2.919 visninger
|
Oprettet:
Gravid og hår farvning? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Hvordan har i det med hårfarvning når man er gravid?
Jeg kan ikkefinde ud af om det rent faktisk er reelt man ikke må farve hår eller om det blot er hysteri..
Jeg har indtil nu ikke farvet hår, men i guder mit hår trænger
Mvh Michelle
okt 2013
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 85
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Hvis jeg farver hår selv, nu hvor min søn er stor, gør jeg det også kun efter Vito er lagt i seng, så jeg kan lufte ordentligt ud inden han er oppe igen
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Mit hår bliver ikke farvet mens jeg er gravid, men så er der andre ting, som make-up jeg vælger at bruge når jeg skal til familiefester og lignende.
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 203
Jeg fik farvet striber i mit hår, da jeg var halvvejs henne og det var fordi jeg skulle giftes, ellers havde jeg ikke fået det farvet. Men jeg var nu mere nervøs for "dampene" end at det ville rører min hovedbund.
Syntes det er okay man får det gjort en gang eller to, ikke hver måned. Men det er helt op til personen selv
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Som mand skal jeg glædeligt dele denne lille hemmelighed med jer.... jeres hårfarve er det sidste i verden i burde bekymre jer om.
sep 2013
Læs hvad jeg skriver, og lad være med at ligge ord i munden på mig.
Og værende på den anden side af 2 gravide nu, så finder jeg nu personligt min beskrivelse ret så rammende. At du er uenig er så hvad det er, jeg kan heller ikke selv lugte når jeg har spist hvidløg, men det kan hele kontoret
Desuden, postede jeg ikke min kommentar for at bashe jer, men for at stille det lidt i perspektiv, gravide er ikke de kønneste damer på jordens overflade, så i de 9 måneder det står på.. hvorfor dog så tage chancen, hvis der er den mindste risiko for det kan være skadeligt?
sep 2013
Topic handler om hår farvning, og det jeg postede en kommentar omkring. At du har ondt i numsen over min holdning og indgangs vinkel til emnet, er da dybt beklageligt.
Men lad være med at ødelægge tråden af den grund, smid mig en Pm hvis det vitterligt gør så ondt at du er nød til at pive, eller så synes jeg da i den grad du i stedet skulle holde dig til trådens emne og holde dig til at kommentere på den del af min kommentar som omhandler dette, frem for at plukke i mit indlæg.
apr 2013
sep 2013
Hver sin holdning ikke ;), Og nu skal jeg jo selvfølgelig passe på hvad jeg siger for jeg er jo enormt generaliserende at det halve kunne være nok. Men i de graviditeter jeg har været med til der har der stået opkast ud i lange baner, tisen løb om natten og de for på toilettet 2-3 gange i timen, og ja tårekanalerne var næsten aldrig tørre.
= Sekreter ud af alle åbninger.
Nanna
Jeg kan i igen kun henvise til min anden post, læs nu hvad jeg skriver søde, for det er desværre virkelig tydeligt du blot skimter hvad jeg skriver og lader dig farve af jeg er en mand.
Men jeg forsøger på ingen måder at fremstå som en ekspert (pointer rigtig gerne over for mig hvad det er jeg skriver som giver dig dette indtryk, for så vil jeg hive dette med ind til næste lønsamtale) jeg stiller blot op sort på hvidt, set med mine øjne... hvorfor tage chancen?
Og hvad i alverden er det for en måde at snakke til mig på, står lidt tilbage med følelsen at jeg ikke må have en holdning til emnet blot fordi det ikke var mig der bar rundt på maven i 9 måneder? Hvad er det for en omgang vrøvl! hvordan i gør i husstanden skal jeg ikke blande mig i, men herhjemme var vi fælles om at diskutere og tage valgene for det ufødte barn, og det betød bl.a. at hendes makeup blev udskiftet til parbenefri, vi begge stoppede med at ryge, hårfarvning blev sat på pause, alt hvad der hed sæbe, balsam og shampoo der ikke var Neutralt røg ligeledes i en pose i kælderen osv osv. Så Jo!, jeg kan i den grad have en holdning til emnet, og blande mig i diskutionen selv om jeg er en Mand, er i for snæver synet til at indse dette er det ja.. ikke mit problem.
Og Nanne, "burde ikke skade nogen." kan du ikke selv høre det?, så længe der er en burde så burde man måske overveje at sætte sit ufødte barn før en selv. Det er 9 måneder det drejer sig om, ville i have været lige så meget efter mig hvis jeg havde smidt kommentaren i en tråd omkring rygning?
Så længe der er en chance for noget som helst, så stiller man altid mennesket der ikke har et valg - foran en selv, og der vil i mine øjne ALDRIG være en eneste gang man kan trække på skulderen og sige "det går nok" / "burde ikke ske noget" / "tag chancen, vind bamsen". At få en barn indebære at man må ofre nogle ting, kan man ikke ofre et par små ting i de 9 måneder graviditeten står på, så er man (igen, husk på dette er min personlige holdning) ikke klar til at være forældre, for det er langt større ting der skal ofres de næste 18 år.
Sluttelig tanke.. Du snakker om jeg skal bringe facts på bordet, samtidig bruger du ordet "burde". Hvad er det for en enorm dobbelt morale du render rundt med? Det er så hyllende morsomt at det næsten er sørgeligt, hvor er dine facts for at hårfarvning ikke skader barnet? Visa Versa.
Forsat god dag til jer alle.
Hvis der er flere der har noget at sige til mig, så vil jeg venligst bede jer overveje et sekund om i skriver pga. min holdning, eller pga. jeg er mand.
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 40
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
sep 2013
Men måske jeg skulle starte med at forklare lidt omkring mig selv, jeg er ikke den hjernevaskede metrosexsuelle type der sidder ved senge kanten og stryger jer hen over håret mens jeg fortæller hvordan man slet ikke kan se de 14 kg ekstra i slæber rundt med. Jeg er heller ikke typen der undlader at fortælle jer hvis i har brug for et bad, eller et tyggegummi. Jeg er ikke typen der leger "gæt hvad hun er sur over".
Jeg er bare en helt almindelig, nede på jorden fyr som modsat den slags mænd i åbenbart har erfaring med? siger tingene nøjagtigt som de er.
Til.. mit.. eller hendes held? Så er min kæreste den samme type, der er ikke behov for at pakke en sandhed ind i en sukkersød løgn, eller rende rundt og lege "kan man godt se jeg har taget 11 kg på?" når hun udemærket kender svaret selv. Livet er simpelthen for kort til det pjat. Og lad nu være med at trække "usympatisk kortet" ned over ørerne på mig, hun ved jeg elsker hende, hun ved jeg synes hun er drøn smuk - (med undtagelse af visse perioder) og hun ved jeg er hudløs ærlig, men samtidig også sagt at ærlige ting sagtens kan siges med et smil.
Og nej, jeg synes absolut ikke en gravid kvinde nødvendigvis er det smukkeste i verden. Graviditeten vi netop er kommet igennem indebar 14 kg ekstra vægt, store svedetur, strækmærker hævede lemmer, bumser, bækkenløsning (så hun gik som en høne), og kronisk dårlig ånde.
Er overstående opskriften på det kønneste i verden? Nej da, der var absolut ikke meget charmerende over hende i den sidste del af graviditeten, men modsat jer? Så var hun ikke selv blind over for det når hun stod foran spejlet, og vi havde faktisk en frygtelig masse sjov ud af det, for det betød i bund og grund ikke en skid når det kun var for en periode.
Men nej, selvfølgelig skal jeg ikke skære alle over med en kam der er sikkert nogle af jer der kunne være modeller mens i var gravide men lad være med at være urealistisk blinde for verden, det opnår i absolut intet ved.
Men må ærligt indrømme at jeg faktisk finder det en smule morsomt, føler næsten i ser på mig med samme øjne som Satan ville blive kigget på hvis han en dag vandrede ned igennem kirken. Har jeg virkelig smidt en a-bombe ved at sige at gravide ikke er de kønneste på jorden, er det så forfærdligt af mig at sige dette?
(Ps. Jeg synes heller ikke ikke alle nyfødte er kønne, uden at skulle pege fingere så har jeg set Gollum mere end en gang her på babygalleri http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/419/blockatiel.jpg )
Kan i have en forsat god dag, vil gå ud nu og klappe min dame i røven, fortælle hun ser tyk ud, bede hende bringe mig en øl og starte på aftensmaden. (Og for de tunge danseres skyld, ironi kan forkomme)
apr 2013
Jeg tror desværre at din kæreste/kone har være ualmindeligt uheldig. Mine 3 svigerinder har tilsammen fået 4 børn, min kusine har fået 2 og der er ingen af de 4 piger der har været hverken klamme, grimme eller ucharmerende gennem deres 6 graviditeter.
sep 2013
Igen, hvad skal du stille op med den attitude for?forstår det slet ikke, det er slet og ret en skjult tilsvining du giver mig med din ordbogen.com kommentar, jeg sviner ingen steder dig! Jeg stiller dig spørgsmål og forklare mig, skal vi ikke lege bytte køb mand og sige at du fremad sigtet gør det samme i dine svar til mig? For det andet er ganske enkelt for barnligt.
Og desuden, det er pisse forvirende måde du skriver på, du blander mine forskellige indlæg til forskellige personer sammen og klipper i dem som det passer dig på kryds og tværs af din post, meget meget svært at svare ud fra det.
1)
Come on, selv med de mørkeste solbriller på, må du da kunne forstå at det blev skrevet fordi det skulle læses sammen med "hvorfor tage chancen" du kan ikke blot klippe i mit indlæg og tage noget ud af kontekst, sådan fungere det altså ikke. Og netop der gjorde jeg opmærksom på at jeg var mand, netop fordi det havde relevans for indlægget og min kommentar omkring hår farvning.
Andre steder i den efterfølgende diskussionen, havde det ingen relevans for det jeg skrev, hvor vidt jeg er mand eller kvinde, og så nytter det ikke at slå mig i hovedet for at være mand når det jeg skriver betyder det samme uanset køn.
2)
Hold nu op, og tag de sky klapper af, du kan ikke være et sekund i tvivl om det var en hurtig generelisering der var skrevet i det indlæg, og den var faktisk skrevet med et halvt smil på læben, havde i mine vildeste drømme ikke troet at folk ville sluge den så hjernedødt seriøst. Skal beklage jeg ikke er 14 år gammel og klister mine indlæg ind i smileyer, så havde tråden her måske taget en anden drejning.
Og hvorfor må jeg ikke give jer gode råd? Tæller min mening mindre/er den ikke gyldig, fordi jeg ikke selv farver mit hår? Selv om jeg ikke springer ud fra en bro dagligt, så kan jeg godt råde personerne jeg møder på min vej, om ikke at springe ud fra en bro alligevel... det er næsten logik
Og igen, du tager noget af det jeg har skrevet og tager et par hurtige ord derfra og bruger i mod mig uden overhovedet at prøve at forstå meningen med hvad jeg skrev oprindeligt. Det med sæbe udskiftning (blandt andet) handlende ikke om mig, det var hurtige eksempler var vores graviditet om hvad vi måtte ofre i de 9 måneder, jeg piver ikke over at skulle skifte sæbe eller andre ting, hvad jeg piver over er folk der ikke skifter sæbe/makeup/something/(Og som forsat farver hår) når det potentielt kan gå ud over der ufødte barn, de har valget, det har barnet ikke.
3)
Jeg synes det er noget pjat at angribe min kommentar og køre tråden på sidesporet blot fordi i er uenige, jeg kunne næsten ikke skrive det mere tydeligt end jeg gjorde der så ved ikke helt hvad det er du fisker efter? Skal jeg beklage at jeg svare tilbage på kritikken af mig? Selvfølgelig gør jeg det, men jeg opfordrede samtidig folk til at skrive til mig i en PM i stedet for at smadre tråden, at i ikke lyttede til det.. ja synd for #Ts.
4) Ja, jeg er super provokerende sådan er min skrivestil, og sådan er min skrivestil i sær når folk springer let og elegant over det jeg skriver, og svare på hvad de tror jeg skrev. At du føler dig provokeret af det jeg skriver, kan jeg kun trække på smilebåndet over, jeg læser det som jeg i så fald ramte dig et ømt sted.
5)
Læs 1), det havde relevans for indlægget.
6)
Jeg snakker ikke ned til gravide, jeg snakker ned til folk som har svaret på mine indlæg uden at læse hvad jeg skriver, hvis disse folk er gravide er det rent og skær tilfælde, for min skyld kunne de være bodybuildere, elektrikere eller mænd, det havde ikke gjort nogen forskel på mine svar til dem.
Og et forum for gravide og dem som har været i situationen, og hvad så med os der har spæd børn, som en gang i mellem har brug for et råd eller en mening fra andre brugere? For den gruppe tilhøre jeg, beklager hvis jeg ødelægger dine drømme om sidens brugere.
Jeg kan ikke svare på resten af den besked, for du har på ingen måder forstået relevansen med det jeg skrev.
7) Ved du hvad, så er du alligevel for langt ude for pædagogisk rækkevide til jeg gider tage mig mere af dig. Rygning kan aldrig forsvares i en graviditet, og hvis du vil lade dig blive så provokeret af min kommentar til at overskygge den kendsgerning ja.. så er det sgu op ad bakke med dig.
Og nej, lægen bruger man seriøst og optager ikke unødvendig tid hos til bagateller, men vi har snakket med Jordmoren om ting, produkter og tilsætnings stoffer man burde undgå, vi har læst tykke bøger og bunker af artikler, dertil tilsat en smule sund fornuft ja så når man egenligt ret langt, og så er man hurtigt på den anden side af de 9 måneder.
8)
Nanna, du bliver jo ved.. Skulle, burde, måske, næppe, du kan bruge alverdens synonymer det ændre ikke på det faktum at det er noget du ikke ved 100% og du prøver at få det til at fremstå som den rene sandhed, som facts. Det du smider er ikke facts, det er egne spekulationer. Men vi kan lave en aftale, når du smider facts på bordet, med ordenligt dokumentation bagved, så skal jeg gerne smide nogle facts tilbage til dig.
Forsat god eftermiddag.
sep 2013
Men kan du have det godt også.
Ps. Nice træk med at Iike dit eget indlæg ;)
sep 2013
Men jeg synes nu også altid folk har det det med at misforstå mine indlæg, og drage deres egne forhastede fortolkninger af hvad jeg rent faktisk siger.
Vals, jeg bad dig ikke om noget som helst jeg gav dig en opfordring til noget. At de efterfølgende personer sked højt og helligt på trådens emne er da lige så dybt beklageligt som du også gjorde det, men som skrevet i posten overfor så svare jeg altid tilbage på kritik af mig. I en tråd, såvel som i en pm. Det kan vist ikke forbavse så mange igen.
Og jeg nægter simpelthen at beklage at mine indlæg bliver lange, at jeg bruger tid på at forklare mig ordenligt, i stedet for at smide en gang forhastet junk, burde give anledning til ros og ikke ris.
okt 2013
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 85
- men det må da være dejligt anerkendende og virkelig styrke ens selvværd og selvtillid at være din kæreste og gravid (ironi kan forekomme)
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Hans ordvalg og retorik er noget uheldige, for han fremstår som sur og dum, og det er ret uheldigt her på hormonella.dk, men jeg forstår udmærket alt hvad han skriver...
feb 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Mvh HA
Gravid og hår farvning?