{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Er så bange :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo gravid ... Lige nu er jeg i praktik på Århus sygehus og det er også dejligt som sådan...

Jeg fik afvide igår at jeg skal have 2 helligdage i min juleferie og at jeg gik ind i nominerien som en fast ansat.

Det synes jeg ikke kunne passe så ringede til min fagforening... de sagde jeg aldrig kunne være der som fast ansat når jeg var elev...
Og at jeg gerne måtte tage helligdage men skulle ikke og at jeg havde krav på 1 uges ferie i julen...

Så fik vi det hele på plads efter en masse råben..
at jeg havde fri mellem jul og nytår men skulle møde 22-23 og 24 (giver en fridag)

men nu siger de at jeg skal have en helligdag mere og at jeg ikke selv må vælge min ferie fridage og at jeg skal tage 2 aftenvagter efter hinanden til kl 23 og dagen efter tage en dagvagt kl 7 som er en weekend..

Hvordan kan det her være fair ... er så bange for jeg mister barnet er så stresset og har lidt ondt i maven/underlivet nogen gange og min ryg er færdig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så bange :'(
  • #1   5. dec 2008 Hejsa.... Det kan simpelthen ikk passe, hvis de ikk vil høre på dig.. Såå ville jeg simpelhen tage til egen læge og få dem til at skrive at du skal tage den med ro, og ikk må arbejde så hårdt og strsse..

  • #2   5. dec 2008

    Kan man godt få dem til det ?
    Jeg tror snart jeg går psysisk ned af det smiley


  • #3   5. dec 2008 Ja det kan du, hvis du går ned og blir tjekket ( ang du siger du har ondt )
    Og det kan sagtens være fordi du stresser dig selv for meget, og det er bestemt ikke sundt.. Har været gravid 2 gange, og jeg er blevet bedt om at komme ned i tid af min læge begge gange..


  • #4   5. dec 2008 jamen der er jo kun 2 helligedage i år i julen( 24_12 er jo ikke en helligdag , og så er der d. 25 og 26 som er helligdage - resten er normale dage) - skal du tage dem begge to eller hvad - jeg forstår det ikke helt- tror jeg ???

  • #5   5. dec 2008 Mit det eneste råd til dig er : TÆNK KUN PÅ DIG SELV...DE KOMMER IKKE OG TAKKER DIG HVIS DER SKER DIG ELLER BEBSEN NOGET!!!!

    Så må du melde dig syg i de dage.... hvis du allerede nu er stresset og har ondt i maven skal du rent ud sagt være total ligeglad med den praktik plads....

    Bare min mening :0) eller ta ned til lægen :0)


  • #6   5. dec 2008

    inde for den her brance er

    24-25-26 helligdage og 30-31 er og jeg skal tage 2 siger de...

    Men kan ikke holde til alt dette her mere ...

    Men ringer til min læge så for kan ikke gå det her ...
    Og skal have 11 timers hvile ... og må selv vælge mine feriefridage det forstår de bare ikke smiley


  • #7   5. dec 2008 Ja, jeg syntes du skal gå til din læge, du må endelig ikk præsse dig selv for hårdt.. Jeg endte med at få slem bækken løsning under min sidste graviditet fordi jeg pressede mig selv for hårdt...
    Arbejdede i en børnehave.. Jeg måtte gå ned i tid, og til sidst blev jeg sygemeldt, så jeg kan bestemt anbefale dig at du tænker på dig selv og den lille...


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #8   5. dec 2008 hvis ikke de er til at snakke med skal du kontakte din fagforening og få dem til at snakke med din arbejdsgiver. for der er noget der hedder at man ikke må møde til 23 og så skal på arbejde igen allerede kl 7 næste morgen.
    Selvfølgelig må du gerne arbejde til kl 23 men så må man bare ikke møde op igen til kl 7. Det er noget med hvile regler.

    Hvis dette ikke lykkeds syntes jeg også at du skal tage til lægen og få ham til at tjekke dig. og evt deltids sygemeld dig altså så du ikke arbejder fuldtid.


  • #10   5. dec 2008 hvis du er stresset, så meld dig syg, få din læge til at lave en læge erklæring

  • #11   5. dec 2008

    jeg må ikke være for meget syg så kan jeg ikke bestå min praktik og det vil jeg gerne inden jeg tager på barsel.. er færdig den 13 feb. så skal jeg på barsel.

    Men jeg skal have snakket med dem om at jeg selv må bestemme mine 5 feriefridage
    og at jeg ikke må have aftenvagt til kl 23 og møde igen kl 7 næste morgen.

    Også skal jeg hører fagforeningen om jeg som elev må have 2 aftenvagter efter hinanden når der står der skal gå 3 uger mellem hver.


  • #13   9. dec 2008

    synes bare der skal være nogen andre regler når man er gravid


  • #15   10. dec 2008 så vidt jeg forstod så er du elev ikke? jeg ville snakke med fagforeningen igen.

  • #16   10. dec 2008 Ja det er lidt af en skidt brance vi er i, når det gælder fridage..

    Jeg er SSH i hjemmeplejen i aftenvagt og således skal jeg arbejde i julen..
    Fri 22.12
    Arb 23.12
    Fri 24.12
    Arb 25.12
    Fri 26, 27, 28, 29, 30
    Arb 31, 1, 2, 3, 4

    og det hele er fra 15 til 23

    Man burde arbejde i banken. bedere arbejdstider, Meget bedere løn og fri HVER weekend og Helligdage...


  • #17   11. dec 2008

    overvejer faktisk at starte som noget andet ,,

    er lidt træt af de her arbejdstider også den måde de behandler mig på


Kommentér på:
Er så bange :'(

Annonce