Har mistet glæden {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Er helt ny herinde, og har brug for lidt råd.
Jeg gravid i 28. Uge med mit første barn.
De sidste par uger er glæden ved at være gravid vendt fuldstændig. Troede jeg skulle være rigtigt lykkelig med min kæreste...og det var vi også de første mange uger, men nu går det bare kun ned af bakke. Føler alt vores skænderi og dét at han bare er begyndt at skride, og så være væk i flere dage, har ødelagt hele den der idyl, jeg havde om at være en familie.
Jeg vil så gerne have glæden tilbage over dét at skulle være mor igen, men aner simpelthen ikke hvordan.
Skammer mig sådan over situationen, at jeg ikke glad ved det længere.
Hvad kan man stille op?
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 79 Svar: 969
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 28 Svar: 239
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 212
okt 2012
mar 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 22
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
maj 2013
Det svært bare at gøre det forbi, for der er jo stadig mange følelser indblandet.
Men tak Melleh, læser lige hvad der står.
maj 2013
Vores søn ligger og sparker, og det får mig til at have endnu dårligere samvittighed. Burde jo være lykkelig. Tror bare frygten har taget over, at jeg er bange for at skulle være alene med den lille.
okt 2012
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 39
Okay hånden op fra min side, jeg var ikke lykkelig hele tiden. Kunne til tider græde af sorg over min graviditet, kropsforandringere, min kærestes manglede omsorg/ forståelse, det fysiske pres i det bare at skulle tage vasketøj ud af maskinen, det psykiske pres med at jeg havde det skid og alle andre havde det godt..
Med tiden har jeg fundet ud af at der findes ikke den evige lykkelige gravide og der finde mange der kan sætte sig ned og tude over det engang imellem.. Men da jeg fødte min dreng lå jeg pludselig med et lille menneske i armene som jeg enlig ikke kendte, men havde omsorg for. En time efter fødslen var den kærlighed 10 gange firdobbelt og det gør den stadig for hvert time.. Tilsidst vil man sætte alt til side for at gøre lille glad.. Vil også forberede dig på skyldfølelse resten af dine dage til den lille.. Det første skyld bliver ved amningen. De fleste får ondt i brysterne samtidig med at kroppen er øm og træt.. Man føler sig som verdens dårligste mor rigtig mange gange..
Og det hele starter i graviditeten hvis alt ikke kører på snore, og det er helt helt normalt! Du kommer til at opleve den størreste kærlighed til din lille man kan opleve alligevel
maj 2013
Ja, nemlig. Tør ikke at snakke med mine veninder om det her, og absolut ikke min kæreste. Det er skammeligt i andres øjne, ikke at glæde sig længere. Også i mine egne... Og vil så gerne have følelsen tilbage igen.
Håber sådan at du har ret, ang. Når han er født. Kan også være det bare er mine hormoner, og fordi det går skidt på hjemmefronten.
Melleh17, tror han smutter hjem til venner eller hans mor og far. Er også bange det er fordi han er ved at få kolde fødder. Bare sent at komme og få kolde fødder. Vil ikke give ham skylden, men vores problemer har klart ødelagt forholdet til graviditeten. Bortadoption er så langt væk fra min verden. Og håber inderligt derfor også, at jeg vil elske den lille for første sekund han er ude. Med eller uden min kæreste.
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Han forsvinder også og kommer igen som det passer ham. Jeg er ikke desideret trist over min graviditet, men jeg glæder mig ikke over den på samme måde som jeg gjorde før - og får også lidt dårlig samvittighed når hun sparker.
Jeg har dog valgt at sige fra nu overfor hendes far, og bedt ham om at komme videre med sit liv, så jeg kan komme videre med mit liv. Men for filan hvor er det svært, når der jo stadig er masser af følelser i klemme.
Mit bedste råd er næsten at slå op med fyren, også selvom det ikke passer ind i planerne om en lille kernefamilie. Han bliver næppe bedre - og med stor sandsynlighed bare værre, når den lille først er født.
Så hellere komme oven på nu, mens der stadig er tid til at du skal føde, så du ikke står med et lille barn på armen og en far som smutter som det passer ham hele tiden.
okt 2012
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 39
Har mistet glæden