1.236 visninger
|
Oprettet:
unge mødre {{forumTopicSubject}}
sidder og ser qtv som handler om unge mødre der får tvangsfjernet deres børn...alle af den begrundelse de er for unge...de har alle støtte og opbakning i hjemmet, hvad er jeres holdning til dette?
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Nu var det bare ikke de kvikkeste piger/familier der lige blev vist frem :s
Tror bestemt ikke børn bliver fjernet udelukkende pga alder ..
Men som hende den ene's sag handlede om, var kontakt/øjenkontakt til hendes barn, og det jo noget af det vigtigste for et spædbarn ..
Så det har jo ikke kun noget med alderen at gøre, men selvfølgelig er der mere ops på så unge mødre ..
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
så ikke programmet men jeg synes det er i orden hvis moderen får lov til at give det en chance for at bevise hun kan. og hvis ikke, jamen så bliver barnet fjernet.
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 61 Svar: 818
I vores lille by er der også en pige på 14 år som for ca. 1 år siden fik en søn, hun er efter min mening ikke rigtig vokset med opgaven og det er næsten altid hendes mor som man ser med barnet..
Men syntes da alle bør have en chance for at vise om de kan elller ikke kan magte det, men syntes det skal forgå på en "institution" som f.eks. sådan et sted hvor Hanna fra de unge mødre starter hendes liv med hendes datter.
For må så også sige der findes for "gamle" forældre, hvilket jeg også kender til et par stykker af, de har levet for længe "alene" og har været vantil at kunne gøre hvad de syntes, nu er det så bare med et barn på slæb eller som skal passes fordi der lige er noget som er mere "interessant"
nov 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 87 Svar: 315
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Hun boede hjemem hos sin mor ja, men det er der så mange unge mødre der gør..
Nu kan hun istedet "nøjes" med at se sit barn i 2 timer 1 gang om ugen..
jun 2008
Det jo ikke nok at være moden og kunne give sit barn mad og skifte en ble.
Et barn har brug for en masse nogle mennesker ikke kan gi, når man bliver mor må man ligge sine egne behov til sidst og barnets først og der er der mange der ikke kan osv ..
mar 2008
jun 2008
& det kan måske være svært at se hvis det er en selv, eller en af sine nærmeste ..
mar 2008
At kommunen så ikke engang gider sende hende på et hjem, men 2 uger før fødsel siger "du må ikke have barnet" uden så meget som at ha været hjemme at se deres lejlighed og hvordan de bor derhjemme kan jo ikke passe nogen steder henne
jun 2008
LÆS NU HVAD JEG SKRIVER, det handler ikke kun om ansvar, bleskift, rent hjem osv..
Du skrev før hun ingen chance fik, nu skriver du at det var 2 uger efter fødslen de tog hendes barn ..
Der skal desværre ikke ret lang tid til at ødelægge et barn, og deres første mdr er meget afgørende for deres fremtid ..
Så jeg synes det fik når kommunen skrider hurtigt ind.
Man kan ikke bare få chancer og chancer når det handler om børn, for det går ud over børnene ..
Siger jo ikke din veninde ikke kunne være mor, men jeg tror simpelthen ikke de tager et par for ingen ting ..
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
mar 2008
Det er muligt du syntes det er fint, men så er det fordi du ikke selv har stået i sådan en situation eller kender nogen der er blevet uretfærdigt behandlet..
Et par? hvad snakker du om?
jun 2008
Ved udemærket hvordan det er når kommunen blander sig ..
& det kan da nemt være de begår fejl, men tror stadig på man ikke fjerner børn uden grund ..
Især fordi man ser mange børn der burde være blevet fjernet, som ikke bliver det ..
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
unge mødre