{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Charlotte B
Charlotte B
Tilmeldt:
2. maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Har mistet glæden {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Er helt ny herinde, og har brug for lidt råd.

Jeg gravid i 28. Uge med mit første barn.
De sidste par uger er glæden ved at være gravid vendt fuldstændig. Troede jeg skulle være rigtigt lykkelig med min kæreste...og det var vi også de første mange uger, men nu går det bare kun ned af bakke. Føler alt vores skænderi og dét at han bare er begyndt at skride, og så være væk i flere dage, har ødelagt hele den der idyl, jeg havde om at være en familie.
Jeg vil så gerne have glæden tilbage over dét at skulle være mor igen, men aner simpelthen ikke hvordan.
Skammer mig sådan over situationen, at jeg ikke glad ved det længere.

Hvad kan man stille op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mistet glæden
  • #2   2. maj 2013 Hm ja, det undre jeg mig igår over ?

  • #3   2. maj 2013 Hun vil have glæden over at skulle være mor tilbage, da hun jo har mistet den.

  • Charlotte B
    Charlotte B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   2. maj 2013 Ja, vil have glæden tilbage igen over skulle være mor. Undskyld, det var dårligt formuleret, kan jeg godt se.

  • #5   2. maj 2013 har du prøvet og sætte ig ned og snakke med din kæreste at du ikke har det godt som det er nu og om han ikke ville være med til og finde en løsning som fungerer for jer beggeså du kan være glad og få dit overskud igen

  • #6   2. maj 2013 http://www.babygalleri.dk/forum/Graviditet/10666-mistet_glaeden_ved_at_vaere_gravid en anden har også haft sådan et forum smiley

  • #7   2. maj 2013 Måske der står noget godt der smiley

  • Ida B
    Ida B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 22
    #8   2. maj 2013 Har selv været i dit sted. Hvis jeres forhold går nedad bakke under graviditeten, bliver det højst sandsynligt værre når babyen, og alt hvad der dertil hører til af arbejde. Jeg har fået ødelagt to af mine graviditeter, med at være ked af det og utilfreds i mit forhold. Jeg ville nok overveje om det var værd at kæmpe for,

  • #9   2. maj 2013 ida jeg tænker det samme som dig tror os jeg ville overveje om det er det værd

  • Charlotte B
    Charlotte B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   2. maj 2013 Lige nu er han smuttet, ved ikke hvornår han er tilbage.
    Det svært bare at gøre det forbi, for der er jo stadig mange følelser indblandet.


    Men tak Melleh, læser lige hvad der står.


  • Charlotte B
    Charlotte B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   2. maj 2013 Kan se jeg er en del længere henne end hun var i 2009.
    Vores søn ligger og sparker, og det får mig til at have endnu dårligere samvittighed. Burde jo være lykkelig. Tror bare frygten har taget over, at jeg er bange for at skulle være alene med den lille.


  • #15   2. maj 2013 Nu ved jeg slet ikke hvilke tanker du har/gør dig, men der er jo mulighed for evt bortadoptere til et barnløst par hvis du ikke føler du kan overskue et barn alligevel, det skal altså ikke forståes på nogen ond måde eller negativt overhovedet (synes ikke det lyder til at du egentlig ikke vil have barnet) men mere hvis det kunne give dig lidt ro at tænke på at det også er en mulighed. Ihvertfald så skal du vide at det er normalt at have nogle perioder hvor modet "svigter" lidt og man er drøn nervøs og ISÆR hvis det bare ikke kører der hjemme iforvejen.. Vil bare sende et kæmpe kram og håbe du finder en løsning

  • #16   2. maj 2013 Det er helt normalt midt under det hele at "gravid glæden" daler, vi kvinder må bare ikke sige det højt og ingen må vide det.. Den glæde kommer igen, og ikke minst når barnet kommer..

    Okay hånden op fra min side, jeg var ikke lykkelig hele tiden. Kunne til tider græde af sorg over min graviditet, kropsforandringere, min kærestes manglede omsorg/ forståelse, det fysiske pres i det bare at skulle tage vasketøj ud af maskinen, det psykiske pres med at jeg havde det skid og alle andre havde det godt..

    Med tiden har jeg fundet ud af at der findes ikke den evige lykkelige gravide og der finde mange der kan sætte sig ned og tude over det engang imellem.. Men da jeg fødte min dreng lå jeg pludselig med et lille menneske i armene som jeg enlig ikke kendte, men havde omsorg for. En time efter fødslen var den kærlighed 10 gange firdobbelt og det gør den stadig for hvert time.. Tilsidst vil man sætte alt til side for at gøre lille glad.. Vil også forberede dig på skyldfølelse resten af dine dage til den lille.. Det første skyld bliver ved amningen. De fleste får ondt i brysterne samtidig med at kroppen er øm og træt.. Man føler sig som verdens dårligste mor rigtig mange gange..

    Og det hele starter i graviditeten hvis alt ikke kører på snore, og det er helt helt normalt! Du kommer til at opleve den størreste kærlighed til din lille man kan opleve alligevel


  • Charlotte B
    Charlotte B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #17   3. maj 2013 Ninna j.
    Ja, nemlig. Tør ikke at snakke med mine veninder om det her, og absolut ikke min kæreste. Det er skammeligt i andres øjne, ikke at glæde sig længere. Også i mine egne... Og vil så gerne have følelsen tilbage igen.
    Håber sådan at du har ret, ang. Når han er født. Kan også være det bare er mine hormoner, og fordi det går skidt på hjemmefronten.

    Melleh17, tror han smutter hjem til venner eller hans mor og far. Er også bange det er fordi han er ved at få kolde fødder. Bare sent at komme og få kolde fødder. Vil ikke give ham skylden, men vores problemer har klart ødelagt forholdet til graviditeten. Bortadoption er så langt væk fra min verden. Og håber inderligt derfor også, at jeg vil elske den lille for første sekund han er ude. Med eller uden min kæreste.


  • #18   3. maj 2013 da jeg ventede Lærke lev jeg pludselig meget ked af og skulle være mor, og jeg var ikke klar, det siges det er meget normalt.. åhh tro mig når først den lille kommer ud vil du ikke bytte for noget.. men det er en hård tid når man ikke har lyst og gejst til og være mor..

  • #19   3. maj 2013 Jeg har det på samme måde, med min udfødte datters far. Jeg er 26+6 idag.
    Han forsvinder også og kommer igen som det passer ham. Jeg er ikke desideret trist over min graviditet, men jeg glæder mig ikke over den på samme måde som jeg gjorde før - og får også lidt dårlig samvittighed når hun sparker.

    Jeg har dog valgt at sige fra nu overfor hendes far, og bedt ham om at komme videre med sit liv, så jeg kan komme videre med mit liv. Men for filan hvor er det svært, når der jo stadig er masser af følelser i klemme. smiley

    Mit bedste råd er næsten at slå op med fyren, også selvom det ikke passer ind i planerne om en lille kernefamilie. Han bliver næppe bedre - og med stor sandsynlighed bare værre, når den lille først er født.
    Så hellere komme oven på nu, mens der stadig er tid til at du skal føde, så du ikke står med et lille barn på armen og en far som smutter som det passer ham hele tiden.


  • #20   3. maj 2013 Det er helt normalt for nogle ikke have "varme følelser" for baby i maven og heller ikke lige når den er født, men at det først kommer når baby er ude med tiden, jo mere presset du føler dig til at skulle have følelser for baby jo svære tror jeg det bliver, bare giv dig selv lov til at tage det i dit tempo

  • #21   3. maj 2013 Charlotte: jeg havde det lige som dig udover at jeg talte om det.. Havde en da spurgt min kæreste om han ville have drengen når han var født.. En tanke jeg overhovedet ikke idag kunne tænke eller kan forstå.. Så selvfølgelig kommer du til at elske dit barn og være glad for det.. Faktisk kan man ikke beskrive den kærlighed der er enorm

Kommentér på:
Har mistet glæden

Annonce