{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange børn skal I have?
  • #1   19. feb 2013 Vil rigtig gerne have 4 hvis helbredet tillader det.. smiley har selv 2 brødre, en lille og en tvilling, og de har altid haft noget sammen, og har det stadig, som jeg ikke har været en del af på samme måde, har altis ønsket mig en søster også. så håber lidt på 2 af hver smiley

  • #2   19. feb 2013 jeg har altid ønsket mig 2 og det har jeg nu, to skønne under og så endda en af hver så jeg er meget lykkelig,,,
    men selvfølgelig ville jeg syntes det ville være hyggeligt med en mere når de to vi har bliver noget større,, kunne sagtens vente 10 år men når det så er sagt så skal vi ikke have flere kæresten er steriliseret og jeg har en del problemer med kraftige mennestrationer så om max 2 år vil jeg også være steril


  • #3   19. feb 2013 Mit ønske var at få to børn. Det har jeg nu. En pige og en dreng - og de er jo bare fantastiske. Men jeg har bare ikke den følelse, at jeg ikke skal have flere børn. Det kan sagtens vente - men tror jeg gerne vil have to til:-)

  • #5   19. feb 2013 Et sted mellem 1 og 5 smiley

    ideelt set tre tror jeg. Men ja, vil ikke lægge for mange planer, vil hellere lade livet gå sin gang. Men jeg har rigtig svært ved at forestille mig aldrig at få flere børn - det tror jeg at jeg vil fortryde.

    Jeg gad godt have en til når Vito er 4-5 år, men det kræver jo at jeg møder manden i mit liv først smiley


  • Lian & co..
    Lian & co.. Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 96
    #6   19. feb 2013 1 måske 2..:-) manden vil gerne havde 2 så en pige og en dreng ville være lækkert.

  • #7   19. feb 2013 Hvis jeg ikke havde været så skide gammel ville få en til ( dv.s 5 ) men jeg må nøjes med de 4 jeg har. Jeg er selv ud af en søskende flok på 7 , de fire er dog kun mine halvsøskende men vi har alle samme mor.

  • #8   19. feb 2013 Jeg nøjes med de to skønne jeg har nu!

  • #9   19. feb 2013 Frk. Grøn, er du aldrig bange for at du kommer til at fortryde?

  • #10   19. feb 2013 Frk. Grøn - det er bestemt ikke negativt ment


  • #11   19. feb 2013 Vi har vores trolde på 2 år og 4 mdr (nu) og vi vil gerne have en mere - to hvis vi får tvillinger igen smiley

    Men vi starter ikke noget før omkring deres 3 års fødselsdag..... Så der bliver min. 3 år og 9 mdr (ca) imellem vores tvillinger og lillebror/lillesøster


  • #12   19. feb 2013 Her har jeg altid ville have 3 børn, men efter min graviditet og fødsel med Marcus skal jeg ikke have flere børn. Men heldigvis havde manden 2 børn i forvejen som bor hos os. Så derved er mit ønske jo alligevel opnået med 3 børn...:-)



  • #14   19. feb 2013 Frk. Grøn.

    Kan man egentlig godt bare blive det eller skal man have en eller anden super grund ud over at man bare ikke ønsker flere børn?


  • #17   19. feb 2013 Nu må I ikke misforstå - det er ikke forkert - men hvorfor vil I kun have 1 barn?

    Min mand er enebarn, hans forælde kunne ikke få flere og han har altid savnet søskende meget....Jeg synes det en god ting at have søskende - på godt og ondt!
    Men ja man skal heller ikke bare få børn for at få børn - de skal være ønsket!

    Frk Grøn: Er du ikke bange for at fortryde, hvorfor ser du ikke tiden an? Det er ikke ondt ment, bare et spørgsmål?

    Kathrine: Du er "kun" 21 år, (ikke misforstå) og graviditeter er forskellige, venter du ikke og ser hvad livet bringer dig eller?


  • #18   19. feb 2013 Frk. Grøn

    Ok tak, har det nemlig meget i mine tanker at enten jeg eller manden skulle få det gjort da min angst for en ny graviditet er så stor i mig at lysten til sex er helt væk...:-( men tror ikke jeg får manden til det.


  • #19   19. feb 2013 Frk Grøn har fået mit svar smiley

  • #20   19. feb 2013 Jeg syntes i øvrigt også at det var forfærdeligt at være gravid, derfor er min egen personlige vurdering at jeg max kan bære tre graviditeter, og helst inden jeg bliver 30. Det var virkelig hårdt og jeg havde virkelig ondt. døjer stadig med bækkenet af og til, og Vito er 19 mdr.

  • #21   19. feb 2013 Jeg er 29 og manden er 43 så det burde ikke være noget problem for nogen af os

  • #22   19. feb 2013 Frk. Grøn - Det er sørme også forståeligt. Det er godt at der 'kun' er 10 uger tilbage så.

  • #24   19. feb 2013 Kathrine - det kunne jo muligvis ændre sig når du har født din datter. Du kan måske have helt andre tanker. Du kan jo også møde prinsen på den hvide hest som SÅ gerne vil have børn med dig? (Ikke negativt ment:-))

  • #27   19. feb 2013 Frk. Grøn, det minder mig om min datters fødsel, hvor hun også skulle afgiftes. Så det forstår jeg godt.

  • #28   19. feb 2013 Jeg skal nok have 2. Men mest for Mason og kærestens skyld smiley

  • #29   19. feb 2013 Kathrine: Må jeg spørge hvorfor det er vigtigt for dig at børnene har samme far? (Jeg har det lidt på samme måde)

  • #30   19. feb 2013 Jeg vil rigtigt gerne have 2.meget gerne en af hver smiley men manden har ikke lyst så nu må vi se hvad tiden bringer

  • #31   19. feb 2013 Kan se at flere skriver de ønsker sig/er lykkelige for at have en af hvert køn. Hvordan kan det være? Spørger fordi jeg hører den kommentar SÅ tit og jeg har slet ikke den følelse... Hvorfor er det så fantastisk?
    Nu har jeg en af hvert køn, men jeg tænkte slet ikke under graviditeten (kendte ikke kønnet) "bare det bliver en dreng, så jeg har en af hver". Ville ligeså gerne have haft en ekstra pige!


  • #32   19. feb 2013 Her er det nok fordi vores datter bare er fars pige for vildt. så synes jeg det kunne være hygge med mors dreng, men synes bare det hygge med en af hver

  • #33   19. feb 2013 Mor til simone..- Jeg synes det er super fantastisk dels at have en dreng man kan bygge lego med og lege med dinosaurs og have en pige du kan lave fletninger på, give kjole på og lege med dukker sammen med. Sådan helt banalt og rosenrødt fortalt.

  • #34   19. feb 2013 Selvom jeg havde en træls graviditet - meget kvalme og utilpashed, og jeg ikke synes fødslen var en tur i tivoli så er jeg sikker på at jeg skal have flere børn. smiley Savner min store fine runde mave, og tanken om at der ligger en lille bebs derinde er hyggelig.. Fødslen var også en kæmpe og helt unik oplevelse som jeg gerne vil igennem igen, selvom det er et smerte helved.. ^^
    Min mand er nok på 2 børn, men hvis vi får plads engang og økonomisk råderum til 3 børn er det nok mit ønsketal.. smiley


  • #37   19. feb 2013 Tania - Ja det ved jeg godt;-)

  • #39   19. feb 2013 Christina - hvorfor?

  • #40   19. feb 2013 Ja, min datter leger da også med LEGO og togbane osv. Men Markus kommer nok ikke til at få fletninger smiley
    Kommer nok bare ikke til at forstå det helt og jeg blev egentlig ret overrasket da min svigermor spurgte mig efter fødslen om jeg ikke inderst inde var lykkelig over at det blev en dreng, så jeg havde en af hver....


  • #42   19. feb 2013 Vi skal kun have en prinsesse her i huset. V har ellers altid været enige om to, gerne en af hvert køn, men det er slet ikke på tale længere.

    Jeg havde en skøn graviditet og en nem fødsel, men jeg har bare ikke lyst til flere. Jeg kan ikke udelukke at jeg får lyst til det med tiden, men som udgangspunkt skal vi ikke have flere.


  • #43   19. feb 2013 Og HVIS vi endelig ender med at få en til, så ville jeg elske at få en tøs mere. smiley

  • #44   19. feb 2013 Kunne godt tænke mig 1-2 af hver, fordi at jeg har set det mine brødre har sammen, og det savner jeg lidt, dermed ikke sagt at en pige og dreng ikke kan have det godt sammen. jeg har bare selv manglet en at fx lege med dukekr /barbie og dele tøj og sko med smiley

  • #45   19. feb 2013 Vi fik en pige som det første og det var rigtig fint. Under min anden graviditet, talte vi om hvad vi håbede det var og vi var begge enige om at det var fuldstændig ligemeget.
    Dog, skulle vi ligge hovedet på blokken, og beslutte, så var vi faktisk også enige om at det ville være rigtig fint og dejligt at få en pige mere.

    Min store pige er også en drenget pige, elsker at lege med biler, specielt cars har været et stort hit. Hun elsker mange "drengede" lege, spiller meget på pc, tablet osv og har faktisk aldrig leget med dukker smiley

    Den yngste er mere piget, hun er mere til dukker og far/mor og børn lege mm.

    Vi skal ikke have flere. For det første synes min mand han er ved at være for gammel til at starte forfra (han er 42), og for det andet giver det sig selv, da jeg fik fjernet min livmoder for to år siden.
    Kan dog stadig godt engang i mellem blive grebet af en lille sorg over ikke at skulle have flere, for havde omstændighederne været anderledes, kunne jeg altså godt nappe en ekstra smiley


  • #46   19. feb 2013 Da jeg var yngre ville jeg have tre smiley

    Lige nu vil jeg kun have to med de problemer vi har med at blive gravid så tror jeg vi skal være glade for det smiley drømme ønsket er at få en datter mere navn osv er planlagt smiley

    Kommer der tvillinger er det ok med tre smiley

    Men efter næste graviditet bliver jeg steril


  • #47   19. feb 2013 Vi regner med at få en til om 1 - 1,5 års tid, altså at begynde på pb der. Efter jeg har afsluttet gym.
    Kommer også an på hvordan det ser ud med økonomi og sådan. Vi vil jo også gerne flytte i hus.

    Og så skal jeg da ikke udelukke at der kommer en efternøler en dag smiley nu må vi se. Synes det har været ret hårdt på nogle punkter bare med en, og jeg ved jo ikke hvordan det er med to eller tre.


  • #48   19. feb 2013 Uh på sin hvis ville jeg gerne have en hel flok smiley elsker at være gravid og elsker at være mor, men det bliver nok ved 2, hende vi har og hende vi venter.. Af flere grunde:
    1: alder, jeg bliver 35 i år og manden 34, og der skulle lige gå 1,5-2 år inden en mere, så alder siger for mig max 1 mere..

    2: mit helbred, er kronisk syg og pensionist og ved ikke om jeg pludseligt får det dårligere

    3: Økonomi, vil hellere have overskuddet til at give mine børn oplevelser, rejser osv

    4: Jeg ender nok med planlagt ks her 2 gang og det begrænser jo også da de vist siger helst kun 2-3 ks

    5: plads, vi har en skøn 4 værelses lejlighed, så med 2 børn kan de få eget værelse, hvilket vi helst vil..

    Så derfor nok 2 men vil ikke helt udelukke en 3 smiley


  • #50   19. feb 2013 1 måske 2.

  • #52   19. feb 2013 Har rigeligt i to..

    Har ikke lyst til flere børn.. Og så har jeg både en pige og en dreng, så det kunne ikke være bedre smiley


  • #53   19. feb 2013 Vi har 3 og skal ik have flere smiley vi er begge 27 og manden er klippet smiley den yngste er 2 og et eller andet sted ku jeg godt en baby mere. Tror altid lidt man savner en baby men man skal jo stoppe på et tidspunkt smiley

  • #54   19. feb 2013 Jeg vil gerne ha 2 har 1 nu men manden vil ikke ha flere
    Så nu må vi se


  • #55   19. feb 2013 Har altid ønsket 2 børn, nu vil jeg gerne have 3. Elsker børn, hat selv kun haft min søster og ville gerne have haft en lillebror

  • #57   19. feb 2013 Jeg vil gerne have to smiley Manden er med på den, der går dog lige minimum 2 år endnu smiley

  • #59   20. feb 2013 Vi vil have 3 børn. Havde en ok nem graviditet med til fødslen sagde jeg til min kæreste at han skulle være gravid og føde hvis vi skal have flere. Men ud kom en perfekt lille pige og går gerne det hele igennem igen!

  • #60   20. feb 2013 jeg vil have 5 har 3 piger og en lille ny på vej også vil manden gerne have en igen om ca 2 år

  • #61   20. feb 2013 Jeg har altid ønsket mig 3 stk smiley Nu har jeg to børn og en bonus søn, men skal helt klart have en mere sammen med min kæreste, men det bliver først når jeg er uddannet om 4 år ca smiley

  • #63   20. feb 2013 Jeg bliver ved til Jeg får en pige, selvfølgelig er jeg glad for min søn og elsker ham ubetinget, men jeg vil gerne have begge køn, så kræver det mange drenge, før der er en pige, jamen så er det sådan det bliver smiley

    Når det så er sagt, skal jeg ikke have flere før jeg er færdig uddannet, og har jobbet i hus smiley


  • #64   20. feb 2013 Maria D, jeger efternøler i familien, og min ældste storesøster er 25 år ældre end mig. smiley vi har det rigtig godt sammen, har jeg med alle mine søskende. Men hendes datter , min niece der er 3-4 år ældre end mig, vi voksede op sammen. Og de tog mig faktisk med på ferie nogle gange, skide hyggeligt.. hehe. smiley Den eneste af mine søskende der boede hjemme sammen med mig, var min storebror som er 6 år ældre og vi hyggede os rigtig meget sammen. Han var og er stadig en sindsygt god storebror. smiley

  • #65   20. feb 2013 Jeg ønsker så fx ikke stor alders forskel, fordi jeg selv er efternøler og mine søskende er 14,17 og 20 år ældre, kun den yngste boede hjemme da jeg blev født og han tog på efterskole da jeg var 1,5 år.. Har aldrig rigtig haft et søskende forhold til dem, er tættere med min storesøsters (den ældstes) børn da de er 6 og 8 år yngre end mig.. Men stadig så er der jo også stor forskel..

  • #66   20. feb 2013 2 af hvert køn? Ehm, mig bekendt får man ikke en bestillingsliste omkring køn, øjenfarve osv.. Man bør være glad for de børn man får!

  • #68   20. feb 2013 Ja, men det virker bare utrolig utaknemmeligt at sige det skal være en dreng! Ellers ryger den retur..



  • #70   20. feb 2013 Enig med Tania - jeg kunne da også synes det var hyggeligt hvis jeg engang fik en dreng, men om det kun bliver piger er mig helt lige meget.. jeg vil elske dem fordi de er mine børn og ikke fordi de er med eller uden tap

  • #73   20. feb 2013 Dina den har jeg hørt for ikke ret længe siden. Bliver harm om det er i sjov eller alvor.

    Camilla fald ned og tag lidt let på tingene


  • #74   20. feb 2013 Vi har en dreng nu, og vil MÅSKE have 1 mere... Altså nu er vi flyttet i hus, og vi skal ha bygget 2 værelser på 2 salen, det ene til sønnen, det andet foreløbig et ekstra...så mon ik det blir til en lillesøster eller bror en dag...

    Vi er begge lidt i tvivl, men jeg har sagt, skal det ske, så skal det være inden jeg blir 30... Så der er 2 år tilbage ca at tænke i smiley

    Og ville være glad hvis det så blev en pige...men blir det en dreng igen så er jeg lige så glad... Og i øvrigt er manden overbevist om at jeg får tvillinger.... Tosse


  • #75   20. feb 2013 Grow up. Hvem er det der ødelægger stemningen nu?? smiley

  • #79   20. feb 2013 Er enig med Gudrun. Har 4 år mellem min søster og jeg, vi har først nu fået det godt sammen.

    Nej Dina, men har hørt den flere gange, bliver SÅ harm smiley


  • #81   20. feb 2013 Præcis! Spændene hvad I snart får ud til jer smiley

  • #83   20. feb 2013 Der er 4,5 år mellem min søster og jeg, og vi har ALTID været tætte.

    Jeg vidste måske lidt for meget, da jeg var 12 og havde alle detaljer om hendes teenageliv, men vi har altid været meget tætte.
    Vi er to meget meget forskellige mennesker med forskellige liv, og var vi ikke søstre var vi aldrig blevet veninder.

    Men ja, alderen har ikke haft nogen negativ effekt på vores forhold overhovedet.

    jeg ved, at da min søster var yngre, var hun ked af at jeg var SÅ lille, da vi ikke kunne lege de samme ting og ville det samme (og så var jeg røvforkælet), men det var det.

    aldersforskellen betyder intet, og har aldrig gjort det smiley

    Enten klikker man som søskende, eller også gør man ikke.


  • #85   20. feb 2013 Gudrun,
    måske I er undtagelsen ved reglen? smiley ej, jeg ved ikke, synes dog ofte jeg læser at det er sådan lidt enten/eller?

    Her har det som sagt aldrig været et problem, heldigvis!


  • #86   21. feb 2013 Har det også som gudrun

  • #89   21. feb 2013 Tror ikke man kan sige det er bedst ha søskende tæt eller omvendt for at det giver det bedste søskendeforhold..... Det er så individuelt!

    Jeg er den sidste ud af 3 og jeg har 6 og 8 år op til mine søskende - og vi har det super alle 3..... vi har brugt hinanden forskelligt.....og på forskellige måder igennem livet...



  • #90   21. feb 2013 Jeg har ALTID sagt at jeg ønsker 3 - 4 år imellem mine børn - det er der flere årsager til - og det vil jeg stadig på trods af de første er tvillinger smiley

  • #95   21. feb 2013 Det kan være for "tæt" og det kan være for "langt" fra hinanden.....

    Jeg TROR 3-4 år er perfekt smiley Men det er jo også forskelligt fra barn til barn


  • #96   22. feb 2013 Der er 6 år mellem min bror og jeg og min lille søster er der 11 år imellem

    Og begge to har jeg et fantastisk forhold med og har altid haft det..
    Vi ved altid at vi har hinanden og kan stole på bi er der for hinanden hvis det brænder et eller andet sted smiley


Kommentér på:
Hvor mange børn skal I have?

Annonce