke den store forskel om man løber på en løbebånd, eller om man løber rundt i en hal.


  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #19   13. mar 2012 Så har jeg også været springrytter på M plan, så det virker meget mærkeligt.

  • Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #20   13. mar 2012 Ingen undersøgelser, og ikke en ny tid så vi kunne se om det var blevet anderledes..

Kommentér på:
Unge mødre - søger råd.

Annonce