{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unge mødre
  • #1   23. nov 2010 personligt kan man ikke bedømme på alder om man kan klare rollen som mor eller far så synes det er forkasteligt hvis de ikke får lov at prøve, alle skal ha en chance men ødelægger de det så, så skal man heller ikke trække den for længe for barnets skyld.

  • #2   23. nov 2010 Blev vred på hende Juki eller hvad hun hed da hun sagde at et barn kun bør anbringes udenfor hjemmet hvis der er vold, eller seksuelt misbrug.. Der beviste hun overfor mig hvor umoden hun var! Puha.. smiley

  • #3   23. nov 2010
    Nu var det bare ikke de kvikkeste piger/familier der lige blev vist frem :s
    Tror bestemt ikke børn bliver fjernet udelukkende pga alder ..

    Men som hende den ene's sag handlede om, var kontakt/øjenkontakt til hendes barn, og det jo noget af det vigtigste for et spædbarn ..
    Så det har jo ikke kun noget med alderen at gøre, men selvfølgelig er der mere ops på så unge mødre ..


  • #4   24. nov 2010 børn skal bare ikke ha børn.

    så ikke programmet men jeg synes det er i orden hvis moderen får lov til at give det en chance for at bevise hun kan. og hvis ikke, jamen så bliver barnet fjernet.


  • #5   24. nov 2010 Ja der er de unge mødre som vokser med opgaven også er der dem som ikke gør.

    I vores lille by er der også en pige på 14 år som for ca. 1 år siden fik en søn, hun er efter min mening ikke rigtig vokset med opgaven og det er næsten altid hendes mor som man ser med barnet..

    Men syntes da alle bør have en chance for at vise om de kan elller ikke kan magte det, men syntes det skal forgå på en "institution" som f.eks. sådan et sted hvor Hanna fra de unge mødre starter hendes liv med hendes datter.

    For må så også sige der findes for "gamle" forældre, hvilket jeg også kender til et par stykker af, de har levet for længe "alene" og har været vantil at kunne gøre hvad de syntes, nu er det så bare med et barn på slæb eller som skal passes fordi der lige er noget som er mere "interessant"



  • #6   24. nov 2010 børn blever ikk fjernet uden grund! jeg er ung og vært det igemmen! enten fik jeg min søn med hjem eller ikk! jeg kom et sted hen til min søn var 6 mdr jeg skulle bevise jeg ku ! og jeg fik ham med hjem! det min mening! har selv stået i det!

  • #7   24. nov 2010 Jeg har selv en veninde der har fået fjernet hendes barn, hun var bestemt ikke umoden, hun fik ikke engang lov til at komme på mødrehjem eller få støtte i hjemmet..

    Hun boede hjemem hos sin mor ja, men det er der så mange unge mødre der gør..

    Nu kan hun istedet "nøjes" med at se sit barn i 2 timer 1 gang om ugen..


  • #8   24. nov 2010 Tanja, der var jo nok nået hun ikke kunne .
    Det jo ikke nok at være moden og kunne give sit barn mad og skifte en ble.

    Et barn har brug for en masse nogle mennesker ikke kan gi, når man bliver mor må man ligge sine egne behov til sidst og barnets først og der er der mange der ikke kan osv ..


  • #9   24. nov 2010 » Anna Faustina J - Hun kunne lige så meget som en mor der bor selv kunne.. Hun lagde ikke sine egne behov til side.. Det er kommunen der har fejlet og vil ikke indrømme det, og jo det sker

  • #10   24. nov 2010 Ja okay, men det kan godt være kommunen kan fejle, men der er også bare nogle mennesker der ikke bør have ansvaret for et barn.
    & det kan måske være svært at se hvis det er en selv, eller en af sine nærmeste ..


  • #11   24. nov 2010 Anna Faustina J - Det er ikke særlig svært at se hun godt kunen tage ansvar, det er nemlig hende der står for at lave mad, vaske tøj og gennerelt holde lejligheden fin derhjemme.. Hendes mor giver hende penge til at handle, thats it..

    At kommunen så ikke engang gider sende hende på et hjem, men 2 uger før fødsel siger "du må ikke have barnet" uden så meget som at ha været hjemme at se deres lejlighed og hvordan de bor derhjemme kan jo ikke passe nogen steder henne


  • #12   24. nov 2010
    LÆS NU HVAD JEG SKRIVER, det handler ikke kun om ansvar, bleskift, rent hjem osv..

    Du skrev før hun ingen chance fik, nu skriver du at det var 2 uger efter fødslen de tog hendes barn ..

    Der skal desværre ikke ret lang tid til at ødelægge et barn, og deres første mdr er meget afgørende for deres fremtid ..
    Så jeg synes det fik når kommunen skrider hurtigt ind.

    Man kan ikke bare få chancer og chancer når det handler om børn, for det går ud over børnene ..

    Siger jo ikke din veninde ikke kunne være mor, men jeg tror simpelthen ikke de tager et par for ingen ting ..


  • #13   24. nov 2010 ja der er desværre tilfælde hvor kommunen handler forkert jeg "mistede" min store datter i 2½år hvor hun boede hos mine forældre (netværksfamilie) grundet kommune fejl efter 1år indså de fejlen, dog uden at skrive det ned da de ved jeg ville gå rettens vej så, det tog yderligere 1½år at få hende hjem trods de havde erkendt fejlen.

  • #14   24. nov 2010 » Anna Faustina J - Prøv nu at hør, kommunen har IKKE været hjemme og se hvordan hun er overhovedet, de har baseret det på en der kendte hende flere år tilbage der havde et horn i siden på hende..

    Det er muligt du syntes det er fint, men så er det fordi du ikke selv har stået i sådan en situation eller kender nogen der er blevet uretfærdigt behandlet..

    Et par? hvad snakker du om?


  • #15   24. nov 2010 Sorry, der skulle stå BARN og ikke par ..

    Ved udemærket hvordan det er når kommunen blander sig ..
    & det kan da nemt være de begår fejl, men tror stadig på man ikke fjerner børn uden grund ..

    Især fordi man ser mange børn der burde være blevet fjernet, som ikke bliver det ..


  • #16   24. nov 2010 anna faustina:: tanja skriver at hende veninde fik at vide 2 uger FØR fødslen at hun ikke måtte beholde barnet...altså har hun åbenbart ikke fået en chance....selvfølgelig er man nok mere obs på unge mødre men synes de skal ha en chance på den ene og anden måde og ikke bare ha at vide mens de er gravid at når de har født bliver barnet fjernet....der er også nogle på og derefter der aldrig burde ha børn så synes ikke helt man kun kan basere det på alder...mange klarer det sgu rigtig flot...de første 3 måneder er de vigtigste i et barns liv men synes stadig man skal ha en chance, så må folk jo på hjem og bo eller få opsyn hjemme...børn skal ikke fjernes uden grund...skal sgu mere fokusere på hjem hvor der er brug for det

Kommentér på:
unge mødre

Annonce