{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Valgte i flere scanninger? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nu begyndt at overveje en tidlig scanning, måske omkring uge 7-8.
Fik i lavet sådan en? (i hvilken uge) og fik i det ud af det som i ønskede?

Og, så har jeg læst mig frem til at det ikke er alle sygehuse der kigger efter kønnet til MD scanningen, så jeg overvejer også en kønsscanning engang efter uge 15, men det er jo lidt spild af penge hvis man så får det at vide til scanningen i uge 20.
Eller hvad?
Kan man ringe til sygehuset på forhånd for at høre om de normalt kigger efter kønnet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valgte i flere scanninger?
  • #1   22. okt 2013 Jeg har ikke været til tidlig scanning, da jeg synes det er spild af penge, hvis man alligevel ikke rigtig kan se baby.. smiley Jeg skal til MD scanning om en måned, og hvis ikke jeg kan få kønnet at vide der, så køber jeg mig fra det smiley

• #2   22. okt 2013 Luise: det er bestemt ikke spild. Jeg fik en MA før tid fordi jeg kom til en scanning og så af baby var død, istedet for at opdage det i uge 12 først.

Så det er derfor de hedder tryghedscanninger dem man får før uge 12 smiley

• #3   22. okt 2013 Luise: Hvis man er heldig at se hjerteblink i den tidlige scanning, så synes jeg ikke det er spild af penge, tværtimod.

• #5   22. okt 2013 Vi valgte kønsscanning i uge 14+2 og en 3D i uge 28+4 . Og begge to vil jeg helt sikkert gøre igen næsten gang smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #7   22. okt 2013 Vi fik en scanning forholdsvis tideligt i forløbet da der var stor tvivl om hvor langt hun var henne. Så første scanning har nok lagt omkring Uge 6-7. Husker det ikke drøn præcist, men der var ihvertfald hjertelyd.

Og vi fik faktisk et par ekstra stykker da hun havde det med at ligge forkert og ikke ville roterere sig, så de kunne ikke måle det de skulle hver gang, og ja så fik vi en ekstra i slutningen grundet bmi tallet. Første scanning var den mest fantatiske grundet hjertelyd, men 3 scanning var nu også ganske god, de havde fjollet rundt i en god rum tid uden at nå videre, så som et plaster på såret fik vi lov til at se hende i 3D. Det var godt nok specielt, og ved næste graviditet så køber vi os helt sikkert til en 3D scanning, det er noget helt andet at se barnet på den måde.

• #8   22. okt 2013 Nu fortæller jeg om MIN mening.. Og jeg mener det er spild af penge.. Det har jeg vel lov til?

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #9   22. okt 2013 Vals.
    Vi fik forklaret til en af scanningerne at de faktisk ofte holder det "skjult" til efter abort grænsen for netop at undgå at folk får en Abort blot pga. kønnet.

• #11   22. okt 2013 Vi fik lidt ekstra scanninger, og så købte vi kønsscanning fordi de ikke kunne se kønnet til md. Men 3D scanning kunne jeg ikke finde på og bruge penge på.

• #12   22. okt 2013 Jeg får scanninger hver 4 uge, men det er fordi jeg er gastric bypass opereret, så tjekker de om barnet får nok næring og vokser som det skal smiley

• #13   22. okt 2013 Jeg fik ingen xtra scanninger da jeg også synes det er spild af penge. Herregud, der er kun kort tid til uge 12 og NF. Dog betalte vi forven kønsscanning umiddelbart efter MD i uge 20 da hun ikke kunne se kønnet til MD.

Og nej, de kigger ikke specifikt efter køn til MD, men man kan være heldig at de kan se det.

• #17   22. okt 2013 Jeg talte lige med min kæreste om det, og han kunne godt tænke sig at komme med til sådan en tidlig scanning, på trods af at vi nok ikke kan se ret meget. Så jeg har lige sendt et spørgsmål af sted til klinikken, og når de vender tilbage med svar, booker vi en tid i uge 8.

• #18   22. okt 2013 Vi fik en for tidlig NF scanning i uge 10, endnu en i uge 12, en selvbetalt kønsscanning i uge 15, MD i uge 20, vægtscanninger i uge 26, 30, 34, selvbetalt 3D/4D scanning i uge 28 og 29 (to gange pga. dårlige billeder)

Så ialt fik vi 10 scanninger smiley

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 99
    #19   22. okt 2013 Jeg havde overvejet TS men valgte fra og er nu 10+3 så er snart nf tid, men tror vi vælger at købe kønsscaning da vi virkelige er spændte smiley

• #20   22. okt 2013 Pga fertilitetsklinikken havde lukket betalte jeg mig til en scanning i uge 6 og så en bonus køns scanning i uge 16 smiley

Gav 400 kr pr stk inkl billeder og cd ROM smiley

Overvejer om jeg skal betale mig til en mere her i november/ december smiley

• #21   22. okt 2013 Termin: Så du hjerteblink i uge 6?

• Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #22   22. okt 2013 Jeg er 11+1 og var idag til min 4. scanning.. Har været i fertilitetsbehandling, og på den klinik vi har været tilknyttet, bliver man scannet hver anden uge frem til nf...

Det er først idag jeg rigtig synes det var spændende - nu ligner Spir en rigtig menneskebaby smiley Vi så den sutte tommelfinger smiley og være mega aktiv smiley

For to uger siden lignede det stadig mere en klat end et menneske..

Kommentér på:
Valgte i flere scanninger?

Annonce