{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.819 visninger | Oprettet:

CHA CHA
CHA CHA
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 85

Medicinsk abort - "kun" stikpiller? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har desværre været til en scanning i dag, og det viste sig, at fostret var gået i stå - og derfor skal jeg nu have en medicinsk abort.

Jeg fik nogle stikpiller med hjem, som jeg skal tage i aften inden sengetid, og så skal jeg ellers scannes igen om 10 dage.

Men jeg fik ikke ret meget at vide om selve MA-forløbet, og da jeg googlede lidt, stod der, at man først får en pille, man skal sluge? Det har jeg ikke fået....?

Jeg har tidligere haft nogle lidt trælse oplevelser med min gynækolog, og jeg har indimellem været i tvivl om hendes kompetencer.

Derfor bliver jeg nu usikker - er der noget, jeg har misforstået, eller er der andre, der "kun" har fået stikpillerne?

Og hvad kan jeg forvente de næste par døgn?

Håber på et par gode, informative svar - det er i forvejen en hård situation at være i, synes jeg....det bliver ikke bedre af, at man er usikker omkring forløbet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Medicinsk abort - "kun" stikpiller?
  • #1   14. mar 2014 Så vidt jeg husker (fik en MA for en del år siden) så er den pille du sluger for at sikre at fosteret ikke længere er i live, altså noget man bruger når man får en "ønsket" (for stå mig ret) abort.
    Stikpillen gør din livmoderklar til at udskille fosteret.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er/var henne, men skal du "bare" gøre det hjemme?

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#2   14. mar 2014 Ja - hun bad mig om at tage dem ved sengetid, og så tage nogle smertestillende samtidig. That's it. Jeg burde være i uge 8 eller senere, men fostret er ikke vokset i to uger, og allerede for de to uger siden var det mindre end ventet, derfor blev jeg sat til at være i uge 6.

Men tak for dit svar - eftersom fostret er konstateret dødt, så er det nok derfor, hun skipper de første piller.

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 99
    #3   14. mar 2014 Pillen du sluger er som der bliver skrevet forbat tage livet af fostret, var selv igennem en ønsket MA for et år siden, og stik pillerne er til at udskille fostret.
    Altså i mit forløb fik jeg pillen om torsdagen og skulle ind igen om lørdagen om morgenen og have stikpillerne, jeg skulle ligge i en time og så derefter få rundt, for at hjælpe kroppen med at udskille det.
    Synes du skal lytte efter hvad du har fået fortalt og god ide med smertestillende for det kan virkelig gøre ondt.

• #4   14. mar 2014 Jeg fik MANGE for præcis et år siden om nogle dage. Også kun stikpiller. Vil meget gerne fortælle dig om forløbet, men kan vi tage det i en pb evt?

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#5   15. mar 2014 Tak for tilbuddet, CamillaBianca. Lige nu er jeg i gang med blødningen, det gør f****** ondt, men i det mindste er der gang i sagerne....Håber bare, det går hurtigt over.

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2013

#6   15. mar 2014 Husk godt med smertestillende smiley du må tage panodil hver 4 time og iprobofen hver 6 time, og tag dem for Guds skyld, de er Gud, og så prøv at sove, det får tankerne væk.

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#7   15. mar 2014 Jeg tager MAX dosis piller, tro mig. Er ikke bleg for at tage medicin nu, hvor der ikke er en baby at passe på....Men selv med piller og varmepude får jeg ret kraftige smerter indimellem...pyha, det er ikke nogen sjov omgang. smiley

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2013

#8   15. mar 2014 Det er ikke en sjov omgang nej, men det går gudskelov over igen

• Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #9   15. mar 2014 Ohh lille stakkel. :(( jeg håber inderligt på at du får det bedre, og nok skulle komme over smerterne. Mange gange god bedring og varme hilsner herfra (:

• #10   16. mar 2014 Jeg forstår ikke medicinsk abort.. ofte ender det i udskrabning fordi man ikke udskiller det hele. Og der kommer man i nakose, når man vågner er det væk.

• #11   16. mar 2014 Jeg styrtblødte 1 time. Det var det. Pletblødte meget lidt ca 4 uger efter. 2 uger efter var jeg til skanning og der var intet foster. For mig gik det så stærkt at jeg ikke nåede at have ondt. Min mor, som var hos mig imens, sagde at jeg mens jeg sad på toilettet i den time blev ligbleg. Men jeg husker ikke at have haft ondt.
    Når jeg siger styrtblødte, skal det forståes som at det kom LIGE PLUDSELIG, og var nødt til at sidde på toilettet hele den time. Min mor sad ude hos mig. Jeg blødte så meget at det ikke kunne skylles ud i toilettet med de der tre skyl der normalt er. Forsøgte at tømme toilettet for blod flere gange. Der skulle 4-5 skyl til hver gang. Der var så meget blod at vi overvejede at ringe og spørge om hjælp. Men da den time var ovre var det slut. Der kom ikke mere blod end små pletter 3-4 gange om dagen i de næste 4 uger.
    Jeg var ikke i tvivl om, da fosteret kom ud, for jeg kunne mærke at jeg udvidede mig hele vejen igennem livmoderhalsen indtil det faldt ud i toilettet. Og jeg kunne se det nede i toilettet. Et lille bitte foster. Det var ret underligt at skulle skylle ud i toilettet.

Fosteret var gået til omkring uge 10-11 hos os. Det var sidste chance for medicinsk abort. Jeg blev tilbudt at blive indlagt på hospitalet til det, men jeg ville bare gerne hjem til min mor.

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#12   16. mar 2014 Tak for dit indlæg, CamillaBianca. Det er åbenbart forskelligt, hvordan kroppen reagerer. Måske også alt efter, hvor stort fosteret er....
    Jeg har haft et døgn i helvede, med kraftige blødninger og smerter, der langt fra kunne dulmes med smertestillende...Men i dag føles det mere som en murren i maven, ligesom ved en menstruation, og jeg pletbløder kun ganske lidt. Hoppede dog på hesten her til eftermiddag, og da kunne jeg godt mærke, at mavemuskulaturen ikke var klar til en omgang dressur endnu, så det blev en kortvarig fornøjelse.

Alt i alt en hård, men heldigvis relativt hurtig omgang....dog ikke noget, jeg ønsker at gennemleve igen.....tomheden bagefter er til at tage og føle på....:(

• #13   16. mar 2014 Jeg håber for dig at du har fået fosteret ud så du ikke skal igennem et skrab også. Og ja det giver en forfærdelig tomhed. Du er altid velkommen til at skrive hvis du får behovet.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #14   17. mar 2014 Jeg havde en MA for 6år siden, jeg fik fjernet ved en udskrabning da jeg havde gået med dødt foster i godt 10 uger.

Men jeg fik en pille inden som gør at livmoderen begynder at trække sig sammen som ved menstruation.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #15   18. mar 2014 Grunden til at man bruger ma er at det er mildere ved kroppen og der er ikk lige så stor chance for at blive steril. Det er langt fra overtallet der oplever udskrabning efterfølgende.

Dette var den besked jeg fik på sygehuset.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#16   18. mar 2014 Man bruger ikke MA - MA betyder missed abortion og har intet med indgrebet at gøre.
    Enten får man det fjernet ved udskrabning eller en medicinsk abort.
    Og klart der er flere risikoer ved udskrabningen, men hvis fosteret har været dødt længe, så skal man heller ikke vente for længe, da det kan gå i forrådnelse- derfor valgte jeg i samråd med sygehuset en udskrabning.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#17   18. mar 2014 Det kan have flere betydninger som feks medicinsk abort smiley

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#18   18. mar 2014 Lige et spørgsmål mere: Hvor længe skal det gøre ondt? Jeg tog pillerne fredag aften ved sengetid - tidligt lørdag morgen begyndte smerterne og den kraftige blødning, og søndag var det mere på menstruations-agtigt plan.....i dag, tirsdag, har jeg stadig blødning - det kan vare nogle uger, det er jeg klar over - men hvor længe skal smerterne kunne mærkes? For jeg er ret følsom og øm og har været nødt til at tage smertestillende for at kunne passe mit arbejde. Og jeg er altså ikke pivet normalt....

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#19   18. mar 2014 Jeg havde også temmelig ondt i nogle dage efter, men lad der ikk gå en uge eller lignende uden at reagere på det.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#20   19. mar 2014 Du bør ikke have ondt mere end et par dage. Hvis du forsat har ondt skal du kontakte din læge for det sker at pillen ikke får alt til at ryge ud..

• #22   20. mar 2014 Åhh nej ... Øv det er jeg ked af at høre smiley

God bedring!!! (hvis man kan sige det)!

Kommentér på:
Medicinsk abort - "kun" stikpiller?

Annonce