22. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Amning gik ikke :( {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Er der nogen af jer der ammer? Hvis ja, hvordan går det så og hvordan var det til at starte med?
Jeg er desværre igår startet på piller for at stoppe mælken, da det åbenbart er helt umuligt for mig at amme
Der er ikke rigtig noget hun kan "få fat i", og vi har derfor brugt suttebrik fra første dag. Det kunne sikkert osse have fungeret fint hvis vi havde fået lidt mere hjælp i starten, da jeg jo ikke anede hvordan og hvor meget hun skulle have, så den første nat lå jeg med hende på on/off fra kl 01 til kl 06.30, hvilket resulterede i sår på brystvorterne der bare ikke har ville hele siden på trods af amme-pause med udmalkning osv.
Jeg blev faktisk bange for at lægge hende til fordi det gjorde så sindsygt ondt, og hver gang hun var færdig svedte jeg allerede ved tanken om næste gang.
Jeg stoppede så (dumme mig) med at amme på højre bryst om søndagen i sidste uge, og måtte mandag aften med ambulancen med en grim omgang brystbetændelse.
Vi blev der til fredag, da lillepigens vægt ikke var helt som den skulle være, men det kom der styr på.
Derhjemme lånte vi en brystpumpe hos Falck, men der kom ingen mælk fra højre bryst, kun sådan en slimet masse der mest af alt mindede om en gul-brun vandmand. Adder! Så vi måtte supplere med mme.
Igår måtte vi så herind igen med en møgforkølet baby, og det viser sig hun muligvis har fanget sig en forkølelses virus (RS virus), og er nu i behandling for det.
Hun får kun mme nu, og holder heldigvis vægten fint, og har det udover en god snotnæse rigtig godt.
Det har været en lidt træls start, og jeg var/er meget ked af ikke at kunne amme hende da det var noget jeg havde glædet mig til. Det duer bare ikke når man skal blive så stresset af det, og der går for meget "projekt" i at få det til at fungere.
Nu venter vi på at få svar imorgen på om det er det RS virus hun har, og hvornår vi evt kan komme hjem hvis det er det. Vi har sammenlagt kun været hjemme 4 dage siden hun kom!
Håber det går bedre for jer andre!
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
jeg ammer heller ikk.... ku nok godt men følte bare ikk det fungerer for mig... jeg pumpede ud i starten men min mælk blev hurtigt udtømt nuu løber der kun meget lidt... jeg tror grunden til amning ikk gik her er fordi jeg stadig har det meget i hovedet hvorn det gik omkring det med min søn dengang...
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Jeg er endda kommet så langt som til at sige jeg slet ikke gider prøve mere for jeg bliver så skuffet og ked a det hver gang og det magter jeg ikke når det meningen det skal være lykkelige dage (:
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Vi har kæmpet for det i 13 dage nu, og lægerne mener osse at det så må være nok. Selvfølgelig skulle vi selv beslutte det, men de synes vi har gjort hvad vi kan.
Suttebrik hjalp ikke det mindste... Vi brugte den hver dag, men det sled alt for meget på dem.
Nu får hun flaske og det går fint. Jeg er osse ligeglad med hvordan hun får sin mad nu, bare hun får nok og er glad og tilfreds.
Måske går det bedre hvis hun engan skal have en søster eller bror.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Jeg malkede ud igår eftermiddag, tog den første halve pille kl 18, og den næste kl 06 imorges og jeg synes ikke det er så slemt med spændinger endnu som det har været de dage hvor jeg ammede.
Jeg skal tage 2 piller i alt fordelt på 2 døgn, altså 4 halve, jeg ved ikke om det er sådan for alle.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
Havde fåetxsår på den ene brystvorte efter første døgn. Nøj det gjorde pisse ondt. Græd når kæresten sagde "nu er hun vist sulten" - og ved tanken om at hun nu skulle lægges til.
Men efter suttebrik og luft går det nu uden problemer.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 222
Fik min stoppille 4 timer efter fødsel. Jeg har af personlige årsager valgt ikke at amme. Her har det fungeret uden problemer med flakse og det har været 100% den rigtige og bedste løsning for os ikke at amme.
Håber for dig hun snart får det bedre igen
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Begge mine har fået flaske
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 198
Min søn er nu 4 uger og bliver også ammet uden brikker, og den smertefulde start varede knap så lang tid denne her gang, og jeg håber meget på at amningen denne gang går lige så godt som sidst..
Amning gik ikke :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside